Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:06

Bij Kate is het idd wel een stuk minder nu , maar er zit altijd wel 1 of 2 plekjes .

Ook heeft ze af en toe mijt , maar vaak rond de uier en navel .
Hier heb ik gelukkig een vrij simpel/goedkoop en effectieve oplossing voor .

Het nadeel is alleen dat ze na behandeling 3 dagen droog moet blijven en op dag 7 & 10 herhaal ik het .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:39

Bij mijn tjitske vooral in de sokken en heel de benen tot borst hoogte

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:30

Autch ... Werd van ochtend wakker en alles doet zeer en is stijf .

Zoon gevoel alsof je van de trap gelazerd bent :+ alles bont en blauw en gekneusd .

Zo en hoe is het bij jullie ?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:27

Gotver en echt wat een klote zooi.

Ben weer behoorlijk op mijn bek gegaan. Even naar buiten gelopen om te kijken wie er buiten waren, omdat we konden eten. Loop weer naar binnen en vergeet drempel en ga me toch hard op mijn bek.

Ik heb mijn linkerarm gekneusd. Ben keihard op elleboog gevallen. Ook op linkerborst en dat deed ook gemeen pijn.

Enige pijn momenteel ik mijn linker elleboog.

En dan ook nog tijdens het koken en soort vlam in de pan.

Grrrrr, verder gaat alles goed hoor met mij.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:04

jeetje, dat gaat ook "lekker" zeg :(:)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:31

Vorig week gevallen en nu weer.

Heb van die momenten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:46

Jeetje wat een gedoe , beterschap .deugnietje .

Ik ben met veel pijn en moeite op stal geweest , even 1 stal geveegt 2 borstels over Kate gehaald en 20 min. ''Gestapt'' .
Daarna was ik echt kapot en heb de rest van de dag op bed gelegen .

Ben grieperig *zucht* alsof ik niks beters te doen heb ^)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:50

jeetje meiden, nou ik ook bijna flink gevallen. gelukkig bleef het bijna. Tjitske ging ervandoor en kon haar niet terug nemen. toen later nog een keer met zo'n lekkere scherpe draai en flink bokken. had echt de bibbers er van. daarvoor was ze zo braaf en deed alles goed. waarschijnlijk geschrokken van vogels in de paddock.

ik hoop dat de blauwheid en pijn snel afnemen.

verder ben ik emotioneel helemaal gebroken, heb vandaag mijn oude pony opgezocht en ik ben gaan janken als een klein kind. klink raar misschien maar 5 jaar geleden hem verkocht omdat ik nooit meer zou kunnen rijden. kon toen amper lopen en zitten. zo'n spijt want wilde dat toen helemaal niet. nu mocht ik ook nog rijden op hem en hij reed nog hetzelfde als toen zo vertrouwd. mis hem als een gek....helaas is dat gevoel er nog steeds.....

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:10

Sweetsox, een bijzondere dag die later een bijzondere gevoel geeft. Hoop ook dat je het gevoel hebt van dat je je pony het beste hebt gegeven door hem te verkopen.

Ik heb gedoucht en qua pijn valt het mee. Hoop dat het morgen mee valt.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:28

deugnietje helaas heb ik dat dus niet. ik wauw dat ik de artsen niet geloofd had en dat ik meer hoop had gehouden. en me niet had om laten praten om hem te verkopen. ik heb spijt zo veel dat mijn hartje hol is en leeg. ik sta er al zolang mee op en ga er mee naar bed. weet dat hij het goed heeft. dat zonder meer. maar de pijn zakt niet af. ik probeer dingen op een rijtje te zetten en dat val niet mee. het is al vijf jaar geleden en ik jank er nu meer om dan om mijn moeder die nog geen drie maanden overleden is. ik heb voor mijn vader gezorgd tijdens het ziekte bed hem gesteund en mijn moeder en zorg nog steeds zo veel mogelijk voor mijn vader. en neem mijn vader mee op vakantie om heb gezelligheid te geven. maar ik zou heel veel opgeven om andor weer terug te krijgen. die pony zit zo diep in mijn hart en dat zal altijd zo blijven.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:23

sweetsox schreef:
deugnietje helaas heb ik dat dus niet. ik wauw dat ik de artsen niet geloofd had en dat ik meer hoop had gehouden. en me niet had om laten praten om hem te verkopen. ik heb spijt zo veel dat mijn hartje hol is en leeg. ik sta er al zolang mee op en ga er mee naar bed. weet dat hij het goed heeft. dat zonder meer. maar de pijn zakt niet af. ik probeer dingen op een rijtje te zetten en dat val niet mee. het is al vijf jaar geleden en ik jank er nu meer om dan om mijn moeder die nog geen drie maanden overleden is. ik heb voor mijn vader gezorgd tijdens het ziekte bed hem gesteund en mijn moeder en zorg nog steeds zo veel mogelijk voor mijn vader. en neem mijn vader mee op vakantie om heb gezelligheid te geven. maar ik zou heel veel opgeven om andor weer terug te krijgen. die pony zit zo diep in mijn hart en dat zal altijd zo blijven.

oliebol ik wou dat ik gelijk had.

oliebol man, ik wens je dan heel en mega veel sterkte.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:51

Deugenietje schreef:
sweetsox schreef:

oliebol ik wou dat ik gelijk had.

oliebol man, ik wens je dan heel en mega veel sterkte.

snap niks van de oliebol hahahaha

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:34

Dat is Bokt's auto correct voor lelijke woorden :+

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:43

JonneN schreef:
Dat is Bokt's auto correct voor lelijke woorden :+

Dacht al wel. Ik heb geen oliebol gebruikt.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:44

Helaas ben ik heel beroert wakker geworden met heel veel pijn.

Straks mijn nest weer in denk ik.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:26

ben nog steeds niet achte wat oliebol betekend hahaha. maar goed handig is zo'n auto correct niet.

deugnietje, als het kan je bed in lekker doen. ik heb helaas te maken vandaag met chagerijnige oppas kinderen alles is nee en janken. dat word een lange 10 uur werken vandaag.

verder vanavond nog naar de paardjes en met mijn dochter naar de gamma en mijn zoon naar korfbal brengen. helaas niet veel tijd over vanavond.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:12

gelukkig gaat het hier redelijk .

auto correct kan je als het goed is uitzetten bij instellingen .

balen deugnietje idd. lekker terug naar bed als het kan .

ik sna het wel hoor sweetsox , ik heb soort gelijke dingen mee gemaakt in de paarden wereld .
het blijft moeilijk . hopelijk komt er een goede oplossing .
sterkte vandaag met de kids vandaag , ze zullen wel hangerig zijn met dit rare weer .

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:56

Ik ben om 1 uur gaan slapen. Woonbegeleiding stond er niet achter, maar heb toch mijn keus genomen en voel me een stuk beterder. Hoop dat ik me morgen beter voel.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:49

Jeetje, waardeloos dat jullie je zo rot voelen. Zelf ook een paar rotdagen achter de rug, magnesium was op en had besteld maar duurde langer dan normaal......nou dat heb ik geweten -O- Slik nu 4 dagen weer en merk alweer verbetering.

Sterkte voor iedereen die het kan gebruiken. :(:)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:55

Even een dipje, ben in de war met mijn gevoelens en dan mijn man die totaal niet mee voelt en rechtlijnig is. En totaal niet uit mijn punt bekijkt. Doet pijn, ene keer zegd hij het ene volgende keer iets heel anders en als ik daarvan iets zeg is het niet waar. Heb op dit moment die duidelijk heid nodig en een arm om mensen doet pijn want hij is autistisch word getest uitgebreid en kan er misschien niks aan doen. Maar pijn doet het wel. Wilde gewoon er gezellig maar serieus over praten en er gebeurd er het tegenovergestelde.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:57

Pffff sterkte sweetsox

ik ben nu ook ziek, grieperig

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:46

haha heb ik je aangestoken :P

moeilijk sweetsox , ik ben zelf autist en snap het van bijde kanten .
het is gewoon erg moeilijk en de enige die hier in kan veranderen is hij , het is niet makkelijk (apsoluut niet ) en het kost enorm veel tijd en geduld , maar hij kan weldegelijk iewts leren aan medendogen .
maar daar moet hij dan wel voor open staan .

anderzijds kan je niet van hem verwachten dat hij per dag dingen kan meten .

maar dat weet je zelf maar al te goed .
hier heb je iig een hele dikke knuffel :(:) sterkte .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:05

Ben al 19 jaar bij hem en sinds een paar jaar dring ik tot hem door dat hij misschien autistisch is. Mijn ene zoon heeft het en mijn andere zoon heeft adhd maar word ook getest op autisme. Ik weet helaas er genoeg van.

soms heb ik er gewoon de balen van. Dat hij altijd zo reageer. Heb je het over iets gevoeligs, zegt hij maar dan kan ik de auto wel vergeten. Weet je. Kost me zoveel kracht en soms wil ik gewoon dat hij meevoelt met mij. Heb nu een email geschreven in de hoop dat het dan aankomt.

griep ben er net vanaf na twee maanden. Rust uit want het is een naar virus

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:28

Woonbegeleiding roept ook al dat er een naar griepvirus rond gaat.

Ik ga ook rustig aan doen, want ik kan niet anders.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:22

Onbegrip ervaar ik helaas ook heel erg veel. Ook van niet-autisten.
Een 'mooi' voorbeeld van afgelopen week: mijn vriend en ik zijn echte pechvogels. Allemaal kleine (en grote) dingen gaan mis. Waar wij zien dat andere mensen het niet hebben, zijn wij gewoon altijd de pisang. Wij spraken dat uit tegen iemand in onze naaste omgeving en haar reactie luidde: "Tja, geluk dwing je af". Ik stond even helemaal paf, met mijn mond vol tanden... ik had zó graag iets terug gezegd, maar op dat moment schoten er zoveel emoties door me heen dat ik niet eens over praten nadacht. Haar opmerking voelt voor mij alsof ze wilde zeggen dat ik mijn ziekte en de situatie daaromheen over mezelf heb afgeroepen. Alsof ik dingen heb gedaan in mijn leven waardoor ik dit nu verdien. Mede door de bitse, norse, botte manier waarop het uit haar mond kwam.

Met dit soort dingen blijf ik moeite houden, ik kan er maar niet aan wennen. Ik vind het ook heel erg moeilijk om op dat moment mijn weerwoord te geven en ook op een later moment, dan durf ik er niet op terug te komen. Ik hoef normaal gesproken helemaal geen moeite te doen om me in te houden, omdat ik iemand ben die het liefst op de achtergrond blijft en luistert naar wat anderen zeggen. Maar daardoor is de stap naar actief niet-mezelf-inhouden heel groot voor mij. Ik hoop dat het me ooit lukt om hem wel te maken... ;)