[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:05

Ik ben 3,9 kilo in één week afgevallen met het Cambridge dieet! Superblij dus. Volgende week een reep, joehoe :D

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:31

wat mag je ja weinig was het ook kwijt de eerste maar dan had ik geen crashdieet ik mocht in de eerste week al een reep.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:38

zat ook op een eiwitdieet maar geen canbridge mocht gewoon eten eerste week sochtends een shake,lunch een ommelet of soep,met een ei tussendoor eiwitreep avondeten groente vlees of vis en savonds warme chocolademelk of bakje biogarde met musli tussendoor groene thee en water .

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:41

Ik heb op school niet genoeg aan fruit...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:42

pinuts schreef:
dat is echt veel elke week! sport je dan ook nog veel? En eet je dan helemaal nooit een x wat chips/worst/kaas/toastjes etc?

Ik beweeg redelijk wat, ong. 2x per week hardlopen (maar in opbouwende fase van nul af aan, dus zit effectief op net 20 minuten hardlopen, verdeeld over blokjes van 2-3-4-5 minuten, met daartussen wandelpauzes) en ik rijd tegenwoordig uit mijn werk eerst naar huis en doe voor de rest (nagenoeg) alles op de fiets op lopend. Eerder reed ik uit mijn werk langs stal en de winkel en dan naar huis, nu ga ik eerst naar huis, pak de fiets en ga naar stal, en doe op de terugweg boodschappen, bijv. En ik wandel ook nog 1 a 2 keer per week een uur, of ik ga 3 kwartier fietsen met mijn paard, ik rijd 3x per week paard, mest 5x per week de wei uit.

Door de week snoep ik nagenoeg niks, een keer een handje japanse mix ofzo. En in het weekend ben ik iets minder streng, eet ik ook ineens toch weer wel een witte geroosterde boterham, omdat bruin geroosterd brood niet zo lekker is, en af en toe een glaasje wijn ofzo. En in het weekend eet ik dan idd japanse mix of rijstzoutjes of Snack-a-Jack ipv chips (en dan geen zak, maar een (paar) handje(s), of van die zoute stokjes (pretzels oid?).

Maar ik heb zoveel te eten, met het eetpatroon dat door de dietist geadviseerd is, dat ik niet echt behoefte heb aan snaaitrek. Alleen in het weekend zit ik gemiddeld 4-5 uur later aan het ontbijt dan door de week (zit door de week om 6 uur aan het ontbijt nl) en dan is de start al rommeliger en ben ik wel wat minder strict.

Mijn dagpatroon (van door de week) staat een paar pagina's terug ook al, ik begin om
- 6.00 uur met een kom cornflakes en een flinke lepel zemelen met halfvolle melk en een glas vers zelf geperst grapefruit en sinaasappel sap (in totaal 1 grapefruit en 1/2 sinaasappel is precies een (flink) glas vol mét vruchtvlees, zonder toevoegingen).
- Tussen 9 en 10 2 bruine (meestal volkoren) boterhammen met (meestal) sandwichspread
- Tussendemiddag (12.30-13.00) een grote kom magere kwark of yoghurt met vruchten, ong. 300 gram/ml
- Tussen 15.00-16.00 2 bruine boterhammen met iets van vleeswaar (ham, kipfilet, rosbief, filet americain) en iets zoets, extra pure hagelslag of appelstroop of jam of 2 boterhammen met tonijn en komkommer en tomaat en een beker karnemelk of magere drinkyoghurt
- Avondeten (bijna) 200 ons groente, max 100 gram vlees (op dit moment mager vlees, dus geen speklap/spekjes/worst, maar kip, kalkoen, biefstuk, of vis) en 2 opscheplepels aardapples of pasta of rijst.
- Soms 's avonds nog een beetje yoghurt met diepvriesfruit, of gewoon een stuk fruit, of niks meer.

En daarnaast tenminste 2 liter aan vocht, vooral veel water en thee, ook wel wat cola light of tonic light.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:55

ik heb vandaag gegeten: 8.00 een bakje joghurt met sinasappel erdoor, 10:00 2 rijstwafels 15:00 cup- A soup en 2 bruine boterhammen met komkommer 18:00 zalm prei courgette sla gemengd met een beetje spaghetti 20:00: sinasappel. Nu heb ik nog een fles lambrusco open staan.. als ik daar niks mee doe gaat de prik eruit. vraag me af of dat heel slecht is, wijn.. of dat dat wel kan.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:57

Rode wijn mag je best nemen, in witte wijn zitten een hoop suikers.

Wat heb je een gat in je dag zeg, van 10 tot 3 op 2 rijstewafels? Ik zou flauw vallen geloof ik :=
Verder is het een net lijstje, maar zit je nog erg laag in je kcal denk ik.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:02

jaa ik merkte zelf ook dat dit niet werkte. Voelde me slap.. had geen tijd om eten te halen dus vandaar pas om 3 uur gegeten. Wil morgen beetje hetzelfde doen maar dan 2 broodjes om 1 uur, en dan nog een x een eierkoek, en savonds gun ik me dan iets zwaardere maaltijd met vlees:)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:06

Ik heb voor morgen maar 2 komkommers, 2 paprika's, 6 winterpenen, een bak slamix, bak yoghurt en een rijstewafel. Heb orun examen en ben de hele dag daar, meestal ga ik dan erg veel eten, dus leek me dit misschien een oplossing := even kijken hoe dat werkt

Tien tot 3 zou ik inderdaad ook niet volhouden op 2 rijstewafels, erg leuk om te lezen hoe verschillend iedereen eet trouwens

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:58

Ik denk dat ik hier ook maar eens ga meepraten. Ik wil ook graag wat kilootjes kwijt.
Maar ik zal me eerst even voorstellen :).

Ik ben Stephanie en ben 14 jaar. 'K wil afvallen omdat ik mezelf te zwaar vind en ik vind dat ik te veel vet heb.
Ik ben 1.59 m en weeg ongeveer 53 kilo.

Zou iemand mij goeie afvaltips kunnen geven? Liever niet met pillen en die zooi.. :o

Ik heb ook vaak dat als ik chocola zie liggen, dat ik er dan echt bij moet. Ik kan er niet langslopen alsof er niks ligt. Gelukkig kan ik mezelf nog net tegenhouden om die hele reep op te gaan eten.
Ik eet wel goed fruit. Maar drink te weinig water overdag.
Mijn moeder zegt: 'Drink veel water, dan val je echt af!' Dit geloof ik wel, maar ik wil toch wat sneller een paar kilo kwijt. Ik fiets elke dag 14 km, heen & terug van school. Verder doe ik niks meer aan sport. Eerder deed ik aan paardrijden. Maar die lessen begonnen toch wel na ongeveer 5 jaar te vervelen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:00

Als je 14 bent moet je niet willen afvallen :n Je kan dan beter gezonder gaan eten :)

En wat je moeder zegt is echt waar... Water helpt enorm!
Gewoon proberen 1,5 liter water/thee op een dag te drinken :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:55

Yeah, ik ga op woensdag altijd op de weegschaal staan en ik zit inmiddels op -5 kg!
Over ong. 8-9 weken nu, dus gemiddeld iets meer dan een halve kg per week.
Gaat lekker zo!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:31

@Stephaniexh: eerst en vooral, je bent zeker niet te zwaar en afvallen is zeker niet nodig! Als je toch iets wil doen, doe het dan op een gezonde en doordachte manier, want je hebt echt gewoon de juiste (en voldoende) voedingsstoffen nodig om te groeien en te ontwikkelen. Wat je dus kan doen, is wel een aantal ongezonde dingen die je misschien soms eet (patat? Chips? Chocola?...) gaan vervangen door gezonde dingen (fruit, groenten, kwark, yoghurt,...). Let erop dat je goed gevarieerd eet. Twee stukken fruit per dag, 4/5 opscheplepels groenten, 5/6 sneetjes brood (beste is volkoren, ipv wit), aardappels/rijst/pasta, melk- en kaasproducten, 100-150gram vlees/vis/vervanger, vet (margarine op je brood bv) en inderdaad, zoals je moeder al zei, voldoende water. Gewoon goed varieeren en gezond blijven eten!

Ik volg trouwens geen dieët dat zich richt op één bepaalde groep (eiwitrijk/kholydraadarm/...). Bij zulke dingen heb je toch altijd nét iets meer het risico om na je dieet terug te vallen en te gaan jojo'en, heb ik het idee. Maar even een dag van mezelf neerzetten, eens kijken wat jullie ervan vinden:

O: Havermout (30gr) met karnemelk (150gr)
T: Stuk komkommer
M: 2 Bruine boterhammen met cottage cheese, 4kerstomaatjes en 1/4 komkommer + gebakken eitje met 10 kerstomaatjes
T: 30 gram pinda's + sinaasappel
A: Kom paprikasoep + Rijst (70gr ongekookt) met ratatouille (tomaat, courgette, aubergine, olijfjes) en kip (100gr)
T: 5 zoetzure augurken

Als ik redelijk wat sport op een dag (nu niet met een half uurtje lopen, maar zoals gisteren met 80minuten fietsen en een uur wandelen), neem ik wel nog een bordje magere kwark met banaan en honing er bij of neem ik een stukje appelcake of iets anders lekkers :). Beloning voor mezelf :Y)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:52

Wat hebben veel van jullie een vast schema!
Ik ben een onwijs moeilijke eter. Ik lust veel dingen niet, ivm intoleranties mag ik heel veel dingen niet eten en ik kan ook niet veel van het zelfde eten, wat dat staat me heel snel tegen. Zo vind ik champignons, vlees en walnoten bijvoorbeeld lekker, maar zet je dat nu voor mijn neus, krijg ik bijna geen hap door mijn keel. Afwisselen is dus heel erg belangrijk. Ik eet wanneer ik trek heb, eet niet 3 grote maaltijden per dag, maar heel de dag kleine beetjes.
Ik ben nu ongeveer 10 weken bezig en 7kg afgevallen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:57

Ik ben ongeveer 3 weken bezig, en 3,5 kg kwijt.

Ga zometeen even een smoothie maken met mango/banaan/appel en een beetje melk of yoghurt :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:52

Gaat ook goed, Bonjoy!
@ flosje, ik heb wel een vast schema, maar dat zijn basisproducten (brood, yoghurt of kwark, avondeten, fruit). Het beleg, de smaak, het type avondeten, het soort fruit, dat varieert (bijna) dagelijks. Juist afwisseling is heel belangrijk, gevarieerd eten.
Maar ik hou het schema aan als kapstok.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:22

Ik sport nu ook elke avond doordeweeks. Maandag stuk rennen of fietsen met Better Belly om, dinsdag Zumba, woensdag Better Belly, donderdag Kick Fun, Vrijdag Better Belly. Vandaag was mijn eerste keer Better Belly ik was helemaal bezweet rondom me buik en rug het is natuurlijk best warm. Ben benieuwd of het echt 2 maten minder is na een maand en of het dan komt door de 3 keer 45 min fietsen of rennen in de week of dat de band ook meehelpt met verzuren van die vetten daar :D

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:44

Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig en ben ongeveer 7 kilo kwijt. <<)
Sinds een maand of 3 heb ik een all inclusive abonnement bij de sportschool, & ga ik minstens 3x in de week sporten.
2 vriendinnen van mij hebben sinds kort ook daar een abonnement, ook dat motiveert wel echt!
Ook m'n eigen paardje helpt mij natuurlijk!

Ook even een beschrijving wat ik vandaag heb gegeten.

O: 2 bruine volkoren boterhammen met jong belegen kaas.
T: Om 10 uur een handje witte druiven
M: 2 bruine volkoren boterhammen met kipfilet
T: om 3 uur een mandarijn
A: Grieks geen idee hoe het heet maar met Rijst. (Woon nog thuis dus vandaar)

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:09

anneeep : Netjes hoor 7 kilo kwijt in 2 maanden! En net eetlijstje.

Mijn eetlijstje vandaag

O: 3 rijstwafels + pak vifit
T: 250 gram ananas
L: 2 volkoren pistoletjes met smeerkaas
T: appel
A: Aardappels, boontjes, biefstuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:30

Heb mezelf gisterenavond voor het eerst sinds tijden weer gewogen. Ben nu ongeveer 1,5 maand bezig, niet superstreng maar gewoon een beetje opletten... Ben toch wel 7 kg lichter :o had ik absoluut niet verwacht dus was wel heel blij :D en daar nog bij denken dat ik en meer vocht vasthoud op het moment (volgende week 'feest') en net gegeten had, dus denk dat het misschien zelfs 8 kg kan zijn.
Motiveert toch wel :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:43

Ik heb mijn lijstje maar even hervat en geluisterd naar wat er gezegd is, je maaltijd verdelen.

Nu ga ik daar vandaag mee beginnen, dit is nu mijn lijstje:

O: 2 crackers met jonge kaas
T: 1 cracker met zuivelspread light
M: 1 cracker met zuivelspred light en een kop groentesoep
T: 1 cracker met honing
A: Zuurkoolstamppot (zou ik eerst gisteren eten maar ging niet door word vanavond) en ik heb besloten de worst niet te eten, want er zitten al spekjes door de zuurkool dat vind ik genoeg. En 1 a 2 koppen halfvolle melk.

(overigens heb ik al gezegd dat ik fruit echt vies vind, dus dat zal je missen op mijn lijst)
Door de dag heen drink ik 1 liter water en daarnaast ong. 4 grote koppen thee, en kauw ik op kauwgom :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:44

Mooi lijstje annemieke!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:47

ohjee, gisteravond toch patat gegeten. Laat thuis, vriendin kwam langs.. je weet hoe dat gaat. Toch maar gekozen voor een kleine patat met ketchup en een kroket ipv een frikandel speciaal.. voel me wel schuldig nu, nja dan vanavond maar een soepje

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:50

Thnx ik weet dat ik geen fruit eet, ik vind de textuur ranzig :P
Maar wil wel wat fruit toevoegen aan mijn lijstje misschien ga ik wel verse sapjes of smoothies halen (zelf maken gun ik mezelf de tijd niet voor :P maar ga het zeker proberen) en ik weet dat het erg eentonig is met de crackers, maar brood geef ik niet zoveel om maar voor de afwisseling kan ik dit wel weer een keer meenemen.

Ik wil zelf ook wel wat meer variatie maar het is moeilijk als je afhankelijk bent met boodschappen die een ander doet. ik koop al veel zelf en misschien is het beter om dat nog vaker te doen... er zit iig verbetering in en ik val nog steeds wel wat af. Ik hoef echt niet veel dus kan het lekker langzaam :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:52

pinuts schreef:
ohjee, gisteravond toch patat gegeten. Laat thuis, vriendin kwam langs.. je weet hoe dat gaat. Toch maar gekozen voor een kleine patat met ketchup en een kroket ipv een frikandel speciaal.. voel me wel schuldig nu, nja dan vanavond maar een soepje

Dat maakt toch niet uit, af en toe moet je even lekker vet eten...met veel vet...kan je goed van P... uuhm is goed voor je stoelgang :D