Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyke

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:50

Oh, noemt die oefening de Hoover? Ik kon die nog niet eens 20 seconden, nu toch al 45 sec, er zit verbetering in :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:04

Kennen jullie de ab-wheel training ook? Een hele goede maar zware oefening voor je buikspieren! Waarschijnlijk de zwaarste en het traint meerdere spieren van het lichaam! Is ook goed voor balanstraining, maar voor je er aan begint, begin rustig op je knieën want het is echt zwaar!!
Laatst bijgewerkt door missfitness op 01-03-12 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:05

Ik meld me hier aan als dat mag? :D

Sinds een week doe ik elke avond ongeveer 15 keer opdrukken en 10 keer op mijn rug en dan omhoogkomen (weet de naam niet) en dan die hoover, zoals hij hier staat, met variaties. Dat is natuurlijk niets vergeleken met jullie trainingen maar ik wil het wel uit gaan breiden :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:07

MyLittleLove schreef:
Ik meld me hier aan als dat mag? :D

Sinds een week doe ik elke avond ongeveer 15 keer opdrukken en 10 keer op mijn rug en dan omhoogkomen (weet de naam niet) en dan die hoover, zoals hij hier staat, met variaties. Dat is natuurlijk niets vergeleken met jullie trainingen maar ik wil het wel uit gaan breiden :j

Welkom, leuk dat jij je hier ook meld!!
Je traint alleen thuis begrijp ik? Wij gaan bijna allemaal naar de sportschool.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:08

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:10

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:14

MyLittleLove schreef:
Ik train tot nu toe alleen thuis inderdaad, maar ik wil binnenkort een lidmaatschap aanvragen bij de sportschool :j

Wat is je doel precies? Wat wil je bereiken?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:15

Meer spieren :+ Ik heb echt 0,0 spiermassa, behalve in mijn benen daar zit wat van het paardrijden. Toen ik begon kon ik niet eens opdrukken, dat vond ik zelf wel triest haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:24

Voor een fijne workout kijk eens op youtube en vul in de zoekbalk het volgende in: " charliejames1975 channel".

Phew, pittig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:25

missfitness schreef:
Kennen jullie de ab-wheel training ook? Een hele goede maar zware oefening voor je buikspieren! Waarschijnlijk de zwaarste en het traint meerdere spieren van het lichaam! Is ook goed voor balanstraining, maar voor je er aan begint, begin rustig op je knieën want het is echt zwaar!!

Lijkt me helemaal gaaf, we hebben het helaas niet op de sportschool en ook geen lange baan om dat te doen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:28

MyLittleLove schreef:
Meer spieren :+ Ik heb echt 0,0 spiermassa, behalve in mijn benen daar zit wat van het paardrijden. Toen ik begon kon ik niet eens opdrukken, dat vond ik zelf wel triest haha :P

Je kan nu wel opdrukken na enige tijd oefenen?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:29

Jep, het is nog wel zwaar want ik ben begin van de week pas begonnen, maar het lukt nu wel :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:33

Je moet dit topic maar eens door spitten want er is al heel veel gebabbeld over van alles en nog wat over fitness, spieren, krachttraining enz enz.. Heb je vragen stel ze gerust want daar is dit forum ook voor.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:37

Mindim schreef:
missfitness schreef:

Lijkt me helemaal gaaf, we hebben het helaas niet op de sportschool en ook geen lange baan om dat te doen.

Jammer want deze is zo goed voor je buik, armen, schouders, rug, echt super!!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:42

missfitness schreef:
Jammer want deze is zo goed voor je buik, armen, schouders, rug, echt super!!

Morgen ff kijken of wij die in de sportschool hebben en hem is ff uitproberen :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:47

Zoooo die ab-wheeler, ik ga plat op mn gezicht denk ik :') heb echt (nog) kippekracht haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:22

missfitness schreef:

uhhhh...ik denk dat ik t weet omdat ik m doe? maar misschien zit ik er helemaal naast

op een halter met schijven over de grond heen rollen? strekken en terug halen?

edit: zie nu pas het filmpje, ja idd dat bedoelde ik, alleen ik doe het gewoon met een stang en schijven van de drukbank

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:25

welkom nieuwelingen trouwens :D wordt nog echt druk hier :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:31

Hahaha die ab-wheel hebben wij hier thuis in jaren 70 stijl liggen. Dat gebruikte mijn moeder vroeger om aan haar buikspieren te werken. Het wiel dat hier ligt is net een mini fietswiel met twee rode handvaten :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:22

Zooo ik ga sloapen :)
Morgen met zijn alle weer de sportschool in :D!! =:) =:) :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:26

Ik ga maandag weer, ik heb het idee dat de vellen erbij hangen :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 07:53

Mindim schreef:
Ik ga maandag weer, ik heb het idee dat de vellen erbij hangen :')

Ben je zo fanatiek geweest?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:25

Die Hoover 5 minuten, wow :D Wij moesten altijd 1 minuut op school met de gymles (vond ik best veel, omdat er veel mensen waren die nauwelijks sportten). Dat lukte mij altijd wel. Nu vind ik een halve minuut al veel, maar heb hem een hele tijd niet gedaan, dus moet hem weer echt opbouwen. Is wel een super leuke oefening vind ik zelf en voelt inderdaad zo fijn :)

Die Ab-Wheel ziet er ook pittig uit. Maar wel leuk! :)

Hier ook even geen training. Wilde vandaag weer gaan, maar sport in Wageningen en ga vanmiddag naar Uden naar mijn ouders toe. Heb in principe de hele middag vrij, maar mijn vader komt vandaag langs Wageningen met de auto dus hij haalt me op. Helaas is hij daar 'al' om 14.15, ik ben om 12.15 klaar. Dus daar tussen gaat niet lukken, dat wordt echt te krap voor mij, vooral als hij een half uur eerder is straks. En ik kan ook met het openbaar vervoer gaan later op de middag, maar dat kost mij ruim 2x zo veel tijd. Dus dat vind ik een beetje jammer :P. Misschien vanavond dan maar hardlopen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:27

die Ab-Wheel ken ik wel, maar dan in een andere versie, ik wist niet eens dat het zo heette..
Dan leggen we een plastic plaat op de vloer, dan doe als het ware soort schoenen aan je handen en dan moet in dezelfde houding zoals in het filmpje over die plaat heen glijden. Heeft hetzelfde effect, die voel je zeker!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:30

De ab-wheel hebben wij niet op de sportschool.. :(
Jammer, want het ziet er wel leuk uit!

Eerst een dagje school daarna lekker knallen in de sportschool! :D
En dan is het weekend! :')