Kwanyin schreef:De hechtingsfase van een baby een gewone knuffeltijd noemen, noem ik toch wel erg bagatelliseren...sommigen denken blijkbaar echt dat mensen en vooral babys maar voorwerpen zijn die alleen eten en drinken en een schone luier nodig hebben om in leven te blijven en dat die moederliefde en moederband maar extra en bijzaak is...daarnaast krijg ik dan weer de smaak in mijn mond dat kinderen dus enkel iets zijn waar de mensen met een dikke spaarrekening aan mogen beginnen, en al die vrouwen die misschien nog veel betere moeders en zo'n hevig verlangen naar een kind in hun gezin hebben, hebben pech, of doen het toch en moeten hun gezin daardoor maar in de armoede duwen? Gelukkig werkt het zo niet.
Het zegt een hoop over die mensen die zo denken, Kwanvin
. Je moet er toch niet aan denken dat zulke mensen ouders worden? Ikke niet in elk geval
. Ik ben heel blij dat ik er de eerste jaren voor mijn kindje kon zijn. En ik ben ook blij dat haar vader zes weken vrij nam na haar geboorte. Die vakantiedagen had hij opgespaard. Maar ik vind dat hij naast de twee dagen die je van je baas krijgt, wel wat meer tijd had mogen krijgen als verse papa. Want ook zij moeten zich hechten aan hun kindje en ook zij moeten wennen aan hun nieuwe leven met een baby'tje in huis. En dat blijft mijn mening.
Geld is niet het belangrijkste als je een kind of kinderen hebt. Ik vind wel dat het fijn is, als je niet elk dubbeltje hoeft om te draaien, zodat je je kind bv goed kan kleden, gezonde voeding kan kopen en ze op een of meerdere clubjes/sporten kunt doen, indien ze dat graag willen. Daarom werk ik als gescheiden mama ook, maar ik vind mijn kind wel veel belangrijker dan mijn werk. Daarom werk ik tegenwoordig parttime op de dagen dat ze bij mijn ex is. Dan ben ik er het overige deel van de week in elk geval wel voor mijn kind. Want er gaat niets boven liefde, aandacht, tijd voor elkaar en er zijn op de momenten dat je kind dat nodig heeft. Niet om vastgeplakt te zitten aan je kind, welnee. Los laten is ook heel belangrijk, maar ik heb geen kind om door de opvang en anderen opgevoed te worden, want dat doen alleen haar vader en ik, wat mij betreft.
En er zijn bedrijven die daarmee akkoord gaan, maar in principe zouden ze dus ook gewoon iemand anders in dienst kunnen nemen voor bepaalde tijd, tot degene die met verlof is weer terug komt. Is ook heel normaal trouwens.
"Knuffeltijd" en verlof egoïstisch???
Nou ja. Mijn normen en waarden zijn toch echt anders. Ik vind het erg om dit te lezen. Zwangere en pas bevallen vrouwen moeten dan maar direct weer aan het werk? En wij moeders mogen maar niet zeuren?