ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:08

Kwanyin schreef:
De hechtingsfase van een baby een gewone knuffeltijd noemen, noem ik toch wel erg bagatelliseren...sommigen denken blijkbaar echt dat mensen en vooral babys maar voorwerpen zijn die alleen eten en drinken en een schone luier nodig hebben om in leven te blijven en dat die moederliefde en moederband maar extra en bijzaak is...daarnaast krijg ik dan weer de smaak in mijn mond dat kinderen dus enkel iets zijn waar de mensen met een dikke spaarrekening aan mogen beginnen, en al die vrouwen die misschien nog veel betere moeders en zo'n hevig verlangen naar een kind in hun gezin hebben, hebben pech, of doen het toch en moeten hun gezin daardoor maar in de armoede duwen? Gelukkig werkt het zo niet.

Het zegt een hoop over die mensen die zo denken, Kwanvin :j . Je moet er toch niet aan denken dat zulke mensen ouders worden? Ikke niet in elk geval :+ .
Ik ben heel blij dat ik er de eerste jaren voor mijn kindje kon zijn. En ik ben ook blij dat haar vader zes weken vrij nam na haar geboorte. Die vakantiedagen had hij opgespaard. Maar ik vind dat hij naast de twee dagen die je van je baas krijgt, wel wat meer tijd had mogen krijgen als verse papa. Want ook zij moeten zich hechten aan hun kindje en ook zij moeten wennen aan hun nieuwe leven met een baby'tje in huis. En dat blijft mijn mening. ;)

Geld is niet het belangrijkste als je een kind of kinderen hebt. Ik vind wel dat het fijn is, als je niet elk dubbeltje hoeft om te draaien, zodat je je kind bv goed kan kleden, gezonde voeding kan kopen en ze op een of meerdere clubjes/sporten kunt doen, indien ze dat graag willen. Daarom werk ik als gescheiden mama ook, maar ik vind mijn kind wel veel belangrijker dan mijn werk. Daarom werk ik tegenwoordig parttime op de dagen dat ze bij mijn ex is. Dan ben ik er het overige deel van de week in elk geval wel voor mijn kind. Want er gaat niets boven liefde, aandacht, tijd voor elkaar en er zijn op de momenten dat je kind dat nodig heeft. Niet om vastgeplakt te zitten aan je kind, welnee. Los laten is ook heel belangrijk, maar ik heb geen kind om door de opvang en anderen opgevoed te worden, want dat doen alleen haar vader en ik, wat mij betreft. :j

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:42

Weet je, zoals hier al veel vaker is aangehaald, Nederland is een verzorgingsstaat. Ik betaal belasting aan mensen die een uitkering ontvangen, aan mensen die willen studeren, aan ouderen, aan zwangeren, aan kinderen.
Ik ben ontzettend blij dat wij hier ( nog ) een vangnet hebben. Dat wij de mogelijkheid hebben om in rust te bevallen. Dat ik ziek kan worden zonder dat mijn inkomen weg valt. Dat mijn oudste kind kosteloos naar de basisschool kan gaan.

Als je hier niet mee kan leven, dat idee krijg ik tenminste van sommige posters :+ , zoek een land uit waar ieder zijn eigen hachje moet redden. Kinderen ZIJN belangrijk, mijn kinderen zijn mijn toekomst als ik over 40 of 45 jaar met pensioen gaat. Investeren in deze toekomst begint al met de zwangerschap.
Prima dat je niks met kinderen hebt, maar thats the way we roll hier in Nederland. KBS, kinderopvangtoeslag, kind gebonden budget; heurt er allemaal bij.
Deal with it.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:20

Ehm aan diegenen die tegen zwangerschapsverlof zijn; wie betaald je pensioen als jij met pensioen gaat? Niet jouw kinderen, maar de kinderen van die mensen die even vrij hebben gehad omdat ze ze kregen. Dus eigenlijk maak jij later gebruik van andere mensen die wel kinderen krijgen..

Bovendien is de kans op iritante krijsende hun-zin-doordrijvende aso-kindjes alleen maar groter als ze constant bij anderen geparkeerd worden, daar zullen ze namelijk toch altijd meer mogen omdat opa en oma en de crecheleidsters ook lief gevonden willen worden. Papa en mama daarentegen pakken het kind vaak toch strenger aan..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:01

Limonade schreef:
Weet je, zoals hier al veel vaker is aangehaald, Nederland is een verzorgingsstaat. Ik betaal belasting aan mensen die een uitkering ontvangen, aan mensen die willen studeren, aan ouderen, aan zwangeren, aan kinderen.
Ik ben ontzettend blij dat wij hier ( nog ) een vangnet hebben. Dat wij de mogelijkheid hebben om in rust te bevallen. Dat ik ziek kan worden zonder dat mijn inkomen weg valt. Dat mijn oudste kind kosteloos naar de basisschool kan gaan.

Als je hier niet mee kan leven, dat idee krijg ik tenminste van sommige posters :+ , zoek een land uit waar ieder zijn eigen hachje moet redden. Kinderen ZIJN belangrijk, mijn kinderen zijn mijn toekomst als ik over 40 of 45 jaar met pensioen gaat. Investeren in deze toekomst begint al met de zwangerschap.
Prima dat je niks met kinderen hebt, maar thats the way we roll hier in Nederland. KBS, kinderopvangtoeslag, kind gebonden budget; heurt er allemaal bij.
Deal with it.

Als je in een land wilt leven waar iedereen zijn eigen hachje moet redden zul je wel kinderen moeten nemen. Als een soort oudedagsvoorziening, want dat zijn dan nog de enigen die voor je zorgen. Dan krijg je er niet eentje maar veul. :D :D :D Want er zal maar es eentje doodgaan.
Dus dat je een keuze kunt maken tussen wel of geen kinderen is net zo goed een voorrecht dat onze verzorgingsstaat mogelijk maakt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:08

Twiggy2008 schreef:
schrikdraad schreef:
En daar hebben we dan een andere mening over.
Knuffeltijd vind ik echt voor eigen kosten.
Ziek zijn uiteraard betaald.
Keuzes die je zelf weet voordat je zwanger wordt.

En dat heeft niets met kinderhaten te maken maar dat de keuzes die iemand maakt niet vanzelfsprekend op een ander zijn bordje komt.Het is enorm egoistisch als je zwangersschap verlof voor lange tijd vanzelfsprekend vind.

Jij zou het ook niet willen betalen dat mensen met een veulen 6 weken op jou kosten thuis zijn om te knuffelen.

Helaas voor jou heeft de wet dus anders bepaald. Dus wat jij vindt, moet jij weten, maar hier in NL heb je gewoon recht op zwangerschapsverlof. :j

Overigens.... volgens mij wordt zwangerschapsverlof grotendeels door het UWV betaald (en niet of gedeeltelijk door de werkgever). Ik weet het niet zeker, maar zoiets staat me bij. Iemand hier die het echt weet?

Het verlof wordt inderdaad door het UWV betaalt! :j Als je werkgever niemand anders in dienst neemt, dan kost het hem/haar in weze niks. Ze missen dan alleen een mankracht :) En er zijn bedrijven die daarmee akkoord gaan, maar in principe zouden ze dus ook gewoon iemand anders in dienst kunnen nemen voor bepaalde tijd, tot degene die met verlof is weer terug komt. Is ook heel normaal trouwens.

Ik lees hier trouwens met steeds meer verbazing de berichten :oo "Knuffeltijd" en verlof egoïstisch??? :? Nou ja. Mijn normen en waarden zijn toch echt anders. Ik vind het erg om dit te lezen. Zwangere en pas bevallen vrouwen moeten dan maar direct weer aan het werk? En wij moeders mogen maar niet zeuren?

Kom op zeg dames.. als je het zelf nog nooit hebt ervaren, hou dan alsjeblieft je mond. Je hebt werkelijk geen idee waar je over spreekt en dat blijkt steeds opnieuw.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:11

ik ben niet tegen zwangerschaps verlof maar tegen lang verlof.
Wie het betaald uwv of werkgever maakt niet uit.

En deal with it als er in de toekomst veel op geschrapt gaat worden.
Een verzorgingstaat draaiende houden gaat niet als je gezonde mensen gaat betalen voor te knuffelen.
Een verzorgingstaat is er voor als je complicaties krijgt rondom je zwangerschap.
En daar betaal ik graag voor.
Dat is onvoorzien en niet wat je van te voren kiest.

Dus je kunt negatief over mijn denkwijze zijn.
je kunt je ook afvragen waarom er zoveel bezuinigt moet worden.
was de denkwijze alles maar betalen wel zo goed?
Gezien de bezuinigingen weten we daar het antwoord al op.
Dus voor je een ander boos aankijkt, kijk eerst naar jezelf. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:17

Kijk eerst naar jezelf? Ik weet wat het is om een kind te krijgen en wat voor impact het heeft op je leven. Een kort verlof (hoe kort dan volgens jou?) is misschien leuk voor de korte termijn, maar als je te vroeg aan het werk gaat, dan trek je dat nog niet. En dat heeft voor de lange termijn negatieve gevolgen, bijv de ziektewet. Dan geraak je dus van de regen in de drup en dat kost nog veel meer geld! Denk daar maar eens over na :)

En knuffelen?? Jonge jonge.. het is geen konijn wat je bij de dierenwinkel koopt! Een zwangerschap én een bevalling zijn heftig genoeg. Daarbij krijg je er een enorme verantwoordelijkheid bij. Je kan je kindje niet gewoon even aan de kant leggen, nee je moet er 24/7 op passen en dat is ontzettend intensief! Je hebt gewoon tijd nodig om te herstellen en om aan de geheel nieuwe situatie te wennen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:31

Natuurlijk moet je wennen.
Maar waarom meer dan bij adoptie?
Kul argument dus om daar langer voor te krijgen.
Aanslag op je lijf. Zeker.
Maar ik zie de vrouwen binnen korte tijd alles gewoon doen. Behalve werken.
Dus ook daar geen noodzaak dat de rest betaald.
Het is geen ziekte. Dus behandel het zo ook niet.
Ik ben voorstander van de verzorgingstaat.
Maar willen we Amerika niet achterna moet er geen geld naar gezonde mensen.
Dus dat wel normaal vinden vind ik egoistisch.
We moeten voorkomen dat we geen geld meer hebben voor noodzakelijke zorg.
Dat treft namelijk allen.
Jou, mij en ook je kind als het ziek is.

Daarom ben ik tegen de 16 weken.
Maar het gaat mij niet verbazen als dat ook weer eens terug gedraaid word.
Vrouwen overleefde het eerst ook. En hun kind ook.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:03

Tessa_1 schreef:
Ehm aan diegenen die tegen zwangerschapsverlof zijn; wie betaald je pensioen als jij met pensioen gaat? Niet jouw kinderen, maar de kinderen van die mensen die even vrij hebben gehad omdat ze ze kregen. Dus eigenlijk maak jij later gebruik van andere mensen die wel kinderen krijgen..

Als ik zoiets lees vraag ik me echt af of je denkt dat de pensioenen van iedereen die nu niet meer werkt worden betaald door iedereen die nu wel werkt? Misschien is het goed je eens te verdiepen in pensioenopbouw en -uitkering, daar zou je als je zelf aan je pensioen toe bent een hoop plezier van kunnen hebben.

Tessa_1 schreef:
Bovendien is de kans op iritante krijsende hun-zin-doordrijvende aso-kindjes alleen maar groter als ze constant bij anderen geparkeerd worden, daar zullen ze namelijk toch altijd meer mogen omdat opa en oma en de crecheleidsters ook lief gevonden willen worden. Papa en mama daarentegen pakken het kind vaak toch strenger aan..

Heb je misschien cijfers die deze stelling onderbouwen? Want als ik - zonder me in cijfers te verdiepen - om me heen kijk zie ik bijzonder welopgevoede koters van ouders die beiden werken en zie ik in kranten en op televisie een enorme hoeveelheid verhalen van mensen die helemaal niet in staat zijn kinderen op te voeden. Er zijn inmiddels huilbaby-klinieken waarin perfect gezonde baby's worden opgenomen omdat de ouders niet in staat zijn (ondanks de enorme hoeveelheid informatie en begeleiding die hier wordt gegeven) hun kind een consequent slaap/eet/waak ritme aan te leren. Die kinderen worden nog voordat het bevallingsverlof is afgelopen uit logeren gestuurd omdat pa&ma het niet aankunnen. Volgens mij wordt er juist op KDV's een heel betrouwbare structuur geboden'.

Verder begrijp ik helemaal niet waarom moeders lijken te reageren alsof wordt gesteld dat zwangerschaps- en bevallingsverlof moeten worden afgeschaft? Waar staat dat moeders direct na de bevalling weer aan het werk zouden moeten? Er wordt alleen gezegd dat het allemaal wel wat korter zou mogen en ikzelf heb daar al een suggestie voor gedaan: 6 weken zwangerschapsbverlof en 6 weken bevallingsverlof, waarbij adoptieverlof dan gelijk wordt aan bevallingsverlof, dus ook 6 weken in plaats van 4.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:24

Maar na 4/6 weken mag je een kind dat borstvoeding krijgt pas leren te drinken uit een flesje... Leren, dat betekent dat het weken kan duren voordat een kind het echt snapt. Dan aan het werk gaan is dus echt geen optie voor moeders die borstvoeding geven/babys die borstvoeding krijgen.

Btw, minderen gebeurd echt niet, er wordt gesproken over verlenging naar 18 werken zelfs.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:45

Tessa_1 schreef:

Daar ben ik het toch niet mee eens.
Ik heb zelf in een creche gewerkt en weet dus uit prktijkervaring dat het meestal juist omgekeerd is.
Bij de ouders mogen ze alles, ze komen door de deur van de creche en de ouders verschieten hoe goed hun kind luistert want dat doet hij/zij niet bij hun.

Ik kan zo nog een voorbeeld aanhalen, een mama was zo verwonderd dat haar peuter zo braaf aan tafel bleef zitten, is maar een dom voorbeeld maar zo heb ik er verschillende.
De kinderen wisten bij ons waaraan en waaraf, we waren concequent.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:53

Nou, weet je, ik zou zeggen: Laat ze eerst maar eens bezuinigen op partijen, waarvan ik denk 'wat voegen die nou voor positiefs toe in deze samenleving' (PVV bijvoorbeeld :D ). Voorbeeld (een van de velen): Schandalig dat daar iemand er pas uitgefl.kkerd wordt, als zijn zielige email naar een andere politicus eindelijk na een jaar eens uitlekt en ondertussen toch maar dat riante salaris opgestreken heeft met wetenschap van zijn andere partijleden. En zo ken ik nog tig voorbeelden. :+ En ga je dan eens druk maken over het al dan niet bezuinigen op de zwangerschapsverlof (al vind ik dat persoonlijk grote onzin en zie het niet gebeuren ook trouwens ;) ).

Bedankt :) , Pletjes123, mij stond namelijk vaag bij dat het zwangerschaps idd door het UWV betaald wordt en dus over het algemeen niet door 'de baas', zoals sommigen in dit topic beweren.

Jammer eigenlijk dat mijn kind straks gaat werken voor het pensioen van bepaalde types. ;(
Al hoewel, misschien bestaat dat straks ook niet meer. Gezellig land wordt dit, hoor. :(:)
Het wordt steeds meer ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken. Al hoewel er gelukkig steeds meer mensen wakker worden en zich realiseren dat ook dat de oplossing niet zal zijn. En laat ik nou de neiging hebben daar meer in te geloven, want ik ben toch wel een optimistisch mens. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:55

chanel1985 schreef:
Daar ben ik het toch niet mee eens.
Ik heb zelf in een creche gewerkt en weet dus uit prktijkervaring dat het meestal juist omgekeerd is.
Bij de ouders mogen ze alles, ze komen door de deur van de creche en de ouders verschieten hoe goed hun kind luistert want dat doet hij/zij niet bij hun.

Ik kan zo nog een voorbeeld aanhalen, een mama was zo verwonderd dat haar peuter zo braaf aan tafel bleef zitten, is maar een dom voorbeeld maar zo heb ik er verschillende.
De kinderen wisten bij ons waaraan en waaraf, we waren concequent.

Ja, alle papa's en mama's doen het hartstikke fout. :D
Ben helemaal met je eens dat er ouders zijn die er een potje van maken. Maar dat gaat dus niet voor elke ouder op, he.
Dat over een kam scheren is ook zo'n trend in NL aan het worden de laatste jaren. :+

dromertje2

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:22

IK reageerde op een bokker die zei dat kinderdag verblijven de kinderen los laten en niet opvoeden, dat moet men dan ook niet veralgemenen want dat klopt evenmin dan, het wel in de context bekijken hé

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:39

Limonade schreef:
Deal with it.

Dat kinderen voor de ouders belangrijk zijn ontkent niemand. Maar dat je kinderen voor je gaan zorgen over 45 jaar, dat kan niemand je garanderen hoor.

En een zwangerschap zien als investeren in de toekomst vind ik wel een heel bijzondere manier om naar je kinderen te kijken alsof je een persioenvoorziening aanschaft. Een mens heeft in Nederland de vrije keus of hij/zij zijn ouders wil verzorgen of ook maar bij ze op bezoek gaan in een bejaardetehuis; het gros van de kinderen doet dat trouwens niet.En al doen ze het wel dan lijkt een keer per week op bezoek gaan in een druk leven nog steeds heel wat meer te zijn dan bezoek krijgen in een verder leeg leven (bejaardentehuis)

Mijn moeder zegt altijd; "ik heb mijn kinderen gekregen omdat ík dat op dát moment leuk vond en graag wilde, mijn kinderen zijn mij niets verplicht, hoeven mij niet dankbaar te zijn en hoeven zeker niets terug te doen"... dit zegt ze na 35 jaar nog steeds en inmiddels heeft ze om zich heen heel wat andere meningen zien sneuvelen. Het is ook niet voo rniets dat je zo veel verbitterde mensen ziet in de bejaardentehuizen. En welk kind heeft er anno 2012 nog tijd om zijn hulpbehoevende ouder te verzorgen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:54

Tessa_1 schreef:

Eh daar werk je tegenwoordig ook wel 40 jaar zelf voor ook. Als ik niet werk kan jij fluiten naar je uitkering om thuis te zitten met die "toekomst" die later voor ons gaat zorgen (dat is ook nog maar de vraag). ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:48

Ayasha schreef:
Eh daar werk je tegenwoordig ook wel 40 jaar zelf voor ook. Als ik niet werk kan jij fluiten naar je uitkering om thuis te zitten met die "toekomst" die later voor ons gaat zorgen (dat is ook nog maar de vraag). ;)

precies, ik betaal mijn pensioenvoorziening als zelfstandige toevallig helemaal zelf... en de vraag is of er nog wel geld beschikbaar is als ik eens oud ben. Dus voor mij hoeft niemand kinderen te krijgen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:16

De pensioenvoorziening die je nu betaald, wordt nu gebruikt om de huidige pensioengerechtigden van te betalen. Dus als het jouw tijd is om met pensioen te gaan, wordt jouw pensioen betaald van degenen die dan het geld binnenbrengen.

Dat heet het omslagstelsel,
de werkenden betalen de uitkeringen van de inactieven (oa gepensioneerden). Dus jouw pensioen moet betaald worden van de werkenden van later, omdat jij het voor de gepensioneerden van nu betaald. En met de vergrijzing in het verschiet, kan het allemaal wel nijpend worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-12 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:17

Buiten dat moeten er ook dan mensen in de zorg werken, van artsen tot mensen die jouw kont komen wassen ;) Om over AOW nog maar te zwijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:18

Ayasha schreef:

Mijn vader heef zijn hele leven gewerkt vanaf zijn 15e, maar wordt nu gekort, omdat de pensioeninstanties te weinig geld in kas hebben. Al zijn geld hebben ze belegd, net zo als ze dat met de jouwe doen, om meer geld in kas te krijgen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:23

Is er trouwens geen verschil tussen de manier van pensioenverdeling in Nederland en België? Ik meende van wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:25

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:46

Wat fijn dat jullie kinderen hebben gebaard omdat jullie je zorgen maakten over het pensioen en de gezondheid van jullie kinderloze medemens. Zo onbaatzuchtig en wat vervelend dat niet iedereen dat voor de mensheid overheeft.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:54

Ja hoor, zo kun je ook denken :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:04

Het is ook nooit goed he := :D