Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:52

Dat gene wat het heftigste is imo, is dat er destijds bij mij een (slag) ader is dicht gemaakt. En ze zijn bang dat als ik ga persen dat die open gaat... Vandaar dus het ziekenhuis! Heb begin november afspraak bij de neuroloog! Ben daar toch wel benieuwd naar...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 11:53

Oej, dat lijkt me wel eng Pubelia.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:55

dat klinkt wel spannend pubelia, maar krijg je dan een keizersnee?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:57

latnahc2 Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Ik ben heel nieuwsgierig voor morgen. Eindelijk weer een echo, is toch al weer een aantal weekjes geleden! Liefst zou ik er elke week een hebben!
Toch ook wel een beetje spannend, al heb ik het gevoel dat alles 100% goed zit. (En mijn gevoel heeft zich al eerder bewezen, kijkende naar dat we meteen in verwachting waren en ook dat het een meisje is :D).

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:58

Mag ik vragen hoe lang jullie nog door zijn gegaan met paardrijden. en zijn er risico's aanverbonden? volgens de vlk niet maar...?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:59

Ik zit morgen op 37 weken. Ik wil eerder dan jullie bevallen.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:03

Latnah; gefeliciteerd!!!! Mooie naam ook!

Ziekenhuis; hier ook een medische indicatie dus geen keuze.. Maar eerlijk is eerlijk en had ik ook geen thuisbevalling gewild
Pijnbestrijding; ik wil het graag zonder pijnbestrijding doen, zou zeker geen ruggeprik willen en alleen in hoge nood zou ik akkoord gaan met lichte medicatie.
Bevallen; alleen vriend erbij hoor!! Moet er niet aan denken dat er (schoon)ouders bij zouden zijn, dat is toch wel heel prive!
Paardrijden; vanaf mn positieve test niet meer gereden, wel twee keer uitgestapt maar ik voelde me te verantwoordelijk om te genieten. Volgens mij heb je toch alleen wat extra kans dat de bevalling wat zwaarder is vanwege spiergroepen die verder ontwikkeld zijn dan normaal, en de bevalling iets tegenwerkt??

Bootjeee; heel vervelend, fijn dat het uitgepraat is!
Mijn vriend is een stuk jonger en heeft daardoor nogal veel vrienden die in het "feest-stadium" zitten, ook zijn veel een soort van "hippies" met totaal geen verantwoordelijkheids gevoel.. Tja dat botst nog wel eens. Gelukkig gaat hij dat contact ook wel uit de weg, maar soms wordt ie weer even meegesleept helaas..

Pubelia; lijkt me erg spannend, KS geen optie??

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:04

xxxmarexxx schreef:
Mag ik vragen hoe lang jullie nog door zijn gegaan met paardrijden. en zijn er risico's aanverbonden? volgens de vlk niet maar...?
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik er in maand 7 nog mee door gegaan (inclusief endurancewedstrijden). Toen het opstappen al niet zo best meer ging en omdat er een aardig pak sneeuw was gevallen, leek me dat een mooi moment om te stoppen. Tuurlijk zitten er risico's aan verbonden, maar het voordeel is dat je je conditie wel op peil houdt. Nu door ziek en zeer van paardje helaas nog niet 'echt' kunnen rijden.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:06

Paardrijden heb ik tot 16 weken gedaan. Toen werd ik echt dik en kreeg ik last van mijn bekken. Nu rijdt ik dus niet meer :)

Ik wil thuis bevallen en ik hoop zonder pijnstilling. Miljoenen zijn me voorgegaan zonder, dus dat moet mij toch ook lukken?? :o

Cheiba

Dat heb ik dus ook dat ik sinds de test niet meer kan genieten van paardrijden. Nu heb ik net voor ik wist dat ik zwanger was een verzorgpaard aangeboden gekregen... ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee moet. het zijn goede kennise en ik vind het nog te vroeg om hun te vertellen dat ik zwanger ben maar kan niet genieten van het paardrijden...

mariposa

Latnah Gefeliciteerd met jullie meid.
en ik maar denken dat je deze meiden allemaal ging vertellen dat het een makkie was,
daar zat ik dus even naast hihi

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:08

tot 16 weken kun je `veilig` rijden is mij verteld.. het nadeel wat oa vk cursusleidster en nog wat kenissen aangeven van doorrijden is dat je bekkenbodemspieren te sterk zijn en daardoor de bevalling zwaarder is en het er dus moeilijker uit komt......

pubelia. voor jou extra spannend dus! hoop dat je gewoon mag bevallen zonder risicos.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:10

mijn vriend vind het geen veilig idd dat ik nu nog rij. ook daarom kan ik niet volledig genieten. maar ik weet niet hoe ik het nu moet vertellen aan die mensen waar ik het paard van verzorg. iemand een tip?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:12

lisch schreef:
het nadeel wat oa vk cursusleidster en nog wat kenissen aangeven van doorrijden is dat je bekkenbodemspieren te sterk zijn en daardoor de bevalling zwaarder is en het er dus moeilijker uit komt.......
Dit klopt niet, dan had je jaren geleden al moeten stoppen.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:12

rugklachten??

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:14

noviceh. nouja het is mij ook maar verteld... als je optijd stopt met rijden kunnen de spieren iets minder sterk worden. maargoed niet dat ik me daar zorgen over maak ofzo.

Tijn

Latnach van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Emma Michelle :)

Roosch hoe creatief ben je? Kan je een luiertaart maken o.i.d.?

Ik heb vandaag een liggingsecho gehad, beeb ligt goed om en heeft een lekkere bolle toet :)
Ben nu wel benieuwd hoe hij er in het eggie uitziet maar nu 36 weken dus ik denk dat ik nog ff geduld moet hebben ;)
Laatst bijgewerkt door Tijn op 11-10-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

xxxmarexxx schreef:

Ik heb tot 6 mnd gereden, daarna voelde het niet goed meer.

pubelia

Spannend, ja! Maar weet nog niet of ik normaal mag bevallen, of het een ks word! Dat hoop ik te horen bij de neuroloog!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:20

pubelia schreef:
Spannend, ja! Maar weet nog niet of ik normaal mag bevallen, of het een ks word! Dat hoop ik te horen bij de neuroloog!

Je maakt het wel heel spannend! Denk je zelf dat het een KS gaat worden?
Ik heb begrepen bij de zwangerschapsgym dat er een soort oerkrachten los komen
bij persweeen maar ik ben nog geen ervaringsdeskundige :o

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:21

BlackZelda schreef:
Latnah gefeliciteerd! Lekker uitrusten nu.
Oeps, i'm next ( in theorie tenminste :D )

spannend!!!

latnahc2 schreef:
Nou ze is eindelijk geboren!!!
Vandaag 11-10-2011 om 02.45 uur emma michelle de boer!
Ik zal iedereen de deatails besparen behalve dat het erg heftig en lang was!
Ik zal gauw een foto plaatsen.
Ben net 3 uurtjes thuis dus ga u even uitrusten :o

GeFeliciteerd!!!!!!!!!!!!

Iorrr schreef:
Haha de honden een andere plek aanwennen, de deur dicht en het wiegje op jullie kamer :) Maar daar heb je niets aan. Ik zou de baby lekker in de eigen kamer doen. Vind ik veel hygienischer! Hier ook een hond in huis, maar die mag echt niet boven komen, laat staan op de slaapkamers. Vind ik gewoon niet zo fris...

Wij wonen gelijkvloers dus word iets moeilijker..
hebben een hond en een kat maar mogen ook echt niet op de babykamer komen!

hier meer mensen met een kat?

Thirty schreef:
Thnx :) Heb heel veel aan die tips. Ik haal wel een klein busje flessenvoeding in huis voor als ik het echt niet vertrouw en de bv gewoon niet wil. Mijn zusje had bijvoorbeeld dat bij haar bv echt niet ging, en ze midden in de nacht met een krijsende baby (van de honger) flessenvoeding kon gaan halen.
Dat wil ik dus echt voorkomen :)

Ik heb niet echt een mening over bv of fv, ze worden van allebei wel groot. Dus als het niet gaat, dan gaat het niet en stap ik over.

goede tip!!

beccy schreef:
Mag ik vragen of jullie een stoel in de babykamer hebben voor BV te geven en zo ja welke jullie dan hebben en waar je die evt. gekocht hebt.

wij niet..
omdat er al twee bedjes in komen..

BlackZelda schreef:
Mariposa, officieel nog 3 weken, maar mag wat mij betreft komen. Ben eigenlijk wel beetje zat nu :o
Ik ben moe, huilerig (vandaag tenminste, weet alleen niet waarom |( ) en wil zo graag weer rijden!

Herkend iemand dat huilerige? Had het nog niet gehad, maar moest er vandaag blijkbaar uit. Was absoluut geen aanleiding of reden voor. Vond het zo stom, potje janken om niets

ik zit op drie maanden en heb gister ook lekker gejankt!!

Thirty schreef:
Wat heerlijk, zo'n meewerkende baby al zo vroeg :D

Hier ligt meneer al goed. Voor zover ik begrepen heb. Doc draait er graag omheen en roept alleen maar 'alles is goed, geen problemen. DAG tot volgende week'.

Bij de 20 weken echo konden ze alleen via een inwendige echo zien of het een jongetje of meisje was. Meneer was helemaal opgerold als een bal, en weigerde ook maar iets te bewegen. Zijn gezicht hebben we dan ook nog steeds niet gezien..
Zulke plaatjes krijg je dan. Het was iig errug duidelijk :+
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CWT83S3P.jpg

dat is zeker goed te zien ja!!

Meloen schreef:
Geboortekaartjes: hier ongeveer met 26 week geregeld. Vrij vroeg in ieder geval. Maar het is iets waar je op een gegeven moment gewoon aan toe bent. En dan zou ik zeggen: gewoon lekker doen!

ik ga het ook rond 25 weken doen! met een tweeling heb je toch meer kans op bedrust en 90% word voor de 37ste week geboren..

lisch schreef:
phoe wat gaat het weer hard zeg!

XFiemoX mooie fotos! nu wil ik nog meer bevallen haha!

xxxmarexxx spannende tijd is dit! gefeliciteerd hoop dat de tijd naar de echo snel gaat en alles goed is!

ik heb gelukkig (nog) geen restless legs! dus zou niet weten wat helpt!

ik zat mij net te bedenken dat ik zoooo blij ben dat we geen olifantendracht hebben :+

heb net de proefdruk van ons kaartje gehaalt en ben helemaal blij met het reseltaat *\o/* helemaal zoals ik het wou!!! :j

top zeg!!!

Mijn twee paarden hebben een hele lange vakantie, want ik rij niet meer! (nou is de ene pas 2 jaar en de andere 11)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:25

voor degenen die een tas klaar hebben staan wat hebben jullie erin gedaan?
ik heb dit mee..
2 grote pyama
2 grote onderbroeken
1 legging
2 beugelloze zwangerschaps bh`s
2 paar sokken + 1 paar huis-sokken
joggingbroek langemouw shirt en vest(voor naar huis)
2 boekjes
ponskaartje + gegevens van vk
tandenborstel + tandpasta + zeep + labello + dexstron.
voor de baby
2 paar sokjes
2 rompertjes
2 broekjes + langemouw shirtje
2 warme vesten
1omslagdoek + fleecedeken voor in maxicosi.
maxicosi natuurlijk :+

heb ik nu alles??

fliertje6

xxxmarexxx schreef:
mijn vriend vind het geen veilig idd dat ik nu nog rij. ook daarom kan ik niet volledig genieten. maar ik weet niet hoe ik het nu moet vertellen aan die mensen waar ik het paard van verzorg. iemand een tip?

Gewoon vertellen dat je je er niet meer goed bij voelt toch?? Moeten ze wel begrijpen toch?

kat; hier een kat en een overactieve en helaas ook dominante Jack-russel.. Over de kat maak ik me niet druk, die komt alleen buiten en op zolder.. Over de hond daarentegen maak ik me wel zorgen, die is niet zo heel vriendelijk naar kleine kinderen en heel bezitterig.

Tijn

Ik heb 2 katten! Die slapen in de slaapkamer maar mogen niet in de babykamer komen.
Ik wilde eerst een wiegje in mijn slaapkamer maar durf dat niet aan. 1 van mijn katten ligt het liefst dicht bij mij en gaat niet op zij als ik omdraai, dus dan kan echt niet met een baby. Hij is al 11 dus ik kan em ook niet uit de kamer sturen, dan krabt ie waarschijnlijk een gat in de deur ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:28

pff pubelia wat vervelend..

hier gestopt met rijden met 2+ weken:+
aangezien ik toen al zwangerschaps kwaaltjes had kon niet eens meer een droge boterham binnen houden
viel regelmatig weg en paard was ook niet helemaal te vertrouwe met hier en daar afentoe wat gekke sprongetjes , paard trwns ook verkocht en mag nou lekker fokmerrietje spele.

miss igg het paardrijden ook niet wel gister na een maand of 6 weer ff op onze ''oude'' stal geweest de geuur miste ik nog het meest van alles , moet igg ook wel zeggen dat ik het niet meer echt op paarden hebb zolang ze in de stal staan vin ik het best maar nee het is zo goed geweest..
wel als onze ukk straks iets mee krijgt van de paarden willen we wel een poown aanschaffen al is het alleen maar voor de verzorging.. maar als er geen omkijken naar is houden we het lekker bij de hond.

nog meer mensen die dit soortgelijks hebben gehad?