Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:49

Goed dat je gaat stoppen Sentido!
En als je er nu alvast mee begint, is het vast over een paar weken minder moeilijk om niet te roken :D

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:00

Iris82 schreef:
Hij moet er echt zelf van overtuigd zijn.
Anders lukt het nooit. Je kunt wel 100 dingen tegen m zeggen, maar zolang hij er niet 100 procent achter staat, is ie nooit sterk genoeg om het rode duiveltje zn mond te snoeren.

Dat is idd precies wat ik gemerkt heb. Hij wilde voor mij stoppen, maar dat heeft niet gewerkt.

Ik heb echt bewondering voor jullie hoor! :j

shadowflower

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:58

hoe ist met alle stoppers ?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:35

Meld zich! 15 jaar geleden begonnen met roken en eigenlijk nooit écht gestopt, wil ik nu toch de stap gaan maken. Maar hik er zó tegenaan.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:42

IK GA STOPPEN!!!

Wil een paard gaan kopen. En kwam gewoon tot de conclusie dat als ik stop, van het geld wat ik normaal op rook de stalling kan gaan betalen.(!!!)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:49

Sh*it, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb gisteren&vandaag weer gerookt. |o
Maar ook een aantal keren sigaretten afgeslagen hoor :o
Alleen de laatste sigaret van vandaag vond ik gewoon echt niet lekker meer, dus da's dan ook eigenlijk wel goed :)
Nu ben ik er tenminste écht klaar mee. :j

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:56

Ik heb nu bijna een week niet gerookt. Wel een aantal zwakke momentjes dat ik verlangend naar mijn aansteker keek maar het valt me eigenlijk wel mee tot nu toe :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:26

gewoon in je hoofd prenten waarom je wilt stoppen, bij mij is het mijn gezondheid , merkte t verschil heel snel met fietsen.

nu kan k helaas niet fietsen ivm stukkie bot van me enkel af en dus verplicht rust (ofwel we neme gewoon de auto naar de paardjes)

ik ben nu ook meer dan 5 weken rookvrij en ben trots op mezelf

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:36

Ik merk veel verschil met mn huid.
Ik ben nu 3 weken gestopt en mijn kin zat altijd vol met pukkels.
Nu zijn de pukkels zo goed als weg zitten alleen nog wat littekens maar het scheelt al een hoop.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:40

Dat merk ik nu al Ginger, mijn huid ziet er binnen een week al beter uit :j

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:49

Fijn he.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 00:29

Ik ben nog steeds gestopt, sinds volgens mij uit mn hoofd eind Juli ongeveer.
Erg bijzonder voor mijn doen, dat ik écht geen roker meer ben, het is boven mijn eigen verwachtingen dat ik echt heb kunnen stoppen!

Het is nu dus wel echt zo dat ik ruik wie er gerookt heeft (bij de kassa bijvoorbeeld in de rij), en dat ik alles beter ruik sowieso.
Maar slijm hoesten heb ik totaal niet gehad.
Weet niet of dat goed of slecht is.

In elk geval, ik had alle pakjes van mijn merk die in het vak in de supermarkt liggen al lang en breed opgerookt normaal gesproken.
En eerlijk gezegd, het kost me nog nouwelijks moeite om te blijven stoppen, ik kan zelfs tegen mensen dichtbij die naast me zitten te roken,
ik denk heel soms wel van.... 'iets, ik mis iets', en dat is de rookgewoonte,
maar gelijk daar achteraan denk ik.. oja nee dat is roken, nee bah vies.
Heb er echt geen zin meer in! *\o/* *\o/*

Dus kom op, jullie kunnen het allemaal, als ik het zelfs kan!!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:35

ik vind het soms nog steeds lekker ruiken maar ok, ik geef toe 1 keer heb ik gefaald en een peuk op, denk 2 weken terug.... Toen ik het ding oprookte vond ik het zo smerig en moest ik zo hard hoesten dat ik er toen helemaal afscheid van heb genomen. Die ene peuk is voor mij dus ook echt een stok achter de deur geworden waarom ik niet meer wil roken.... nu kan ik er ook tegen als veel mensen roken.... heb er echt afscheid van genomen. Met alle trots !

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:49

Wat zijn we weer allemaal goed bezig! Ik vind het momenteel echt stinken, blegh dat ik dat al die jaren in mijn hand heb gehad en dat die lucht om mee heen hing. Bah!
Mijn vriend heeft er ook 1 gerookt die hij heel erg smerig vond, maar toch verlangt hij nog wel af en toe naar het momentje met een sigaret. Maar ik denk dat een zuurstok op zo'n moment ook wel zn werk doet hoor ;)

Hier gaat het nu even wat minder, ik dacht een leuke baan gevonden te hebben en dat bleek echt een ramp. zeker 80% van dat bedrijf rookte en ik snapte wel waarom. Moeten presteren en het niet kunnen. Ik heb dan ook net gebeld dat ik niet meer kom en er valt meteen een last van mijn schouders. Als ik daar langer had gewerkt had ik veel makkelijker weer naar een sigaret kunnen grijpen. Daar ben ik zeker van! Nu op zoek naar een leuke baan!

Wat mij van het weekend wel opviel, we waren bij mijn zwager, want mijn neefje was jarig en gewoon niemand rookte! Niemand! Ik zeg dat Nederland goed op weg is om een rookvrij land te worden :D

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:23

Oh... Ik wil mij ook melden. Al weet ik niet of ik helemaal klaar ben om die stap te zetten... :7

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:20

LynnDenise schreef:
Wat zijn we weer allemaal goed bezig! Ik vind het momenteel echt stinken, blegh dat ik dat al die jaren in mijn hand heb gehad en dat die lucht om mee heen hing. Bah!
Mijn vriend heeft er ook 1 gerookt die hij heel erg smerig vond, maar toch verlangt hij nog wel af en toe naar het momentje met een sigaret. Maar ik denk dat een zuurstok op zo'n moment ook wel zn werk doet hoor ;)

Hier gaat het nu even wat minder, ik dacht een leuke baan gevonden te hebben en dat bleek echt een ramp. zeker 80% van dat bedrijf rookte en ik snapte wel waarom. Moeten presteren en het niet kunnen. Ik heb dan ook net gebeld dat ik niet meer kom en er valt meteen een last van mijn schouders. Als ik daar langer had gewerkt had ik veel makkelijker weer naar een sigaret kunnen grijpen. Daar ben ik zeker van! Nu op zoek naar een leuke baan!

Wat mij van het weekend wel opviel, we waren bij mijn zwager, want mijn neefje was jarig en gewoon niemand rookte! Niemand! Ik zeg dat Nederland goed op weg is om een rookvrij land te worden :D

Gelukkig dat je daar bent gestopt, is dan toch een stuk relaxter.. :)
Succes met het vinden van een écht leuke baan :D !

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:21

DaisNBenj schreef:
Oh... Ik wil mij ook melden. Al weet ik niet of ik helemaal klaar ben om die stap te zetten... :7

Je moet er wel voor 100% achter staan, anders lukt het denk ik ook niet :n Maar als je bijv. 2 weken niet meer hebt gerookt en je steekt een peuk op, vindt je het denk ik wel smerig hoor.. Je kunt natuurlijk ook eerst minderen :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:59

Hier nog een poging tot stoppen.

Kreeg het in 1x in de kop van: nu is het klaar!
Heb gisteravond onderweg naar huis mijn laatste opgestoken, heel ritueel mijn lege pakje thuis in de container gemikt en dat is het.

Zit nu met een enorm nicotinegebrek, licht in mijn hoofd, zou een moord doen voor een peuk, geen concentratie enz op mijn werk. Maar volhouden hopelijk!

Heb wel wat steun nodig. Alleen mijn lief weet van mijn poging en mijn directe collega die tegenover mij zit. Geen idee of het struisvogelpolitiek is maar wil het er met anderen niet over hebben, hoe meer er over gepraat wordt hoe geïrriteerder ik wordt denk ik. Dus houdt me gewoon stil op het werk.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:11

Ik heb het de 1e dag echt heel zwaar gehad en als ik sigaretten voor het grijpen had gehad dan had ik er ook zeker 1 gepakt. (Gewoon zomaar moeten janken enzo die dag).
Maar gelukkig had ik er geen en ben ik met veel moeite dag 1 door gekomen.
De dag erna ging ik bij iemand op bezoek waar ze met 2en zaten te roken en toen was het echt al stukken minder.

Dus hou vol je moet er echt even door heen. Ik ben nu (3,5 week later) echt zo blij dat ik gestopt ben en zal ook echt niet zomaar meer een sigaret pakken. En ik was behoorlijk verslaafd, 25 sigaretten op een dag gingen er zo in.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:30

Thanks voor je steunende woorden. Wordt echt gestoord van mezelf.

Ben jaren terug ook gestopt maar zonder een centje pijn er 3 maanden af geweest, had dit dus niet aan zien komen zeg maar. Sterk zijn is lastig.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:05

Marlies ; een nicotinepleister helpt.......

Ik ben nu 4 maanden gestopt, zit weer even in een dip nu.
Citaat:
Sterk zijn is lastig.

Anders heette het ook geen sterk zijn :P

We tonen karakter door te stoppen met die stinkstokkies *\o/*

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:09

Helpen die pleisters echt?? Ik vertrouw er niet echt op eigenlijk :=
Ik doe nu gewoon per direct stoppen zonder hulp, maar ik twijfel wel of ik het red. Heb wel vaker poging gedaan en na een tijdje toch weer een peuk gepakt.. Maar ik zou ook niet weten welke hulpdingen nou echt goed werken. Volgens mij is het bij mij niet zo zeer de nicotine die ik nodig heb, maar gewoon het vertrouwde en gezellige gevoel van roken...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:15

Ik wil liever niet aan de pleisters. Dan voer je je lijf toch weer nicotine en dat is juist waar ik van af wil.

Wordt echt zo zenuwachtig van mijn eigen lijf. Het is bijna lachwekkend.....en best een beetje triest....

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:17

Is het zo erg Marlies? Goh.. ik heb meer, tja.. dat ik soms denk: ik verveel me, steek maar een peuk op. Maar niet echt dat mijn lichaam erom schreeuwt ofzo.. Gelukkig maar want ik weet niet of ik dat zou volhouden. Sterkte vandaag! :(:)

En ja.. het is best triest dat we gewoon moeite moeten doen om zo'n stinkstokje niet op te steken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:38

Ja helaas is het zo erg. Maar goed, ook bijna 15 jaar gerookt en dan een peuk of 15 per dag.

Het schijnt dat echt in 1x stoppen beter is dan minderen. Iemand van jullie daar ervaring mee?

Sentido, fijn dat je lijf er niet om schreeuwt. Dat scheelt een berg ellende.