Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:57

Ik wilde gister weer gaan lopen, maar toch maar niet gedaan aangezien ik mijn knie nog voelde van de dag ervoor.
Vanavond ga ik wel, anders kom ik in de knoei met mijn dagen :')

Verheug me nu al op die 8x (of hoeveel is het?) 2 min lopen met 1min rust :D

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:47

Ik ook! Maar morgen eerst les 7 :P

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:52

Vandaag les 11 gelopen, voor de tweede keer les 8 zeg maar. Hij blijft pittig, maar het ging toch wel weer beter dan de vorige keer. Vond het erg lekker weer om te lopen, het was gelukkig wel droog, maar aardig wat vocht in de lucht. Hoorde laatst dat er dan ook meer zuurstof in de lucht zit en zo voelde het ook wel. Nog even en ik word een door-weer-en-wind-loper. :')
Had onderweg nog bijna een botsing met twee hazen die achter elkaar aan zaten. Die schrokken zich rot van mij en botsten toen bijna tegen me op. Eentje rende van schrik de sloot in en wonderlijk genoeg ook net zo hard de sloot weer uit en de ander rende héél hard de andere kant op. Was wel een heel apart tafereel, zo midden in een nieuwbouwpark!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:56

Ik zou inderdaad maar voorzichtig doen met die pees. :j
Ja, mijn rug.. het gaat nu goed en daar ben ik veel te blij mee.

Fijn dat het goed gaat MootjeK
Ik ga vandaag zwemmen, sportschool toch maar even niet.
Weinig spierpijn maar toch maar even een dagje rust.
Morgen weer een dag. :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:20

Ja ik weet niet of ik morgen wel moet gaan rennen, ik voel hem nog steeds wel, niet extreem maar wel dat het niet helemaal goed zit. Misschien anders zaterdag of sla maandag les 10 over en doe daar deze les. Moet maar even kijken, hopelijk gaat het snel over.

En apart met die hazen zeg MootjeK. :P

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:49

MootjeK schreef:
Vandaag les 11 gelopen, voor de tweede keer les 8 zeg maar. Hij blijft pittig, maar het ging toch wel weer beter dan de vorige keer. Vond het erg lekker weer om te lopen, het was gelukkig wel droog, maar aardig wat vocht in de lucht. Hoorde laatst dat er dan ook meer zuurstof in de lucht zit en zo voelde het ook wel. Nog even en ik word een door-weer-en-wind-loper. :')
Had onderweg nog bijna een botsing met twee hazen die achter elkaar aan zaten. Die schrokken zich rot van mij en botsten toen bijna tegen me op. Eentje rende van schrik de sloot in en wonderlijk genoeg ook net zo hard de sloot weer uit en de ander rende héél hard de andere kant op. Was wel een heel apart tafereel, zo midden in een nieuwbouwpark!

Je haalt me bijna in! Ik ben deze week nog helemaal niet geweest :oo . Ga vanavond paardlief even rondslingeren en daarna maar even les 15 doen. Volgende week weer 3x lopen!

Haha les 8 en 11 zijn al berucht :P

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:20

Pf, goed bezig iedereen hier zeg! :+

Ik heb gisteren 2x4 lopen en 2 rust en 2x3 lopen en 2 rust.
Alleen gisteren echt absoluut geen fut, mijn benen wouden totaal niet.
Wel uitgerend verder.

Heb alleen sinds een kleine week wat last van mijn rechterknie, net aan de boven/buitenkant van de knie.
Even aankijken hoe dat gaat, met rennen voelde ik hem gisteren voor het eerst maar vandaag heb ik nog helemaal geen last ervan gehad..

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:25

Naar hoor, al die knie- en andere problemen! Hoop dat die mij bespaard zullen blijven!
Ik had vandaag wel een beetje last van mijn heup/bekken. Bekende kwaal waar ik al sinds mijn tweede zwangerschap mee kamp (kind is verdorie al 3,5 , zou best eens over mogen zijn!), restantje bekkeninstabiliteit. Geen idee waarom het vandaag opspeelde, maar op zich viel er wel mee te lopen en heb ik nu in rust nergens last van. Hopen dat dat zo blijft!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:11

Hmm, ik denk dat ik morgen misschien maar oversla, tegen mijn zin in. Maar ik merk gewoon dat me rechterspier/pees/achillespees/hiel (wat het ook moge weze) nog niet goed is. Vandaag met werken, hele tijd heen en weer lopen, half uur achter een kassa staan, voelde hem wel. Morgen maar eens aan me moeder vragen, die werkt in de zorg. (En ik denk dan altijd dat ze alles weet, terwijl ze in de bejaardenzorg zit :+ maar ze weet altijd verrassend veel) En ze moet toch naar het ziekenhuis, misschien is er wel een aardige arts die het antwoord weet. :Y)

Vind het wel vervelend, ben pas bij les 9 en nu al last van pijntjes/kwaaltjes.. zucht. Had ik 'vroeger' nooit last van met gym etc, heb zelfs tijdje op atletiek gezeten, vraag me af wat het kan zijn. Het voelt niet echt als spierpijn ofzo, dus ik denk ook niet dat het gewenning is. Maar even 3 daagjes verder rust dan..

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:55

Laten we hopen dat het vanzelf over gaat! Ik voel ook altijd van alles als ik loop (en dan denk ik meteen "Oh jee, daar gaan we...", maar tot nu toe is het bij wat spierpijn in de bovenbenen gebleven. Vanmorgen meteen les 7 eruit geknald. Ging prima, dus les 8 here I come! Ik ben toch zo benieuwd of ik dat een beetje kan...

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:10

Zooo wat zijn jullie allemaal goed bezig *\o/* !

Ik ben al 2 weken niet meer geweest, had mezelf opgesloten op mn kamer ivm met tentamens haha. Maar nu ik weer tijd heb, ben ik wel weer van plan 3x per week te lopen.

Balen van alle pijntjes en kwaaltjes, ik zou het idd rustig aandoen. Een blessure is er sneller dan je denkt!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:11

hoi! Zou ik me hier ook mogen melden :o ? Ik doe start to run :D Ben net 5 minuten terug van les 12. Ging me goed af!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:12

Haha, zijn je tentames wel goed gegaan?
Ik ga dadelijk weer even lopen, pas het schema wel iets aan want ik zou vandaag eigenlijk 4x5 minuten moeten lopen en dan volgende keer gelijk 3x7? Dat vind ik wel een grote overstap dus ik ga vandaag nog een keer 3x6 lopen.
Enne MightyJoe; Welkom! :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:14

Welkom mighty joe, al aardig op weg!

Ik ga vanavond weer, eens kijken of ik de 4 min vol houd :P

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:30

Ja, tentamens zijn gelukkig goed gegaan haha!

Welkom mighty joe! :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:50

Welkom mighty joe! :D

Heb gister inderdaad maar niet gerend, wat heel verstandig was want toen ik trappen moest lopen,zo, dat deed even pijn! Maar heb er vandaag nog weinig van gevoeld, hopelijk is het 'over' en kan ik maandag de draad weer oppakken. :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:15

Allemaal goed bezig, en sommige balen van de blessures.

Ik ben moed aan het verzamelen om les 2 van Wennemars (dutch runners) nog een keer over te doen. Donderdag had ik daar veel moeite mee. Doen jullie de les waar je moeite mee hebt ook over, of gaan jullie gewoon door naar de volgende les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:53

Wat gaan/willen sommigen hier snel naar de dokter zeg :oo. Terwijl de dokter toch altijd hetzelfde aanraad, rust.. Ik loop vrijwel altijd met (wat) pijn(tjes) eigenlijk.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:01

_Mara_ schreef:
Hmm, ik denk dat ik morgen misschien maar oversla, tegen mijn zin in. Maar ik merk gewoon dat me rechterspier/pees/achillespees/hiel (wat het ook moge weze) nog niet goed is. Vandaag met werken, hele tijd heen en weer lopen, half uur achter een kassa staan, voelde hem wel. Morgen maar eens aan me moeder vragen, die werkt in de zorg. (En ik denk dan altijd dat ze alles weet, terwijl ze in de bejaardenzorg zit :+ maar ze weet altijd verrassend veel) En ze moet toch naar het ziekenhuis, misschien is er wel een aardige arts die het antwoord weet. :Y)

Vind het wel vervelend, ben pas bij les 9 en nu al last van pijntjes/kwaaltjes.. zucht. Had ik 'vroeger' nooit last van met gym etc, heb zelfs tijdje op atletiek gezeten, vraag me af wat het kan zijn. Het voelt niet echt als spierpijn ofzo, dus ik denk ook niet dat het gewenning is. Maar even 3 daagjes verder rust dan..

Heb je goede schoenen? Zo niet, dan zal ik eerst die gaan kopen bij de Hardloopwinkel of Runnersworld. Weet niet waar je vandaan komt, maar zou Run2Day Rotterdam mijden, heb daar tot 3 keer toe het verkeerde advies gekregen, met alle gevolgen van dien.
Als je wel al goede schoenen hebt, dan zou ik zeker terug gaan, dan hebben ze je de verkeerde schoenen geadviseerd.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:02

Run2day in Utrecht vond ik ook niet zo'n succes. Die zagen dat ik hele smalle voeten had en wilden niet eens verder kijken of er iets zou passen. Het merk dat zij als smalste noemden, staat bekend als een van de bredere...
Ik heb gisteren les 12 gelopen, woohoo! Vond het wel pittig, het was ook wat benauwd en ik was te warm gekleed. Maar toch wel mooi alles volgehouden.
Weet niet meer wie het vroeg, maar als ik écht moeite met eenles heb, dan loop ik hem nog een keer. Is gelukkig deze keer nog niet voorgekomen,er zit een aardig stijgende lijn in.
Heb nu helaas wel wat last van mijn knie, maar dat wijt ik aan dagje winkelen op heel beroerde schoenenmet hoge hakken.:=

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:57

Ik kom ook weer even binnen vallen :-P ik ga nu even heel egoistisch op niemand reageren, maar via mijn mobiel vind ik het niet zo handig :$

Ik ben vandaag ook weer wezen lopen:
5min harlopen - 1min rust - 8min hardlopen- 2min rust - 8min hardlopen - 2 min rust - 6 min hardlopen.

Was best pittig, sowieso vond ik het best benauwd/drukkend weer, maar ik heb het gehaald:-D

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:55

Inderdaad, echt k*tweer om te lopen nu, hartstikke benauwd en warm, en daar kan ik dus echt totaal niet tegen. Toch gelopen vandaag (2x7 en 1x8 minuten), het ging qua zuurstof en hartslag eigenlijk heel goed dus echt moe ben ik nu niet, maar mijn warmte kon ik echt niet goed kwijt.. Maargoed, heb het gehaald en heb er dus weer 1 minuut teveel achter geplakt (moest eigenlijk 3x7 lopen) maar echt prettig is dit niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:56

Ik heb zaterdag eerst nieuwe schoenen gehaald.
Liep nog op de oude van mijn moeder en dat is geen succes.

Zaterdag gelopen en dat ging echt super.
Heb les 9 gedaan en zelfs na de 5 min kon ik nog wel doorlopen *\o/*
Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan en de pijn in mijn knie weg gaat door mijn nieuwe schoenen.

Ik ben bij runnersworld in Utrecht (bij het stadion) geweest en die vond ik echt heel prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:08

Met dit weer moet je eigenlijk 's ochtends vroeg lopen VERAx :)
Overigens loop ik met dit weer niet, alleen gewoon lekker zwemmen of als ik wedstrijd heb met dit weer ren ik wel veel maar anders niet :P Ik kan dus ook heel slecht mijn warmte kwijt.. Ik zweet ook heel erg weinig, als ik wedstrijd heb is de rest van mn team helemaal aan het zweten en ik heb vaak bijna nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:15

Ik loop gewoon, ongeacht wat voor weer het is.
Natuurlijk hou ik er wel rekening mee dat ik bijvoorbeeld 's ochtends of wat later 's avonds ga lopen met deze temperaturen, maar lopen doe ik wel :j

Anders kom ik uit mijn ritme en dan kan ik weer van voren af aan beginnen.
Zo ben ik er de vorige keer na les 8 al mee opgehouden...