Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Caroo schreef:het stomme van hsp zijn is dat je alles zo intens beleeft en de meeste 'gewone' mensen je alleen maar vinden aanstellen en overdrijven. Zo kun je nooit je gevoel helemaal bij iemand kwijt want ze zeggen toch dat je je aanstelt. op zulke momenten zie ik weinig voordelen van zo gevoelig zijn. Ja je kunt mensen goed aanvoelen en begrijpen maar ach, dat wordt in deze wereld toch niet meer gewaardeerd
Rebel_Jits schreef:Punt waar ik altijd tegenaan loop, is dat ik de emoties overneem van mensen. Met vrolijkheid geen problemen natuurlijk, maar zodra er iemand boos of verdrietig of gefrustreerd is, ben ik dat ook automatisch. Je kan er eigenlijk niet over praten, 'want je hebt geen reden om je zo te voelen'.
Rebel_Jits schreef:Ik merk ook dat ik goed de hele dag met dieren om kan gaan zonder problemen. Zodra er de hele dag mensen om me heen zijn, raak ik overprikkeld.
Het enige wat voor mij echt helpt tegen de overload aan prikkels, is veel alleen zijn. Het liefst met muziek op, zodat ik maar één prikkel binnen krijg.