Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:06

ik moet 1x per 3 maanden, maar dit werkt inderdaad niet. De dietiste en dvk zijn wel aardig, alhoewel mijn oude dvk veel leuker is, als ik vragen heb mail ik die ook en niet de poli.
Ik heb met haar overlegd voor een ander en dat vond ze nog niet nodig... Maar wordt echt gek van dat poedersuiker en dan laat ze me elke keer in mijn arm prikken terwijl ze normaal 1x per 2 jaar een groot onderzoek deden dus vanalles prikte. Alles was trouwens in orde (cholesterol iets te hoog (0,4) maar daar let ik nu op en dat gaat waarschijnlijk al beter) voor de rest is vitamines en nierfuncties in orde, maar dan gaat ze alsnog de bloedwaardes laten prikken, aargh maak me nu gewoon weer boos erom.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:04

Kan me voorstellen, klinkt alsof er op het briefje iets fout is gegaan. Maar op zich is het wel normaal om bij ieder internistbezoek bloed te laten prikken, anders heeft hij helemaal geen cijfers waarop hij z'n conclusies kan baseren. Da's een beetje blind varen dan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:06

Er is vaak zat bloed geprikt en ze hebben al mijn gegevens vanaf de andere arts gekregen :) Nooit iets uitgekomen.
En ze is inderdaad vergeten het briefje in te vullen.
zoiets zijn ze nog nooit vergeten bij mij, loop er nu 6,5 jaar :)
vind het een stomme fout, en HBA1c moeten ze alleen maar in mijn vinger prikken... Dacht ze dat ik een dag nadat ze in mijn arm hadden geprikt dat wel weer zou laten doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:08

Toch denk ik dan dat ze bij de prikkamer ook niet goed opletten.... Ze weten toch ondertussen wel als je naar de diabetespoli moet, dat ze je HBA1c moeten prikken?!?
vind het al super dat je met je dvk overlegd hebt over een andere arts!! Maar ik zou er toch wat meer druk achter zetten! Zij kan het nog wel niet nodig vinden, maar hoe langer je zo blijft doormodderen, hoe moeilijker het allemaal wordt en straks ga je helemaal niet meer!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:07

Nee heb nu ook al de neiging om gewoon af te bellen als het met school niet uitkomt. Het gaat nu nog wel goed met me, maar straks ook niet meer vrees ik.
Ze hebben het lab nog gebeld en omdat de meter ook gecontroleerd moest worden dus dachten ze waarschijnlijk dat alleen dat het was. En het is een vrij groot ziekenhuis dus dan hebben ze dat niet super snel door. Ze doen wat er op dat blaadje staat anders krijgen ze ook weer gezeur, ze mogen er niet vanaf wijken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:33

jee wat k*t zeg! Maar misschien is het handig als er iemand meegaat? Mijn man is ook een portret op zich.. t gaat altijd goed, dus ben ik de kenau en heb het 1 en ander op papier staan of stel mijn vragen direct aan de dvk per mail. Daarbij komt dat als je t niet zo ziet zitten bij de huidige je echt moet doorzetten voor een ander hoor.. je heb al iets wat niet gaaf is, laat dan de controles ed in iedergeval prettig verlopen!
enne die pod is de omnipod http://www.mylife-diabetescare.nl/mylife-omnipod.html

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:55

Enige die mee kan is mijn moeder, maar op de kinderpoli toen ik 16 was gingen ze lopen zeuren dat zij mee ging.. ze vonden dat ik volwassen moest worden.. Maar ik vond het niet erg dat mijn moeder meeging en mijn moeder vond het wel fijn om te weten hoe het met mij ging... En dan later was het weer gezeur dat ze vonden dat ze meer interesse moest tonen :+
Was nogal vaag. Ze hebben uiteindelijk wel hun excuses aangeboden voor vanalles en nog wat aan mijn moeder, ze dachten dat ze me thuis hield toen ik net uit het ziekenhuis was.. maar ik was zo moe, mijn lichaam was op ik kon lichamelijk maar al helemaal geestelijk het niet aan om naar school te gaan. uiteindelijk zagen ze dan toch wel in dat ik heel erg ziek ben geweest (keto-acidose had ik ofzo :+ geen idee wat het is, stond in mijn dossier :P) had iig veelste hoge bloedglucose toen ik werd opgenomen en was al in shock. Het is dus allemaal wat raar gegaan daar al.
En ja heb geen zin in weer gezeur te krijgen omdat ik iemand meeneem :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:14

Meis, daar moet je écht schijt aan hebben!!! Als jíj je daar prettig bij voelt dat je moeder mee gaat, moet je dat gewoon doen!!
Mijn ervaring is ook dat wanneer je met z'n tweeen gaat, ze veel aardiger zijn en dingen beter worden uitgelegd!!
Mijn oogarts is helemaal niet van het uitleggen. Tot het een kleine 2 jaar terug niet zo lekker ging. Toen ging m'n vriend steeds mee. Wist niet wat me over kwam..... Die arts had nog nooit zoveel uitgelegd :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:04

Naar oogarts gaat mijn moeder sowieso mee omdat ze me niet alleen wil laten in het verkeer als ik er geweest ben, maar hoef er ook maar 1x per 1,5 jaar heen tenzij ik klachten heb en heb iedere keer een andere die me onderzoekt.

Maar denk dat ik de volgende keer mijn moeder maar meevraag, lijkt me een beter idee ja :j
heb alleen zo moeilijk schijt aan iets.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:53

Dat is helemaal niet verkeerd dat je niet overal schijt aan hebt! Maar dit is jouw lijf, jouw gezondheid! Daar mag je wel voor opkomen hoor! Ik vind het zelf niet prettig als m'n vriend mee gaat naar m'n internist, maar m'n internist heeft er geen enkel probleem mee. De eerste keer is hij wel mee geweest. Ik wist natuurlijk totaal niet wat voor 'n arts ik zou krijgen en m'n vriend is veel mondiger dan ik :P Maar dat is gelukkig totaal niet nodig geweest :D
Ik vond het ook heel moeilijk om naar een andere arts te vragen hoor (vond het in het begin zelfs nog een soort van spannend dat ik hem in de wachtruimte tegen zou komen :o ), maar wat ben ik blij dat ik nu een ander heb!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:56

Ik wil mijn vriend ook niet mee hebben :n
in zijn ogen gaat het niet goed met me en met mijn suikers, terwijl ik me goed voel. prik mezelf 3x per dag... en hij maar commentaar hebben dat ik vaker moet prikken. Hij zet me dan voor banketstaaf omdat zijn beleving anders is dan de mijne, heel frustrerend soms, maar mijn mamsie doet dat gelukkig niet haha :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:59

Héél herkenbaar.... :P Ze zullen het vast goed bedoelen, maar laat maar!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:02

Ja inderdaad, het gaat gewoon wel goed met me, kan beter maar lukt gewoon even niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:07

Als we maar ons best blijven doen en ons goed voelen, zijn we al een heel eind!
Het blijft allemaal toch onvoorspelbaar en dat blijft het grootste nadeel van deze ziekte.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:24

ik vind altijd dikke middelvinger van wat artsen en verpleegster vinden en verwachten, heb altijd zoiets van; zij zitten daar voor ons en niet andersom, het respect naar elkaar mag er toch zeker wel zijn.

als jij er behoefte aan hebt om iemand mee te nemen, ongeacht hoe oud je bent, doen!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:23

heb ik ook
ik vind het vreselijk als mensen zeggen wat je moet doen en helemaal als het gaat over mijn diabetes.
kan dus ook slecht tegen de verpleegkundige en internist :o heb altijd gevoel dat het toch niet goed genoeg is maar probeer idd gewoon aan me zelf te denken en de internist kan soms echt de boom in....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:12

Ik schrik ervan dat er zoveel mensen zijn die geen goed contact hebben met hun arts en dvk. Het zou juist zo moeten zijn dat ze je het gevoel moeten geven dat zij er voor jou zijn en niet andersom. Als er geen klik is zou ik een ander zoeken. Het gaat erom dat jij /jullie je verhaal kwijt kunnen en vertellen waar je tegenaan loopt enzo. Niet dat je een klein kind voelt wat een standje krijgt en het liefst zo snel mogenlijk weer buiten staat!Jullie hele leven draait om diabetes, daar heb je meer dan genoeg aan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:49

Ik heb een hele goede klik met mijn oude DVK en daar heb ik ook contact mee als ik vragen heb. Maar die nieuwe, ja ze is aardig, maar heb niet snel vertrouwen in iemand, laat dan slecht dingen los. Aan de andere kant heeft het wel geholpen een nieuwe. Mijn nieuwe dietiste is wel leuk, leuker dan die vorige.
Alleen die internist kunnen ze beter een bom opgooien :+

Mijke, ik ken het, maar het is erg lastig.. ik wil graag alles zo goed mogelijk doen, leef vrij gezond en ja nog een heel verhaal over cholesterol, dus ik let nu extra op, buiten huis at ik vooral heel slecht, dus weet mijn moeder niet. Kost niet alleen veel geld maar was ook nog rete ongezond.
Nu probeer ik dat te beperken. maar het komt sowieso door mijn voeding die cholesterol, want in de familie zit het absoluut niet.
Dus mijn schoonmoeder zo, ja maar voor een keer kan dit en dit wel en zus en zo, dus ik zeg nee doe ik niet want een keer wordt altijd vaker, nou ze werd bijna pissig, maarja komt omdat zij zich niet in kan houden met eten en een veelste hoog cholesterol heeft... Bij haar is het altijd de smoes, zit in de familie. Maar als jij een zak met marsjes leeg eet, heb je best wel heel veel verzadigd vet binnen... zucht!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:40

Wat een verhalen toch weer ..zo zie je maar altijd alert blijven en voor je zelf blijven opkomen.

Ik ben 3 jaar geleden ook van ziekenhuis overgestapt en heb het nu goed naar mijn zin en er wordt naar mij geluisterd dat zie jemaar weer met de pomp waar ik vanaf wilde..

Overigens gaat het hier wat beter ik krijg nu diazepam waardoor mijn spieren zich ontspannen en ik stukken beter slaap ook de pijn in mijn schouder word minder *\o/*

Ik weet dat ik er niet te lang gebruik van mag maken maar voor nu ben heerlijk ontspannen en bijna zonder pijn !

Moet wel zeggen dat ik nu even niet zo met de suikers bezig ben ik let er wel op maar ben er niet druk mee bezig.

Dus hier een klein lichtpuntje !

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 07:38

nou kreng zit en irriteerd mega.. stom plestick wat erom heen zit is dat voornammelijk.
ik heb er totaal geen voordeel aan want ik moet gewoon blijven prikken ik kan nammelijk niks zien op dat ding... ik hoop dat ik tot zondag volhou.. maar denk haast niet....

snap wel waarom ze willen kijken.. is voor mezelf wel.. maare voor een zwangerschap is dit niks voor mij..
ik merk ook doordat ik geirrteerd ben ik veel hoger uitkom kwa suikers ook.

Ik ben toen ook van ziekenhuis gewisselt voor mij nooit meer dijkzicht.
maar groene hart, de artsen die ik heb zijn erg fijn en luisteren ook.
(bijkomend voordeel is dat ze niet steeds me dosier kweit zijn en dezelfde artsen)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 07:51

ik heb een super dbvpk, die komt zelfs thuis langs als ik ik r weer s doorheen zit op suiker gebied!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:57

Tijdens een zwangerschap zou je uiteraard wel je eigen monitor kunnen aflezen. Maar als het ter diagnose wordt gebruikt (zoals nu bij jou) willen ze graag meten hoe je normaal gesproken met je suikers zit. Als je dan continu je metingen zou kunnen aflezen, zou je dingen veranderen, waardoor ze nog niet weten hoe het normaal gaat.
En ik kan me voorstellen dat het plastic in eerste instantie een beetje jeukt, maar de naald valt dus nog mee?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:23

Wie mag ik even een pb sturen voor wat tips?

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:06

tips waarover?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 13:07

Sofy schreef:
tips waarover?

Wil ik ook graag weten.. :j