Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:38

hetbommeke schreef:
Fan, al wat meer bekend? Spannend spannend.

Nee nog niets gehoord, maar ze zitten nu in meeting. Ben snel langsgerend langs naar toilet. Ze weten (nog) niet dat ik er ook ben. Wist ook helemaal niet dat de meeting hier is. ;)
Met mijn oogjes had ik ook niet verder durven rijden dan deze werkplek.
Heerlijk kinderen, je hoeft je niet te vervelen :')

Hey Mirkim :wave: Is je paard ook mee verhuisd?
Wat een mooi beroep, lijkt mij. Mensen helpen hun leven meer in balans te krijgen, lijkt mij ook geweldig. Mensen praten heel makkelijk over hun problemen met mij, ik vind het fijn als ik ze net iets vrolijker de deur uit krijg. Zojuist een emotioneel gesprek gehad met een klant, ken haar nog niet zo lang, maar ze gooide heel haar narigheid op tafel. Verlaten door man door een ander, is niet eerlijk, wil niet met haar afspreken, alleen communiceren over de email. Ze begon zowaar te lachen aan het eind van het gesprek.

Mirkim

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:23

Nee, paard moet nog over, Fanneke. Ik heb tot 1 maart ook nog werk in Friesland lopen, dus ik ben tot maart nog veel heen en weer aan het reizen. Na 1 maart kijk ik wel even wat voor weer het is en verhuis ik het paard dan wel!
Het beroep is prachtig, helemaal met pubers! Ik vind het werken met hen zo heerlijk! De pubers hoeven bij mij niet te praten, maar mogen dat. Bij mij ligt de nadruk op dingen doen en dit proberen te integreren naar de omgeving waarin de puber zich bevindt. Maar ikk vind het heerlijk als ze maar aan het ratelen zijn!
Wel fijn dat klanten bij jou terecht kunnen. Soms het alleen al tegen iemand het eruit gooien is voldoende! :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:24

Dag lieve mensen,
kids waren lief vandaag, maar ben toch erg moe, dus duik zo even kort mijn bedje in alvorens ik nog even poep ga scheppen op het weiland.

Sak, nog veel te doen in het huis dus.. Succes ermee!

Fijn dat je oog weer wat beter is Fan! En ach, even zonder make-up naar het werk. Vergeten ze zó weer!
Ik duim voor je!

Judith, succes met lopen, je bent nu klaar met werken!

Tara, haha! Ja, inderdaad, mensen kijken maar mooi de andere kant uit. Ik ben niet charmant als ik sport, maar dan nog... Korte broek...? Ik weet het niet hoor! Verder heb ik 1 dag in de week een klasje pubers op een school voor speciaal primair onderwijs. Een 'gewone' groep 8, maar dan met allemaal kids erin met een zgn. rugzakje (gedragsproblematiek en diverse stoornissen). Erg leuk, uitdagend!
Las dat Mirkim ook zoiets doet, maar dan de therapie verzorgt, super!
Goed gelopen dus! Super hoor! Fijn dat je nieuwe schoenen lekker zitten, dat loopt toch stukken relaxder!

Marjolein, spannend, nieuwe auto kijken! Ik wil ook een Twingo, maar dat mag niet van mn vriend, die vindt m oerlelijk :+

Bom, je fluitje nog nodig gehad? Misschien is je wasmachine nu een beter hulpmiddel :+

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:32

Oh Fanneke, ik ben nog erg benieuwd hoe ver jij inmiddels al aan het rondhuppelen bent! Ben je al in training voor de 10 km? :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:37

Mirkim schreef:
Oh Fanneke, ik ben nog erg benieuwd hoe ver jij inmiddels al aan het rondhuppelen bent! Ben je al in training voor de 10 km? :)

Yep, ben inderdaad bezig voor de 10km. Helaas was het afgelopen 4 weken niet ideaal lopen voor mij, eerst die opgevroren sneeuw, griep en feestdagen. Maar goed, we zijn weer vol goede moed begonnen en 10 april heb ik de 10km van de Marathon van Rotterdam staan. Ik ga ervoor! *\o/*

Nou dames, nog niet veel nieuws, maar ik heb morgen wel een afspraak om 12 uur met beide directeuren! :) Dit is wel iets positiefs, maar de champagne kurken knallen pas als alles def is. ;)Morgenavond een feestje bij Arjan van Dijk, zou toch leuk zijn, als ik er een feestje van kan maken, wat ook een beetje als voor mij voelt. :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:08

Fan, film1 lijkt me wel chill. Kijk wel graag films :j Al ben ik ook heel erg van de series :P
Wintersport lijkt me hartstikke leuk! Maar dan wel met les inderdaad :=
Wanneer hoor je nu of je die baan krijgt?

Bom, dat is wel makkelijk inderdaad, zo'n ritsje :j
Zo in de modder spelen deed ik vroeger ook altijd :D Alles wel weer een beetje schoon gekregen?

Mirkim, verhuisd van Groningen naar Noord-Holland? Voor je werk of gewoon vrijwillig? Runningtherapy klinkt wel goed, kan nooit kwaad lijkt me voor dat soort mensen om hun energie op een goede manier kwijt te raken.
Lijkt me wel zwaar werk hoor, wat je doet.

Puchje, ik voel me ook alles behalve charmant als ik sport :P

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:24

Succes Fan, met je baan!
Puchje, ik denk dat iedereen dat wel heeft met sporten :))
Dat klinkt wel heel interessant Mirkim, best zwaar dacht ik ofniet?

Vandaag helaas niet kunnen lopen, baal er wel een beetje van maar zit tot aan mijn nek in het huiswerk. Dus morgen en het weekend maar wat beter mijn best doen en naar de sportschool. Hoop dat dat het een beetje goed maakt, want ik begin wat humeurig te worden van een hele week niet sporten :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:29

@ Dieuwke, jammer dat je weinig tijd hebt, even lekker snel bijwerken en dan kun je heerlijk al je frustraties eruit lopen.
@Tara. Wij kijken heel veel films en hebben sinds kort ook een decoder met harde schijf, alle leuke films worden nu opgenomen :+
Ik weet niet precies wanneer ik te horen krijg of ik de baan krijg. Ik heb morgen een gesprek en dan zal ik wel meer horen. Wil nog niet te enthousiast worden. Straks even het gesprek voor bereiden.

Heb net lesje 25 gelopen van de 10km, 4 keer 6 minuten matig tempo. De 3e keer 6 minuten ging erg lastig. Vind het wel moeilijk om een bepaald tempo te bepalen. Had ook het idee dat ik de eerste keer al op wedstrijdtempo liep. :) Dit is de laatste loop van deze week want zondag staat de 5km Dobbelloop op het programma, ben benieuwd welke tijd ik ga neerzetten. :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:38

Dieuwke, herkenbaar, dat humeurig worden := Ik ga normaal altijd met de fiets naar school, maar als ik dan door het weer een week met de bus moet... Maar hardlopen kan tussendoor toch wel? Kost je in 't begin hooguit een half uur. Mij in ieder geval :P

Fan, is dat niet een grote stap, van 4 keer 6 naar 5 km? Of ga je die 5 km ook met lopen tussendoor doen? Wel knap dat je dat aandurft!

Decoder is wel lekker dan. Kun je helemaal kijken wanneer je wilt :j M'n ouders hebben thuis ook zoiets, kunnen ze programma's van tv opnemen. Dat doen ze dan ook ontzettend vaak :P

Ben benieuwd wat er morgen uit dat gesprek komt! Hoe is het met je oog?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:41

@ Tara & Dieuwke, het werk is zwaar, maar ik haal er enorm voldoening uit! Je moet in het contact met de jongeren altijd op scherp blijven!
Enneh, ik moest verhuizen omdat ik daar aangenomen was. Het is op mijn oude stageplek, dus helemaal leuk! :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:44

Fan, nog even spannend dus... Lekker lopen hoor van het weekend, vooral genieten... ;)

Wat mooi Mirkim, dat je dat voor mensen kunt doen. Kan heel waardevol zijn en zeker met pubers kun je de rest van hun leven nog wat richting geven met kleine dingen. Wilde dat ik echt zo iemand gehad had toen. Maar goed, waarschijnlijk liet ik dat ook niet toe.

Buitenritje met Lis was voor haar erg leuk geloof ik. Voor mij was het vooral een oefening in 'boven blijven' haha. We stuiterden het hele pad over. Ach, ondanks de hoosregen (reed in de enige echte bui van vandaag _O- ) hebben we wel genoten en zijn we weer uitgewaaid. Projectje deed het ook lekker en mijn spullen zijn ook weer lekker schoon. Moet zeggen dat zo'n opgeruimde auto en allerlei 'rot'klusjes die af zijn wel een fijn en opgeruimt gevoel geven... Morgen lekker weer lopen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:44

Haha, al met al ben ik altijd wel anderhalf uur kwijt, inclusief omkleden en douchen enzo. Maar ik heb tentamenweek, dus heb de tijd wel nodig voor het studeren. Maar dan is een halfuurtje lopen altijd wel lekker. Maar goed, morgen weer een dag :D

Dat is wel mooi Mirkim, dat je er zoveel voldoening uithaalt! En helemaal dat je op je oude stageplek terecht kunt! Moet je nu ook veel dingen omgooien voor de verhuizing? Contacten, vrienden enz?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:48

Mirkim, je helpt natuurlijk wel mensen inderdaad :j

WenK, was is je projectje eigenlijk? Ik snap (tenminste ik neem aan) dat het een paard is :P

Dieuwke, maar douchen moet je sowieso wel toch? En ach omkleden, dat duurt zo lang niet :P

Ik mag trouwens de garnaaltjes waar ik onderzoek mee heb gedaan hebben :D Vind 't echt heel erg leuk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:50

Ik heb 2 projectjes. Zijn paarden van een eigenaar, dus niet van mijzelf. 1 is een merrie en de ander een ruin. Merrie zal ik ook gaan starten, de ruin niet, die maak ik alleen maar 'braaf'. Het zijn beide jonge dieren en ik ben er een maand of 3 geleden mee begonnen, toen waren ze beiden zeg maar zadelmak en redelijk stuurwijs. En meer info geef ik alleen via PB... :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:55

Leuk WenK, heerlijk om even lekker uit te waaien.

_Tara_ schreef:
Fan, is dat niet een grote stap, van 4 keer 6 naar 5 km? Of ga je die 5 km ook met lopen tussendoor doen? Wel knap dat je dat aandurft!
Ben benieuwd wat er morgen uit dat gesprek komt! Hoe is het met je oog?

Oogje gaat goed, dank je, voel me alleen zo kaal zonder make-up. :+
Ik loop al 5km aan één stuk :+ Deze training is om mijn snelheid en conditie te verbeteren, hihi.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:56

WenK, houdt je wel bezig dan, die projectjes en nog je eigen paard ;)

Fan, o sorry :oo Ik onthou nog niet helemaal wie hoe lang loopt :oo

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:56

Ja, ik rijd Lis 5 a 6 keer per week en m'n projectjes ieder 3 keer per week... :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:57

_Tara_ schreef:
WenK, houdt je wel bezig dan, die projectjes en nog je eigen paard ;)
Fan, o sorry :oo Ik onthou nog niet helemaal wie hoe lang loopt :oo

Geeft niets hoor, vind het wel ontzettend leuk dat je zo enthousiast bent! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:58

Mmmmjammie Tara, neem ik de knoflook mee :P Nee hoor, zal ik je niet aandoen. Heb je thuis een aquarium waar ze in kunnen?

Wen, komt me vaag bekend voor, dat gestuiter :=

Fan, ik hoop je morgen te kunnen feliciteren :j

Dieuwke, herkenbaar, als ik een paar dagen niet heb kunnen lopen, word ik ook wat minder aangenaam in de omgang :o

Kids hebben zich netjes gedragen vandaag, waren bij een paar vriendjes langsgeweest maar kwamen uiteindelijk thuis en zijn lekker met mij de hondjes wezen uitlaten. Zit hier in 5 min op de dijk waar een heel groot stuk zand is, wij dus ook heerlijk uitgewaaid en wij zijn na die ene hoosbui geweest vandaag ;)

Vandaag zit lopen er voor mij ook niet in, voel me wat rillerig, koud en futloos. Neus begint ook te lopen, dus ik ga zo lekker bijtijds mijn bed in, even een lekkere lange nacht maken. Afgelopen nachten niet zo lekker geslapen, door dat gedoe met mijn werk, maar hoop vanavond lekker te kunnen slapen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:00

Haha jouw vlekloze vlek ook al aan de stuiter? :D

Lekker op tijd naar bed en vooral je rust nemen hoor...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:03

Yep, doe ik, voel me dan alleen weer wat schuldig naar mijn boscrossmonster toe, die heb ik zondag voor het laatst gereden en ik kan pas vrijdag weer.

Hey nu jij toch Koos Werkeloos bent, wanneer kom je een keer naar Lelytown met je vlek?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:05

WenK, zie je wel vooruitgang met je projectjes? En doe je dat zeg maar altijd of is dat nu voor tijdelijk?

Fan, ja vind het wel gezellig hier :j Loop je ook vaker wedstrijden?

Bom, knoflook ligt hier al :P Nee maar ze zijn vrij klein, niet genoeg om te eten :P Ik heb een aquarium ja :j
Dit is 'm:
Afbeelding

Moet nu even naar m'n bijbaan. Heb geen zin := Ben eigenlijk net lekker even bezig met m'n scriptie. Nja. Even 1,5 uur schoonmaken en als ik thuis ben maar weer op tijd naar bed.
Ik merk wel, of 't zit tussen m'n oren, dat ik door 't hardlopen en sporten wel meer energie krijg! Maar kan ook komen doordat 't weer ietsjes langer licht blijft, zo nu en dan een mooie dag, zonnetje laat zich wat vaker zien enz. Heb in de winter altijd even een dip lijkt wel. Nergens zin in enz.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:12

Haha heb nu wel meer tijd idd Bom, gezellig! Ff kijken wanneer handig is, weekend denk ik?

Joh, niet schuldig voelen hoor, hij vermaakt zich heus wel. En vergeet niet, als baasje niet lekker in haar vel zit kan ze ook niet optimaal voor hem zorgen he... ;)

Tara, ik rijd ze zolang het leuk is... :D De merrie is nu L1 klaar en die hoop ik in maart/april L2 te gaan starten. Is best heel snel gegaan. De ruin was angstig van alles en vol met stress en die loopt nu vrolijk zijn rondjes, is te corrigeren en begint zelfs al stukken echt mijn hand op te zoeken. Heb dus al echt heel veel vooruitgang met ze geboekt. Heel erg leuk om te doen hoor!

Oh enneuh, sporten geeft zeker meer energie... :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:16

Tara, dan kom ik over een half jaartje wel om ze op te eten, kun jij ze ff lekker vetmesten ;) En ik denk dat je inderdaad meer energie krijgt, maar er worden ook stofjes aangemaakt door het lopen waardoor je blij en energiek wordt. Ken je zo'n winterdip lamp? Je hebt de wekkers maar ook de lampen van goodlite, die werken erg goed. Ben ook geen wintermens dus ik doe meestal in oktober en januari zo'n kuurtje achter de lamp, 1 week 2x per dag 10 min achter die lamp zitten en het levert mij weer wat energie op. Meestal heb ik m aan als ik 's ochtends zit te ontbijten en 's avonds tijdens het eten.

En het is hier ook heel gesjellie :D Valt mij op dat we het niet altijd over hardlopen hebben maar ik nog nooit een groene balk heb gezien met on-topic blijven.

Wen, mag ook een keer door de weeks, neem ik lekker vrij :D Heb tenslotte 9 weken vakantie per jaar, die moeten ook opgemaakt kunnen worden :o Liefst op een ma of do dan. Kiek moar

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:20

Ik zal wel ff kijken Bom, hoe lang van te voren moet je vrij vragen?

Ga nu nog ff lekker bakkie thee halen en daarna 'dom' tv kijken. Ben wel een beetje moeiig...