Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:37

Talonius wat een naar bericht! Heel veel sterkte!

Fanneke: het afvallen gaat nu goed met behulp van de diëtiste en het meer eten? Goed joh!!

Saskia word je bloeddonor? Collega van mij doet dat ook en ik zit er ook over na te denken. Ik hou alleen nooit zo van prikjes in m'n aderen. Gewoon een injectie in m'n bovenarm vind ik niet erg maar zodra ze bij m'n aderen zitten vind ik dat iets minder prettig.
Maarja aan de andere kant moet ik met niet aanstellen en het gewoon doen. Als ik zelf bloed nodig heb wil ik dat ook graag ontvangen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:41

Ja was wel de bedoeling :j

Morgen hebben ze open dag he ;) Kun je gaan kijken hoe het allemaal werkt.
Ik moet nu even een afspraak maken voor een keuring :j Maar wil het eerst even doorlezen. Ik heb trouwens eerst gebeld of ik het wel mocht worden omdat ik drager ben van Hemofilie en dat is natuurlijk een bloedziekte.
Maar goed dat mijn vader hepatitus C heeft kan ook nog weleens roet in het eten gooien :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:49

Ik moet dat eigenlijk ook overwegen, bloed geven. Inderdaad wat je zegt Pebblesther, je wilt ook graag ontvangen als je het zelf nodig hebt. :j

Straks terug met mijn sport-bh naar Livera. Ben benieuwd...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:50

IK BEN GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGD *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:51

Jee gefeliciteerd!!! *\o/* En je bent ook nog jarig!!! *\o/**\o/*
Dubbel feest dus! *\o/*

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:52

Oke Saskia, wel interessant morgen die opendag. Heb helaas geen tijd morgen :n
Ben benieuwd of je door de keuring heen komt. Je zou toch zeggen dat je met een bloedziekte geen bloeddonor zou kunnen worden. Maar misschien maakt het bij de ontvanger van het bloed niks uit dat het zeg maar ziek bloed is?

Puchje: dubbel gefeliciteerd :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:55

Gefeliciteerd (waarvoor eigenlijk :o ) en ook gefeliciteerd met je verjaardag.

oliebol er is nog maar 1 manderijntje, wil er altijd graag twee :+

Daarom heb ik eerst gebeld en toen is er al overleg geweest met de keuringsarts en het was geen probleem dat ik drager ben. Het is trouwens niet zo dat ik hinder ondervind van het dragerschap hoor, het zit puur alleen in mijn genen. Mijn stolling is iets minder goed dan bij andere mensen, maar het verschil is nihil. Omdat het lichaam zelf ook bloed aanmaakt zal dat vanzelf weer verdwijnen. Het is niet besmettelijk zeg maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:43

Hihi, ik weet niet eens waar de Action in Groningen zit :o . Ergens bij het station in de buurt, toch?

Puchje, gefeliciteeeeeerd!

Bom, bevalt je nieuwe foon dus? :D

Wat naar, Talonius. Sterkte voor jou en vooral voor je vriendin natuurlijk :(:)

Potentiële nieuwe bloeddonoren hier zo te lezen, goedzo! Ach, ze zullen het wel weten met die bloedziektes. In Groningen moet je de eerste keer alleen voor controle. Je moet dan eerst een uitgebreide vragenlijst invullen, die neem je vervolgens door met iemand, die ondertussen ook je bloeddruk en hB-gehalte en weet ik veel wat allemaal even meet. En dan tappen ze een paar buisjes af die worden onderzocht om te kijken of je geschikt bent geloof ik. Een paar weken later krijg je je eerste oproep om echt te doneren, en ook dan wordt telkens je bloeddruk, hB-gehalte, etc. gemeten en moet je weer die hele vragenlijst invullen. Ik moet zeggen dat ik altijd meer opzie tegen dat prikje in m'n middelvinger dan die in mijn arm, hihi. :o (wel even goed slapen, eten en drinken van tevoren :Y) )

Pfff. Ik zit nu al een uur met m'n hardloopkleren aan en heb nog geen voet buiten de deur gezet, hihi. :o K-k-koud!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:21

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:27

Puchje dubbel-proficiat.. *\o/*

Jaan, ik ga even kijken :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:41

Ik heb een baaaaaaaaaaan!!!! :D
Vandaag gesolliciteerd en net gebeld dat ik aangenomen ben! :)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:54

Wat fijn Mirkim! Wat ga je precies doen?
edit: en gefeliciteerd natuurlijk!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:59

Dankjewel! :) Ik ben nu bezig met de afronding van mijn studie, maar ik ga eerst straks aan de slag als logeerhuismedewerkster!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:36

Jee wat een gejubel hier!! :D Word er helemaal happy-de-peppie van! Was ik eigenlijk, maar nu helemaal!! Gefeliciteerd Mirkim, wanneer ga je beginnen?
Ik zit nog op mijn werk, kan je foto's helaas niet zien Jaan, ik ga vanavond thuis even kijken naar je mooie kolossen. :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:37

Oooh, Mirkim, wat gaeaeaeaeaef!!!! +:)+ Gefeliciteerd!!!

Idd, wat is iedereen heppie hier, heerlijk! Wát een begin van het weekend!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:59

Mirkim gefeliciteerd!!!!!

Ja ik ben overtuigd donor :o
Ik twijfel zelfs nog of ik ook beenmerg donor ga worden, maar het schijnt dat het echt heeeeeeel erg pijnlijk is, daar moet ik dus nog even wat extra nachtjes overslapen :+ En ik weet dus niet of ik dat wel mag zijn.......
Mijn bloeddruk is wel wat aan de hoge kant altijd, meet dat altijd even met paps zijn ding, maar fok mezelf dan ook altijd nogal op :+
Dus daar zal het ook wel mee te maken hebben :j
Ik ben al orgaandonor (hoe kan het ook anders) omdat ik weet hoeveel geluk het kan brengen en vooral nu mijn vader weer op de lijst staat voor een nieuwe lever en een nieuwe nier kan ik mezelf niet recht in de ogen aankijken als ik andere mensen dat geluk van een nieuw orgaan niet gun :o

Ikga lekker pasta eten, met heeeeeeeeeel erg veel groente :j Kon alleen de volkoren pasta niet vinden dus het is gewone geworden :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:30

Ja iedereen is (of lijkt) heppie! :D

Ik ga volgende week vrijdag al beginnen :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:34

Hier nog een happie verhaal!! *\o/*

Vandaag poging 2 voor de 5km, nu wel goed voorbereid op weg. Heb hem in 39.26 gelopen *\o/* en wat was het warm, pfff. Het ging zo lekkerrrrrrr!!!
De spanning voor zondag begint toch een beetje te komen. Ik heb nog steeds niemand die met mij mee kan en ik wil de drechtstedenloop zo graag lopen. Mijn moeder kan mij wel brengen en ophalen, alleen niet blijven, omdat ze visite krijgen. Dan hoef ik niet alles mee te sjouwen.
Vandaag wezen kijken voor een runningbelt, de enige die aan mijn verwachting doet is van Nike en kost 30 euro!! Hier kan ik tenminste wat in mee nemen, alleen vind ik 30 euro wel erg veel geld. Ik ga maar op zoek naar een buideltasje en maak ik er wel iets onder met neopreen, heb nog een oude singel liggen :')
Toen bedacht ik mij, wat trek ik aan?!?!?!: ze geven droog weer, 14 graden op, dus zowiezo mijn 3/4 tight van asics, zit achter ook een zakje :D Maar wat moet ik er op aan? Shirt of top, jas moet ook mee, anders koel ik wel heel hard af.
Wat is jullie advies?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:59

Gefeliciteerd Puchje en Mirkim!
@ Fanneke: shirt met lange of driekwart mouwen? Of een topje met een trainingsjack.

Ik heb vandaag 6-4-6-4-4 gelopen, hoewel, dat was de bedoeling. Het ging zo gesmeerd (+ik hield de tijd niet goed genoeg in de gaten) dat het zoiets werd: 6-4-7-5-5-3 met een aantal stukjes die een stuk hoger tempo hadden dan ik normaal ren. Ik ben heeeelemaal tevreden :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:42

Allereerst goed gedaan, Fanneke :j Vandaag lekker herstellenn en morgen fit aan de start! :)
Ik heb laatst meegedaan aan de zuidlaaardermarktloop, Fanneke en toen was het geloof ik ook rond de 14 graden. Ik vond het koud en had alle mogelijkheden wbt hardloopoutfits meegenomen. Uiteindelijk toch maar met lange mouwen. Aan de start, waar je vaak even moet wachten, was het heel fijn, maar hoelanger ik liep, des te meer ik last kreeg van de hitte. Heb je niet iets van een vestje oid die je halverwege uit kunt doen zodra je je hitte nietmeer kwijt kunt?
Veel succes en plezier alvast voor morgen! :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:01

Fanneke, wat goed! +:)+
Hmmm, zou zelf shirt en dan armwarmers en dan je jackje erover. Jackje uit na de start en gaan! Maar ja, je moet t toch zelf weten ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:44

Puch en mir van harte gefeliciteerd! Super hoor *\o/*

Fan spannend morgen maar wel leuk :j Heb zelf een 7/8 broek aan met een t-shirt en een jack. Allemaal hardloop kleding.

Gister voor het eerst gelopen met nieuwe foon en die werkt super :j erg blij mee :D Alleen het lopen ging zwaar kl*ten >;) Leek alsof er lood in mijn voeten zat, kwam moeilijk vooruit, liep als een oude krant. Hoop dat het morgen beter gaat, moet ook ongesteld worden, zal het ook wel zijn.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:42

Allereerst Talonius: Heel veel sterkte. :(:)
Wat een leuke blije berichten allemaal, super! Gefeliciteerd Puch en Mirkim!
En ook allemaal goed aan het trainen, joepie, vind het leuk om het allemaal te lezen!

Heb net ook weer getraind, 3 x 1 minuut, 1 minuut wandelen - 2 x 2 minuten, 2 minuten wandelen - 3 x 3 minuten, 2 minuten wandelen. Ging erg lekker. :D

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:45

Wil het hardlopen binnenkort ook weer oppakken, vorig jaar begonnen maar vanwege gebroken been moeten stoppen. En nooit meer opgepakt.
Ik heb een ipod shuffle met een soort als deze hoofdtelefoon maar iedere keer verlies ik hier de dopjes van. Ze glijden zeg maar uit mijn oren. Er zitten 3 soorten maten bij, maar ze blijven niet zitten.
Erg hinderlijk als je iedere 5 passen die dingen goed moet doen omdat je niets meer hoort.
Ik ga het start2run volgen, en begin boven op een loopband.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:23

Welkom Keetje, goed van je, dat je het weer op gaat pakken! +:)+ Ik heb het ook dat mijn oortjes eruit vliegen, als ik één dopje door mijn haar haal, dan blijven ze over het algemeen goed zitten.

Thanks voor de tip meiden. het wordt een shirtje met jack, jack kan dan uit en om mijn middel. Heb de scooter van mijn vader gestrikt voor morgen, dan kan ik wat spulletjes kwijt onder het zadel. Heb er zin in! *\o/*