Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:09

Ik heb inmiddels ook de uitslag gehad. Een lichte afwijking.
In November weer uitstrijkje laten doen en dan kijken hoe het is.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:20

Ik moet komende dinsdag voor een uitstrijkje..... Ik heb geen oproep, ben 23, maar ik had 2 maanden geleden voor Soa's een uitstrijkje, en toen ging ik bij dat uitstrijkje echt heeel erg bloeden.. Dus Dinsdag moet ik er aan geloven, ik vind het eerlijk gezegd best wel spannend, want ik weet eigenlijk al dat er iets uit gaat komen wat niet goed is, dat gevoel heb ik gewoon..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:55

Hoeft niet Navanja ;-) Ik wist ook zeker dat het 'mis' was, voldeed aan alle klachten en toch was er niets mis....
Dus wie weet valt het mee, wel spannend inderdaad

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:56

Dat is ook wel weer waar, maar ik heb ook echt pijn in mn onderbuik, liezen en onderrug... Dus ik denk dat het daardoor komt..
Ik hoop dat het meevalt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:57

SassieSjaak schreef:
Colway schreef:
Ohhh ik heb dan iets anders dan primult :+ ik zal eens kijken, ik heb het meer voor de klachten die ik heb, moest steeds AB kuur hebben namelijk en dit werkt meer preventief

Wat voor klachten had jij dan?

Ehhh meer afscheiding dan normaal, onaangename geur, maar dan wel anders dan als je een schimmelinfectie hebt, ik ben blijkbaar ook gevoelig voor bacteriele infecties, daar heb ik nu een soort preventieve tabletten voor (vaginale tabletten) zodat ik niet meteen aan de AB hoef zeg maar

(fijn onderwerp ook zo allemaal, maar toch ook wel fijn om dit zo te kunnen bespreken ;-) )

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:06

@ colway gelukkig dat we het kunnen bespreken en niet steeds met vragen zitten? Ik zie jullie toch ook als lotgenoten ;)

Pfff ik bloed en dan weer niet en dan weer wel en dan weer niet... zo raar... wel na de seks niet na de seks heel raar.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:07

Bij een chlamydia kan je ook heel erg bloeden, de chlamydia vind mij nogal lief :o en heb deze wel meerdere keren gehad...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:09

@Colway
Is jou afscheiding gewoon wit? bij mij is het geel en soms groen of bruin.
En ik heb de laatste weken ontzettend pijn in de onderrug,het is net of me rug soms in brand staat.
Ik weet niet waar het vandaan komt,het kán natuurlijk van de slijtage komen.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:18

gohya schreef:
@Colway
En ik heb de laatste weken ontzettend pijn in de onderrug,het is net of me rug soms in brand staat.

Mijn afscheiding is ook soms wat bruinig.
En die pijn in mijn onderrug is niet te harden, kon gisteren echt zooo moeilijk me nest uit komen! :( kleine van mij weegt ook al bijna 14 kilo die ik ook ff uit zn bed moet tillen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:26

SassieSjaak schreef:
Bij een chlamydia kan je ook heel erg bloeden, de chlamydia vind mij nogal lief :o en heb deze wel meerdere keren gehad...

Ja dat had ik dus niet, daarom moet ik nu naar de huisarts........ :(:(:(

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:28

Navanja schreef:
SassieSjaak schreef:

Ja dat had ik dus niet, daarom moet ik nu naar de huisarts........ :(:(:(

Gaan ze dat uitstrijkje nog een keer doen? of ?
Bij mij was het zo ik belde en kreeg de uitslag en die was niet goed Pap3 B en ik moest direct het ziekenhuis bellen voor een afspraak!
heeft jou ha dat niet gezegd? misschien is er wel iets anders aan de hand? Niet te druk om maken! Je wordt iig geholpen ;)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:31

Ik was de eerste keer bij GGD, dus nu naar de huisarts, vanwege dat de doktoren (3 stuks gingen kijken, en paniekerig doen over dat bloeden) bij het GGD zeiden dat het waarschijnlijk niet oke was, en ik naar de huisarts moet, dus dan gaan we kijken wat die nu gaat doen....

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:34

Navanja schreef:
Ik was de eerste keer bij GGD, dus nu naar de huisarts, vanwege dat de doktoren (3 stuks gingen kijken, en paniekerig doen over dat bloeden) bij het GGD zeiden dat het waarschijnlijk niet oke was, en ik naar de huisarts moet, dus dan gaan we kijken wat die nu gaat doen....

Lekker handig dat panieken bij een patient.
Meis als het echt niet goed was geweest hadden ze je iig een ab kuur gegeven.
En bloed tsja dat zit nu eenmaal in ons lichaam, en je baarmoeder kan soms ook gewoon wat gevoelig zijn! Misschien hadden ze het te hard gedaan en ging je daarom bloeden?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:36

Ik heb ook een AB kuur gehad, terwijl ze niks konden vinden.. Ja vet irritand vond ik het ook, en de verpleegster ging nog zeggen jaa het valt wel mee enzo. Maar de dokter zei nee, je moet echt naar de huisarts. Maar moet zeggen heb ook echt pijn gehad bij mn uitstrijkje, en ben echt geen piepert..

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:42

Navanja schreef:
Ik heb ook een AB kuur gehad, terwijl ze niks konden vinden.. Ja vet irritand vond ik het ook, en de verpleegster ging nog zeggen jaa het valt wel mee enzo. Maar de dokter zei nee, je moet echt naar de huisarts. Maar moet zeggen heb ook echt pijn gehad bij mn uitstrijkje, en ben echt geen piepert..

Welke kuur heb je gehad?
Misschien hebben ze het dan wel echt te hard gedaan bij je?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:09

Navanja schreef:
Ik moet komende dinsdag voor een uitstrijkje..... Ik heb geen oproep, ben 23, maar ik had 2 maanden geleden voor Soa's een uitstrijkje, en toen ging ik bij dat uitstrijkje echt heeel erg bloeden.. Dus Dinsdag moet ik er aan geloven, ik vind het eerlijk gezegd best wel spannend, want ik weet eigenlijk al dat er iets uit gaat komen wat niet goed is, dat gevoel heb ik gewoon..

Dat bloeden zegt niet alles, met een borsteltje cellen afnemen is niet zo gek dat de baarmoedermond begint te bloeden. Dus nog niet te veel zorgen maken! En vooral goed ontspannen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 01:22

gohya schreef:
@Colway

@ gohya: hebben ze bij jou al eens een echo gemaakt of je geen endometriose hebt? En hebben ze ook al eens een goede echo van je blinde darm gemaakt?
Jou klachten lijken sterk op wat ik had. Bloedde onregelmatig, veel buikpijn rechtsonderin en dan met name als ik op mijn linker zij lag, last van mn onderrug, afscheiding in alle kleuren van de regenboog, menstruatiekrampen ook als ik niet ongesteld was, hevig bloeden tijdens mn ongesteldheid enz.
Nou bleek eerst dat ik adenomyose heb, een soort zusje van endometriose. Hiervoor Mirena spiraal gehad, welke goed werkt overigens. Geen krampen meer, geen bloedingen meer, heerlijk.
Maar de buikpijn rechtsonderin bleef, ook met aanvallen met steken waardoor ik niet meer kon lopen van de pijn. Uiteindelijk zijn ze na 3 jaar er achter gekomen dat ik al die tijd met een blindedarm ontsteking gelopen heb. Alleen elke keer kon mijn lichaam het toch zelf weer aanvechten om hem toch weer zodanig rustig te krijgen dat hij welk klachten gaf maar niet op de echo te zien was als een ontstoken blinde darm. En nu hij er uit is ben ik helemaal klachtenvrij :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:06

gohya schreef:
@Colway

Nou ja ik heb nu weer een (lange) periode dat ik klachtenvrij ben, maar het was soms groenig/bruinig inderdaad (plus een lucht die niet te harden was :o ) en dat was dan weg na een AB kuur. M'n zusje heeft vaak dezelfde klachten en terugvragend mijn moeder ook, blijkbaar gevoelig voor infecties ofzo. M'n zusje werd steeds naar huis gestuurd (kreeg de mededeling dat ze waarschijnlijk allergisch reageerde op het kwakje van d'r vriend? :+ ) enniewee, heb haar gezegd dat ze terug moest gaan en een AB kuur moest eisen, dat deed ze en de klachten waren na 2/3 dagen weg. Maar goed...

Die klachten stonden wel los van wat ik nog meer had zoals contactbloedingen, steken in de onderbuik etc. En soa's e.d. waren uitgesloten, had ik meerdere malen laten onderzoeken

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:08

@ Navanja, mijn HA schrok ook dat mn baarmoedermond zo gevoelig reageerde en direct begon te bloeden, zij vond dat zorgelijk. Het deed ook best pijn. Nu is mn pijngrens sowieso wat laag denk ik, maar goed, alles erg gevoelig, toch hoeft dat dus niet meteen wat te betekenen. Blijkbaar is de 1 gewoon gevoeliger dan de ander?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:34

@KylaLover
Er is nooit naar mijn blinde darm gekeken,'vroeger' had ik daar ook al last van.Had er een poosje zó'n pijn aan dat ik amper kon lopen.Later was het weer over gegaan.Maar nu heb ik dus al jaren pijn als ik op mijn linkerzijde lig,net of er iets uit elkaar getrokken word rechts onderin me buik.
Endometriose is ook nooit onderzocht.
Heel vreemd maar ik denk al jaren dat er iets niet goed zit in me buik.Waarom?ik weet het eigenlijk niet precies.Maar als ik ook maar 1 á 2 kg aankom,zie je dat alleen aan me buik,alleen die word dikker [niet vet].
Soms zo dik dat ik wel zwanger lijk.
In aug. moet ik weer naar de gyn. een uitstrijkje maken,dus ik wacht het maar weer af.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:48

Zijn dat niet gewoon je darmen Gohya? Daar kan je ook echt last van hebben en goed krom van lopen, zeker bij bepaalde voedingsmiddelen. Ik heb ook vaak een opgezette buik, sowieso hele buik gedeelte gevoelig darmen en baarmoeder zeg maar. Toch heb ik verder geen 'darmklachten' als obstipatie of wat dan ook, maar wel erg snel opgeblazen en geprikkeld

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:51

Darm klachten heb ik ook nooit,pijn in de buik ook niet,alleen dus rechts onderin.
Soms ook opeens een fikse steek onderin.
Er is toen bij de gyn.een soort van echo gemaakt,gaan ze met zo'n cameraatje naar binnen.Mja daar zien ze de darmen niet op toch?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:51

Nee dan zien ze geen darmen

Maar ik ken de bekende steek in onderbuik rechts en inderdaad ook soms de fikse steken onderin zeg maar :o, echt mega pijnlijk. Ik dacht eerst aan clamydia ofzo :+ Maar dat is keer op keer uitgesloten.. ik heb geen idee waar die vandaan komen, heb me er eerst veel zorgen over gemaakt, laatste tijd niet meer, maar heb het ook minder. Maar het kan zo de kop opsteken, heb er wel eens naar gegoogled maar nooit wat gevonden. HA kon me ook geen verklaring geven

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:40

Colway zijn herkenbare klachten helaas -O-
Ik ben net terug en krijg over twee weken de uitslag. Ik had deze keer een ander en naar aanleiding van mijn klachten en de vorige uitslag krijg ik zowiezo verder onderzoek.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:56

Ik zou ook eigenlijk een echo e.d. krijgen, maar ik was er zo klaar mee allemaal :o