wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:51

Haaruitval herkennen jullie dat?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:08

Ja herkenbaar marleen_usar!
Ik bleek na nogal veel ct-scans een veel te hard werkende schildklier te hebben, dat kwam door het jodium.
Ik verloor hele bossen haar, was blij dat nogal dik haar van mezelf heb.
Het kan ook van een te langzaam werkende schildklier komen.

Melissa

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:21

Ik heb dat ook heel erg Marleen_Usar. En dat is eigenlijk begonnen sinds de thyrax in de doordrukstrips zitten..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:22

Als jullie ineens bijwerkingen krijgen dan kun je die melden bij het Lareb.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:46

Ik heb er niet zo opgelet, maar ik vind mijn haar wel een stuk dunner dan voorheen....Niet dat er bossen tegelijk uitvallen, maar mijn haar voelt gewoon dunner.
Zou de samenstelling dan veranderd zijn met het veranderen van de verpakking? Het lijkt me eerlijk gezegd stug. Het is toch niet veranderd van fabrikant?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:56

Er blijkt inmiddels onderzoek gedaan te zijn, en er zijn inderdaad verschillen geconstateerd. http://www.schildklier.nl/blogs/nieuwtj ... -van-zaken

Er is een verklaring gegeven door de fabrikant, al zijn er kanttekeningen bij te plaatsen (zie reactie onder het artikel.) Maar het blijkt dat meerdere mensen aantoonbaar ergens op gereageerd hebben, met veranderende waarden en klachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:04

Daar ben je dan fijn klaar mee zeg, zij veranderen iets in de pillen mogelijk zonder te melden en de gebruiker heeft er hinder van. -O- heb dat eens met een neusspray aan de hand gehad. Zou niets verandert zijn maar mooi dat ik na gebruik met een dikke opgezettem neus zat.

Edit ik heb het artikel gelezen en snap de mogelijke bijwerkingen wel. Als de pillen langer werkzaam blijven door geen blootstelling aan de lucht dan krijg je meer werkzame stof binnen dan eerder.

Ik heb eltroxin en daar is niks aan verandert.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:18

karuna schreef:
Edit ik heb het artikel gelezen en snap de mogelijke bijwerkingen wel. Als de pillen langer werkzaam blijven door geen blootstelling aan de lucht dan krijg je meer werkzame stof binnen dan eerder.

Ik weet het ook niet uit eigen ervaring, maar volgens mij zou je de schommeling tussen begin en einde dan moeten voelen. De verklaring klinkt voor mij toch een beetje naar het resultaat toegeredeneerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:23

Geen idee, ik weet niet hoe lang iemand met de oude verpakking deed en hoe snel na de nieuwe verpakking de klachten beginnen? Ergens is het wel logisch, tenzij de pillen normaal in de fabriek op voorraad lagen en pas later werden verpakt in het potje.

De eltroxin zit ook in hele kleine potjes met losse pillen. Heel handig, al pak ik ze over in een andere grotere pot per twee weken ongeveer.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:56

Ik ga het ook laten prikken. Vooral omdat de halve familie het hier heeft en het een advies van arts in Nederlands was om het eens te laten prikken hier. Dat kan sowieso geen kwaad en het kan een aantal dingen verklaren (eventueel). Morgen maar even langs GP (huisarts hier) om afspraak te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:45

Ik kwam dit topic tegen en ben me al een tijdje aan het verdiepen hierin. Mijn schildklier is al jaren aan 1 kant veel dikker dan aan de andere kant (duidelijk zichtbaar). 5 jaar geleden heb ik een keer een echo hiervan gehad en hebben ze vocht uit de blaasjes geprikt en getest. Ook hebben ze toen bloed geprikt en dit was allemaal goed. Vorig jaar (ivm burnout) nogmaals bloed laten prikken op schildklier en was weer goed. Nu ik me erin verdiep kom ik vaak tegen dat de bloedwaardes in Nederland eigenlijk bijna altijd wel binnen de marges vallen omdat niet alle waardes worden bepaald..
Maar al met al weet ik wel zeker dat mijn schildklier te traag werkt, ik val niet af, maar kom wel makkelijk aan, heb het altijd koud, lage hartslag, droge huid op armen en onderbenen. Vorig jaar een burnout gehad, maar nu nog vaak weinig zin/energie om iets te doen, hartkloppingen had ik toen heel erg, nu minder..

Nu is mijn vraag, hoe hebben jullie dit bij de huisarts gebracht? Bij mij waren de waardes goed, dus dan is de kous hiermee af. Hoe waren de waardes bij jullie?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:50

Misschien toch nog eens een gesprekje wat en bij de huisarts?
Ik zou denk ik anders verder zoeken bij een arts die ook alternatief genezer is. Die neemt vaak meer factoren mee als alleen bloedwaardes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:58

Ik zal morgen eerst eens bellen en vragen welke waardes er destijds zijn geprikt.. Ik lees vaak dat als de TSH goed is, de rest niet meer bekeken wordt, terwijl die heel erg kunnen afwijken.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:54

Oeh lastig! Ik lees al poos mee hier en heb er zelf ook last van. Bij mij waren de waardes en alles direct goed mis dus kon direct volgende dag aan de medicijnen.

Z'n alternatief genezer/natuur genezer zou ik als ik jou was is proberen. Me moeder loopt bij z'n persoon voor andere klachten en die heeft er echt baat bij!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:32

Ik heb gisteren magnesiumtabletten gehaald bij het Kruidvat, eens kijken of ik mijn energiepeil wat omhoog kan krijgen _/-\o_

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 07:15

Ze moeten inderdaad wel naar het hele plaatje kijken

Hier volgens mij ook weer foute boel
Ben erg moe momenteel maar dat kan ook zijn omdat het op het werk heel druk is waardoor ik moe ben en veel slaap maar niet het idee heb dat ik uitrust

Toch maar weer even laten prikken

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:34

Relaxed schreef:
Nu is mijn vraag, hoe hebben jullie dit bij de huisarts gebracht? Bij mij waren de waardes goed, dus dan is de kous hiermee af. Hoe waren de waardes bij jullie?

Mijn TSH was 2,75 en valt in Nederland dus mooi binnen de marges. Helaas passen die niet bij mij.
Mijn huisarts deed niets met mijn klachten, toen ben ik bij Dr. Paul v. Meerendonk terecht gekomen die mijn klachten wèl serieus nam. Nu klachtenvrij met natuurlijk schildklierhormoon. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:36

Mijn TSH is dus alleen gemeten, was 1,7.. Ik mag nu nog een keer bloedprikken en dan gaat ze overwegen of ze me doorverwijst. T3 en T4 worden niet bepaald blijkbaar.

RenS312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:25

oh herkenbaar dit! heb al jaren een trage schildklier ben op een gegeven moment gestopt met de thyrax toen ik zwanger raakte van mijn zoontje.. nieuwe huisarts en die geeft me geen medicijnen meer!
Als ik dan alle kenmerken lees denk ik.. eigenlijk is het belachelijk!
ze horen inderdaad niet alleen te kijken naar je waardes maar ook zeker naar je klachten.
Mijn waarden zijn het laatst getest in september omdat ik toen de 'diagnose' burn-out kreeg.. ik val precies nog nét in de "normaal" waarde..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:18

Dat vind ik raar als je wel een schildklier verleden heb

Ik had de uitslag
tsh 0.22 en tf4 24
Die vind ik iets te hoog... maar mijn tsh is voor mij goed. ..
Nouja we zien wel zal wel de combinatie zijn van druk op het werk en het weer en toch teveel doen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:40

RenS312 schreef:
Mijn waarden zijn het laatst getest in september omdat ik toen de 'diagnose' burn-out kreeg.. ik val precies nog nét in de "normaal" waarde..

Maar misschien voelt jouw lichaam zich pas goed als je buiten die "normale" waarden valt, net als dat van mij? Mijn behandelend arts (Dr. P.aul v. M.eerendonk) zegt: Huisartsen kijken naar laboratoriumuitslagen, niet naar mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:37

Ik ben eens gaan googlen op bloedonderzoek en er zijn meerdere sites waar je je bloed kan laten onderzoeken zoals jij dat wilt.. Het is toch eigenlijk belachelijk dat een huisarts beslist wat er wordt onderzocht, terwijl het mijn bloed is en je het via je eigen risico zelf betaald!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:28

Nou Mando ik merk wel dat ik het met een heerlijk zonnetje beter doe als in de winter hoor, dat heeft veel invloed bij mij. Heb nu ook erg last van de artrose terwijl dat een stuk minder is als de temperatuur hoger is. Misschien een goede reden om een poosje in warmere oorden te verblijven :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 07:38

Boekt ticket..... Haha als het aan mijn ligt was ik gisteren al weg.
We gingen wel weg maar dan naar Zeeland en wat kreeg ik daar..... sneeuw
Bah
ben blij dat we weer in het noorden zijn

In de zomer functioneer ik ook beter dan in de winter en dan met combinatie van het druk hebben dan weet je dat het fout gaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:32

Was het maar zo'n feest hahaha!! Heb me wel voorgenomen dat ik over een paar jaar de wintermaanden in warmere oorden ga verblijven!