Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:44

Elize pakte gister de fles ook zo, zonder moeite.
En vannacht een goede nacht gemaakt dus ik ben voorlopig tevreden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:55

BA: dat is toch hartstikke goed?

Annelies: Elize ook uit de fles gedronken, netjes!

Nathalie: dat wilde ik ook nog toevoegen idd, dat het goed is zoals het is en je het moet nemen zoals het komt. Als je je er niet druk meer om maakt kun je weer ontspannen, en slaap je gelijk ook veel beter.

Ik heb een baby met boulimia...steekt haar vingers achter in haar keel en gaat spugen? Wat ik daar nu weer van moet denken? Zou daar al psychische hulp voor zijn of een babypraatgroepje?

Edit: moet natuurlijk babybrabbelgroepje zijn.... ;)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:11

@susan:ik ga 3 dagen werken, waarvan mijn moeder een dag bij ons thuis komt oppassen, dinsdag gaat hij naar mijn schoonouders (daar zie ik wel een beetje tegenop!) en op woensdag is Hans thuis, dat is erg fijn. Voor mij wordt het probleem gewoon dat ik niet regelmatig kan kolven en er dagen bij zullen ijn dat ik bijvoorbeeld maar 1 keer kan kolven omdat ik de rest van de dag aan het vergaderen ben en ik ben benieuwd hoe lang mijn productie dan hoog genoeg blijft!
En een babybabbelgroepje is best een goed idee, gat in de markt? :D

@BA: wel fijn dat de fles er in ieder geval weer ingaat! En die hoeveelheden, dat komt vanzelf wel. Wel jammer idd dat ze overdag weinig drinkt en dan 's nachts komt, maar dat gaat vast ook wel weer over.
Als je straks weer gaat werken, lijkt me het erg zwaar om nachtvoedingen te hebben... :Z

@nathalie: hoe ging het vannacht eigenlijk? Ik snap dat iedereen zegt dat je het moet accepteren, maar het lijkt mij toch wel erg moeilijk. Ik geloof dat ik er ook erg moedeloos van zou worden!!! Hopelijk is het idd een sprongetje en is het over een tijdje weer over.
Heeft ze dit trouwens al vaker gedaan?

@annelies: Elize heeft ook uit de fles gedronken, fijn hoor! En een goede nacht!

Hier ligt Nick lekker te slapen, ik ga hem zo wakker maken, want hij ligt al bijna 4 uur! O, ik hoor hem nu zelf komen. Ik ga dus nu voeden! Vanochtend was hij lekker wakker, helemaal aan het spelen in zijn box. Hij gaat steeds meer dingen doen, echt leuk! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:16

Wat voor werk doe je dan? Je hebt gewoon recht om te voeden en/of te kolven dus ze moeten er op je werk voor zorgen dat jij de tijd en de ruimte krijgt om dat te doen. 1 keer kolven op een werkdag van 8 uur is denk ik ook bij lange na niet genoeg, of je moet ook nog vlak voor je werk helemaal leeg kolven en gelijk als je uitgewerkt bent gaan kolven. Maar het beste is als je de normale voedingstijden zo dicht mogelijk kunt benaderen qua kolven. Ik heb ook geen makkelijk werk wbt kolven maar heb wel de instelling dat, mocht ik merken dat mijn productie gaat lijden onder mijn werk ik op mijn werk voor aanpassingen ga zorgen. Ik zou echt niet (gedeeltelijk) willen stoppen met bv omdat mijn werkomstandigheden ervoor zorgen dat mijn productie terug loopt. Heb je enig idee hoe eventuele andere collega's het hebben opgelost? En heb je er al over gepraat op je werk? Ik heb voor ik ging werken een gesprek met mijn leidinggevende gehad over het kolven, hoe ik dat zelf zag en hoe we het in konden passen in mijn diensten/dienstrooster.

Tip: lees anders ook eens wat de arbeidstijdenwet (geloof dat die het is) over voeden en kolven schrijft, wat jouw rechten zijn en de plichten van de werkgever.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:06

Even snel want ik wil naar bed. :o

Dit heeft Yasemin idd nog nooit eerder gedaan.
Of ik teveel wil ik heb geen idee. Ik ben haar juist uit de puckababy gaan doen in de hoop dat ze dan haar vingertjes kan vinden ipv dat ik 15 x per nacht een speentje moet brengen. ;)
Tja je probeert natuurlijk van alles en niks moet van mij, ik probeer het gewoon.
Ik snap dat ik het moet accepteren, meer kan ik ook niet doen. Bedoel het ook niet om te zeuren, wordt er alleen een beetje moedeloos van.
Maarja het is nou eenmaal zo en ik heb wel de goede hoop dat het weer een keer voorbij is omdat ze voorheen ook goed sliep.

Kom morgen ofzo wel weer verder kletsen. Ben vandaag de hele dag bij mn ouders geweest, nog ff ander topic lezen en dan Yasemin in bad, voeden en naar bed en zodra het kan er zelf achteraan..

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:06

@susan: ja ik heber met mijn leidinggevende over gesproken en ik krijg er ook een ruimte voor en ze denken ook heus wel mee. Alleen met mijn functie is het gewoon niet mogelijk om midden in vergaderingen te gaan kolven oid en ik kan moeilijk de drie dagen dat ik werk niet gaan vergaderen, dus het ligt echt een beetje lastig. En die vergaderingen zijn ook nog vaak niet bij ons op kantoor...
Ik ga heel hard mijn best doen om zoveel mogelijk op de normale tijden te kolven, maar ik vrees toch dat het erg moeilijk gaat worden!

Vannacht weer een fijne nacht gehad!
Nick is echt een makkelijk ventje, hopelijk blijft hij zo... (moet ook eerlijk zeggen dat ik van zijn sprongetjes heel weinig merk,af en toe een dagje maar meer tot nu toe ook niet...)

@nathalie: hoe was jouw nacht? Ik snap dat je er moedeloos van wordt, vooral omdat ze wel goed heeft geslapen...
En accepteren is makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook. Hopelijk gaat het snel weer beter!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:28

Accepteren is idd heel moeilijk, ik heb er ook ruim 1,5 maand over gedaan hoor.

Marinde vannacht weer huilen, alleen niet zo erg als een paar nachten geleden. Had berehonger, terwijl ze normaal tot een uurtje of 4 makkelijk redt. Nu wilde ze om 1.30 al eten. Misschien door de indrukken van gisteren, we zijn naar mijn schoonouders geweest en hebben daar een rondje over de Venrayse kermis gelopen. Mijn schoonouders vonden het geweldig, konden ze hun kleinkind showen aan alle bekenden die ze tegenkwamen. Marinde heeft volgens mij kramp in haar kaakjes van het glimlachen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:04

@hier:
ga proberen 1 voeding eraf te halen. tessa drinkt nu om 8.30, dan om 11.00/11.30, dan om 13.00 en om 17.00/17.30 om vervolgens om 20.00 voor het laatst te drinken en dan te slapen tot ze komt voor een nachtvoeding (tijd bijzonder variabel).
overdag zit het allemaal dus erg dicht op elkaar, met als gevolg dat ze niet veel drinkt om zowel 11 als 13 uur.
straks ga ik naar mijn moeder, weer proberen met de fles.... gek word ik er van maar doorzetten moet nu even!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:52

Apart ritme idd! Marinde heeft dit ritme: 8.00, 11.00, 14.30/15.00, 18.00 en 21.00, en dan meestal rond 04.00 's nachts de nachtvoeding. Ik zou er geen voeding af proberen te halen, misschien kun je die van 11.00 proberen te rekken zodat je op een iets ander ritme uitkomt?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:52

Waarom wil je proberen er 1 voeding af te halen BA?

Marinde flink gelachen dus gister, leuk zeg.
Hoe reageerde ze op de kermis?
Het is hier ook kermis en wij willen morgenavond even gaan kijken maar het is er wel erg lawaaierig!? Ik vind het dus best een beetje spannend of het niet teveel zal zijn voor Yasemin.
Aan de andere kant ben je zo weer weg als het niet gaat.

Het accepteren begint me wel te lukken trouwens. Al moet ik zeggen dat ze de laatste 2 nachten maar 1 nachtvoeding gehad heeft en dat is gewoon goed te doen.
Wel wordt ze heel vroeg wakker nu en daar baal ik dan nog wel een beetje van.
Voorheen werd ze wakker tussen 07.30 en 08.30. Nu tussen 06.00 en 07.00.
Maarja als dat het ergste is. ;)
1 voeding vind ik niet erg, nog wel lekker zelfs, een knuffelmomentje samen. :) Dus hoop heel hard dat het zo blijft.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:54

Wij hebben eigenlijk nog niet echt een vast ritme. Kijk ook eigenlijk nooit echt op de klok dus weet nooit precies wanneer ze gekomen is de hele dag.
Maar meestal zitten er tussen de 2,5 en 4,5 uur tussen. 4,5 uur komt maar soms voor. Maar de dagen verschillen hier gewoon heel erg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:01

SusanH schreef:
Apart ritme idd! Marinde heeft dit ritme: 8.00, 11.00, 14.30/15.00, 18.00 en 21.00, en dan meestal rond 04.00 's nachts de nachtvoeding. Ik zou er geen voeding af proberen te halen, misschien kun je die van 11.00 proberen te rekken zodat je op een iets ander ritme uitkomt?

die voeding van 11.00 ga ik idd rekken tot 12.00, dan is het allemaal iets beter verdeeld. tessa slaapt van 14.00 tot 17.00, dus als ik om 11.00 voed redt ze het niet tot 17.00... ff kijken hoe het gaat lopen dus.

nathalie, ze is gewoon haar ritme aan het verchuiven. laat ze zich niet terugleggen in bed als ze zo vroeg wakker is?

had gisteren een melkblaar maar daar kwam ik pas na 8 uur achter. tessa kreeg de borst niet leeg, bleef hongerig en ik had een zere (*). uiteindelijk in bad gegaan omdat ik hoopte dat het warme water een eventuele verstopping zou oplossen en toen zag ik een miniscuul blaartje. doorgeprikt en ik stroomde letterlijk leeg!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:06

Misschien kun je haar dan nog net voor het middagslaapje voeden? Ik roep ook maar wat.

Nathalie: op zich ging het prima, ik vond het wel heel veel lawaai, hoop mensen e.d. maar Marinde is na haar charme offensief gewoon op de kermis in slaap gevallen. Scheelde dat de kermis in Venray in een rondje is gebouwd in/om het centrum en je dus ook rustige stukken in het midden van het centrum hebt. Je kan altijd even kijken, je bent ook zo weer weg als het niet gaat, toch?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:28

BA nee ze is dan echt wakker helaas.
Ja soms kunnen we haar bij ons in bed leggen maar dan moeten we elke keer t speentje geven want anders vind ze het gewoon niet leuk in bed als wij slapen.
Dus dat vind ik ook niet leuk voor haar.
Ze is dan meestal 1 a 1,5 uur wakker en gaat dan weer naar bed.
Ze is idd een heel ander ritme aan het krijgen maar ik wil er zelf eigenlijk niet aan gaan sleutelen, mijn ervaring is dat dat toch niet lukt bij haar haha.
Misschien proberen haar s avonds wat later naar bed te doen, maar ze is 's avonds gewoon heel moe altijd.. Dus denk dat we maar gewoon zo verder gaan en hopen dat ze een keertje langer in bed wil blijven liggen.
Vanochtend had ze het om 06.00 uur al gehad en toen is papa een keer of 10 op en neer geweest om t speentje te geven. Dan valt ze wel weer in slaap, maar wordt na 5 minuutjes weer wakker.

Een melkblaar, die ken ik nog niet, eens even googlen wat dat precies is.
Klinkt niet prettig!

Susan ja we gaan het maar gewoon proberen inderdaad. :)
De kermis hier is een aparte kermis, erg druk met licht shows e.d.
Maarja we zien het wel. We zijn inderdaad zo weer weg als het niet gaat.
Daarbij gaan we toch maar eventjes, langer dan 30 tot 60 minuten zullen we er niet te vinden zijn denk ik zo.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:32

Hallo, sinds 20 juli ben ik (voor de tweede keer) moeder geworden en ik geef ook borstvoeding aan mijn zoontje Ender. Bij de eerste heb ik het 8 maanden volgehouden en hoop dat nu minimaal ook voor 8 maanden te kunnen doen.
Zag dit topic en lijkt me leuk om mee te kletsen als jullie dat goed vinden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:51

Hoi Neff :D

@BA: Ik heb toen ook een voeding laten vallen zodat ze per voeding in verhouding iets meer ging drinken :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:12

Welkom Neff, bijzondere naam, Ender.

Nathalie: Marinde heeft dat ook een tijdje gehad, dat ze al om 6.00 wakker was. Is vanzelf weer goed gekomen.

BA: melkblaar komt toch doordat de tepel niet goed in de mond heeft gezeten? Doet dat niet ongelofelijk veel pijn?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:23

Welkom Neff!

Had even gegoogled en een melkblaar lijkt me idd niet al te prettig. := Ik lees idd overal dat het komt door verkeerd aanhappen?

Susan ja ik denk dat het ook vanzelf wel weer over gaat.
Ach ineens is de knop om gegaan en accepteer ik het maar zoals het is. Ik zie wel weer als het weer verandert.
Ik hoop alleen stiekem dat het volgende maand anders is als we op vakantie zijn hahaha. Maar aan de andere kant kunnen we wel heerlijk van onze dag genieten als we er zo vroeg uit zijn. :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:35

Zo is het maar net ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:51

welkom neff en gefeliciteerd!

cyn, ben blij dat jij er ervaring mee hebt. wil eigenlijk niet rommelen in het schema, maar bedacht me dat ze om 11.00 niet eens echt om de voeding vraagt maar ik het meer uit gewoonte doe.

de melkblaar is gekomen na het kolven, dus waarschijnlijk heeft het schild niet goed gezeten. drinken zelf deed wel pijn, tot tessa heel goed aanhapte en dan voelde ik het minimaal. die verstopte en dus ontploffende (*) deed meer zeer!

net naar mijn moeder gefietst, tessa moest wel honger hebben want had dus niet om 11.00 gedronken. ze wilde weer niet! naar huis gefietst en daar de fles nogmaals geprobeerd. even huilen, toen toch gepakt maar slechts 120 cc.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:53

Ik heb tot een maandje of 3 aardig op verzoek gevoed. Toen merkte ik echter dat de 'verzoekvoedingen' steeds minder werden, toen ben ik eigenlijk min of meer op schema gaan voeden en dat werkte prima :j
Dan dronk ze ook beter en zo bouwde ik voeding bij voeding zelf af ;)

BA: rustig aan met die fles hoor, snap dat je er frusti van raakt omdat je wil dat het lukt als je moet werken binnenkort maar Tessa voelt onwijs aan dat jij er zo mee zit waarschijnlijk.
Dat was ook toen Chiara perse de fles moest hebben op een bruiloft vorig jaar, toen haalde ik ook allerlei spookverhalen door mijn hoofd...
Uiteindelijk, zoals ik je al vertelde kwam het allemaal goed!
En 120 cc is echt zo slecht niet :n

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:10

BA jeetje wat balen zeg dat ze geen flesje bij je moeder pakt!!
Gelukkig dat ze bij jou toch nog gedronken heeft.

Cyntje, hoe ga je precies over op schema voeden? Ik vind dat wel moeilijk.
Wat doe je dan als ze eerder honger heeft, vraag ik me af?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:28

Chiara had nooit eerder honger ;)
Ze zat namelijk vanaf vrijwel het begin op 6 voedingen :)

Maar zodra ik merkte dat ze iedere voeding wel heeeel snel klaar was bouwde ik er langzaam eentje af en dan dronk Chiara weer per voeding wat langer, wil dus niet bij iedereen werken he ;)

Daarbij had ze na verloop van tijd zelf zo'n strak schema qua tijden ( op verzoek dan ) dat ik met afbouwen van voedingen ook gewoon op schema heb gewerkt ;)
Vond ik zelf fijner ook met afspraken en met Chiara ging dat prima :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:32

Ah zo. Maar dan voed je dus toch nog op verzoek? Of je legt haar dan eerder aan dan dat zij vraagt als je op schema voed?
Inderdaad fijn als je een vast schema hebt.
Nahja hier zie ik dat niet gebeuren haha. :D Wie weet later.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:33

Tja... in feite was ik haar voor... maar Chiara kon ook heeeeeeeeeel lang tussen 2 voedingen laten zitten en daar was ik ook niet blij mee ;)
Dus was dit een betere oplossing :)