De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:30

Issy schreef:
genja schreef:
Hoi,

Ben apothekersasssitente en ik heb gisteren een nascholing gehad over Lyme ze zijn op dit moment in het radboud ziekenhuis een wetenschapelijk onderzoek aan het doen na de behandeling van lyme. Ze hebben ook een website http://www.lymeonderzoek.nl misschien heeft iemand er nog iets aan.

groetjes genja

bedankt voor het plaatsen, ik heb echter mijn vraagtekens waarom Nijmegen onderzoek gaat doen, waar al lang onderzoek naar gedaan is, waarom moet het weer overnieuw? Het is een beetje mensen blij maken met een dooie mus.
Er staat o.a. op de nijmeegse website dat men 14 dagen een infuus kan geven met Ceftriaxon.

In 1991 is er al een onderzoek geweest uitgevoerd door prof.Klempner, hij beschrijft dat Borrelia burgdorferi zelfs 14 dagen ceftriaxon I.V. kan overleven door de bescherming van fibroblasten (Biofilms en cystes). Jammer dat ze in Nijmegen niet willen samenwerken met andere landen en de krachten en geld bundelen voor vernieuwende onderzoeken.

Dan heb je eigenlijk niets aan die kuur. Ja misschien wel in het beginstadium maar nu inmiddels niet meer...

wyko

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:57

Vandaag had ik een afspraak met een Abng-arts.
Mijn huisarts zei, er is niks aan de hand.
Hij zei, oh een duidelijk geval, je moet aan de AB.

Dus nu ben ik begonnen met de AB. Ik moet dit 11 dagen slikken en dan 3 dagen niet, weer 11 dagen en 3 dagen niet en nog een keer.
Hier had hij een verhaal over dat inkapselen en dus ongevoelig voor de AB, door dan 3 dagen te stoppen schijnt hij weer actief te worden en daarom dus herhalen.
Ben benieuwd hoe alles gaat lopen.
Over 5 weken moet ik weer terug komen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:12

Klopt :j
Ik moet nu ook twee weken stoppen, de plaquenil nu langzaam weer opbouwen en dan de zinnat weer gaan slikken voorlopig voor ca 2 maanden. Dan weer leverfunctie e.d. testen omdat er nog niet zoveel bekend is over langdurig zinnat gebruik. Maar ik moet wel omdat ik geen Klacid mag vanwege mijn lage hartslag en relatief lange qt-tijd.

Genja: het Radboud houdt zich keurig aan de RIVM richtlijnen. Ik ben er behandeld met 3 maanden doxy. Knapte er inderdaad van op, maar hield klachten. Die worden in de Nederlandse artsenwereld afgedaan als 'restklachten'. En dan ben je uitbehandeld. Restklachten die steeds erger worden. Maar leg mij maar uit hoe het kan dat ik na iedere langere antibiotica-behandeling behoorlijk opknap...???
Ik heb het wel gehad met de reguliere behandelwijzen, de artsen die hun vakliteratuur niet bijhouden en dus mensen als Wyko laten stikken (die nog in een vroeg lyme stadium zitten en dus mits adequaat behandeld nog kunnen genezen. Niet de moeite nemen echt te kijken, echt na te denken maar de standaardrichtlijnen nablaten.

Mijn huisarts heeft zijn excuus aangeboden nadat hij me jaren naar huis heeft gestuurd als aansteller. Daar koop ik uiteindelijk niet veel voor. Nu is het chronisch en slik ik wéér een enorme hoeveelheid rotzooi om tenminste iets van de symptomen te onderdrukken voor een tijdje.

Dus het radboud onderzoek zal me aan de billen oxideren op dit moment.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:37

_O- leuke uitspraak die laatste zin Anya :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:56

Nou, je koopt er idd niks voor maar ik vind het al heel wat dat een huisarts sorry durft te zeggen!
Dat hoef ik van de mijne echt niet te verwachten.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:29

Anya :+ hahahaha

ik heb ook nog ff een vraag. Heb de test kit van weert binnen. Maar welke test is nu slim om te doen? Staan er een hele hoop op.En zie door het bloed de borrelia niet meer :P

Je kan kiezen tussen serologie, dna bloed kweek, of de borellia tt test (a 250,- 8)7 )....
http://www.prohealth.nl/sites/257/Borre ... 010v02.pdf

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:36

Ik heb de test set hier nog liggen (laat het niet doen omdat ik al weet dat ik lyme heb en dus het geld liever in de zak hou).
Ik heb toen gebeld met Weert en de man die ik te spreken kreeg zei dat je dan het beste de DNA bloed test kon laten doen.
Ik neem aan dat hij daarmee dus de test in de rechter kolom bedoelt, de Borrelia spp (PCR) DNA bloedkweek bedoelt.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:41

kan je deze test set ook gewoon bij hun bestellen (zitten daar nog kosten aan verbonden?) en ermee naar een gewoon prikpunt voor bloedafname gaan?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:48

Ja, zo gaat dat idd, bestellen, bij een prikpost laten prikken en dan terug naar Weert sturen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:55

dammm ik slik eens even 2 x
ik hab al meer dan een dik jaar een plek op mijn been
doordat ooit mijn hond met haar riem aan een fiets is blijven hangen, en zo langs mijn been ie geracet deze plek is uiterst pijnlijk en gevoelig heb een kuur gehad van prednisolon waar ik me gestopt ben wegens te veel klachten,

Maar ik denk dat ik toch morgenvroeg direct bloed laat prikken op lyme want erg veel symptomen komen overeen met mezelf en hoe ik ben en me voel op dit moment :o

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:46

ke ja ik zat ook aan die te denken. Alleen dna bloedkweek, zou dat voldoende zijn?

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:47

chips onley, succes!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:06

Dankje :)
Hopelijk is het niet zo
maar dit zijn mijn symptomen op het moment:

voor het geringste uit mijn slof schieten en echt vies kwaad worden,
uit het niks gaan zweten als een otter,
Hoofdpijn,misselijkheid, lichtgevoel in me hoofd
draaierig zijn, oriëntatie problemen/zichtproblemen (ver af kijken)

erg moe zijn (en echt moe)
geen zin in sex en dan ook chagerijnig zijn (had ik dat al genoemd) moeite met zinnen en woorden uitdrukken.
vergeetachtig zijn.

en niet te vergeten dat als ik bed lig absoluut niet slapen kan
(terwijl ik toch dood moe ben) en dan nog iets van de laatste week een drukkend gevoel op me borstkas en het gevoel hebben dat ik niet genoeg zuurstof binnen krijg,
plus nek/halspijn

Heb gewoon zo een afwezig gevoel en ben absoluut niet mezelf.
Heb een blauwe pijnlijk geiriteerde plek op me been (al 2 jaar) wat niet weg wil gaan.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:11

Ik heb dit dus ook.
Ben echt moe, voor mijn gevoel kan ik de hele dag slapen. Alleen word ik erg snel weer wakker en dan kom ik niet meer in slaap...
En nu heb ik zo'n last van al mijn spieren.
Mijn nek zit vast, en daar komt dus waarschijnlijk ook mijn hoofdpijn vandaan...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:34

Herkennen jullie het ook om vaak plots ineens zo misselijk te worden?
Dat heb ik dus momenteel steeds heel erg.
Zo erg dat ik geen afspraken durf te maken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:09

ineens misselijk worden heb ik ook en ik dacht eerst dat ik zwanger was of zo
maar dat ben ik gelukkug niet.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:14

anti misselijkheid van vsm helpt goed vind ik. Ohja goede tip tegen misselijkheid. Eet bepaalde voedingsmiddelen niet tegelijk. (zie dieet van proestmans) suiker altijd alleen eten. Alleen groente met koolhydraten. Alleen proteine met groente. Nooit proteine met koolhydraten. (even grof weg gezegt)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:13

Onassa, ja dat heb ik lang gehad, misselijk. Ik heb nu basentabs als ik misselijk ben (betekend dat je ph waarde te laag zit, dan neem ik een tabletje en is mijn misselijkheid binnen 3 minuten verdwenen. Er zitten handige PH strips bij, zodat je kunt controleren of je te zuur bent. Ben je te zuur dan kun je ook vooraf al een basentab innemen en komt de misselijkheid niet opzetten.
De zuurte komt omdat je waarschijnlijk teveel zware metalen nog hebt en te weinig enzymen om de eiwitten goed te splitsen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:46

Issy en hoe kan ik aan die tabletjes komen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:59

Je kan ze bestellen bij de roode roos bv. basentabs van pascoe. Volgens de verpakking moet je er een paar tabletten per dag van nemen, maar ik nam er 1 als de ph niet goed was, en dan was de misselijkheid meteen over. Zie hieronder meer info erover.

Verzuring of zuuroverbelasting van het lichaam en vooral van het bloed, is niet goed. Wij zijn nu eenmaal niet ingesteld op een hoge zuurgraad en functioneren het best op een enigszins basisch of alkalisch niveau. Dat heeft alles te maken met de uiterst ingewikkelde chemie van onze stofwisseling.

Waardoor verzuurt ons lichaam geleidelijk aan? In hoofdzaak komt dat door eenzijdige voeding, door een onvoldoende gebalanceerd dieet en voedingsmiddelen die niet of nauwelijks mineralen bevatten. Mineralen die het lichaam niet zelf kan aanmaken maar wel hard nodig heeft. Anders gezegd: we eten verkeerd, en we eten vooral teveel vlees! Stress is ook een factor die een rol speelt, evenals te weinig bewegen en te weinig frisse lucht. Kortom: onze leefwijze leidt tot verzuring van ons hele organisme.

Is dat slecht?
Ja. Want omdat we voor het bewaren van de juiste zuurgraad mineralen nodig hebben en er door onze verkeerde eetgewoonten te weinig binnen krijgen, gaat ons lichaam de mineralenbuffers aanspreken die we hebben.

Die mineraalbuffers bevinden zich onder andere in onze botten, die calcium bevatten. Het lichaam berooft zichzelf dus van essentiéle mineralen om het zuur-basenevenwicht maar te herstellen en op peil te houden. Gevolg? Een scala van aandoeningen en klachten, zoals osteoporose, spijsverteringsklachten, chronische ontstekingen et cetera.

Basentabs van Pascoe bevat mineralen als magnesium, calcium en natrium die noodzakelijk zijn voor het bewaren en behouden van een delicate zuur-basenevenwicht in het lichaam. Basentabs vullen aan waar het in het dieet wellicht aan schort. Met Basentabs creëert u een basenoverschot in uw lichaam. De zuurgraad van het bloed wordt daardoor verlaagd en u voelt zich al gauw weer stukken beter.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:10

Ik moet wel lachen om de naam Roode doos hoor, maar wederom, dank je wel, ik ga de link opzoeken en die tableten bestellen want als ik ergens niet tegen kan is het wel steeds misselijk zijn gezien ik ook een fobie heb voor overgeven.
Vaak is door de angst dat ik moet overgeven erg groot en dan volgt er vaak ook weer hyperventilatie op.
Als ik die misselijk het die pillen echt kan bestrijden zou ik al heeeeeel blij zijn!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:12

Hmmm kom op diverse linken uit, maar niet die jij bedoelt denk ik.
kan je me misschien de link geven Issy?

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:01

Mm interesant issy!! Vandaar dat ik tegenwoordig veel minder misselijk ben. Eet veel gezonder en gevarieerder. Doen jullie dat ook? Die basentabs van de roode doos :+ klinken super. Maar moet je er niet bij zeggen dat je het vooral moet proberen met voeding op te lossen? Anders word je zo'n slik machine (dat voel ik me tegenswoordigs ;P)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:44

https://www.derooderoos.com/catalog/

De naam is verschikkelijk ja haha....ik koop daar al mijn supplementen.

Die kotsfobie heb ik dus ook, dus die basentabs glijden nu goed naar binnen.
Je kunt het inderdaad wel met voeding opvangen, maar dat werkt vooral goed als je helemaal gezond bent. Aangezien wij op alle plekken in ons lijf kraken en piepen moet je soms wat meer slikken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:52

Had het gevonden wilde afrekenen maar je moet ze eerst bellen dus dat ga ik morgen maar effe doen.