Sandra, jammer dat je HA met pensioen gaat. Wel heel leuk dat hij op kraambezoek kwam bij jullie veulens
Het lijkt me idd verstandig om er zo snel mogelijk mee te beginnen. Waarde beneden de 100 is echt héél erg laag. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het lijkt me idd verstandig om er zo snel mogelijk mee te beginnen. Waarde beneden de 100 is echt héél erg laag.
tegen gak(nu uwv)ivm ME en erna werd ik gelijk weer herkeurd heel banketstaaf,..toen had ik de energie niet meer om te vechten,maar ik weet met wat voor mensen jullie te maken hebben,sterkte voor diegene
en brieven dat hij geschreven heeft toen met het uwv
ik kom weer eens om het hoekje spieken..
Maar merk echt dat ik veel meer slaap nodig heb dan andere mensen. Ga moe me bed in en sta moe op. Tulandro schreef:Ook ik heb eerst de diagnose fibromyalgie gekregen voordat ik er achter kwam dat mijn B12 te laag was.. na een jaar spuiten waren al mijn 'fibro' klachten ook geheel weg. DUs onderschat het B12 tekort niet..

xTweetyx schreef:Hallo.
ik heb een b12 tekort, Meeste mensen denken. ? ja en dan.maar het is veel meer dan een vitamine.
Ik heb het al vanaf mijn geboorte,dus het komt nooit meer helemaal goed bij mij,
Mijn pijntjes(weet niet hoe ik het anders moet beschrijven) zijn :
Altijd hoofdpijn,
buikpijn,
snel moe en misselijk/draaierig.
snel chaggerijnig/stemmings wisselingen.
pijn in mijn benen en armen.
veel dingen vergeten,
als ik wondjes heb, geneest dat heel langzaam.
altijd keelontsteking
en nog veel meer dingen.
zijn er nog meer mensen met b12 tekort?
MissToseland schreef:Iney schreef:Help
Mensen ik voel net een bultje achter me oor, het zit onder de huid. Heeft dit met vitamnine b12 tekort te maken?
waar zit ie, in de holte achter je oor zeg maar?
kan een lymfeklier zijn die aan het klieren is ( haha, leuke woordspeling)
heb ik ook zeer regelmatig

nou goed: nu laatste injectie van mijn voorraad in zicht is, en ik neem ze om de 2 a 3 en soms 4 weken (merk dat 4 te lang is, soms 3 ook maar wil zelf ook kijken/voelen of er verbetering in zit na een injectie). Marjo_Wystan schreef:hello,
ik dacht gelijk aan de dit topic, leg het even aan jullie voor. Ik heb een tekort, kreeg injecties, 5 x, daarna anderhalf jaar a een jaar gestopt want mn waarde was goed volgens dokter. Klopt dus al niet en (bleek ook uit resultaten: waarde weer laag)heb later gezeurd om injecties minimaal 10 en die kreeg ik. Nu voelde ik mij na die 10 injecties al iets beter. Niet geweldig maar voor mij echt een hele verbetering. Ik heb voornamelijk last van die vermoeidheid. Andere klachten heb ik ook wel, maar daar kan ik wel mee levennou goed: nu laatste injectie van mijn voorraad in zicht is, en ik neem ze om de 2 a 3 en soms 4 weken (merk dat 4 te lang is, soms 3 ook maar wil zelf ook kijken/voelen of er verbetering in zit na een injectie).
Dokter heeft me injecties gegeven hoor. Dus ik heb nu geen probleem, alleen hij vraagt zich toch af of het niet gewoon geestelijk nodig is en dus niet lichamelijk. Om dat te weten moet ik een keer 3 maanden stoppen.
Ik heb al meerdere keren gehoord : zijn er geen problemen in je prive situjatie? En die zijn er niet. Na 10 jaar ben ik blij dat ik een soort van oorzaak kan hebben en het lijkt erop dat dit het is. Moet ik me hiervoor laten lenen? Is dit echt de enige manier om er straks achter te komen of ik de injecties wel echt nodig heb?