B12 tekort??? wie nog meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:10

Ja die uitslag heb ik al. Niet normaal wat ze over mij heeft opgeschreven. Het hele verhaal verdraait, er klopt geen hol van. Echt diep en diep triest. Dit heb ik ook bij de hoorzitting verteld. Volgens de uwv arts ben 100% gezond en fit want ik kwam met de trap. Had haar al verteld dat ik bang voor liften ben, dat wist ze dus heel goed. Maar dat was de uitslag dus. Daarom heb ik bezwaar getekent en een advokaat in handen genomen. Maar vrees dat dat niet zoveel zal uitmaken. Bij de hoorzitting zei die arts dat ze bewijs moeten hebben dat ik ME heb door middel van uitslagen.

Sandra, jammer dat je HA met pensioen gaat. Wel heel leuk dat hij op kraambezoek kwam bij jullie veulens :Y) Het lijkt me idd verstandig om er zo snel mogelijk mee te beginnen. Waarde beneden de 100 is echt héél erg laag.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:32

Ik heb het hier nog niet helemaal gevolgd,maar ik heb zelf ooit jaren slepende rechtzaak gewonnen *\o/* tegen gak(nu uwv)ivm ME en erna werd ik gelijk weer herkeurd heel banketstaaf,..toen had ik de energie niet meer om te vechten,maar ik weet met wat voor mensen jullie te maken hebben,sterkte voor diegene :(:)

Glossi,ja als er 1 ha geloofde in alle klachten die ik had was hij het wel :j en brieven dat hij geschreven heeft toen met het uwv _/-\o_
Ja ik begrijp nu ook dat mijn waardes dan wel erg laag zijn.

DiantaM

Re: B12 tekort??? wie nog meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:25

Ook ik heb eerst de diagnose fibromyalgie gekregen voordat ik er achter kwam dat mijn B12 te laag was.. na een jaar spuiten waren al mijn 'fibro' klachten ook geheel weg. DUs onderschat het B12 tekort niet..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:36

:wave: ik kom weer eens om het hoekje spieken..
gaat vrij prut.. en soms heb ik de kracht en de puf niet meer om voor mijn gezondheid te strijden.. krijg overal een deksel op mijn neus.
ben de hele winter ziek zwak en misselijk geweest. keelontsteking, griep, buikgriep, onsteking van de luchtwegen, astma ff in de hobbel.. bah

toch mezelf maar weer een schop onder mijn hol geven en weer naar de huisarts hoe nu verder.

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:01

Hay,
Ik heb ook eerst diagnose Fibromyalgie gehad en was nooit op b12 getest. _-:(
Vorig jaar heb ik dit zelf aangevraagd maar toen was het "in orde"
Afgelopen december kreeg ik spieruitval dus weer naar de HA, jaa je had vorig jaar een b12 waarde van 110!
Dus ze hadden erover heen gekeken :?
Weer laten testen vorige maand, en nog steeds hetzelfde.

Nu krijg ik donderdag me laatste prik van de 10 in 5 weken, en nu willen ze meteen over gaan naar om de maand!?
Ik dacht dat het nu afgebouwd moest worden naar 1 keer per week etc.
En dat eens in de 2 maanden een soort "onderhouds dosis" is??
Weet iemand hoe dit zit?

Ik loop al jaren met pijnklachten en vermoeidheid dus ik wil niet dat het weer "verpest" wordt omdat ze nu misschien te weinig gaan prikken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:47

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:01

Nu ik hier sommige verhalen lees, ga ik mezelf ook maar eens laten testen!
Ik heb al jaren PDS, mijn klachten en vermoeidheid worden al jaren afgeschoven op onregelmatig leven, m'n voeding etc.
Nu weet ik precies wat ik wel en niet kan eten, en ik weet zeker dat ik kwa verschillende voedingsstoffen genoeg eet, dat houd ik bij in een boekje vanwege de PDS en dat ik kan kijken van welk eten ik last krijg.

Alleen door de PDS, ligt het vaak met dezelfde gang weer in het riool.
Dus concludeer ik hier ook uit de verhalen dat de voedingstoffen dan onmogelijk of te weinig kunnen worden opgenomen in mijn lichaam

Ik heb minstens 9/10 uur slaap nodig, maar omdat ik ook nog ergens een sociaal leven heb naast werken en mn paard, kom ik vaak maar aan de 8uur.
Word altijd moe wakker, snel last van keelonstekingen/zweertjes..
Als ik weer wat voel opkomen weet ik al dat het door de vermoeidheid komt.

Ik moet volgende maand toch laten prikken voor Titerbepaling van HepB, misschien willen ze gelijk eens een brede test doen!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:21

Help

Mensen ik voel net een bultje achter me oor, het zit onder de huid. Heeft dit met vitamnine b12 tekort te maken?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:27

Iney schreef:
Help

Mensen ik voel net een bultje achter me oor, het zit onder de huid. Heeft dit met vitamnine b12 tekort te maken?

Kan ook gewoon een puistje zijn die komt opkomen.. Of als je oorbellen in had die in je vel kunnen prikken.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:30

Ik ben ook weer heel erg moe.. eerst ging het wel weer, maar nu wordt het weer erger.
Loop ook stage voor 40 uur per week en kan niet even een dag vrij nemen, want kom dan niet meer aan mijn uren. :\ Maar merk echt dat ik veel meer slaap nodig heb dan andere mensen. Ga moe me bed in en sta moe op.

Deze maand weer bloedprikken om te kijken of de pillen zijn aangeslagen en me b12 ook omhoog is gegaan en 2 weken erna naar het ziekenhuis en kijken of we er wat aan gaan doen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:11

Tulandro schreef:
Ook ik heb eerst de diagnose fibromyalgie gekregen voordat ik er achter kwam dat mijn B12 te laag was.. na een jaar spuiten waren al mijn 'fibro' klachten ook geheel weg. DUs onderschat het B12 tekort niet..

Durf er nog geneens meer op te hopen dat deze klachten ooit weg gaan ;)
Kan het niet tegen vallen ook he....ach als je kijkt naar de dingen die je nog wel kan en niet naar de dingen die je niet meer kan,is er nog steeds mee te leven.Na 22 jaar kan ik dat eindelijk zeggen.
Maar we gaan het zeker proberen :j

Ik ga donderdag naar de nieuwe ha,kjken wat zij zegt,ik heb me er iig voldoende in verdiept dat ik me niet weg laat sturen.

@Iney,..kan van alles zijn,puist,ontstoken kliertje etc ,laat het anders even nakijken ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:03

_Jen, als onderhouds dosering kan het idd zijn dat je 1x in de 2 maand een b12 injectie krijgt. Maar als je neurologische klachten hebt die duidelijk aanwezig zijn mag je 1 tot 2x in de week blijven prikken gedurende bijv. 2 jaar. Overleg dit met de huisarts en wijs hem naar de bijsluiter of het farmacotherapeutisch kompas.

ArlandoO, het kan idd zijn dat je b12 tekort hebt door darmproblemen. Komt idd vaak voor dat het daardoor niet of niet goed word opgenomen.

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:29

Glossi, dankje ik heb het vanmiddag flink uitgezocht waardoor ik donderdag met een goed verhaal naar de huisarts kan er zijn inderdaad neurologische klachten en nog weinig verbetering na deze 5 weken dus denk dat het wel door wordt gezet voorlopig...

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:37

xTweetyx schreef:
Hallo.

ik heb een b12 tekort, Meeste mensen denken. ? ja en dan. :? maar het is veel meer dan een vitamine.
Ik heb het al vanaf mijn geboorte,dus het komt nooit meer helemaal goed bij mij,
Mijn pijntjes(weet niet hoe ik het anders moet beschrijven) zijn :
Altijd hoofdpijn,
buikpijn,
snel moe en misselijk/draaierig.
snel chaggerijnig/stemmings wisselingen.
pijn in mijn benen en armen.
veel dingen vergeten,
als ik wondjes heb, geneest dat heel langzaam.
altijd keelontsteking
en nog veel meer dingen.

zijn er nog meer mensen met b12 tekort?

Ik heb precies hetzelfde. Maar moet altijd 1x per 3 maanden bijspuiten, dat helpt goed.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:05

Morgenochtend moet ik naar de nieuwe ha,..dus ik ben benieuwd ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:25

Komt vast goed +:)+

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:04

Goedemorgen,ik heb gelijk de 1e spuit gehad,voorlopig iedere week 1 om te starten.
Waarde was idd 100.Maar wat een rotprik zeg ;)
Dus ik ben benieuwd of het op den duur wat uit gaat maken....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:06

ik moet voor eind deze maand weer een afspraak maken voor controle, mij beniewen, dna zijn we weer 3 maanden verder

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:06

Iney schreef:
Help

waar zit ie, in de holte achter je oor zeg maar?
kan een lymfeklier zijn die aan het klieren is ( haha, leuke woordspeling :') )
heb ik ook zeer regelmatig

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:07

krijg morgen een prikje, en dan gaan mijn dokters 3 weken weg..
daarna mezelf maar weer eens naar de praktijk slepen voor een afspraak

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:15

MissToseland schreef:
Iney schreef:
Help

waar zit ie, in de holte achter je oor zeg maar?
kan een lymfeklier zijn die aan het klieren is ( haha, leuke woordspeling :') )
heb ik ook zeer regelmatig

Klopt! Ik ben gister bij de dokter geweest en dat was het idd. Ben weer opgelucht :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:17

mooi :)
als mijn astma weer opspeelt heb ik dat vaak ook.
en laatst toen mijn verstandskies door kwam..

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:28

hello,

ik dacht gelijk aan de dit topic, leg het even aan jullie voor. Ik heb een tekort, kreeg injecties, 5 x, daarna anderhalf jaar a een jaar gestopt want mn waarde was goed volgens dokter. Klopt dus al niet en heb later gezeurd om injecties minimaal 10 en die kreeg ik. Nu voelde ik mij na die 10 injecties al iets beter. Niet geweldig maar voor mij echt een hele verbetering. Ik heb voornamelijk last van die vermoeidheid. Andere klachten heb ik ook wel, maar daar kan ik wel mee leven :) nou goed: nu laatste injectie van mijn voorraad in zicht is, en ik neem ze om de 2 a 3 en soms 4 weken (merk dat 4 te lang is, soms 3 ook maar wil zelf ook kijken/voelen of er verbetering in zit na een injectie).

Dokter heeft me injecties gegeven hoor. Dus ik heb nu geen probleem, alleen hij vraagt zich toch af of het niet gewoon geestelijk nodig is en dus niet lichamelijk. Om dat te weten moet ik een keer 3 maanden stoppen.

Ik heb al meerdere keren gehoord : zijn er geen problemen in je prive situjatie? En die zijn er niet. Na 10 jaar ben ik blij dat ik een soort van oorzaak kan hebben en het lijkt erop dat dit het is. Moet ik me hiervoor laten lenen? Is dit echt de enige manier om er straks achter te komen of ik de injecties wel echt nodig heb?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:29

Marjo_Wystan schreef:
hello,

ik dacht gelijk aan de dit topic, leg het even aan jullie voor. Ik heb een tekort, kreeg injecties, 5 x, daarna anderhalf jaar a een jaar gestopt want mn waarde was goed volgens dokter. Klopt dus al niet en (bleek ook uit resultaten: waarde weer laag)heb later gezeurd om injecties minimaal 10 en die kreeg ik. Nu voelde ik mij na die 10 injecties al iets beter. Niet geweldig maar voor mij echt een hele verbetering. Ik heb voornamelijk last van die vermoeidheid. Andere klachten heb ik ook wel, maar daar kan ik wel mee leven :) nou goed: nu laatste injectie van mijn voorraad in zicht is, en ik neem ze om de 2 a 3 en soms 4 weken (merk dat 4 te lang is, soms 3 ook maar wil zelf ook kijken/voelen of er verbetering in zit na een injectie).

Dokter heeft me injecties gegeven hoor. Dus ik heb nu geen probleem, alleen hij vraagt zich toch af of het niet gewoon geestelijk nodig is en dus niet lichamelijk. Om dat te weten moet ik een keer 3 maanden stoppen.

Ik heb al meerdere keren gehoord : zijn er geen problemen in je prive situjatie? En die zijn er niet. Na 10 jaar ben ik blij dat ik een soort van oorzaak kan hebben en het lijkt erop dat dit het is. Moet ik me hiervoor laten lenen? Is dit echt de enige manier om er straks achter te komen of ik de injecties wel echt nodig heb?

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:59

Marjo_Wystan, wat ik heb gelezen op de stichtingb12 site zou ik me hier niet voor laten lenen!!
Je moet inderdaad kijken naar het punt dat je het nodig hebt is dat bij jou na 3 weken of 4 dan is dat zo, dit kan hoelanger je ze hebt beter worden waardoor je Misschien naar 1 keer in de 2 maanden kunt gaan. Veel mensen hebben hier echter niet genoeg aan (volgens de site en het forum daar)

Ik ben zelf vanochtend voor me laatste uit de reeks van 10 geweest en de assistente verteld dat ik het niet eens ben met nu eens in de 2 maanden gaan prikken... Overleg met de HA, Nee ik moet me nu eerst laten prikken om de waardes te bepalen en dan gaan we weer verder kijken dus daar gaat vast weer 2 weken overheen. Ik twijfel om nu meteen doorverwijzing naar internist te vragen omdat waardes bepalen wel leuk is maar die niet erg meer kloppen na 10 prikken *zucht*
Ik hoop dat de HA dan iig niet kijkt naar de normaalwaardes want daar hoor je ruim bovenuit te stijgen na zo'n shot.