Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:37

Mijn kapper zit ongeveer om de hoek, zijn ook goede kenissen van me... dus af en toe even langswippen voor een knipje vind ik geen probleem :D
Ik denk dat ik het gewoon maar ga doen :+
Eerst vraag ik even haar mening, is zij positief dan de schaar erin... staat het niet, zit het met speldjes zo naar achter :') Mijn haar groeit toch als kool, dus dat is er zo weer bij :P

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:39

Ohw, dat is wel handig dan!
En een lok is ook leuk. Laat je een foto zien als je geweest bent?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:41

ja het zal volgende week worden als ik naar mijn agenda kijk :)
Maar dan zal ik wel even een foto posten.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:27

ik zou ook het kapsel van die foto doen, denk dat het je wel leuk zal staan ..

ik ben mijn haar ook beu .. wil eens een ander kleurtje maar weet niet goed wat gezien mijn lichte huid, en mijn lichte wenkbrauwen ..
http://img12.imageshack.us/img12/4991/s ... 3at823.png
ik sta links, met paar shirt aan

iemand suggesties ? :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:32

Ik denk dat een licht roodbruin je wel mooi zou staan.
Beetje zoals dit: Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:06

idd... warme tinten staan goed, ook als je een lichtere huid hebt :j
Kastanjetinten en kopertinten kan je best hebben.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:23

Oke bedankt !! :)
ik ga iig vrijdag naar de kapper :D ze heeft alleen een sterke eigen mening dus dan maar hopen dat ze de kleur wil veranderen .. als ze het zelf niet mooi gaat vinden doet ze het niet .. dus afwachten :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:24

Help! Somebody? ;(

Enkele pagina's terug had ik foto's geplaatst van mijn haar door de jaren, en de laatste met bruin. Zoals ik het vorige week zaterdag had geverfd bij de kapper. De kapper vond dit toch wat grauwig uitgevallen, dus binnen 2 weken mocht ik terug komen voor een extra kleurspoeling, service. Oké, ik gisteren dus gegaan..

;( ;(
1: Wekkertje deed het niet, dus ik zat uiteindelijk veel te lang in de verf.
2: Ze hebben er een iets andere tint over heen gedaan, omdat ze beweerde dat mijn haar exact hetzelfde niet zou pakken, ofzo.. en ik vroeg nog, max 1 tint donkerder dan en echt bruin, niet teveel rood pigment. Dat maakt me echt heel bleek en het vervaagt gewoon echt mega snel bij mij..

Uiteindelijk moest ik toch dokken terwijl ze eerst zeiden dat het service was, nou oliebol dus, oké.. Kon geen eens mijn haar drogen meer betalen (dat kost daar al €10,- ) dus zag het échte resultaat pas toen ik thuis was en het zelf had gedroogd..

Véél te donker, en met een overduidelijke gloed rood.. Ik lijk nu net een spook..

Iemand ideeën? ;(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:52

Hoe erg ook, je haar is nu flink beschadigd. Zou het even niet meer laten verven en verder goed wassen met Head en Shoulders om de kleur te laten vervagen.
Lekker laten rusten en t.z.t. het weer goed bij laten werken bij een goede kapper.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:09

Te lang in de verf kan eigenlijk niet, de verf is na een minuut of 35 helemaal uitgewerkt en doet dus niks meer.
Maar was het verf of een spoeling?

Wel jammer dat dit niet de kleur is geworden die je wilde. Ik snap de redenatie van de kapper op zich wel, als een tint te grauw is moet je iets meer rood toevoegen om dat tegen te gaan. Iets te veel rood toegevoegd dus...
Van wassen met head and shoulders ben ik bang dat de hele tint meteen te vaal word, tenzij je dit wilt natuurlijk. Je kan er beter een keer zilvershampoo (ja, die paarse) voor gebruiken, dit helpt het rood te verminderen.
Ik zou ook zeker nog een keer mijn beklag gaan doen bij de salon. Het is de bedoeling dat een klant tevreden is met de service van de salon, en zo niet dat de salon het oplost. Tenminste, zo doen wij het.

Voor de volgende keer is de tip: trek je mond open als je het ergens niet mee eens bent! Ze hadden gezegd dat het service is, zeg dat dan ook duidelijk voor je geholpen word! Ik had namelijk gewoon geweigerd te betalen...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:56

Bedankt voor de tips. :)

Sica, het was een spoeling. Maar wat ik wel eens heb gehoord is dat je bij een spoeling minder lang hoef te zitten, maar de tijd die ze eerst in gedachten hadden om het te laten inwerken, was gewoon exact hetzelfde als ik zat met de echte verf. En toen ik dus te lang zat, begonnen er al 2 te stressen dat het niet goed was dit en dat (nee, ik heb 0,0% verstand van kapperwerk, dus jij weet het zeker weten beter dan ik :D).

En helaas heb ik nooit de moed om er wat van te zeggen.. :=

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:06

Rebel_Jits schreef:
Zou een van de volgende kapsels (niet kleur) staan bij iemand met een ovaal gezicht, maar wel redelijk aanwezige kin/kaak:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En hoeveel tijd zou je ongeveer kwijt zijn aan zoiets? Kam erdoor en klaar? Half uur? Uur?

Ik heb zo'n soort kapsel ook een tijd gehad! Ik was er heel blij mee maar houd er rekening mee dat je regelmatig naar de kapper moet om het model mooi in vorm te houden.
Ik heb iets slag van mezelf en vond dit model met slag niet zo mooi, ik heb dus elke dag mijn haar moeten stijlen om het model zo mooi mogelijk te krijgen (bij mij was het ook super strak geknipt, je kan ook aangeven dat je dit model ook met slag of krul mooi wil laten vallen).

Als je sterke kaak/kin lijn hebt word deze wel extra geaccentueerd met dit model, omdat de schuine lijn van de bob met je kaaklijn meeloopt.
Bij een ovaal gezicht staan bijna alle kapsels, ik heb ook een ovaal gezicht en het stond mij heel leuk al heb ik dan een kleine kin en geen sterke kaaklijn dus bij mij werkte dit model juist goed om mijn smalle kinnetje war meer body te geven :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:49

Hallo!
Ik kom ook even binnenvallen hoor :)
Ik heb nu dit haar:
Afbeelding
Heb normaal lenzen
En ik wil het morgen laten knippen naar dit:
Afbeelding
En dan platinablond(ben bijna witblond van mijzelf) laten verven.
Denken jullie dat het model leuk staat? :) En zo niet, nog tips?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:42

Knabbelgirl, ik denk dat het wel leuk zal staan, maar het word niet precies zoals op het plaatje. Jouw haar is dunner en heeft een slag/krul. Het zal dus anders vallen, dus hou daar rekening mee.
Denk wel dat het mooi bij de vorm van je gezicht zal passen en ben erg benieuwd hoe het platinablond staat! Laat je een foto zien?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:46

Mijn haar is dik hoor lijkt alleen daar niet zo :o helft zat achteren vast :j
En de krullen heb ik erin gemaakt toen :) Normaal stijl ik het dus dit is zelfs minder werk dan :P korter haar O:) Maar ik zie wat je bedoeld ja :j
Ik zal een foto laten zien ja!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:47

Knabbelgirl, ik zou juist geen blond doen.. vind deze kleur je heel mooi staan!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:50

Ik ook hoor dressagelady! Maar ik ben het helemaal spuugzat := en daarbuiten wil ik graag zomer (haar doe ik altijd blond in de zomer) dus loop ik even op de zaken vooruit _O- wil een nieuwe start :o

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:59

Die gedachte had ik ook vorig jaar.. helaas werd mijn haar eerst oranje :') Toen ik eindelijk een natuurlijke kleur had was ik het alweer helemaal zat van blond staat mij helemaal niet hihi. Maar dat is ieder voor zich! Ben benieuwd naar het resultaat bij jou!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:01

Maar jij hebt waarschijnlijk van jezelf donker haar, dressagelady. Knabbelgirl is van zichzelf al blond en dat is toch anders.
Ik heb het ook eens blond gehad, weet nu waarom het nooit mocht van mijn moeder, ik zag eruit als een barbie :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:04

Ja maar tis al wel geverft nu he, ach mijn kapster gaat t eerst ontkleuren en dan zien wat we doen :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:07

Sica schreef:
Maar jij hebt waarschijnlijk van jezelf donker haar, dressagelady. Knabbelgirl is van zichzelf al blond en dat is toch anders.
Ik heb het ook eens blond gehad, weet nu waarom het nooit mocht van mijn moeder, ik zag eruit als een barbie :+

Nee ik ben ook blond! Maar heb t al zeker 5 jaar bruin geverfd inderdaad. Had teveel warme tinten er onder zitten ofzo, vandaar die oranje kleur. Ik blijf dus trouw mijn haar in bruintinten verven :))

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:09

knabbelgirl schreef:
Ja maar tis al wel geverft nu he, ach mijn kapster gaat t eerst ontkleuren en dan zien wat we doen :j

Begrijp me niet verkeerd ik wil het je ook niet afraden of bangmaken ofzo hahaha ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:14

Weet ik :) Ik snap je hoor!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:46

Haha knabbelgirl ik ga juist van witblond naar mijn eigen kleur terug deze vrijdag.
Wel beetje met spijt maar ik ben nu al 2 jaar zowat wit en wil mijn haar en hoofdhuid wat rust geven door het niet steeds weer te moeten verven.
Ik ga terug naar gewoon licht blond, paar tinten donkerder dan het witte.
Ben benieuwd hoe het bij jou staat! Mijn kleur kan je in mijn profiel zien.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:51

Leuk!
Het wordt voor mij maar eenmalig hoor, aangezien ik gewoon van deze kleur af wil, daarna wordt het goudblond :j