[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke1208

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:31

Haha, dan heb ik nog iets meer tijd ;) Nog 6 jaar, nou ja, iets korter, anders haal ik vóór m'n 30e niet meer!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:22

Nou ik zit vreselijk in dubio...

Heb aantal jaren de prikpil gehad, nooit last gehad van bloedingen of buikkramp alleen merkte ik dat het mijn hele emotionele toestand beinvloedde, ook was het op geestelijk vlak een heel goed anticonceptiemiddel zeg maar....

Nu heb ik een half jaar geleden een Mirena spiraal laten plaatsen, oh wat heb ik toen een pijn gehad, vond het zo erg dat ik in mijn eentje was gegaan(moet wel zeggen dat ik toen niemand had die ik mee had willen nemen maargoed :P). Dacht er aardig tevreden over te zijn maar heb nu iedere maand last van toch wat bloedverlies(dat je gaat twijfelen om toch wel tampons of maandverband te gaan gebruiken) en een paar dagen per maand verschrikkelijke buikkrampen. Ook is mijn huid echt heel slecht geworden, heel veel last van puistjes, en omdat ik er niet af kan blijven ziet mijn gezicht er niet meer uit(had er altijd al last van maar het is nog nooit zo erg geweest).

Baal er nu heel erg van en ga echt even binnenkort een afspraak maken met de huisarts(moet er eerst nog langs om me in te schrijven omdat ik verhuisd ben, gelukkig weer terug naar mijn ouderlijk huis en dus bekende huisarts). Kijken wat die zegt en aanraad, eigenlijk heb ik zoiets van haal dat ding er maar weer uit(ben alleen zo bang voor de pijn!) en geef me een goeie pil.

Kan iemand me vertellen hoe het voelt als de Mirena er weer uitmoet? Bij mij zijn de draadjes verdwenen, hij zit nog wel goed, dat heb ik toen laten controleren.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 01:03

@Corine, ik heb nu zoiets van: heb ik er last van, dan halen ze hem er maar weer uit.
Maar ja, dit wordt mn eerste keer, dus geen flauw idee hoe het voelt als hij eruit gehaald wordt!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:55

zucht ik moet toch weer een afspraak maken bij de huisarts om over te stappen........ als je nog geen hoofdpijn hebt krijg je het hier toch gewoon van! Weet nu al dat ik volgende week geen tijd ga hebben voor dit soort onzin afspraken! Zucht ik baal er weer ff van hoor! Gelukkig heb ik nog een strip liggen zodat het allemaal geen haast heeft maar toch... had het toch onderhand wel geregeld willen hebben.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:53

nienke1208 schreef:
Zo'n idee had ik dus ook al Jetla!
En dan, ik vind het al erg genoeg om met mn benen wijd voor 1 iemand te gaan liggen hiervoor, laat staan voor 2 mensen!

Maar ja, laten we zeggen: het is voor het goede doel ;)
Geen pil meer en geen zorgen over eventuele zwangerschap.
Heb heel lang getwijfeld of ik het wel of niet moest doen, een spiraaltje. Heb ook aan de huisarts gevraagd: en wat nou als ik volgend jaar aan kinderen wil beginnen? -> Dan kon ik hem er gewoon weer uit laten halen..

Maar voor nu eerst aan het werk, ervaring op doen, kijken of het wat wordt met mijn scharrel en dannn passs kids!
* En dat terwijl ik altijd heel hard heb geroepen dat ik voor mijn 25e mijn 1e kind wilde ;) Dat gaat hem niet worden, heb de grens omhoog gesteld naar voor mn 30e ;) *

Ik heb een zoontje van 4 jaar en wij dachten dat het tijd werd voor een tweede heb mijn inmiddels tweede spiraal verwijderd en hopla direct zwanger!!!
Dus het kan goed.
Voor mijn eerste zwangerschap heb ik ook spiraal gehad, ik zweer echt bij die dingen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:53

ik heb dus een vraagje
ik was voor 2 weken geleden een dag van me laatste week vergeten dag erna beide pilletjes ingenomen maar de volgende ochtend, toch ongesteld. mooi oliebol, kwam me mooi niet uit. dus ik maar gewacht
zaterdag met nieuwe strip begonnen om me gewone ritme maar weer op te pakken maar ik blijf ongesteld. whaa! volgende week gaan we namelijk op vakantie na jamaica....
gistern viel het wel mee, ik dacht ben er door, maar vanmorgen... lijkt wel of we dus weer overnieuw gaan beginnen.
nu is de vraag, wat zou ik doen omdat we voglende week met vakantie gaan. door slikken of toch maar weer stoppen en over een paar dagen opnieuw weer proberen om opnieuw te beginnen.... wat zouden jullie doen?

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:12

Nou hier dan even tussendoor mijn ervaring voor de nuvaring.

Ik ben er in Frebuari - Maart voor het eerst mee begonnen meen ik..
Op het moment ben ik ruim 6 maanden verder en begin er steeds beter in het gevoel over aan het worden.

Eerste maanden heb ik aardig volgens het boekje gedaan, maar hield ik de regel van mezelf 5 dagen stopweek aan. Of soms minder. Ene kant misschien niet goed, maar ik had altijd in mijn achterhoofd 'als ik hem verder gewoon goed draag en de 21 dagen aanhoudt kan dat toch wel?
Toen heb ik de ring een keer doorgenomen en de tweede ring er eerder uit gehaald, want volgens het boekje kon dat als je een keer doorgeringt hebt. Ook prima ongesteld geworden en niks aan de hand. Maar durfde nooit met zekerheid te zeggen dat er niks met mij aan de hand was, want heb lange tijd erg veel last van maag en darmen gehad en mijn borsten zijn het half jaar zeker gegroeid, dus de twijfels zaten er. Nou heb ik de afgelopen ring gewoon op de juiste tijd gedaan volgens het boekje. Zaterda 14u in. Okej dan drie weken er op zaterdag 14u eruit. Toen heb ik zondag een kleine bloeding gehad, dus was opgelucht. Maar toen wilde het niet doorzetten. Maandag zaten de kriebels echter hoog, snapte er niks van. 'Zal toch niks met mijn lichaam zijn?' waren mijn gedachten constant. Toenn heb ik dezelfde dag de dokter gebeld en mocht iets voor 5 nog voor een afspraak. Ik mijn zorgen uitgelegd en hij beweerde mij dat dat haast onmogelijk was. Ik heb de ring inprincipe gewoon altijd goed gebruikt, maar hij zei dat het toch beter is voor je lichaam om de regelmaat er in te houden. Zo tussendoor een keer schuiven kan, hij blijft veilig, maar je lichaam raakt dan een beetje ontregelt.
Gelukkig ben ik toen dinsdag ongesteld geworden en heb er goed last van gehad ook.. Nou heb ik de zaterdag erop (11 september) om 14u weer een nieuwe in gedaan en nou mag ik weer 2 weekjes wachten en kan ik weer een stopweek houden.

Verder is mijn gezicht veel en veel rustiger geworden! Ik had zelfs puistjes op mn schouders als ik heel veel met lange mouwen had gelopen, maar zelfs dat is nou veel minder. :)
In mijn koppie ben ik ook wat rustiger, maar of dat echt door de nuvaring komt? Daar durf ik geen antwoord op te geven, aangezien er ook meerdere factoren hierin hebben meegespeeld.

Nou ben ik helemaal gerust met de nuvaring. Zorgen over zwangerschap zijn er nou nog maar zelden, alleen ben ik af en toe bang dat ik de ring verlies o.i.d.? Hmmm vrouwen :z Maar dat is ook niet zo snel mogelijk, dus eigenlijk ben ik goed gerust.

Of ik er ben van aangekomen of afgevallen? Daar kan ik ook niet over oordelen, ook vanwege meerdere factoren waardoor ik niet heb kunnen afvallen of waardoor ik juist ben aangekomen. Inprincipe zit ik nog op hetzelfde gewicht als voor mijn ongeluk begin dit jaar, alleen voor mijn gevoel wel meer buikje. maar volgens vele in mijn omgeving moet ik niet zo klagen op mezelf. }:0

Ja het nadeel, mn borsten zijn gegroeid. Oorzaak nuvaring? Mogelijk denk ik, want voordat ik de nuvaring gebruik waren ze al wat gegroeid, maar nou nog meer of nog steeds. Dus kan ook gewoon einde puberteit zijn - april 18 geworden - of idd de hormonen.
Voordeel. Je weet haast precies wanneer je ongesteld wordt en voor mij is het beter dan wanneer ik met de pil aan de slag ga. Aangezien ik al gevoelige maag en darmen heb - o.a. aangetast door medicijnen, maar ook dat mijn lichaam het een en ander heeft meegemaakt laatste jaar - en ik niet echt een iemand van de tijd ben met slikken. De nuvaring is om de 3 weken uit doen en dan de week erna zelfde tijd weer in, dat is veel makkelijker voor mij dan elke dag vaste tijd iets slikken, ben namelijk nogal een warhoofd soms. :Y)

En ja wat heb ik er nog meer over te vertellen.... Soms wel wat meer last van afscheiding, maar dat verschilt per periode eigenlijk.
De ring bevalt mij erg goed en heb van mijn vriend nog nooit gehoord dat ie in de weg zit, soms voelt ie m wel, maar het stoort hem niet zo. Hij heeft zelf ook zoiets van 'als het veilig is, dan vind ik het ook goed' en dan stoort hij zich er ook al veel minder aan.

Oja. doordat ik in het begin nogal onregelmatig werkte met de ring, had ik vaker last van doorbraakbloedingen. Maar die komen sowieso voornamelijk in het begin van het gebruik van de nuvaring voor. Laatste weken helemaal geen last meer van gehad, alleen dat mn menstruatie toen niet op gang wilde komen ivm doorringen en onregelmatigheid.

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:27

Hoi, ik heb een vraagje, zijn er mensen die ook flinke bloedingen hebben gekregen na 1e prikpil? de bedoeling van die prikpil was juist dat ik die niet meer zou hebben haha.. Heb wel gelezen in de bijsluiter dat je lichte bloedingen kon krijgen,maar wat ik nu heb valt niet meer echt onder lichte bloeding geloof ik.. iemand tips? is dit ongewoon? maak me toch een beetje zorgen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:05

Hmm ik heb een vraagje over de gewone pil, ga er ook nog wel even mee naar de apotheek maar dat kan pas vrijdag..

Ik ga veranderen van pil, nu zat er keurig een briefje bij dat je als je gewoon je stopweek inlast en dan begint met de ander gewoon beschermd bent. Maar omdat ik ME heb is mijn menstruatie ivm de pijn ed best zwaar, dus op advies van de dokter slik ik hem iedere keer 2 keer door en dan een keer niet. Kan ik hem dan ook wel doorslikken als ik overstap? Dus dat ik na mijn laatste pil van de oude meteen doorga met de nieuwe?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:55

Even een vraagje... :\

Ik ben gisteren wakker geworden met vreselijke steken in mijn onderbuik (midden en links). Dit is de hele dag zo door gegaan en gisteravond heb ik een uurtje of 2-3 bloed verloren. Vandaag én geen steken meer én geen bloedverlies.
Zijn dit normale kenmerken van een doorbraakbloeding?

Ik ga nu sowieso wel een stopweek houden, maar ben toch even benieuwd....

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:56

hee,,

ik gaa eind oktober een week op vakantie naar buitenland maar in de week ben ik ook ongesteld,
(ik heb gehoord dat met vliegen het erger is?)
ik wou dus aan mijn ouders vragen of ik dan de pil mag maar kan dat zoo?

en hoe kan ik het hetbeste vreagen iemand ervaring

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:09

Gewoon precies vertellen wat je nu typt :) Bij mij wordt het idd na het vliegen erger, of als ik bijv. eerst een paar dagen in de bergen verblijf en daarna een paar dagen op het strand, hogere druk op zeeniveau zorgt dan voor wat extra lijkt het wel?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:21

In de bergen zit je op hoogte, dan worden er meer rode bloedlichaampjes aan gemaakt (daarom gaan die atleten altijd op hoogte trainen ;) ). En dan kan t dus erger worden, maar k heb er nooit veel verschil in gemerkt.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:33

Ik ben er net aan begonnen , en heb de pil in totaal 2 weken geslikt van zondag tot zondag en Toen in de week erna ben ik hem vergeten op zondag , dus ik zat net aan het einde van de 2de week. Nu ben ik dus gestopt die zeven dagen en ben ik dus ongesteld geworden ben ik dan deze zeven dagen dat ik de pil nog beveiligd tegen zwangerschap? Ik heb namelijk gisteren sex gehad met mijn vriend onder de douche zodat ik niet bloed maar ben toch een beetje bang dat het toch mis gaat, stel ik ben het wel stopt mijn bloeding dan meteen? Ik slik trouwens Yasmin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:21

Ik heb een vraagje, vorige week donderdag ben ik ongesteld geworden, maandags spiraaltje laten zetten. Toen was ik van do - vr niet meer ongesteld, en vanacht ineens weer (en flink. :\ ) Hoelang blijft dit zo onregelmatig doorgaan? Is het wel normaal? :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:21

Op het moment dat je ongesteld bent is het vrijwel altijd veilig. :j

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:09

nu ben ik ineens niet meer ongesteld, terwijl ik nog niet ben begonnen met de pil opnieuw te slikken ben dus 4 dagen ongesteld geweest klopt dat?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 03:57

Melanie_ schreef:
Ik heb een vraagje, vorige week donderdag ben ik ongesteld geworden, maandags spiraaltje laten zetten. Toen was ik van do - vr niet meer ongesteld, en vanacht ineens weer (en flink. :\ ) Hoelang blijft dit zo onregelmatig doorgaan? Is het wel normaal? :\

Ja het is normaal, maar hoelang het zo doorgaat is bij iedereen verschillend. Volgens mij ben je pas een gek geval als het langer dan 6 (!!!) maanden duurt :=

Ik had de eerste dagen een bloeding van het zetten, toen 2 maanden niet, 2 weken wel, 2 maanden niet, 2 weken wel, 6 maanden niet... en sindsdien weer heerlijk onregelmatig met veel buikpijn... :\ binnenkort dus maar eens richting gyn voor controle...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:03

pfff ik was nu een paar maanden niet ongesteld met de 24+4 en nu ineens heeeellll erg..... baal er weer ff van! Heb nog 2 strips dus binnen die tijd weer langs de dokter. Wil toch meer regelmaat als dit! Verder blijft het een top pil maar dat onregelmatige vind ik niet zo tof!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:01

Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen, maar ik heb een probleem.

Ruim een maand geleden ben ik bij de huisarts geweest omdat ik wilde stoppen met de Yasmine pil, en de Nuvaring wilde gaan proberen. ( ik had nogal last van stemmingswisselingen, vermoeidheid en had nergens geen zin meer in )
De huisarts adviseerde toen om 1 maand lang even niks te gebruiken, om daarna te gaan starten met de Nuvaring.

Daarna ben ik weer terug gegaan naar de huisarts, nuvaring meegekregen en er werd mij verteld dat ik de ring in moest brengen op de eerste dag van de menstruatie.

Helaas zit ik nu al op dag 38, maar nog steeds niet ongesteld... ik wil onderhand die Nuvaring wel eens gaan in brengen..
Heb de huisarts vandaag gebeld, maar de assistente zei dat ik morgen tussen 11 en 12 uur maar terug moest bellen...

Hebben jullie een idee hoe dit kan?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:34

Omdat je lichaam nu net een maand niks aan kunstmatige hormonen heeft gehad, kan t natuurlijk een beetje van slag zijn.
Wat is er erg aan nog even wachten!?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:21

Ik zit met een beetje een 'probleem'. Ik heb een microginon 30 gehad, daarna overgestapt op 3fase pil. Wat prima beviel, maar op een gegeven moemtn vergat ik hem constand. Dus heb ik nu 3 maanden nuvaring achter de rug was dus echt super slecht beviel. Ik had heel erg veel hoofdpijn en rugpijn. Nu ben ik vandaag naar de dokter geweest en die vroeg aan mij wat ik dan wou. Nou kom ik zelf telkens uit op de mirena, maar ik ben ontsettend bang voor het zetten. Hij heeft me uitgelecht hoe het in zijn werk gaat, en hij heeft mij een infoboekje mee gegeven wat ik ook al heb gelezen. Maar ik twijfel nogsteeds. Mijn moeder heeft na de geboorte van mijn broertje (10 jaar geleden) een spiraaltje laten zitten en toen heeft ze een week lang heel hevig gebloed. En ze had zo veel pijn, dat ze hem er nu ook niet meer uit laat halen.

Bij mijn zus is hij er onder volledige narcose weer uit gehaald omdat hij was gaan 'zweven'.

Ik wil niet aan de prikpil want als ik met anticonseptie stop wil ik gelijk zwanger kunnen worden. Ik wil ook niet meer slikken omdat ik het gewoon steeds vaker vergeet. Hoe zijn de ervaringen met het zetten van een spiraal?
Als ik het laat doen, wil ik het wel door een vrouw laten doen, dat vind ik een prettiger idee...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:12

Peelie schreef:
Ik zit met een beetje een 'probleem'. Ik heb een microginon 30 gehad, daarna overgestapt op 3fase pil. Wat prima beviel, maar op een gegeven moemtn vergat ik hem constand. Dus heb ik nu 3 maanden nuvaring achter de rug was dus echt super slecht beviel. Ik had heel erg veel hoofdpijn en rugpijn. Nu ben ik vandaag naar de dokter geweest en die vroeg aan mij wat ik dan wou. Nou kom ik zelf telkens uit op de mirena, maar ik ben ontsettend bang voor het zetten. Hij heeft me uitgelecht hoe het in zijn werk gaat, en hij heeft mij een infoboekje mee gegeven wat ik ook al heb gelezen. Maar ik twijfel nogsteeds. Mijn moeder heeft na de geboorte van mijn broertje (10 jaar geleden) een spiraaltje laten zitten en toen heeft ze een week lang heel hevig gebloed. En ze had zo veel pijn, dat ze hem er nu ook niet meer uit laat halen.

Bij mijn zus is hij er onder volledige narcose weer uit gehaald omdat hij was gaan 'zweven'.

Ik wil niet aan de prikpil want als ik met anticonseptie stop wil ik gelijk zwanger kunnen worden. Ik wil ook niet meer slikken omdat ik het gewoon steeds vaker vergeet. Hoe zijn de ervaringen met het zetten van een spiraal?
Als ik het laat doen, wil ik het wel door een vrouw laten doen, dat vind ik een prettiger idee...

is een hormoonstaafje geen oplossing voor jou?
ik heb de mijne in januari dit jaar laten zetten in mijn linkerarm en ben sindsdien (in het begin, de eerste 3 maanden, wel wat onregelmatig ongesteld geweest, maar daarna niet meer) niet meer ongesteld geweest en echt het laten zetten heeft de huisarts bij mij zelf gedaan en ik heb er verder helemaal geen last van...en het wordt gezien als de meest veilige en vriendelijke anticonceptie voor langere tijd...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:27

nee dat wil ik dus ook niet...

Omdat ik zo heftig op de nuvaring reageerde wil ik iets wat ook weer makkelijk te verwijderen is. Zowizo vind ik zo'n cip helemaal geen goed idee. ik kan me haast niet voorstellen dat het verwijderen van zo'n ding geheel pijnloos en zonder litteken gaat...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:31

Peelie schreef:
nee dat wil ik dus ook niet...

Omdat ik zo heftig op de nuvaring reageerde wil ik iets wat ook weer makkelijk te verwijderen is. Zowizo vind ik zo'n cip helemaal geen goed idee. ik kan me haast niet voorstellen dat het verwijderen van zo'n ding geheel pijnloos en zonder litteken gaat...

verwijderen gaat onder verdoving en tjah een littekentje zal er misschien wel komen, maar ik heb nu in ieder geval geen last van hormonen waar ik met de pil wel last van had...in het staafje komt minder hormonen vanaf dan in de pil zit, voor mij is het in ieder geval de oplossing...