Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:46

_sparta_ schreef:
Dat zal hij mij zeker vinden. :) Maar ik wens in mijn eigen tuin gewoon mijn prive en rust.

In de wachtkamer zeg ik zacht hallo, maar nooit zo overheersend dat ik eigegenlijk dwing tot antwoord. Dat vind ik erg onbeleefd. Dat gaat naar mijn idee de goed bedoelde fatsoensnorm dan weer voorbij.

Jij denkt kennelijk in extremen .. ik zeg op een normaal volume 'goedemorgen' (of iets van gelijke strekking) - ik kom echt niet brullend een kamer binnen.

Wat je buurjongetje betreft: 1) zet een schutting neer of 2) leer wat van paarden: lichaamstaal. Daarmee kun je goed duidelijk maken dat je geen contact wenst.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 09-03-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

_sparta_ schreef:
Oh ja hoor, als ik een wagon in zou stappen zou ik uit beleefdheid hallo zeggen omdat ik zo ben maargoed, niet iedereen is zo. Maakt ook helemaal niet uit.

Dat doe ik ook, tenminste in een winkel of ergens waar mensen zijn als ik binnen kom. Met de trein reis ik eigenlijk nooit dus daar zal ik het niet snel doen ;)
En dan zit er in een koffie corner iemand in de krant te lezen en die kijkt jou niet aan terwijl je binnen komt. Zeg jij dan toch zo hard hallo dat die man/vrouw wel op moet kijken?

Als ik een wachtruimte bij bv de dokter binnenkom zeg ik goedemorgen/middag/avond op een normale toon. Zelfde voor een kleine winkel. Ga niet de hele supermarkt of café door om dat te zeggen :P. Praatje aan knopen doe ik niet. Ik dwing dus niemand om op te kijken en over het algemeen zitten er meer mensen in een openbare ruimte.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 09-03-10 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Lielle schreef:
MamboBeach schreef:
Lielle, als het even snel is zou het niet zo uitmaken maar dat vind ik alweer een ander verhaal.

maar nu ben ik dus benieuwd waarom? Waarom is een les of een gesprek iets anders dan een boek lezen?

Omdat een gedag in mijn ogen niet erg is en je haalt nu 2 verschillende dingen aan.

Als ik les heb moet ik betalen dus kost dat geld en iemand die met een instructeur gaat praten is volwassen, dat zal een kind van 3 bijvoorbeeld niet zo snel doen.
Dit is dus appels met peren vergelijken en het gaat nu niet meer over een hallo.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:48

We zijn verhuisd :D Lichaamstaal deed dat kind niet aan. Niets deed hij aan, als hij maar zijn zin kon drammen. Ouders had hij ook in de zak.

Jij komt niet met vol volume binnen. Maar als een kind perse zijn ding wil doen merk ik vaak op dat het volume dus wel steeds harder gaat. Want die wil/moet hallo zeggen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:48

_sparta_ schreef:
Dat zal hij mij zeker vinden. :) Maar ik wens in mijn eigen tuin gewoon mijn prive en rust.

In de wachtkamer zeg ik zacht hallo, maar nooit zo overheersend dat ik eigegenlijk dwing tot antwoord. Dat vind ik erg onbeleefd. Dat gaat naar mijn idee de goed bedoelde fatsoensnorm dan weer voorbij.

Alles op een schaaltje leggen noem ik dit.

En wat betreft het buurjongetje, ik ga het niet helemaal terugzoeken, daar heb ik geen tijd voor en geen zin in, sorry.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:50

Citaat:
Maar als een kind perse zijn ding wil doen merk ik vaak op dat het volume dus wel steeds harder gaat
Ja, nogal wiedes, als je stelselmatig genegeerd wordt ga je gewoon steeds harder brullen.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 09-03-10 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

_sparta_ schreef:
MamboBeach schreef:
Ja, dat vind ik beleefd.

Wat doet ie dan?

Lielle, als het even snel is zou het niet zo uitmaken maar dat vind ik alweer een ander verhaal.

Hoe moeilijk is het om dat even terug te lezen?
Dat is ook onbeleefd.

En iemand dwingen op te kijken vind ik ook onbeleefd. De wereld draait namlijk niet om mij, ik die daar binnen komt.

Ik dwing toch niet... :7
Volgens mij begrijp je de beleefdheidsvorm niet zo... Ik zie echt niet in wat ik daar fout aan doe.
Als er geen antwoord volgt maakt mij dat toch niet uit, dan zeggen ze niets maar ik ben in ieder geval beleefd geweest.

_sparta_

Als je dat gedaan had bij de eerste keer stond het 1 bericht boven dat van jou, wat ik je toen al vermelde.
Op een schaaltje leggen, een krijsend buurkind? Nou nee niet echt. De buren hadden dat kind uit moeten leggen dat niet iedereen gediend is van een openbare tuin en een kind dat door de heg heen gluurt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:52

Jannepauli schreef:
Ja nogal wiedes, als je stelselmatig genegeerd wordt ga je gewoon steeds harder brullen.

Vind jij dat logisch? Ik zou denken dan niet, die wil niet. En stil zijn.
En als hij dat niet denkt heeft hij ouders die dat wel even bij horen te brengen. Als ik kinderen wel had ik ze zelf wel.
Ik denk dat de buren het ook niet goed zouden vinden als mijn hondjes daar aan tafel kwamen schooien of een drol ongewenst in hun tuin neer zouden leggen.
Dan hadden die mensen wel zelf een hond gekocht als ze die wilde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:54

ik had twee verschillende onderwerpen. Een hallo tijdens een intensief gesprek en een paardrijles. Voor mezelf, ik kan me zo voorstellen dat ik dat eerste 'hallo' niet eens hoor, en dus de persoon in kwestie negeer en het tweede vind ik ook niet acceptabel, en dat heeft niets met het geld te maken. Maar goed, dan heb je geen les, en ben je gewoon zelf fanatiek aan het trainen. Stop je dan ook met waarmee je bezig bent omdat iemand anders een praatje met je wil maken?

Maar ik moet zeggen dat ik het moeizaam discussieren vind, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in.

Jannepauli, maar dat is toch geen normaal beleefd gedrag of ben ik nou gek? Als iemand maakt niet uit wie tegen mij gaat lopen schreeuwen om mijn aandacht te krijgen, is die kans wel helemaal verkeken. Als de buurman iets dergelijks doet, vind je dat toch ook niet normaal?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:54

_sparta_ schreef:
Als je dat gedaan had bij de eerste keer stond het 1 bericht boven dat van jou, wat ik je toen al vermelde.
Op een schaaltje leggen, een krijsend buurkind? Nou nee niet echt. De buren hadden dat kind uit moeten leggen dat niet iedereen gediend is van een openbare tuin en een kind dat door de heg heen gluurt.

Joh, ik weet het niet, doe niet zo moeilijk.

Een krijsend buurkind, ik vind de buurhond van hiernaast heel ergerlijk met zijn geblaf...
Mijn kinderen zouden van mij ook niet hoeven te loeren maar wat ben ik blij dat ik nog nooit zulke dingen heb meegemaakt wat er hier besproken wordt. Je hebt ook niet altijd 5 paar ogen om iets te zien...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:55

MamboBeach schreef:
Volgens mij begrijp je de beleefdheidsvorm niet zo... Ik zie echt niet in wat ik daar fout aan doe.
Als er geen antwoord volgt maakt mij dat toch niet uit, dan zeggen ze niets maar ik ben in ieder geval beleefd geweest.

Een kind wat er tussen tettert dwingt wel.
Dus wie dan beleefdheidsvormen niet begrijpt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:57

Ach, niets menselijks is ons vreemd toch Sparta en Lielle ? Lees even terug.. daar werden bepaalde vragen niet naar genoegen beantwoordt. De poster(!) in kwestie ging toen herhalen en zeuren om antwoord . Dat is ook een soort van brullen toch?
Wat ik normaal gedrag vind is niet aan de orde - wel ben ik verbaasd over hoe mensen over kleinigheden kunnen .. zeuren.. ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:58

?
MamboBeach schreef:
Joh, ik weet het niet, doe niet zo moeilijk.

Een krijsend buurkind, ik vind de buurhond van hiernaast heel ergerlijk met zijn geblaf...
Mijn kinderen zouden van mij ook niet hoeven te loeren maar wat ben ik blij dat ik nog nooit zulke dingen heb meegemaakt wat er hier besproken wordt. Je hebt ook niet altijd 5 paar ogen om iets te zien...

Ik moeilijk?
Je zou ook kunnen zeggen, de buren moeten hun kind fatsoen leren. Maar van kinderen mag niets gezegd worden, het zijn de eeuwige engeltjes. Ook als ze onfatsoenlijk zijn. En je weet dat de buurvrouw buiten is. Dus 2 paar ogen was voldoende. En 1 oor ook, want de hele buurt had de schreeuwlelijk wel gehoord.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:00

_sparta_ schreef:
Jannepauli schreef:
Ja nogal wiedes, als je stelselmatig genegeerd wordt ga je gewoon steeds harder brullen.

Vind jij dat logisch? Ik zou denken dan niet, die wil niet. En stil zijn.
En als hij dat niet denkt heeft hij ouders die dat wel even bij horen te brengen. Als ik kinderen wel had ik ze zelf wel.
Ik denk dat de buren het ook niet goed zouden vinden als mijn hondjes daar aan tafel kwamen schooien of een drol ongewenst in hun tuin neer zouden leggen.
Dan hadden die mensen wel zelf een hond gekocht als ze die wilde.

Ik begin dit topic wel leuk te vinden! *D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:01

Jannepauli schreef:
Ach, niets menselijks is ons vreemd toch Sparta en Lielle ? Lees even terug.. daar werden bepaalde vragen niet naar genoegen beantwoordt. De poster(!) in kwestie ging toen herhalen en zeuren om antwoord . Dat is ook een soort van brullen toch?
Wat ik normaal gedrag vind is niet aan de orde - wel ben ik verbaasd over hoe mensen over kleinigheden kunnen .. zeuren.. ;)

Ik ben gewoon gesteld op mijn privé. En wens dat dit gewoon gerespecteerd wordt. Wil ik mijn tuin delen haal ik de heg wel weg. Dat ding was er toch niet voor niets?
Nogmaals mijn hond mag ook geen kuil graven bij de buren, of als hij dan geen aandacht krijgt maar een drol leggen. Dat wordt ook niet geaccepteerd. Waarom dan wel alles wat kinderen doen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:01

_sparta_ schreef:
MamboBeach schreef:

Een kind wat er tussen tettert dwingt wel.
Dus wie dan beleefdheidsvormen niet begrijpt

Lees jij nu wel? Je had het toch over mij? Toch niet over een kind?
Als ik ergens een wachtkamer binnenstap.
Moet je niet nu opeens ergens anders over beginnen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:03

Citaat:
Ik ben gewoon gesteld op mijn privé. En wens dat dit gewoon gerespecteerd wordt
Van mij mag je hoor... maar een mens is geen eiland. Een kind is geen hond, en omgekeerd.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:03

MamboBeach schreef:

Dat vraag ikme nu juist van jou af.
Jij hebt het erg moeilijk met dingen begrijpen en verbanden leggen als iets als voorbeeld aangehaald wordt. Dingen die al continue naast elkaar liepen en helemaal niet ineens voorbij komen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:04

_sparta_ schreef:
MamboBeach schreef:

Dat vraag ikme nu juist van jou af.
Jij hebt het erg moeilijk met dingen begrijpen en verbanden leggen als iets als voorbeeld aangehaald wordt. Dingen die al continue naast elkaar liepen en helemaal niet ineens voorbij komen.

Geef nu eerlijk antwoord, hadden we het nu over mij of over een kind...
Kun je het nu wel niet meequoten maar dat is niet erg fair van je.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:05

Jannepauli schreef:

tja, dat kan je vinden. Ik vind het geen kleinigheid, ik vind het persoonlijk erg vreemd als je in discussie met iemand gaat en vervolgens niet meer ingaat op een onderwerp, zonder daar nog enig woord aan te wijden. Dat is dus nog wat anders dan 'niet naar genoegen bantwoord', ik vind het vergelijkbaar met dat 'hallo' van een kind negeren ;) namelijk gewoon elementaire fatsoensnormen niet in acht nemen. Ik ga er vanuit dat iemand die een volwassen discussie wil ingaan, dat ook op een volwassen manier kan afronden. En niet de moeite willen nemen om een post aandachtig te lezen of even twee posts terug te lezen vind ik vreemd als je echt geinteresseerd bent in de discussie.

En je mag het van mij betitelen als herhalen en zeuren, daar kan ik wel tegen. Maar voor een kind is dat niet het geval?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:06

Lees maar terug. Dan zie je dat het al steeds lang elkaar liep. En zelfs te voorbeeld zo werd aangedragen. Dat jij geen verbanden ziet, daar kan ik weinig aan veranderen. Dat ligt toch echt aan jou, niet aan mij.

Lielle

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:07

dat is idd ook waar ik op stuk loop. Ik probeer verbanden te leggen en de discussie wat algemener te trekken, maar dat mislukt, zodat we het jijbak niveau wat kunnen ontstijgen. Maar dat gaat niet lukken ben ik bang, althans niet op dit moment.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:09

Citaat:
Ik ga er vanuit dat iemand die een volwassen discussie wil ingaan, dat ook op een volwassen manier kan afronden. En niet de moeite willen nemen om een post aandachtig te lezen of even twee posts terug te lezen vind ik vreemd als je echt geinteresseerd bent in de discussie.

Mee eens. daar waar mabo ook vroeg wat ik met de buurjongen bedoelde, ik daar direct op antwoord, het staat 1 berichtje boven je. en vervolgens op de volgende pagina zegt, ik ga niet terug kijken, dat is teveel werk.

1 dan wil je geen discussie maar je gal spuwen en niet weten wat een ander zegt.
Ben je te lui om meteen even te kijken.
En heb je geen respect voor de ander in een discussie.

Lopen wij beide daar tegen aan. Toeval?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:19

Equimotion schreef:
Ik heb dat opgevat als een algemene uitspraak van Lielle, dus door volwassenen worden aangesproken, niet specifiek door kinderen.

@laetitia, ik snap wel wat je bedoelt en ben het deels ook wel met je eens, maar ik ben het niet eens met de mening: "jij vindt kinderen niet leuk dus je bent verbitterd". Dat is te kort door de bocht.

Ben weer wakker van een middagdutje :z , dus wil dit nog even rechtzetten.
Ik heb nergens geschreven dat ik van mening ben dat mensen verbitterd zijn als ze kinderen niet leuk vinden. Ik heb het in het algemeen geschreven wat ik merk bij mensen die weinig tolerantie hebben naar anderen.