Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:08

Je kan de vraag ook helemaal omdraaien.

Stel dat je abortus zou verbieden en de ouders zou VERPLICHTEN om hun kind te houden; stel je dan de vraag in welke omstandigheden dat kind zou leven.

Ouders die een kind niet willen, die nu opeens verplicht worden om hun kind te houden; hoeveel liefde krijgt dit kind?
Wat voor een leven heeft zo'n kind als het niet gewenst is?

Als jij verkracht bent en je mag geen abortus plegen, wil je dan dagelijks geconfronteerd worden met dat ene moment?
Hoe kan je liefde geven aan een kind dat je doet denken aan het verschrikkelijkste moment uit je leven?

Uiteindelijk gaan die kinderen verwaarloosd worden.
Wat is dan erger? Een wannabe- embryo dat niets voelt omdat er nog geen zenuwbanen aanwezig zijn laten wegnemen.
Ofwel een kind dat ongewenst en misschien zelfs gehaat is, laten beseffen op zijn 8 jaar dat mama en papa helemaal geen kinderen wilden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:32

phaser schreef:

Stel dat je abortus zou verbieden en de ouders zou VERPLICHTEN om hun kind te houden; stel je dan de vraag in welke omstandigheden dat kind zou leven.

Ouders die een kind niet willen, die nu opeens verplicht worden om hun kind te houden; hoeveel liefde krijgt dit kind?

Als jij verkracht bent en je mag geen abortus plegen, wil je dan dagelijks geconfronteerd worden met dat ene moment?
Hoe kan je liefde geven aan een kind dat je doet denken aan het verschrikkelijkste moment uit je leven?

Wat is dan erger? Een wannabe- embryo dat niets voelt omdat er nog geen zenuwbanen aanwezig zijn laten wegnemen.
Ofwel een kind dat ongewenst en misschien zelfs gehaat is, laten beseffen op zijn 8 jaar dat mama en papa helemaal geen kinderen wilden.

Vanaf 16 weken voelt het wel ;) Daarom heb ik moeite met de huidige abortusgrens.
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 06-03-10 02:58, in het totaal 1 keer bewerkt

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 03:11

maikeltje schreef:
phaser schreef:

Vanaf 16 weken voelt het wel ;) Daarom heb ik moeite met de huidige abortusgrens.

Bullshit :)
Tijdens de 7de week ten vroegste onstaan de sensoren in de huid.

Het enige wat je vergeet is dat de thalamus deze prikkels moet verwerken.
Maar het contact tussen zenuwcellen en de thalamus komt er pas tijdens week 14 gemiddeld.

Maar de thalamus heeft op zijn beurt een hersenschors nodig, die jawel, pas nadien gevormd wordt.
De prikkels worden doorgegeven, maar er wordt geen definitie (pijn in dit geval) gegeven aan deze prikkel.
Er wordt dus nog altijd NIETS gevoeld.

Eenmaal de hersenschors is gegroeid zit je al ruim in week 25, soms zelfs tot 27.

Nog 1 kleine bemerking:
Een persoon die verlamd is, heeft ook alle 'materiaal' aanwezig om een prikkel te voelen, er zit alleen ergens een klein gaatje in. Hetzij in de neuronen, hetzij in de thalamus zelf of de hersenschors.
Het wil niet zeggen dat als je alles aangegroeid hebt, of als je zenuwbanen er liggen, dat je ook daadwerkelijk kan voelen.

Een foetus kan pas pijn voelen na 27 weken. Niet op minder dan de helft van de tijd.
Waarom denk je dat de grens tot abortus in Nederland gemiddeld op 25 wordt getrokken?

Het is geen toeval hoor. Alsin: " goh hoeveel weken zouden we de mensjes geven voor ze iets moeten doen. Nummer 25 is wel een mooi cijfer hé ".

De groei van de foetus is wetenschappelijk aangetoond en in miljoenen boeken en tijdschriften omschreven.
Er zijn altijd wel mensen die het tegendeel gaan beweren.

Biieniie

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:10

Ehh ik wil toch even reageren op de vergelijking van een foetus tussen de 12 en de 20 weken in de moeder buik en het is stukken hakken van een hond..
Volgens mij leeft de hond al langere tijd zelfstandig zonder enige medische hulp en heeft al een vol bewustzijn.
Dit is bij een foetus tussen de 12 en de 20 weken toch echt niet het geval. Het mag dan zoals men zegt 'af' zijn en nog alleen maar hoeven groeien. Maar het is absoluut niet levensvatbaar voor langer dan 15 minuten buiten de moederbuik zonder medische hulp.
Ik vind de vergelijking dan ook niet helemaal kloppen. Als het nou het veulen in de buik van mijn merrie zou zijn.
Ja dan zou ik de vergelijking begrijpen..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:18

Nou ik vind ook dat abortus mag zoals de wet dat zegt. Als ik nl zwanger zou worden kan het mij echt niet schelen hoe ver het al is. Maar het gaat er echt uit. Kinderen hoef ik echt niet. Ik ga mijn leven niet verzieken voor een foutje van een gescheurd condoom of weet ik veel wat..
NO F U C K I N G WAY Baas in eigen buik

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:36

Moderatoropmerking:
Er zijn hier wederom een flink aantal berichten verwijderd. Eerder werd al verzocht ontopic te blijven en elkaar niet persoonlijk aan te vallen en dat is wel wat hier vervolgens gebeurd. De discussie van het in stukken hakken van een hond lijkt me hier ook niet op zijn plaats.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:48

de pil is bij doorslikken gewoon net zo betrouwbaar als dat je hem volgens de bijsluiter gebruikt...het enige probleem is dat je grotere kans hebt niet ongesteld te worden en dus , mocht het en ker fout gaan je er pas vrij laat achter zou kunnen komen ...
bij doorslikken van de pil is het dus raadzaam om regelmatig en zwangerschapstestje te doen voor de zekerheid

zelfde geld trouwens voor een spiraaltje op hormoonbasis :j
ongsteldheid blijft op den duur vaak uit, maar ook een spiraaltje is niet 100% safe, dus regelmatig een testje kan handig zijn .

om nu dieren en mensen te gaan vergelijken is niet echt realistisch, een mens is geen hond en een hond geen mens .
een ongeboren kind en een rondlopend dier is wer en heel ander verhaal.

ik heb trouwens net ook voor de gein even "de stille kreet" gekeken ...op zich best shocking als je het goed bekijkt, de reacties van de foetus op de handelingen van de arts .
maar is dit bewustzijn/gevoel etc , of is dit instinctief gedrag?
is dat al onderzocht ...

nogmaals, ik zou het na een maand of twee al niet meer kunnen tegenwoordig, maar ben wel benieuwd hoe het feitelijk zit

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:05

Zeeuwtje68 schreef:
Nou ik vind ook dat abortus mag zoals de wet dat zegt. Als ik nl zwanger zou worden kan het mij echt niet schelen hoe ver het al is. Maar het gaat er echt uit. Kinderen hoef ik echt niet. Ik ga mijn leven niet verzieken voor een foutje van een gescheurd condoom of weet ik veel wat..

Maar dan laat je het er toc niet bij als dat je gebeurd? Dan ga je toch een MAP halen of iig opleten of je menstruatie uitblijft?
Dan krijg je heel vroeg een behandeling, dat is echt anders dan het 22 weken laten zitten en dan toch bedenken dat je het niet wilt en het laten weghalen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:11

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:25

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:27

Zeeuwtje68 schreef:

Ik mag toch hopen dat je zo verantwoordelijk bent gelijk in te grijpen na een scheurtje in het condoom????

En anders zou ik zeggen: eigen schuld dikke bult, ja sorry hoor maar lees nou eens wat je eigenlijk schrijft. Na een scheurend condoom hoef je het niet zover te laten komen dat je abortus moet laten plegen. Alsjeblieft zeg :roll:

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:49

Echwel schreef:
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=57
http://www.alantvrouw.nl/index.php?page ... 4wod5mlGaQ
http://www.anticonceptie-online.nl/richtlijnen/30.pdf

Als ik google kom ik tegen dat je ook jonger zonder kinderwens je kunt laten steriliseren, waarom doen mensen die geen kinderwens hebben dat dan niet????
Is deze hele discussie overbodig

Omdat het zo simpel niet is. Ik heb er om gevraagd toen ik 25 en 30 was. Maar ik kon volgens de arts nog wel een kinderwens krijgen en deed het dus niet. En dat heb ik al van meer mensen vernomen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:05

Je hebt dus prive-klinieken, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:07

_sparta_ schreef:
Echwel schreef:

Als ik google kom ik tegen dat je ook jonger zonder kinderwens je kunt laten steriliseren, waarom doen mensen die geen kinderwens hebben dat dan niet????

Omdat het zo simpel niet is. Ik heb er om gevraagd toen ik 25 en 30 was. Maar ik kon volgens de arts nog wel een kinderwens krijgen en deed het dus niet. En dat heb ik al van meer mensen vernomen.

Klinkt mij onlogisch in de oren.. Omdat de operatie ook weer, vrij succesvol, ongedaan gemaakt kan worden..
Wat als je dat tegen je dokter zegt? :P

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:09

En die doen dat wel met een lagere leeftijd? En dan ik moet mijn eigen sterilisatie betalen terwijl een dure IVF wel betaald wordt? Apart.
Ik heb nog geen abortus nodig gehad, dus ik wacht braaf tot de huisarts wel de toestemming geeft.

Zo simpel is het ongedaan maken niet en zelfs niet altijd mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:56

Sonja_vR schreef:
de pil is bij doorslikken gewoon net zo betrouwbaar als dat je hem volgens de bijsluiter gebruikt...het enige probleem is dat je grotere kans hebt niet ongesteld te worden en dus , mocht het en ker fout gaan je er pas vrij laat achter zou kunnen komen .

Bedankt voor je uitleg begreep uit je eerste reactie dat het onbetrouwbaar was, maar dat zit dus even anders in elkaar.

Echwel schreef:

Vrij simpel, in een gezond lijf laat ik niet snijden als er andere oplossingen voor zijn die veel simpeler zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:15

Echwel schreef:

Is het wel eens in je opgekomen dat mensen ook van gedachte kunnen veranderen? :)

Ik neem mezelf nu even als voorbeeld. Ik had altijd een gruwlijke hekel aan kinderen! En dat is nog zacht uitgedrukt. Nu ik wat ouder word, is het hekel hebben aan kinderen al iets veranderd in ze opzich wel schattig vinden, soms. Als ik me nu zou laten sterilliseren en over misschien 5 jaar wel heel graag een kindje zou willen hebben, dan kan het niet meer.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:19

Echwel schreef:

Men gaat echt niet in een jong en gezond lichaam snijden hoor....Ook niet in een privekliniek...

Bovendien zie ik niet in waarom ik zo'n dure operatie zou moeten ondergaan terwijl een abortus in geval van nood het net zo goed doet en vele malen goedkoper is :)*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:30

Chiqa schreef:
Vrij simpel, in een gezond lijf laat ik niet snijden als er andere oplossingen voor zijn die veel simpeler zijn.

Vrij simpel: dan neem je voorzorgsmaatregelen zodat een abortus niet nodig is en laat je het zeker niet oplopen tot een zwangerschap van boven de 12 weken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:31

maikeltje schreef:
Vrij simpel: dan neem je voorzorgsmaatregelen zodat een abortus niet nodig is en laat je het zeker niet oplopen tot een zwangerschap van boven de 12 weken :D

Als dat toch eens zo vrij simpel was geweest was deze discussie dr helemaal niet geweest ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:33

Maar wat als je het werkelijk niet eerder bemerkt? Er zijn vrouwen die gewoon ongesteld worden, de eerste weken echt niet meteen overal last van hebben, ook echt geen buikje krijgen in die korte tijd. Dan is het wel erg gemakkelijk gezegd allemaal

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:38

_sparta_ schreef:
Maar wat als je het werkelijk niet eerder bemerkt? Er zijn vrouwen die gewoon ongesteld worden, de eerste weken echt niet meteen overal last van hebben, ook echt geen buikje krijgen in die korte tijd. Dan is het wel erg gemakkelijk gezegd allemaal

Ik blijf erbij, ik heb echt het beste voorbeeld van dichtbij meegemaakt toen een meisje wat ik destijds kende (zat bij mij op school) zwanger was zonder het te weten. Ze was aan de pil en heeft die over de hele zwangerschap doorgenomen, ze werd gewoon ongesteld en door een teruggedragen zwangerschap is ze nauwelijks dikker geworden. Op het einde van de zwangerschap was ze iets dikker, maar ze dacht dat het lag aan het feit dat ze een blessure had en daarom niet kon sporten (trainde ten minste drie keer per week plus wedstrijden, basketbal). Ze heeft niks gevoelt, heeft gefeest, gedronken, gerookt, heeft zelfs meegedaan met het NK buikglijden :+

Toen kreeg ze buikkrampen en is ze opgegeven moment ´naar de HA gegaan...Een goede week later was het kindje er al. En dit is ECHT gebeurd....!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:40

maikeltje schreef:
Chiqa schreef:

Dat kan alsnog gebeuren.....

Wel knap dat jullie vinden dat we niet in ons mogen laten snijden e.d. als het om een kind weghalen gaat...Maar als het om sterilisatie gaat moeten we maar gewoon in ons laten snijden alsof het de normaalste zaak van de wereld is...?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:41

Hier op bokt heeft nog niet zo lang geleden toch ook een berichtje gestaan van een meisje dat de dag ervoor nog in een M parcours rond sprong en van niets wist. stond ook nog een foto bij, maar ook daar zag je niets aan dat meisje.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:42