Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:23

Neen, ik heb het niet zelf meegemaakt maar ik kan me wel zo inbeelden dat dit echt niet iets is dat je zo maar effe in en uit de kliniek huppelt en klaar mee bent ;)
Laatst bijgewerkt door Manon262 op 04-03-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:25

Gamble82 schreef:
Over de echo, die heb ik wel gezien, ik wou op mijn manier afscheid nemen en heb dat op mijn manier kunnen doen. Was ontzettend moeilijk, aangezien het wel gewenst was, maar gewoonweg niet kon.

zàl inderdaad ontzettend moeilijk geweest zijn maar kijk, hier héb ik nou wél respekt voor : het was nog niet té ver in de zwangerschap (mijn mening) én je keek tenminste naar de echo, al was het maar om afscheid te (kunnen) nemen van je ongeboren kindje.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:25

Zou diegene die mij bestookt met PB zich de moed willen besparen. Ze verdwijnen dus ook in de prullebak. En ik word er niet warm of koud van. Ik ben er voor de TS.
Meid MIJN STEUN heb je. en mijn PB staat voor je altijd open!!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:26

Het is zeker niet "even snel een abortusje laten doen".
Ik blijf zowieso een nacht daar slapen, en in totaal 2 dagen op de kliniek.
Dus "effe snelsnel" zit er niet in hoor ;)

Ik heb al gelezen hoe het gedaan word, maar blijf ervoor kiezen om de echo niet te zien als die nog eens word gemaakt.
Het voegt niks toe.

Ik bewaar trouwens alle berichten van mensen die me dreig pb's, foto's en filmpjes van abortussen en foetussen zenden.
(Zal geen namen noemen van degenen die dat doen, maar die personen weten dat zelf wel.)
Stuur ze zonder te lezen door naar de mods.
Is allemaal bewijs van persoonlijke aanval en tegen de regels zijnd gedrag :)

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:26

Je kan volledig achter een beslissing staan, maar er toch heel veel moeite mee hebben.
Denk dat dit typisch zoiets is.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:27

ulysse1 schreef:
Neen, ik heb het niet zelf meegemaakt maar ik kan me wel zo inbeelden dat dit echt niet iets is dat zo maar effe in en uit de kliniek en klaar mee bent ;)

Dat lijkt me vrij logisch! Neem aan dat de TS en menig andere Bokker dat ook wel begrijpt. Dit is niet zo maar iets. Je lichaam krijgt een opdonder en niet alleen je lichaam. Wat denk je dat je dat het geestelijk met je doet.

Manon262

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:28

daar kiest de TS toch zélf voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:28

Beste TS, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Denk je alsjeblieft wel heel goed voor jezelf na wáár je tegenop ziet? Of het is tegen 'de opname' of tegen 'de ingreep'?

Want nogmaals, ik wil je niet van gedachten doen veranderen maar ik hoop wel heel erg dat je de keuze die je maakt op de manier maakt die voor jou uiteindelijk de minste schade gaat geven.

En daarmee wil ik dus zeggen; als je opziet tegen de ingreep, denk nog eens extra na. Want zoals ik al eerder schreef, als je niet álle feiten op een rijtje hebt en nu niet wil weten hoe het gaat en wat er gebeurt ben ik bang dat je er in een later stadium heel erg veel last van zal krijgen.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:30

@Rock : hier ben ik het nou echt volmondig met jou eens ;)

Marleen74

ulysse1,zou je kunnen uitleggen waar jou steun uit bestaat aan TS want die ontgaat mij een beetje???

Rienn

ulysse1 schreef:
daar kiest de TS toch zélf voor ;)

En wat wil je hier mee zeggen?

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:30

Zie mijn vorige berichtje!

Ik zie op tegen de opname èn ingreep ja.
Niet de ingreep inhoudelijk.
Ben echt panisch voor naalden, infusen en ziekenhuizen, dus dat is deels mijn angst.

En zoals iemand al eerder zei; niemand ziet naar een ingreep in een ziekenhuis uit. Toch?
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 04-03-10 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Tjonge jonge je hebt ze erbij...

TS ik vind dat je er prima mee omgaat, want jij hébt wat om je oren gekregen in dit topic zeg. Laat je niet van de wijs brengen, niemand weet hoe JIJ je voelt, niemand kan in jouw hoofd, hart of lichaam kijken via internet. Dat weet JIJ alleen en daarom is het jouw beslissing.

Wat betreft 'na de abortus', ik ken meerdere vrouwen (enkele van héél dichtbij) die ooit een abortus hebben ondergaan, en er zijn er genoeg die nooit één tel spijt hebben gehad. Vergeet niet dat het voor sommigen puur een opluchting kan zijn dat de zwangerschap afgelopen is! Volgens mij gaat niemand fluitend naar een kliniek voor een ingreep (wat voor ingreep dan ook), dus het is niet meer dan normaal dat TS er tegenop ziet. TS, super dat je (weer) naar de psycholoog gaat maar dat zal niet alleen om de abortus zijn, begrijp ik dat goed?

owens-mama

Ulysse, ik blijf me verbazen over je reactie. ja ze kiest er zelf voor. en ja ze weet waarom. en ze weet dat het stom was om geen a.c te gebruiken. maar waarom blijf je dit zo herhalen. je boodschap is duidelijk. Je bent het er niet mee eens.
maar kan je ook iemand proberen te steunen en niet zo je menig op te dringen.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:31

TS, ben stille meelezer geweest, en heb je per pb al een steun betuiging gestuurd, en wat je zegt is waar, het feit dat de zwangerschap al vrij ver gevorderd is maakt dit onderwerp zo beladen, zo moeilijk en gevoelig.
Of iemand anders wat je doet wel of niet juist vindt, het wel of niet zo zou doen, dat maakt eigenlijk niet uit, jouw situatie veranderd er niet door. Het is jouw geestelijk welzijn, jouw relatie, jouw lijf, jouw leven. De wet geeft je toestemming dit te doen, je geweten geeft je toestemming dit te doen, en meer is er niet nodig. Ik vind het heel verstandig dat je professionele hulp zoekt voor naderhand, want wat je gaat doen is niet niks, en zal zijn weerslag houden op veel wat je doet en voelt later in je leven. Ik hoop dat je hier sterker, evenwichtiger en bewuster van zult worden, dat je er van leert, want leven is kostbaar, op dit moment is jouw leven kostbaarder dan nieuw leven, maar eenvoudig is dit zeker niet. Je bent nog jong, een heel leven voor je, maak er wat van, laat wat je opgeeft een doel hebben, zodat het niet voor niets geweest is. Heel veel sterkte en succes.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:32

LifeSucks schreef:
Ik bewaar trouwens alle berichten van mensen die me dreig pb's, foto's en filmpjes van abortussen en foetussen zenden.
(Zal geen namen noemen van degenen die dat doen, maar die personen weten dat zelf wel.)
Stuur ze zonder te lezen door naar de mods.
Is allemaal bewijs van persoonlijke aanval en tegen de regels zijnd gedrag :)

Wat een triest gedrag van die mensen. Een "legale" ingreep veroordelen en zelf helemaal over de streep gaan. Wàt een moraal :n

Nogmaals sterkte TS.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:33

Pardon, maar het staat mij net zo vrij mijn mening te uiten als menig ander bokker hier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:34

LifeSucks schreef:
Ik zie op tegen de opname en ingrep ja.
Niet de ingreep inhoudelijk.
Ben echt panisch voor naalden en ziekenhuizen, dus dat is deels mijn angst.

En zoals iemand al eerder zei; niemand ziet naar een ingreep in een ziekenhuis uit. Toch?

Dat ligt er een beetje aan denk ik. Mijn man heeft een knieoperatie gehad en liep daarvoor met dusdanig veel pijn dat hij blij was dat hij onder het mes zou mogen. Natuurlijk vond hij het ook spannend, maar hij was wel blij dat het moment daar was omdat hij blij was verlost te zijn van zijn klachten. Nu ben ik me bewust dat het laten aborteren van een foetus even iets anders is dan het laten verwijderen van je meniscus, maar ik denk dat je het in die zin kan vergelijken dat je wel voor de volle 100% achter de ingreep wil staan, en niet alleen naar de buitenwereld toe, maar ook naar jezelf toe.

Euh.. ben ik nog helder? >;) Nou ja, laat het toch maar zo staan :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:35

ulysse1 schreef:
Gamble82 schreef:
Over de echo, die heb ik wel gezien, ik wou op mijn manier afscheid nemen en heb dat op mijn manier kunnen doen. Was ontzettend moeilijk, aangezien het wel gewenst was, maar gewoonweg niet kon.

zàl inderdaad ontzettend moeilijk geweest zijn maar kijk, hier héb ik nou wél respekt voor : het was nog niet té ver in de zwangerschap (mijn mening) én je keek tenminste naar de echo, al was het maar om afscheid te (kunnen) nemen van je ongeboren kindje.

Wat is té ver?
Té ver naar jouw mening?
Voor de wet maakt het namelijk niet uit of je 2 of 20 weken zwanger bent. Het is legaal.
Als ze daadwerkelijk té ver was geweest, dan had een abortus al niet meer gekund, wettelijk gezien.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:37

Heeft TS nou zelf nog een keuze om naar de echo te kijken of gaat bokt nou bepalen of ze kijkt of niet.

Mensen het is haar keuze leg je daar toch eens bij neer!!

darwin

Ik zou willen dat alle mensen zo goed over een kind nadachten als TS.
Iedereen "neemt" maar te pas en te onpas, gewenst of ongewenst , een kind, en beseffen totaal niet hoeveel impact dat op je leven heeft.
Het percentage "onspoorde kinderen" was nog nooit zo hoog, en waar ligt dat aan ????
Ik vind TS heel verstandig, dat zij wel inziet dat ze het kind niks te bieden heeft, en dus ook haar verantwoordelijkheid neemt.
Ik wens je heel veel sterkte TS.

Rienn

ulysse1 schreef:
Pardon, maar het staat mij net zo vrij mijn mening te uiten als menig ander bokker hier ;)

Je kunt ook in het andere Topic je mening geven. Hier wordt niet om een mening gevraagd, maar om ervaringen, steun en hulp.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:37

Klopt pretletter, ook voor de restjes ballast die ik nog heb staan die ik kwijt wil. 2010 word mijn jaar had ik besloten :)

anshrop, weet niet of ik je pb heb beantwoord, gelezen zowieso, maar dat klopt. En wat je omschrijft is ook zoals mijn toekomst zal zijn.
Het maakt me sterker!

Rock; zoals jij de ingreep van je man ziet, zo is het ook ongeveer voor mij.
Natuurlijk is het een stuk meer beladen.
Maar zal opgelucht zijn als ik door kan en MIJN leven verder kan oppakken en positief richting kan geven.
En ja ik zal er zeker later aan terug denken, of ik dan wel of geen kinderen krijg, vergeten doe je het niet.
En dat hoeft ook niet. :)
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 04-03-10 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:38

@ Rock: De dag dat ik een kind wil en dat ik moet bevallen ga ik ook zo panisch zijn als TS hoor! ookal heb je schrik van naalden, in zo'n situatie blijf je er schrik voor hebben. Ik ben een taaie en laat me niet doen in de ziekenhuizen... een epidurale zal ik toch héééél lang uitstellen!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:40

TS 2010 en de tijd erna worden jouw jaren. met jouw beslissingen. Toppie dat je zo positief bent!!