Hoi Fionaa, niet alleen Nijmegen is goed met dystrofie gevallen er zijn meer ziekenhuizen en therapeuten die ervaring hebben met dystrofie behandelingen. Het is ook een kwestie van welke vorm dystrofie heb je, vertrouw je de behandelaar. Dit zijn dingen die erg mee spelen bij een genezing.
@ iMyrable, een ander overtuigen is inderdaad erg moeilijk. Bij mannen kan je nog wel eens de vergelijking maken met de pijn die je voelt het zelfde is als dat zij een trap in hun kruis krijgen, dan hebben ze een beter idee. Wat je ouders betreft, laat je frustratie eens los
Hoe meer je je ouders probeert te vertellen dat je iets niet kan krop je steeds wat frustratie op, dat werkt averechts op dystrofie. Mijn ouders namen mij pas serieus toen ik depressief was geworden. En nog vliegt er wel eens wat in het rond als er iets mij niet lukt.
Ik heb mijn fysio gevraagd naar het TENS gebeuren. Volgens hem word de zenuw verdooft door het stroom niet door endorfine, dit word in de hersenen aangemaakt. Hij vind een dystrofie behandeling hier mee geen meer waarde. Het werkt te tijdelijk. Bij een kneuzing/verrekking is het wel zinvol omdat de spieren zelf gespannen zijn.