hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deeday

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:20

Niet doen!! Komt door je nekspieren die te strak zijn en daardoor krijg je een bandgevoel om je hoofd! Heb ik ook wel eens gehad. Warm douche helpt en dan je hoofd langzaam draaien.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:55

Balen zeg! Inderdaaad een lekkere warm douche nemen en eventueel een kersenpittenzak oid om je nek leggen vanavond. Ontspant en hopelijk neemt dan ook de druk af.
Ik ben vandaag naar de fysoi geweest voor mijn nek en hoofdpijn klachten. Die schrok eigenlijk hoe vast mijn nek zat en heeft het losgemasseerd. Hopelijk neemt nu ook de hoofdpijn af...
Als het bij jou lang aanhoudt is de fysio misschien ook wel een optie?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:58

Ik moet 1x in het jaar zo ie zo na de fysio om me nek en schouders los te maken doordat ik dan hoofdpijn krijg. Als het los is heb ik nergens geen last meer van.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:12

Precies, dat "band gevoel" is een heel herkenbaar iets, dat hebben heel veel mensen, voornamelijk mensen met rug en nekklachten (of bijv. een te hoge spierspanning). Niet druk om maken hoor!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:38

Okee heel erg bedankt voor jullie antwoord :o stelt me toch wel enigszins gerust :) :o

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 21:33

vndaag weer last vanmijn nek gehad en weer een beetje duizelig. Maar het gaat al wat beter

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:45

Kijk echt eens rond op het forum wat ik opgaf.Ontzettend veel herkenning en dat helpt je om de boel weer wat te relativeren !!!

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:04

Hoe is het hier meiden?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:57

Met mij gaat het ontzettend goed, merk echt dat die therapie iets met me doet dit keer. Moet eerlijk zeggen dat ik dit x harder werk, puur omdat ik vind dat de opdrachten meer met me doen!
Ik heb nu 1x per dag een piekerhalfuurtje en dan mag ik piekeren, als ik merk dat er de rest van de dag steeds iets terugkomt in mijn gedachten schrijf ik dat op en de rest van de dag mag ik er niet meer aan denken tot het piekerhalfuurtje :D. Verder doe ik elke dag ongeveer 5x een ademhalingsoefening en zodra ik eraan denk een zit/sta-oefening.
Alleen dinsdag is voor mij op de een of andere manier een ramp, heb er dan altijd last van.. Dus nu is de volgende oefening wat triggert mij dan?

en met jullie?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:30

Wat voorn therapie doe je nu?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:19

Ik doe (voor de tweede x) Ademhalings- en ontspanningstherapie, ookwel AOT bij een cesar-praktijk :)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:22

Oeeh dat ben ik ook nu aan het doen aan het cesaren :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:28

Matig. Heb nog steeds erge last van me neken hoofd. Straalt ook door naar me oor en ben echt ontzettend moe. Baal er zo van! Maar, goed fijn dat het met jullie beter gaat :-)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:34

Al een keertje na de fysio geweest?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:38

Ja al meerdere behandelingen om de spierspanning in mijn nek te verminderen. Ik vind het lastig te accepteren dart het elke keer wat anders is. Eerst druk op me borst, dat is nu wel aardig weg maar nu is het mijn nek.
Het enige wat ik wil is me gewoon lekker voelen en weer fulltime werken ;-)
Nou einde klaagzang...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 16:39

met mij gaat het redelijk. 1 keer s nacht s last van gehad maar ben super druk geweest deze week

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:26

Ik zou ook wel willen hoor dat ik me goed voelde. Heb nu weer heel erg last van duizelingen :( word er gewoon gek van. En wat ik dan doe is er tegenin gaan en dat maakt het juist nog veel erger.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:08

Denk dat het accepteren (want ja, ik denk dat ik mag zeggen dat ik het hyperventileren nu een groot deel heb geaccepteerd) het grote sleutelwoord blijft :)

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:15

Bij mij schommelt het erg, de ene dag ben ik duizelig, heb ik nek, hoofd -en oorpijn en de andere dag heb ik niks.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:17

Heeft er ooit wel eens iemand op paniekaanval.nl gekeken ???Allemaal hyperventileerders !!!!!

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:27

Sorry tljrtos Maar ik weet dat ik hyperventileer!!!!!!!!!!! En weet nu ook wel inmiddel dat die website er is.......

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:28

CRos95 schreef:
Denk dat het accepteren (want ja, ik denk dat ik mag zeggen dat ik het hyperventileren nu een groot deel heb geaccepteerd) het grote sleutelwoord blijft :)

Ja klopt dat stukje accepteren vind ik heel moeilijk ;) Wat ik gewoon al gauw doe is er tegenin gaan.. en dat moet ik nog even afleren.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:53

Deeday schreef:
Sorry tljrtos Maar ik weet dat ik hyperventileer!!!!!!!!!!! En weet nu ook wel inmiddel dat die website er is.......

Dat weten de meesten wel !!!Allen op het moment van een aanval vaak even niet en dan helpt het vaak (mij in ieder geval wel)om te lezen welke klachten anderen hebben zodat je weet dat je niet de enige idioot bent.Hoef je niet zo kattig te reageren

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:12

Bij mij gaat het opzich wel goed nu.. ik sport nu 2x per week anderhalf uur intensief (hockey) en volgens mij helpt dat wel dat sporten. :j
Er is nu Leidens ontzet bij ons (Leiden) en dus 4 dagen lang feest en drukte. Ben vrijdag gewoon gegaan met de instelling: ik ga me niet druk maken dat ik een aanval kan krijgen, dat zie ik dan wel weer! Heeft op zich wel geholpen.. Had nog wel raar gevoel in me armen, dus kreeg alweer allemaal gedachtes. :') Maar ik leef nog steeds.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:33

Deeday schreef:
CRos95 schreef:

Ja klopt dat stukje accepteren vind ik heel moeilijk ;) Wat ik gewoon al gauw doe is er tegenin gaan.. en dat moet ik nog even afleren.

Vind ik ook nog steeds, maar het komt steeds meer. Dat ik er op school over verteld heb , heeft zeker meegeholpen, het wordt daar gewoon geaccepteerd en iedereen doet wat ie kan. Heb ook met mijn mentor afgesproken dat ik haar elke week even up-date, ik MOET er dus wel over praten :)