Elinaa schreef:ik was er al van overtuigd dat ik bv zou geven, leek me toen al helemaal geweldig.
door de vele verhalen van anderen dat het niet zou lukken heb je natuurlijk wel een lichte angst dat het bij jezelf ook niet lukt, maar eigelijk ging ik er voor het grootste gedeelte wel van uit dat het goed zou komen.
Ik merk heeeel vaak dat het door onvoldoende begeleiding of voorlichting komt dat het niet lukt. Dan hoor ik bijvoorbeeld, "ja, toen ze 6 weken was kwam ze zo vaak, ik had gewoon niet meer genoeg" tja, dat zijn de regeldagen! of "er zat geen voeding meer in want het was zo waterig"
Of de kraamhulp van de buurvrouw die haar bv vakkundig om zeep heeft geholpen. Tja, op één voeding moest ze toch wel 3 uur kunnen slapen, maar ze kwam altijd eerder, dus kreeg ze bijvoeding. Tja, krummeltje was amper 2,5 kilo bij de geboorte, hóeveel denk je nou dat zo'n maagje aankan??? En wie zet er nou een klok op zo'n baby?
Mijn schoonmoeder had er ook een handje van, als ze na een uurtje of twee weer kwamen dan vond ze dat ze nog niks moesten hebben. Maf, want ik heb bij mijn veulens nog nooit iemand op wacht zien staan met een horloge om te bepalen of ze alweer mochten drinken of niet!