Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:59

Ik lag al even op bed, maar slapen is weer een ramp.
Eerste kerstdag wel redelijk doorgekomen.

Heb vreselijk last van de bijwerkingen van een van mijn medicijnen. Ik ben er dan ook de dag voor kerst zelf zonder overleg mee gestopt. Hield het niet meer vol. Spierspanningen (voornamelijk) in mijn gezicht, waardoor ik letterlijk mijn ogen bijna niet open kan houden. Ik word er gewoon echt gek van. Een film kijken is al een hele opgave. Heb dus ook staan koken met mijn ogen half dicht, echt doodvermoeiend en ik ben er helemaal klaar mee. Ik hoop dat het gauw beter wordt nu ik gestopt ben met die zooi...

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 08:04

Wat een kl*te nacht zeg. Ben de hele tijd aan het spoken geweest en kwam niet in slaap. Ben helemaal gesloopt maar lig gewoon wakker. Bah wat voel ik me ellendig..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:37

PW :(:) wat rot dat je zoveel last hebt van je medicijnen, kun je niet naar de HA-post bellen of het normaal is en of ze niet iets anders voor je hebben? K*t ook dat je niet slaapt, komt dat door de medicijnen of lig je teveel te malen? Succes vandaag, volgens mij had je iets op het programma? Gaan jullie wel? Wij gaan nu naar mn pa, tussendoor even de hond uitlaten en weer gourmetten :Y)

Allemaal succes deze 2de kerstdag

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:33

Het is inderdaad een bekende bijwerking, staat ook in de bijsluiter helaas. Vandaag is de tweede dag zonder. Heb vanmorgen nog wel een beetje kunnen slapen op de bank.

We gaan vanmiddag inderdaad gourmetten bij mijn zusje en ouders. Ik heb er wel zin in, is even een lekkere afleiding. We gaan dus wel gewoon.

Het slapen heeft niks met de medicijnen te maken. Ik lig ook niet te malen, dus begrijp het zelf niet zo goed. Vanavond maar weer wat innemen denk ik. Maandag maak ik meteen een afspraak bij de arts. Heb eigenlijk voor eind jan. mijn volgende afspraak, maar dat duurt te lang.

Fijne dag allemaal vandaag!
CIV Gourmetse vandaag. Gisteren hadden jullie toch ook gegourmet? Vind je het niet erg twee dagen achter elkaar?

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:18

CIV schreef:
Dames, hoe is de eerste kerstdag verlopen? Bij ons goed, was gezellig, we gaan nu nog even lekker in een warm bad,gourmet lucht van ons af schuimen.

Izaa, hoe gaat het met jou zelf? Eerste kerstdag doorgekomen? Denk niet dat de andere niet willen reageren maar soms heb je even genoeg aan jezelf, neem het ze niet kwalijk. Heb jij zelf ook klachten (hoop van niet), de meeste die hier zitten heb zelf een burnout of icm depressie. Weet niet goed hoe ik je kan helpen of wat je verwacht?

ja snap ik best hoor. ik weet dat alles niet even makkelijk gaat dan. ook enorm veel respect en steun voor PW en de andere. fijne kerst trouwens (:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:17

Sorry dames, de drukte van deze kerstdagen valt mij behoorlijk zwaar. Ik heb even geen puf om bij te lezen en te reageren...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:36

Izaa, hoe zijn de kerstdagen bij jou verlopen?

PW, fijn dat je vanmorgen nog wat hebt kunnen rusten. Goed dat je er wel zin in had vanmiddag, hoop dat het allemaal goed is verlopen? Neem gewoon een slaappil in als het even niet gaat, het kan even nodig zijn en dan voel je jezelf weer wel beter na wat slaap. Hoop dat je snel terecht kunt bij de arts. Hebben jullie morgen nog plannen of kun je rustig aan doen? (:) :(:) (kerstknuffel voor jou)

Angela, (:) :(:) ook een knuffeltje voor jou. Wij komen weer wel, doe rustig aan en denk even aan jezelf, geeft niks. Wij zijn er voor je. Zijn de kerstdagen wel goed verlopen?

Pilipa, hoe waren jou kerstdagen, gezellig bij pa en ma?

Hier zitten ze er weer op. We hebben inderdaad 2 dagen gegourmet maar dit is geen probleem :Y) , het kwam zo uit en ik was al blij dat ik zelf de keuken niet in hoefde. Nu even wat computeren en straks weer lekker in bad, je gaat er zo van stinken. Kreeg nog een sms van mn vriendin, ze is bevallen van een meisje :o? dus we kunnen deze week nog op kraamvisite. Heb al snel een kaartje in de bus gedaan.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:57

Hallo dames,

Pw ik hoop dat je al wat rust hebt kunnen vinden, en vind knap dat je alsnog op visite gaat!
straks als alles weer voorbij is kan je op het gemak even bijkomen, misschien indd om andere medicijnen vragen , want dit is niet echt een succes!
Vanaf Keulen stuur ik jou een dikke kerst knuffel!

Angela , denk gewoon even aan jezelf , we horen je weer als het wat beter gaat voo rnu wil ik je zeggen dat ik aan je denk en dat ik hoop dat je snel weer wat beter bent!

civ, 2 dagne gourmetten zou ik ook niet erg vinden, :P Ik hou van eten en zeker bij mams en paps, ik heb het hier heerlijk, maar morgen ochtend rijden we samen terug en daar baal ik een beetje van ik zou nog wel even hier willen blijven even hier waar er geen druk is, gewoon lekker de dag doorbrengen met even niks doen, ik heb nu 4 dagen mogen genieten , maar ik ben een beetje bang hoe het is al sik weer terug benin mijn dagelijks leven, ik heb gelukkig nog een week vrij, eigenlijk had ik geen dagen meer , maar ik heb het nodig dus dan maar in de min volgend jaar. Maar goed ik hoop dat ik rustig de week doorbreng en niet weer begin vanalles te willen en moeten.
Maar bij jou is de kerst mooi verlopen eigenlijk? oh en wat leuk een nieuw leven op de aarde, het blijft ergens een wonder en ook omdat het kindje nog lekker kind is en het zijn hele omgeving kan betoveren met zijn simpelheid.

Izaa, sorry ik vind goed dat je je verhaal hier neerzet, maar vind erg moelijk om op te reageren, zeker omdat het je moeder is, is bij mij een gevoelige snaar! Ik hoop dat jullie dit jaar dan een fijnere kerst hebben en dat het voor jullie allebei in 2010 nog beter wordt.

Dames ik ga eten , maam heeft weer heerlijk gekookt

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:02

Pilipa, wat goed dat je vrij hebt genomen en voor jezelf hebt gekozen ondanks dat je dagen op waren! Kan ik nog weleens iets van leren. Blijven ze morgen nog bij jou? Geniet er nog maar even lekker van en nog geen zorgen voor morgen ;) Mijn dagen zijn goed verlopen, het is allemaal met familie dus die kennen de situatie, dat maakt het makkelijker voor mij. Heb net al cadeau's voor de kleine besteld, beertje met doekje met de naam erop en een kussen of handdoek met naam, plaatje erbij en misschien geboortedatum, laat ik even aan die vrouw over.

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:05

De kerstdagen gingen vrij stressvol omdat we vanalles moesten regelen enzo.
Je merkte dat mijn moeder zo gevoelig werd, brulde voor niets, en mij kleineerde en soms uitscholde.
gelukkig heeft zij haar excuses aangeboden en is alles weer goed :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:09

Izaa, fijn dat je inziet dat je moeder hier niets aan kan doen en jij haar dit 'gewoon' vergeeft, vind ik top van je en dat zal niet altijd makkelijk zijn. Geniet nu lekker van de kerstavond en de films op tv.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:17

Angela, hoe is het met je oma?

Hoe is het nu met de dames?

Hier gaat het allemaal wel, mn vakantie zit er weer op helaas. Ga proberen in de eerste week van jan. ook nog een dag vrij te nemen. Mn vriend is dan ook nog thuis en dan komt ons nichtje logeren. Zoals het er nu uitziet gaan we morgen voor een andere hond kijken. Alleen kijken want meenemen kan pas als onze logé weg is, 3 is toch wat teveel ;) vind het wel spannend. De hond is 7 jaar en de meeste vinden het geen verstandige keuze, denk zelf wel dat het moet kunnen. Het is een ex dekreu maar hij is klaar met dekken, daarom doen ze hem weg. Ben benieuwd, volgens mij hebben ze veel dieren (ook paarden) dus dat is altijd wel leuk :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:51

Het is rustig hier, hoop dat dat een goed teken is? Zit zelf veel te malen over die hond en over mn paard, zal zo eens wat dingen op papier zetten. We gaan niet meer kijken morgen, zal nu donderdag worden, we willen geen 2x rijden :$ en donderdag kunnen we hem eventueel direct meenemen.

Angela, is de kerstloop nog doorgegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:03

Even snel...

Kerstloop was afgelast, waardoor ik een enorme *piep*dag had. Vandaag voor mijn schoonouders 'gewerkt'. Was wel leuk, maar mijn concentratie is niet meer wat het is geweest..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:45

Doe lekker rustig aan, Angela, had je deze week nog plannen?

Wij zijn vandaag naar de stad geweest, boodschappen gedaan en met de hondjes gewandeld. Zo lekker in bad, even ontspannen. Merk dat ik wat meer spanningen heb, mag weer gaan werken, hondje, paard etc. Als ik niet kan slapen dan neem ik even iets in, gelukkig is het niet iedere nacht nodig.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:50

Hey dames,

Hoe is het hier? hoop dat jullie dagen beetje goed verlopen.
Tis stil en dat is opzich een goed teken hoop ik!

Ik ben weer sinds zondag thuis en heb tussendoor weer kleine aanvallen, dat moeten wil ik los laten, maar dorie altijd dat drukke gedoe met zulke dagen , lig s morgens in bed en denk ik moet eruit , ik moet nog dit en dat... maar eigenlijk heb ik nog een hele dag en ik ben bang dat ik het weer allemaal niet haal... grrr.
Ik heb nu sinds 2 dagen geen planning gemaakt alleen het hoog nodige, paarden doen en boodschappen en de rest alleen als ik zin heb! heb maandag een spontaan uitstapje gedaan bij mijn oude werk , leuk even bij oude collegas geweest, en heb mezelf op een nieuwe kingsland jas getrakteerd gewoon omdat ik daar zin in had. vandaag ga ik bij een oude vriendin langs om een beetje weer even op te frissen en heb er zin in!!! nog even boodschappen doen paardjes en vanavond bij mijn ouders eten,.. oh civ even op je vraag mijn ouders hebben 4 straten verder een vakantie huisje lekker dichtbij dus :D

Nou meiden ik geef jullie allemaal een knuf in gedachten!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:36

Even een berichtje van mij.
Hier gaat het erg wisselend. Voor de deeltijd moesten we terugblikken op 2009. Morgen ben ik aan de beurt. Ik heb het zitten voorbereiden en het maakte veel los. Morgen zal ook wel veel met me doen. Zie er ergens wel tegen op. Toch probeer ik het positieve van het jaar te zien, maar zoals ik al zei wisselt het erg.

Verder weet ik even niet zo goed wat te schrijven, vandaar dat ik even weinig reageer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:38

Succes morgen..

Ik ben ook erg veel met komend jaar bezig en terugblikken op 2009 doet me ook geen goed. Misschien dat ik daar nog een blog over maak. Voor wie het leuk vind om te lezen, ik heb 2 nieuwe stukjes geschreven op mijn blog over doelen stellen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:26

Ik zal eens gaan lezen..

Vooruitblik op volgend jaar hoort er inderdaad ook bij morgen. Maar ver vooruit kijken vind ik nog erg lastig. Heb de laatste twee jaar te vaak een doel gesteld wat ik niet kon waarmaken. Daar ben ik dus wat huiverig voor..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:38

Mooi hoor.
Al word ik er zelf een beetje somber van eerlijk gezegd.
Voel me maar een loser in vergelijking tot jou. Wat doe ik nou en wat bereik ik nou..

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:46

Pollewoppy schreef:
Mooi hoor.
Al word ik er zelf een beetje somber van eerlijk gezegd.

Daar heb ik nou een probleem mee.
De wereld zie ik veel te zonnig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 04:17

Post dan niet zeg, je hebt geen idee waar je het over hebt!!
Lekker lomp, lees gewoon de laatste reactie in een topic en geef je commentaar. Totaal ondoordacht :(

Fijn dat jij de wereld zonnig ziet, ik hoop dat je nooit dergelijke problemen krijgt als wij hebben :n zodat je begrijpt wat ik bedoel.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 04:45

Voor dat ik poste had ik er 5 pagina's van jou al gelezen.
Mijn probleem is juist wat jij nu schrijft, ik kan niet negatief worden!
En niemand kan er wat mee.

Ik zeg er direct bij dat ik het jammer vind dat je niet positief tegen de wereld kunt kijken.
Maar alleen positief, je kunt alleen jezelf nog voor je kop rammen..
Jij heb een wereld waar je kwaad op kan zijn.
Wat dat betreft, benijd ik je.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 05:09

Wat betreft datgene wat je gelezen hebt, sorry dan. Daarover oordeelde ik (weer eens) te snel...

Ik kan me niet voorstellen hoe het je in de weg kan zitten als je alleen maar positief kan zijn. Mij lijkt het heerlijk, zoals het jou heerlijk eerlijk gezegd. Maar misschien denk ik nu te simpel hoor ;)

Ik zeg daarmee niet dat ik je niet geloof, maar ik denk eerder dat je probleem toch een beetje anders ligt. Niet dat ik weet hoe, maar dat gevoel heb ik. Misschien kun je niet boos worden is dat het. Maar dat is iets anders dan positief of negatief, begrijp je wat ik bedoel?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 05:33

CIV, Angela, Petulan en Pilipa (niemand vergeten toch :? ): Nog plannen voor oud en nieuw? En hoe gaat het verder met jullie?

Mijn vriend en ik zouden oud en nieuw eerst samen vieren. Lekker met z'n tweetjes. Maar hij was (terecht) een beetje bang dat het niet zo gezellig zou worden. Nu gaan we maar naar zijn ouders. Heb er niet echt zin in eigenlijk, maar kan de gedachtengang van mijn vriend wel begrijpen.