. NOem het gewoon ongeboren vrucht of foetus of whatever. Dit leidt zo af van de discussie... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. NOem het gewoon ongeboren vrucht of foetus of whatever. Dit leidt zo af van de discussie... Sees schreef:En hou nou eens op over een klomje cellen. NOem het gewoon ongeboren vrucht of foetus of whatever. Dit leidt zo af van de discussie...
Maar zie al dat de voorstanders van abortus hier geen kaas van hebben gegeten. Geeft niet, je kunt niet alles weten, maar denk dan ook niet de wijsheid in pacht te hebben.
. En geen kaas van hebben gegeten is een opmerking die kant nog wal raakt aangezien je ons niet kent dus ook absoluut geen inzicht hebt in onze biologische kennis
.Sees schreef:Quellian, als je de beginpost nog eens zou lezen zou ook jij weten dat de vraag van TS absoluut niet was: tot wanneer is abortus acceptabel en noem je het een klompje cellen of een foetus. En geen kaas van hebben gegeten is een opmerking die kant nog wal raakt aangezien je ons niet kent dus ook absoluut geen inzicht hebt in onze biologische kennis
Sees schreef:Nooit gedacht dat ik een moeder in spé daarover zou moeten onderwijzen, maar goed...
Sees schreef:Wat voor de een een klompje cellen is, is voor de ander een ongeboren kindje. Vraag het aan 100 verschillende mensen en 200.000 biologen, je krijgt vast een zeer grote variëteit aan antwoorden. Er IS simpelweg geen antwoord op die vraag.

Sees schreef:Lees dan nóg maar een keer mijn antwoord op jouw vraag Q. Er IS geen eenduidig antwoord op die vraag, pffff vermoeiend hoor...
Sees schreef:Ik kan zo nog wel even doorgaan maar nógmaals wanneer een ongeboren vrucht voor de een nog een 'klomje cellen' (en dit is de laatste keer dat ik het zo wens te noemen) en voor de ander al een kindje is, is verschillend. Er zijn ook mensen die een geboren baby niet meer dan een irritant hoopje vlees vinden. Hoe IK erover denk heb ik al meerdere malen uitgelegd...
MamboBeach schreef:En nogmaals, dat vrouwen dan een kindje krijgen, ja helaas, je wereld is niet over.
Jasmijn76 schreef:dat niet wil zeggen dat ik de uitgerekende datum niet weet!...de dag dat 'het' zou geboren worden staat in mn geheugen gegrift maar nog steeds weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt...
(vind het zelf ook allemaal nog maar maf in mijn buik, het voelt voor mij niet gewoon 'gewoon' ). Maar volgens mij zorg jij wel dat het voorkomen wordt dat je zwanger raakt, nou prima toch? En mocht je toch onverhoopt zwanger raken, dan laat je het aborteren, jouw keuze. Maar ik geloof niet dat je gaat wachten tot de uiterste datum.
Dáár zouden mensen wat van kunnen leren en dan doel ik op de mensen die de boel lekker laten doorsudderen onder het mom van 'ik heb 24 weken bedenktijd'. 
Citaat:Juline, ik begrijp het wel als mensen abortus laten plegen. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de mensen in mijn omgeving het niet laten doen omdat het 'even niet zo goed uitkomt' of iets in die trant![]()
Het is ieders eigen keuze, ieders eigen lichaam.
Tallie_Ho schreef:Q, ik was heel erg blij dat ik er zo vroeg bij was.. Ik denk dat ik het heel erg veel moeilijker had gehad als ik wel een hartje had zien kloppen.. Dat was hetgene waar ik doodsangsten voor had. Een kloppend hartje.. Nu was dat niet aan de orde, dat maakte de keuze veel, veel makkelijker!
Continue janken, vreselijk sjago, echt niet te geloven! En mijn lichaam veranderde a la minute!
Zeggen ze wel eens dat dat bakerpraatjes zijn, nou echt niet! Mijn moeder en zusje vonden me direct ronder in voorgevel en heupen. ( nog voor ik het doorhad wat er aan de hand was )
Bij 5,5 week heb ik op zaterdag een inwendige echo gehad in het ziekenhuis, omdat de pijn gewoon niet te doen was. Voor de echo werd geopperd dat het misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou zijn, maar dat bleek gelukkig niet, moest wel een miskraam in gedachten houden. Het is dus geen miskraam geworden, maar op de momenten dat ik door de grond ging, heb ik weleens gedacht 'kom maar op, laat maar bloeden'. Zei ook tegen vriendlief dat 'rijstkorrel' en ik niet echt op 1 lijn zaten.
), maar op deze manier gaat het lekker! Begin ook wel trots te worden nu ik een buikje krijg.