Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:26

jammer dat de schema's niet lukken is er misschien nog een andere oplossing voor ?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:34

Oliebeer schreef:
dankjulliewel allemaal :) mijn moeder is al naar de huisarts gestapt en heeft de nodige thuiszorghulp gevonden, dus een schoonmaker en iemand die bevroren diepvriesvoedsel bezorgt. Helaas wordt dit voor ons (uiteraard, want het zal eens meezitten) niet vergoed, aangezien mijn oma door het harde werken van opa een 'te' hoge uitkering heeft. Zijn er toevallig ook mensen die helpen met het regelen van dingen, zoals zorgen dat het ziekenhuis oma de juiste medicijnen geeft en hun afspraken nakomt? Want mijn moeder is daar echt uren per dag mee bezig. Allemaal heel erg bedankt dat jullie mijn gezeur kunnen aanhoren, want over internet praten is iets makkelijker dan oog in oog :)

Aan de ene kant heb je gelijk: het is makkelijker om zo je ei kwijt te kunnen als face to face :j
Aan de andere kant: het is geen gezeur. Dat moet je hier maar snel leren :j ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:35

PW, als je nu die theorie eens laat voor wat het is. Kun je dan niet echt alleen het invullen doen? Of moet dat via bepaalde regels die in de theorie geschreven staan?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:35

Ik had vandaag afgesproken om met een vriendin en haar vriend naar Dance Tour hier op de markt te gaan. Dance-festival, gratis entree, super mooi weer, topie Niet dus. Hebben ze hekken neer gezet waar de mensen door 1! ingang naar binnen kunnen. Daar bij die ingang stond al een rij van 20 m dik en 30 m breed. Ik kom aan en had al zoiets van ojeeeee. Dus vriendin gebeld die er al was, toch maar in de rij gaan staan. Maar nadat er 2 mensen achter me stonden wist ik niet hoe snel ik me moest omdraaien om toch maar weer naar huis te gaan Wéér een paniek aanval. Zucht. Houdt het dan niet op? -O-

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:40

De theorie hoort erbij, daar gaat de volgende training verder op door. Als ik het niet lees voel ik me slecht omdat ik het niet gelezen heb. Dan voelt het alsof ik me niet genoeg inzet met de cognitieve therapie. Misschien ben ik ook wel te streng voor mezelf, maar dat is ook een van mijn problemen....

Edit: In de theorie wordt verder uitgelegd hoe je met de schema's moet werken idd.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 24-05-09 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:43

PW ik heb net even zo'n HSP testje gedaan en dit is de uitslag :

Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:44

Waar heb je die test gedaan Pr_BillyBoy?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:47

Heb donderdag trouwens weer de cognitieve therapie. Zal dan daar wel aangeven waar ik tegen aan loop. Tot die tijd probeer ik het maar even wat te laten rusten om mezelf niet nog verder te frustreren.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:48

ik hoop dat dat wel wat word PW !
doe rustig aan ! :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:49

Die test heb ik van de week ook een keer gedaan en kreeg de zelfde uitslag :j
Weet alleen niet meer waar het was, maar de meeste sites wat ik vond, hanteerden een zelfde lijst met vragen.

Pw, ik snap dat je je niet goed voelt over het niet kunnen lezen van die theorie. Wanneer is je volgende training en hoeveel moet je dr voor lezen?

Edit, zie net dat je donderdag weer moet. Is het niet een idee om de tekst in stukken te verdelen? Ik weet niet wat voor een lappen tekst en hoeveel hoofdstukken ed het zijn?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:53

Het zijn 31 pagina's.
Ik ben bang dat als ik het in stukken verdeeld heb ik helemaal niet meer weet waar het over ging. Ik laat het maar gewoon even zitten denk ik. Het frustreert me omdat het door de theorie zo simpel lijkt, maar dat is het niet.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:58

ja klopt samantha ben er wel eens naar op zoek gegaaan !
mjaa toch ik vind het best eng ik benniet zo'n held in dat soort dingen ! :o hoop gewoon dat het niks zegt

pfff krijg nu opeeens zo'n hoofdpijn ! : (

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:59

Heb het testje ook even gedaan. Niet dat ik zelf verwachtte hoogsensitief te zijn, was ik wel benieuwd naar de uitslag. Ik vind zelf dat het wel klopt. Dit was mijn uitslag:

Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:59

Wat vind je eng Pr_BillyBoy?

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:00

samantha21 schreef:
Aan de ene kant heb je gelijk: het is makkelijker om zo je ei kwijt te kunnen als face to face :j
Aan de andere kant: het is geen gezeur. Dat moet je hier maar snel leren :j ;)

fijn dat die stemming hier is, want mijn klasgenoten vinden het wel gezeur }:0 ik vind zowiezo dat jullie hier erg begripvol en vriendelijk tegen elkaar zijn, zo anders dan wat ik gewend ben. Harstikke goed!!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:04

Dat is omdat iedereen hier zichzelf wel in het een of ander ( soms in meerdere opzichten ) herkent. En juist die herkenning brengt begrip met zich mee!

Pw, das idd errug veel zeg :oo

Is het niet een idee om het in stukjes te verdelen?
Iedere dag ( nu nog zon-ma-di ) 10 paginas zeg maar, en dat verdelen door 3? smorgens, smiddags en savonds? En iedere keer als je iets tegen komt van: dat is belangrijk, in een paar voor jou makkelijk te onthouden woorden opschrijven op een ander blaadje.
Dan hoef je niet 31 bladzijdes te lezen, maar 3. Scheelt denk ik al een hele hoop?

En woensdag heb je dan nog tijd om je aantekeningen zeg maar door te lezen.

Al snap ik het ook wel als je dat te veel werk vind, 3 keer per dag er mee bezig zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:05

@ Oliebeer: Lotgenoten onder elkaar he ;) (En nogmaals sorry dat ik je stuk niet helemaal gelezen heb)
Het is fijn om begrip te vinden op een forum, dat vind ik ook.
Omdat we min of meer allemaal in hetzelfde schuitje zitten (globaal gezien dan) weet je dat het geen gezeur is. Volgens mij is dat meteen een karaktertrek van de meeste hier: Hard zijn voor jezelf, waardoor je jezelf een zeur vind. (Wat dus niet zo is)
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 24-05-09 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:06

Op zich is dat wel een idee samantha.
Ik moet gewoon voor mezelf accepteren dat het geen zwakte is om het niet in 1x te kunnen lezen. En daarbij: Ik werk toch niet, dus heb wel tijd om 3x per dag een stukje te lezen.

Bedankt voor het meedenken!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:12

Graag gedaan hoor ;) Weet je toch!
Ik hoop echt dat het je op deze manier wel lukt.

Hoevaak heb je zon sessie? Niet iedere week toch?
Volgende keer misschien al eerder beginnen zodat je nog minder op een dag hoeft te doen?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:12

En nee, het is idd geen zwakte, eerder een sterke qualiteit om je ding onder ogen te zien, te leren van je zelf en daar een oplossing voor te zoeken zodat het je wel lukt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:14

Iedere week :j
Alleen zat er nu twee weken tussen i.v.m. hemelvaart. Iets te laat begonnen misschien, omdat ik er onbewust al tegenop zag.
De volgende keer is het weer zo'n pakket. Voordeel is wel dat ik de cursus zo vaak over kan doen als ik wil. Misschien moet ik het niet in 1x willen en de cursus gewoon over doen. Jammer dan. Wat ik nu mee pak is mooi meegenomen.

Ook meteen weer een goede oefening om niet zo streng te zijn voor mezelf...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:19

Ja dat klopt. Maar probeer het eerst eens volgende week met alles al in stukjes te verdelen.
Wanneer het weer 30 blz zijn, neem je iedere dag 5 blz bijvoorbeeld. Smorgens 2, Smiddags 2 en savonds nog 1. Ook daarbij doe je samenvatten. Op de laatste dag heb je dan nog tijd om je aantekeningen evt door te lezen oid.
Niet meteen opgeven hoor! Op deze manier maak je het je zelf al veel makkelijker, en denk eens hoe het zou voelen als je de cursus toch gewoon in een keer af krijgt op deze manier?

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:43

hey pollewop :P ik neem het echt niet kwalijk hoor, dat mensen mijn verhaal niet lezen :+ Ik dacht nog, zal ik er boven zetten, dat je voor dat je begint maar een glas cola + een lunch moet pakken :P het idee van samantha om grote stukken tekst te lezen vind ik wel goed, misschien werkt dat ook bij mij (ik krijg de laatste tijd hoofdpijn als ik teveel achter elkaar lees of probeer te leren)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:44

Ik heb het altijd op die manier moeten doen, kon nooit fatsoenlijk de concentratie op brengen. En ja, moest wat he ;)

Geef me nu een Harry Potter boek waar ik me helemaal in kan verliezen, die lees ik je dan wel weer in 2-3 dagen uit :+

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:59

Oliebeer welkom. Ook ik heb moeite met jouw lap tekst. Wellicht is het volgende keer handiger om er wat meer wit tussen te doen, dus aan het eind van een zin wat enteren.

Maar wonen jij en je broertje nog bij de opa en oma?

Alles gaat tegenwoordig zo'n beetje naar draagkracht dus dan is het logisch dat zij voor het schoonmaken moeten betalen. En de maaltijden moest je altijd al betalen.

Priscilla, het gaat wel goed hoor, dankzij de slaappillen krijg ik in ieder geval genoeg slaap dus dan ben ik dat trillerige gespannen gevoel ook kwijt.
Jij dus ook HSP, nu een goed boek erover lezen!

Vandaag veel in de zon zitten lezen en later de hondjes laten zwemmen in een kanaaltje verderop.

Rustig dagje.