Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ukje schreef:Lusitana, Het is waar wat je zegt maar zou jij niet het zelfde doen als die patient elke dag belt met dokter ik heb dit en ik heb dat. En als ze dan zou bellen met ik heb misschien de MG, dat je dan zoiets hebt van het zal wel meevallen.
ukje schreef:Lusitana, Het is waar wat je zegt maar zou jij niet het zelfde doen als die patient elke dag belt met dokter ik heb dit en ik heb dat. En als ze dan zou bellen met ik heb misschien de MG, dat je dan zoiets hebt van het zal wel meevallen.
Lusitana schreef:Ik denk niet dat mensen met hoge koorts genegeerd zullen worden, want dit is altijd reden tot alarm, maar mensen met vage klachten en (onterechte) bezorgdheid zullen niet zomaar doorgestuurd worden voor een (onnodige) test of (onnodige) medicatie.
Lusitana schreef:En was er reden tot medicatie en onderzoek? Hoe is het verlopen?
ThePast03 schreef:41 graden koorts? nou volgens mij lig je dan al tussen 4 planken hoor! (om het maar eens netjes te omschrijven) Of je moet last hebben van hyperpyrexia, extreme extreme koorts!Lusitana schreef:Ik denk niet dat mensen met hoge koorts genegeerd zullen worden, want dit is altijd reden tot alarm, maar mensen met vage klachten en (onterechte) bezorgdheid zullen niet zomaar doorgestuurd worden voor een (onnodige) test of (onnodige) medicatie.
Jawel hoor, daar wordt tegen gezegd neem maar een paracetemolletje heb ik onlangs ervaren. 41 graden koorts
HorseyDude schreef:41 graden koorts? nou volgens mij lig je dan al tussen 4 planken hoor! (om het maar eens netjes te omschrijven) Of je moet last hebben van hyperpyrexia, extreme extreme koorts!
eowyn04 schreef:Wowww een assistente die 41 graden koorts negeert!!!
Nou die mag dan wel eens heel gauw opnieuw de opleiding gaan doen of een paar nieuwe hersens gaan halen.
41 graden koorts gaan bij mij alarmbellen af.
Dat is sky-high en komt bijna niet voor. Dat kan echt gevaarlijk zijn en mag niet genegeerd worden.
Hoe is uiteindelijk de huisarts langs gekomen?
Heb je doorgedramt of wat heb je toen gedaan??
Lusitana schreef:Overigens kun je hier een nationaal gezondheidsnummer bellen met vragen en symptomen en die kunnen dan advies geven. Hebben jullie dat ook?
suus_ schreef:Weer een biologielesje rijker.
Zal hier mijn vraag toch maar stellen. is het ook mogelijk dat er een resistente vorm aan zit te komen?
Zoiets had ik ergens gehoord namelijk?
NonaWen schreef:Lusitana schreef:Ik denk dat er best veel mensen zullen bellen met: "Ik dénk dat ik de Mexicaanse griep heb."