Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:23

smurffie schreef:
Veertjeveer schreef:
Ik vind dat we niks kunnen zeggen zonder bewijs, en helaas is dat er pas nadat het op een mens is getest!
maar ik denk dat als je de infectie al hebt de prik het erger maakt!
en als je al gemeenschap hebt gehad moet je het niet nemen, wordt niet voor niks gezegt.

daar heb jij het dus al fout:

Ze zeggen niet dat je m dan niet moet nemen dat word gezegt.
Er is BEWEZEN dat de prik de infectie niet erger kan maken! Maar het kan zijn dat er GEEN invloed is (dus dat het niet word verminderd.) dit weten ze niet zeker, het zou kunnen dat het de infectie afbreekt.

Als je al gemeenschap heb gehad, KUNNEN de cellen als je die bij je draagt al actief zijn. Dit hoeft niet en kan bij latere gemeenschap WEL gebeuren. Enkel is deze kans niet zo heel groot.

woeps sorry :o
maar we weten gewoon niet genoeg denk ik?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:24

missblondie schreef:
Ik snap jullie mening allemaal, en ik weet zelf ook gewoon niet wat ik nou moet doen...
Grote grote grote twijfel!

Ga feiten na. In dit topic staat misschien van de 100% informatie.. een 25% wat waar is. en waarvan misschien 15 % echt al vastgestelt is. Waarintegen er veel feitelijke informatie te verhalen is.

Ga ten tweede op je gevoel af.. wat denk JIJ van de prik..
wil jij hem halen? of vind je de kans op bmhk te klein?

Veertjeveer

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:26

Nieuwsartikelpagina
Vaccin tegen baarmoederhalskanker - feiten en cijfers
Virus en vaccin

Het humaan papillomavirus (HPV) kan gewone cellen veranderen in kankercellen. Het proces van infectie tot (voorstadia van) kankervorming neemt meestal twaalf tot vijftien jaar in beslag. Lang niet elke besmetting betekent kanker. Meestal ruimt het lichaam het zelf op. En zelfs als dat niet gebeurt, zijn er van de ruim honderd verschillende genotypen van het HPV nog maar dertien die tot kanker kunnen leiden (de zogenoemde oncogene, hoogrisico HPV-typen). De grootste boosdoeners zijn typen 16 en 18, die respectievelijk 53 en 17 procent van alle gevallen van baarmoederhalskanker veroorzaken. De tot nu toe ontwikkelde vaccins - naast Gardasil ook het nog niet verkrijgbare Cervarix - werken beide tegen deze twee typen. Gardasil is daarnaast ook gericht op typen 6 en 11, veroorzakers van genitale wratten.

Effectstudies onder ruim 27.000 personen in 33 landen hebben uitgewezen dat Gardasil effectief is tegen genitale wratten en alle voorstadia van baarmoederhals- en schaamlipkanker die aan HPV16, 18, 6 en 11 zijn gerelateerd.

Brandende vragen

Moeten ouders hun dochters laten inenten?

‘De inenting zal het aantal “onrustige” uitstrijkjes en de kans op genitale wratten aanzienlijk verminderen’

Zolang het middel nog niet gratis voor iedereen toegankelijk is, moet ieder dat volgens oncoloog-gynaecoloog Gemma Kenter voor zich uitmaken. ‘Als ze maar wel de juiste informatie hebben over werking en beperkingen. Meiden moeten wél veilig blijven vrijen om Aids en andere soa’s te voorkomen. En ze moeten net als hun moeder vanaf hun dertigste elke vijf jaar een uitstrijkje laten maken vanwege de 30 procent baarmoederhalskanker waartegen de prik niet werkt.’

Waarom wil men alleen tien- tot twaalfjarige meisjes vaccineren?

Gardasil is goedgekeurd voor kinderen van 9 tot 15 jaar en voor meisjes en vrouwen van 16 tot 26 jaar. ‘Het meeste effect sorteer je als je de prik geeft aan kinderen die nog geen seksueel contact hebben gehad en dus het virus nog niet hebben opgelopen,’ aldus Robert Tensen van Sanofi Pasteur MSD. ‘Wij adviseren daarom vaccinatie aan meisjes tussen de 9 en 12 jaar.’ Kenter vindt 9 jaar nog iets te jong. Volgens haar is 12 de beste vaccinatieleeftijd: ‘Dan ben je bij de grootste groep de eerste seksuele contacten voor en kun je kinderen nog makkelijk bereiken via de GGD.’

Hebben oudere meisjes of jongens er niks aan?

Tensen: ‘Vooral als ze nog geen seksueel contact hebben gehad, kunnen ook zij er baat bij hebben. Jongens krijgen weliswaar geen baarmoederhalskanker, maar kunnen het virus wel overdragen en zelf genitale wratten ontwikkelen.’

En wat als ze al seksueel contact hebben gehad?

Dan nog is het volgens Tensen zinnig ze die prik te geven. ‘Het is natuurlijk niet gezegd dat ze onmiddellijk tegen het HPV-virus aanlopen. Zijn ze nog niet besmet, dan is vaccinatie zonder meer effectief. Is het virus al wel het lichaam ingeslopen, dan is het nog maar de vraag met welk type HPV ze besmet zijn geraakt. Het vaccin blijft werkzaam tegen die typen waarmee iemand nog niet in aanraking is gekomen. Alleen als ze alle vier de types waartegen de injectie beschermt, hebben opgelopen (6,11, 16 en 18), is een prik nutteloos. Onderzoek wijst echter uit dat dat een kans van één op duizenden is.’

Waar is de prik te krijgen?

Op doktersrecept bij de apotheek. ‘Met de ampul ga je vervolgens terug naar de huisarts, die je vaccineert. Wij raden aan het vaccin zo kort mogelijk voor het bezoek aan de huisarts in te slaan. Tot aan het artsenbezoek, moet het in de koelkast worden bewaard,’ aldus Tensen.

Hoeveel gaat dat kosten?

Voor een effectieve werking is drie keer inspuiten binnen één jaar nodig. Tensen: ‘Wij adviseren de laatste twee respectievelijk twee en zes maanden na de eerste injectie te nemen. Per keer kost dat 125 euro. Het is overigens niet handig om alle ampullen in één keer te kopen, omdat je ze dan zo lang in de koelkast moet bewaren.’

Kan ik ook met één prik volstaan?

‘Nee, dan beschermt het niet optimaal.’

Wordt het vergoed?

Voorlopig niet. De kosten van het huisartsenbezoek worden door de verzekering gedekt, maar de vaccins (drie keer 125 euro) komen voor eigen rekening.

Zijn er bijwerkingen?

Niet anders dan bij andere prikken, blijkt uit testen: mogelijk lichte pijn en een zwelling op de toedieningsplek en wat koorts. ‘Er zijn geen aanwijzingen voor lange-termijn-effecten,’ aldus Tensen. Ook Kenter acht vaccinatie geen ‘onaanvaardbaar risico.’

De cijfers

Cijfers omtrent het voorkomen van de diverse vormen van kanker aan de geslachtsorganen variëren nogal. Volgens de integrale kankercentra waren er in 2003 in Nederland 584 vrouwen met baarmoederhalskanker, 51 met vaginakanker en 252 met schaamlipkanker. 235 Patiënten overleden dat jaar aan baarmoederhalskanker. De cijfers over het jaarlijks aantal overledenen aan schaamlip- en vaginakanker variëren van minder dan 100 tot 120. Volgens Sanofi Pasteur MSD worden verder jaarlijks naar schatting 12.000 vrouwen in Nederland geconfronteerd met een onrustig uitstrijkje en krijgen 25.000 mannen en vrouwen genitale wratten.

Tekst: Anne Elzinga

J/M Pubers december 2006

Bij deze informatie waar waarschijnlijk iedereen voldoende aan heeft

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:28

Veertjeveer schreef:
woeps sorry :o
maar we weten gewoon niet genoeg denk ik?

Jou niks kwalijk te nemen ;) ik dacht hetzelfde als jij. Maar heb via iemand die achter de feitelijke informatie kan komen gezocht.

dus inderdaad je weet niet genoeg.. en dat komt o.a. omdat er mensen hier zijn die vinden dat ze mensen met meningen en onwaarheden moeten afschrikken voor de prik ;)

Ik zal er even bijvermelden: ben een meisje van 15, en ga hem wel halen. Dit op advies van mijn tante, die informatie gezocht heeft als arts, maar informatie aan mij vergeven heeft als tante.

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:30

prima, ik doe het niet.
ben 17..
maar blijf er wel in geintreseerd

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:32

Ik krijg m gratis, wat het misschien iets makkelijker maakt.
Ik weet niet wat ik gedaan had als ik hem had moeten betalen ;) maar gezien het geen schade aanricht heeft het voor mij niks negatiefs (niks bewezen negatiefs!)

overgens. die ONZIN over meiden aan overleden en verlamd.. niks van waar ;)

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:33

Ja ik krijg hem niet gratis meer en in mijn familie is het nog nooit voorgekomen dus denk niet dat het nodig is.
maar ik wacht af wat de doktoren zeggen over een paar maandjes

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:00

smurffie schreef:
Ik krijg m gratis, wat het misschien iets makkelijker maakt.
Ik weet niet wat ik gedaan had als ik hem had moeten betalen ;) maar gezien het geen schade aanricht heeft het voor mij niks negatiefs (niks bewezen negatiefs!)

overgens. die ONZIN over meiden aan overleden en verlamd.. niks van waar ;)

dus er zijn meiden van een jaar of 14 die zomaar ineens zijn overleden of verlamd geraakt, of heersen er in amerika en spanje enge epidemies die jonge gezonde meiden die net een prik hebben gehad aanvallen :Z

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:30

Nee. dat zijn onzin verhalen ;) is niks van waar. er zijn niet zomaar ineens overleden of verlamd.. niet door die prik..

en waar haal jij t vandaan dat er enge epidemien zijn? dat komt niet door dat vaccien hoor :n

is er zoiezo mis dat jij specifiek spanje zegt.. engeland is geprikt, amerika.. over hele wereld. een epidimie zou dan bij ieder land waar het vaccien gehanteert is voor moeten komen!

dus dit zal OF zijn door slechte hygiene (wat me daar niet zou verbazen..) of het is net als al het voorgaande. ONZIN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:43

Veertjeveer schreef:
Nieuwsartikelpagina
Vaccin tegen baarmoederhalskanker - feiten en cijfers
Virus en vaccin

Het humaan papillomavirus (HPV) kan gewone cellen veranderen in kankercellen. Het proces van infectie tot (voorstadia van) kankervorming neemt meestal twaalf tot vijftien jaar in beslag. Lang niet elke besmetting betekent kanker. Meestal ruimt het lichaam het zelf op. En zelfs als dat niet gebeurt, zijn er van de ruim honderd verschillende genotypen van het HPV nog maar dertien die tot kanker kunnen leiden (de zogenoemde oncogene, hoogrisico HPV-typen). De grootste boosdoeners zijn typen 16 en 18, die respectievelijk 53 en 17 procent van alle gevallen van baarmoederhalskanker veroorzaken. De tot nu toe ontwikkelde vaccins - naast Gardasil ook het nog niet verkrijgbare Cervarix - werken beide tegen deze twee typen. Gardasil is daarnaast ook gericht op typen 6 en 11, veroorzakers van genitale wratten.

Effectstudies onder ruim 27.000 personen in 33 landen hebben uitgewezen dat Gardasil effectief is tegen genitale wratten en alle voorstadia van baarmoederhals- en schaamlipkanker die aan HPV16, 18, 6 en 11 zijn gerelateerd.

Brandende vragen

Moeten ouders hun dochters laten inenten?

‘De inenting zal het aantal “onrustige” uitstrijkjes en de kans op genitale wratten aanzienlijk verminderen’

Zolang het middel nog niet gratis voor iedereen toegankelijk is, moet ieder dat volgens oncoloog-gynaecoloog Gemma Kenter voor zich uitmaken. ‘Als ze maar wel de juiste informatie hebben over werking en beperkingen. Meiden moeten wél veilig blijven vrijen om Aids en andere soa’s te voorkomen. En ze moeten net als hun moeder vanaf hun dertigste elke vijf jaar een uitstrijkje laten maken vanwege de 30 procent baarmoederhalskanker waartegen de prik niet werkt.’

Waarom wil men alleen tien- tot twaalfjarige meisjes vaccineren?

Gardasil is goedgekeurd voor kinderen van 9 tot 15 jaar en voor meisjes en vrouwen van 16 tot 26 jaar. ‘Het meeste effect sorteer je als je de prik geeft aan kinderen die nog geen seksueel contact hebben gehad en dus het virus nog niet hebben opgelopen,’ aldus Robert Tensen van Sanofi Pasteur MSD. ‘Wij adviseren daarom vaccinatie aan meisjes tussen de 9 en 12 jaar.’ Kenter vindt 9 jaar nog iets te jong. Volgens haar is 12 de beste vaccinatieleeftijd: ‘Dan ben je bij de grootste groep de eerste seksuele contacten voor en kun je kinderen nog makkelijk bereiken via de GGD.’

Hebben oudere meisjes of jongens er niks aan?

Tensen: ‘Vooral als ze nog geen seksueel contact hebben gehad, kunnen ook zij er baat bij hebben. Jongens krijgen weliswaar geen baarmoederhalskanker, maar kunnen het virus wel overdragen en zelf genitale wratten ontwikkelen.’

En wat als ze al seksueel contact hebben gehad?

Dan nog is het volgens Tensen zinnig ze die prik te geven. ‘Het is natuurlijk niet gezegd dat ze onmiddellijk tegen het HPV-virus aanlopen. Zijn ze nog niet besmet, dan is vaccinatie zonder meer effectief. Is het virus al wel het lichaam ingeslopen, dan is het nog maar de vraag met welk type HPV ze besmet zijn geraakt. Het vaccin blijft werkzaam tegen die typen waarmee iemand nog niet in aanraking is gekomen. Alleen als ze alle vier de types waartegen de injectie beschermt, hebben opgelopen (6,11, 16 en 18), is een prik nutteloos. Onderzoek wijst echter uit dat dat een kans van één op duizenden is.’

Waar is de prik te krijgen?

Op doktersrecept bij de apotheek. ‘Met de ampul ga je vervolgens terug naar de huisarts, die je vaccineert. Wij raden aan het vaccin zo kort mogelijk voor het bezoek aan de huisarts in te slaan. Tot aan het artsenbezoek, moet het in de koelkast worden bewaard,’ aldus Tensen.

Hoeveel gaat dat kosten?

Voor een effectieve werking is drie keer inspuiten binnen één jaar nodig. Tensen: ‘Wij adviseren de laatste twee respectievelijk twee en zes maanden na de eerste injectie te nemen. Per keer kost dat 125 euro. Het is overigens niet handig om alle ampullen in één keer te kopen, omdat je ze dan zo lang in de koelkast moet bewaren.’

Kan ik ook met één prik volstaan?

‘Nee, dan beschermt het niet optimaal.’

Wordt het vergoed?

Voorlopig niet. De kosten van het huisartsenbezoek worden door de verzekering gedekt, maar de vaccins (drie keer 125 euro) komen voor eigen rekening.

Zijn er bijwerkingen?

Niet anders dan bij andere prikken, blijkt uit testen: mogelijk lichte pijn en een zwelling op de toedieningsplek en wat koorts. ‘Er zijn geen aanwijzingen voor lange-termijn-effecten,’ aldus Tensen. Ook Kenter acht vaccinatie geen ‘onaanvaardbaar risico.’

De cijfers

Cijfers omtrent het voorkomen van de diverse vormen van kanker aan de geslachtsorganen variëren nogal. Volgens de integrale kankercentra waren er in 2003 in Nederland 584 vrouwen met baarmoederhalskanker, 51 met vaginakanker en 252 met schaamlipkanker. 235 Patiënten overleden dat jaar aan baarmoederhalskanker. De cijfers over het jaarlijks aantal overledenen aan schaamlip- en vaginakanker variëren van minder dan 100 tot 120. Volgens Sanofi Pasteur MSD worden verder jaarlijks naar schatting 12.000 vrouwen in Nederland geconfronteerd met een onrustig uitstrijkje en krijgen 25.000 mannen en vrouwen genitale wratten.

Tekst: Anne Elzinga

J/M Pubers december 2006

Bij deze informatie waar waarschijnlijk iedereen voldoende aan heeft

Die Tensen is de farmaceut. Die zal echt niet zeggen dat ze het allemaal nog niet precies weten :+
En Gemma Kenter heeft minster Klink geadviseerd, dus ook zij zal geen risico's aangeven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:29

Daarbij is dit artikel ruim 2 jaar oud. Volgens mij is de meeste informatie over de ernstige bijwerking in o.a. Amerika, pas van de laatste paar jaar.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:34

Veertjeveer schreef:
Roomz schreef:
maandag krijg ik toch wel de prik... 0_0

Mag ik jou mening weten waarom je het doet?

ik heb er geen meningen over
maar ik denk het niet zelf, moeder zegt het.. ik weet ook niet waarom
maar ze zit nu toch wel weeer te twijfelen of ik hem wel of niet krijg..
ik weet het zelf ook niet, wat ik allemaal hoor

xLiisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:42

Ik heb m bij nader inzien wel gehaald, nog nergens last van.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:11

Ik ga hem niet halen.
Het is me sterk afgeraden door verschillende mensen, en had er zelf al geen goed gevoel over.
Als ik er zelf al geen goed gevoel over heb, doe ik het gewoon niet.
Mijn mening is; hoe meer rotzooi je in je lichaam spuit hoe slechter het word.

Ik zie hier ook een paar mensen die hem móeten halen van hun vader/moeder.
Het is jou lichaam, wil je hem niet halen dan haal je hem niet, daar kan niemand anders dan jijzelf over beslissen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:15

4 vriendinnen van me hebben hem al gehaalt, gister en vandaag.
Ik niet.
Een vriendin van mij die hem ook niet gaat halen heeft verschillende artsen gebeld( ze heeft zo iets van liever meer zekerheid dan 1 HA die het fout heeft.) en er waren er 2 die er niet zeker over waren.
Dat gaf voor haar de doorslag om niet te gaan.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:19

http://www.nvkp.nl

Ik ga hem níét halen,
er zit teneerste geen kanker in mijn familie,
ten2e is er maar 5/6 jaar getest,
het is niet bewezen.
het kan het de kanker erger maken ( in bepaalde situaties )
er zijn veel bijwerkingen,
je kan er levens bedrijgende reagties op krijgen,

De kans dat je baarmoeder hals kanker krijgt is 1 op de 50,
en daarvan is nog een heel deel geen kwade kanker.

En ik ben 't met liiesjjj eens,
ik heb er geen fijn gevoel bij,
en idd Hoe meer rotzooi je in je lichaam spuit hoe slechter het word.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:05

Als je de prikken nu niet neemt, kun je ze altijd nog later nemen.
Liever een paar jaar wachten en wat geld betalen dan nu met te weinig onderzoek en het gratis is.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:21

Ja en wie weet hebben ze over 10 jaar wel een medicijn tegen bmhk ontwikkeld.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:43

Dit is wat ik heb gekregen en wat er o.a over werd gesteld.. Tis een lang artikel, maar om het compleet te houden toch maar helemaal hier neer gezet.

HPV vaccinatie: een onverantwoord experiment

Deze maand hebben alle meisjes van 13-16 jaar een oproep gekregen voor een HPV vaccinatie, die volgens de voorlichtingscampagne van Rijksinstituut voor vaccinatie een bescherming zou bieden tegen baarmoederhalskanker. Maar is het echt zo? Of doen wij mee aan een gezondheidexperiment? Of is deze “prik” een financiële injectie voor de farmaceutische industrie?

Prik en bescherm! Voorkom baarmoederhalskanker!

Zo luidt het motto van de GGD actie, dat meisjes tussen 12 en 17 oproept om zich te laten vaccineren met het HPV vaccin. Ze wekken bewust de indruk, dat je met dit vaccin beschermd bent tegen deze vorm van kanker. Als je echter de site van GGD raadpleegt http://www.prikenbescherm.eu/page.aspx , zie je dat de GGD zelf toegeeft, dat “je dus nog steeds baarmoederhalskanker kan krijgen”. Zo kun je ook op de site van GGD lezen, dat het vaccin (die in Nederland Cervarix heet) slechts twee van de HPV stammen bevat, terwijl er ongeveer 30 stammen zijn, die volgens sommige wetenschappers de baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken. (Dat HPV deze vorm van kanker veroorzaakt, is een wetenschappelijke consensus, dus niet meer dan aanname.)
Oftewel, je kunt deze ernstige vorm van kanker NIET voorkomen met een vaccinatie.

Verder worden de bijwerkingen gebagatelliseerd. De GGD site vermeldt bijwerkingen als: pijn, jeuk, rode huid en verdikking op de plek van vaccinatie (bovenarm staat elders op de site). “De meeste klachten zijn mild en gaan vanzelf weer weg.”
Dit in tegenstelling tot andere berichten uit zeer betrouwbare bronnen, want er zijn zelfs een aantal sterfgevallen bekend. Maar daarover later. De GGD vermeldt zelf gelukkig, dat dit vaccin “maar zeer kort op de markt is” en “bijwerkingen op lange termijn niet bekend zijn”.

Alleen al na het lezen van deze informatie bekruipt mij de ernstige vraag: Waarom gaan we massaal zeer jonge meisjes vaccineren, terwijl we het effect op lang termijn niet weten?!

Ik citeer uit een artikel van NVKP (Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken), http://www.nvkp.nl:

De doelgroep waarop het vaccin wel is getest zijn vrouwen in de leeftijd van 16 tot 26 jaar. Voorwaarde voor het toedienen van het vaccin dient te zijn dat de vrouwen eerst door een eenvoudige HPV-test worden onderzocht op eventuele aanwezigheid van het virus. Dit advies wordt gegeven door prof. Dr. Diane Harper. Als directeur van het Gynaecologisch Kanker Preventie Centrum aan de Universiteit van Dartmouth (N.H.) heeft zij in opdracht van de farmaceutische industrie het internationale onderzoek naar de effectiviteit van het vaccin geleid. Zij heeft aangetoond dat de werkzaamheid van het vaccin teniet wordt gedaan indien er al een infectie aanwezig is.
In een op 14 maart verschenen interview met Prof. Harper in de Amerikaanse krant FW Daily News spreekt zij zich in felle bewoordingen uit tegen het vaccineren van zeer jonge meisjes. Zij wijst er op dat onderzoek naar de effectiviteit in deze doelgroep en de mogelijk schadelijke gevolgen op termijn geheel ontbreekt. Het geven van het vaccin aan jonge meisjes acht zij één groot gezondheidsexperiment.
Volgens Prof. Harper zou de uitkomst van het toedienen van het vaccin aan jonge meisjes op termijn zelfs een stijging van baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.

Win een I-pod Touch!

De manier, waarop sommige GGD’s meisjes benaderen om zich te laten vaccineren, is ethisch onverantwoord. GGD Gelre-Ijssel lokt hun doelgroep met de kans op het winnen van een I-pod Touch (t.w.v. 379 euro!) als je het hele programma (3 inentingen) hebt voltooid. Een dergelijk actie vind ik ronduit schandalig! Er bruist meteen een vraag op: Wie financieert de prijzen? Toch niet hetzelfde farmaceutisch bedrijf…?
De reclamespotjes op televisie en folders vind ik emotionele chantage. Wil je jezelf/je dochter beschermen tegen baarmoederhalskanker? (Natuurlijk zou je het graag willen!) Dan laat je jezelf/je dochter vaccineren. (Ben ik een slechte moeder als ik mijn dochter niet laat vaccineren? Ben je als meisje dom, als je weigert?)

Was het maar waar, dat dit vaccin een bescherming biedt!

Ik heb diepgaander informatie gezocht. De site van NVKP geeft veel informatie. U kunt de HPV dossier van M. de Munck lezen, waar veel op feiten gebaseerde informatie staat inclusief bronvermelding. Ook de site Uitdaging.net bevat veel nuttige informatie:
http://www.uitdaging.net/gezond/baarmoe ... accin.html
Onder andere wordt een nieuw boek aangekondigd, dat in mei 2009 zal verschijnen.

Ik citeer:

Medisch researchjournalist Désirée L. Röver beschikt over een breed historisch overzicht van de Westerse patentgeneeskunde. Daarnaast heeft zij via haar wereldwijde contacten met artsen, therapeuten en onderzoekers een gedegen wetenschappelijke onderbouwing verzameld in het fascinerende veld van complementaire en holistische benaderingen van gezondheid. Naast het schrijven van artikelen geeft zij lezingen en workshops, en treedt zij op als dagvoorzitter van (medische) congressen en openbare debatten.

BAARMOEDERHALSKANKER
HPV-vaccins als een 'deus ex vagina' door Désirée Röver -- medisch researchjournalist Met een voorwoord van dr. H.C. Moolenburgh

Uitgever Ankh Hermes
Formaat 14,5 x 21 cm.
Prijs ca. € 14,50
ISBN 978 90 202 0327 1
Verschijning mei 2009

Talloze artsen en wetenschappers in Nederland hebben artikelen geschreven die onderstrepen dat zij ten zeerste betwijfelen dat veiligheid, beschermingscapaciteit en kosteneffectiviteit van de HPV-vaccins zijn bewezen. Niettemin heeft minister Klink in november 2008 doorgedreven dat Cervarix, het GlaxoSmithKline HPV-vaccin (humaan papillomavirus typen 16 en 18) vanaf september 2009 via het Rijksvaccinatieprogramma gratis wordt verstrekt aan 12-jarige meisjes.

De GGDs van Nederland zijn inmiddels begonnen met de tegelijkertijd door Klink aangekondigde 'inhaalprocedure' voor meisjes van 13 tot 16 jaar.
In de begeleidende brief - geconcipieerd door het RIVM en ondertekend door Directeur Centrum Infectieziektebestrijding prof. R.A. Coutinho - worden de misleidende bewoordingen gebruikt van "een inenting tegen baarmoederhalskanker".

De brief die de GGD Regio Nijmegen richt 'aan alle meiden die geboren zijn in 1993, 1994, 1995 of 1996' eindigt met de mededeling dat 'na de derde prikronde onder alle meisjes die zich hebben laten inenten, vijf iPods worden verloot'…

Goede wetenschap? Of ordinaire koehandel?

De informatie waarop de betrokken meisjes en hun ouders zich kunnen baseren voordat zij toestemmen in deze pijnlijke en ingrijpende 3-voudige HPV-vaccinatieronde, is -- versterkt door de onfrisse manipulatie met iPods -- op zijn zachtst gezegd eenzijdig gekleurd. Zo worden in de meegestuurde folder de ongewenste negatieve effecten ('bijwerkingen') zeer luchtig afgedaan, terwijl er in alle landen waar wordt gevaccineerd, al doden zijn gevallen. Is dat nog een bijwerking te noemen?

Enkele belangrijke feiten uit onderstaand boek op een rij:

- Dankzij goed bevolkingsonderzoek met periodieke uitstrijkjes is baarmoederhalskanker een hekkensluiter in alle landen waar nu plotseling intensief wordt gevaccineerd…

- Het verband tussen humaan papillomavirus (HPV) en baarmoederhalskanker is gebaseerd op een wetenschappelijke consensus: in essentie dus niet meer dan een aanname.

- HPV wordt vaak bij baarmoederhalskanker gevonden. In veel gevallen behoren deze HPVs echter tot andere stammen dan die in de vaccins (Gardasil: 6, 11, 16 en 18; Cervarix: 16 en 18). Er zijn totaal grofweg 100 HPV-typen, waaronder naar men aanneemt, ongeveer 30 kankerverwekkend zijn.

- HPV-aanwezigheid bij baarmoederhalskanker zegt meer over de gezondheidstoestand van het desbetreffende lichaam, dan over een oorzakelijk verband tussen HPV en baarmoederhalskanker. HPVs zijn in feite dusdanig wijd verbreid, dat het zelfs vreemd zou zijn om deze (evenals andere organismen, zoals bijvoorbeeld schimmels) niet aan te treffen in een lichaam of een orgaan dat zodanig uit balans is qua voedingsstoffen, zuurgraad zuurstofvoorziening en/of emoties, dat dit kanker heeft ontwikkeld.

- Het HPV-vaccin wordt in de brieven en folders, gericht op meisjes en hun ouders, keer op keer benoemd als een 'vaccin tegen baarmoederhalskanker' . Dit is een zeer ernstige misleiding. Er zijn veel meer manieren om baarmoederhalskanker op te lopen. De vaccinproducenten benadrukken niet voor niets: regelmatige uitstrijkjes blijven altijd nodig.

Tot zover het citaat.

Bijwerkingen

En nog even over de “Bijwerkingen”, voor zover bekend is na een kort termijn onderzoek (vaccin Cervarix is geregistreerd in oktober 2007, vaccin die o.a. in Verenigde staten is gebruikt, heeft de naam Gardasil)
Bijwerkingen, die de GGD “mild” noemen, zijn o.a. convulsies (stuiptrekkingen), die waarschijnlijk door aluminiumverbindingen, een bestandsdeel van de vaccins, veroorzaakt werden, zie Spaans artikel:
Twee spaanse meisjes zijn in het ziekenhuis (ic) opgenomen omdat ze het HPV-vaccin toegediend kregen (zie spaans krantenartikel). De meisjes hadden convulsies en hoge koorts, kort na de 2e prik. Helaas wil de spaanse overheid dit in de doofpot stoppen....
---- http://www.lasprovincias.es/valencia/20 ... 90210.html
Bron: http://www.nvkp.nl (site van Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken)
In Amerika zijn er ook een flink aantal bijwerkingen vermeld, tot zelfs een aantal met dodelijke afloop:

De Amerikaanse organisatie Judicial Watch, die overheidscorruptie aan de kaak stelt, heeft op 30 juni 2008 een rapport uitgebracht gebaseerd op documenten van de FDA over de VAERS-rapportages met betrekking tot Gardasil. De FDA is door de rechter gedwongen deze documenten beschikbaar te stellen. Hierruit blijkt dat er inmiddels 8864 meldingen over reacties na vaccinatie met Gardasil zijn uitgebracht. Sinds september 2007 zijn er 18 meldingen van sterfgevallen (meest door bloedstolsels of anafylactische reactie), 27 van levensbedreigende reacties, 10 spontane abortussen en 38 gevallen van Guilain-Barre syndroom. Klik hier om die stukken in te zien.

Bron: http://www.nvkp.nl

Reeds HPV besmetting? Extra groot risico!

Verder vind ik zeer bezwaarlijk, dat er niet wordt geïnformeerd over dit feit:
Uit onderzoek van de Amerikaanse autoriteit op het gebied van vaccinaties is gebleken dat Gardasil de kans op het verkrijgen van voorstadia van baarmoederhalskanker met 44.6 % vergroot als het meisje of de vrouw al geïnfecteerd was met HPV!! De NVKP adviseert daarom dringend aan de vrouwen/meisjes die een HPV-vaccinatie overwegen om zich eerst op HPV te laten testen!
Bron: http://www.nvkp.nl
GGD verdraait dit in een andere informatie, en dat is: „de vaccinatie heeft zin, als je nog niet besmet bent. Als je nog geen of nauwelijks sexueel kontakt hebt gehad, dan is het mogelijk, dat je nog geen infectie hebt opgelopen. In dat geval is het dus zeker zinvol om een prik te halen. Heb je al vaker seks gehad, dan is de kans groter, dat je het virus hebt opgelopen. Vaccinatie heeft dan minder zin.“
Maar het is ook mogelijk om de virus op een andere manier op te lopen, lees je een stukje hoger op dezelfde pagina, „door huidophuidcontact“.
Deze informatie klopt dus helemaal niet. Wat ik verder zeer bezwaarlijk vind, is dat in de praktijk gebeurt, dat de huisarts aan een meisje vraagt, of ze nog maagd is, want „anders heeft de vaccinatie geen zin“. Hiermee komen een aantal meisjes in een lastig pakket terecht. Ik heb in mijn praktijk meegemaakt, dat zo’n meisje bang wordt om toe te geven, dat ze al seksueel contact heeft gehad. Vaak weten de ouders het nog niet. Hiermee wordt de integriteit ernstig geschonden.
Mensen, collega’s, journalisten, wat doen wij hier aan? Geven we de ouders en de meisjes informatie, waar ze recht op hebben, of nemen we klakkeloos het advies van RVP over?
Laten we ze massaal „prik halen“ in alle onwetenheid? Of hebben ze recht op informatie van meerdere bronnen en dan vrijheid in keuze, zoals het hoort?
Ik ben graag beschikbaar voor een commentaar,
Ema Sindelarova, Klassiek Homeopaat te Haaksbergen,

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:49

Ik ga ff al die 'verhaaltjes' lezen.. ben nou wel een beetje benieuwd wat er nou echt aan de hand is...

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:56

We zijn gewoon proefkonijnen als het ware.
Omdat het 'wetenschappelijk bewezen' is dat het 'werkt' wil nog niet zeggen dat het goed voor je is.
Wat je dus op veel sites leest is dat ze de bijwerkingen van jaren later niet weten, hoe onverantwoordelijk is dat?!
Mensen zijn kudde dieren he, als ze zeggen dat het goed voor je is geloven ze dat blindelinks, niet erg slim :=

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:36

HorsesWoman schreef:
http://www.nvkp.nl

Ik ga hem níét halen,
er zit teneerste geen kanker in mijn familie,
ten2e is er maar 5/6 jaar getest,
het is niet bewezen.
het kan het de kanker erger maken ( in bepaalde situaties )
er zijn veel bijwerkingen,
je kan er levens bedrijgende reagties op krijgen,

De kans dat je baarmoeder hals kanker krijgt is 1 op de 50,
en daarvan is nog een heel deel geen kwade kanker. (nee 2 op de 5 mensen die het heeft overlijd eraan.)

En ik ben 't met liiesjjj eens,
ik heb er geen fijn gevoel bij,
en idd Hoe meer rotzooi je in je lichaam spuit hoe slechter het word.

toevoeging bij laatste dikgedrukte. en AL het dikgedrukte is niet waar.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:20

kijk maar eens op kidsfeeling.nl heel eng wat daar allemaal op staat

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:33

naar heel lang na denken
en ik moet zelf beslissen of ik hem neem , want mijn moeder wil niks zeggen ze zegt eigen keus

ga ik hem niet nemen
eerst van wel
maar heb meer gevoel dat we proefkonijnen zijn

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:37

Die lap tekst is wel erg duidelijk...
Daar staat alles in..
Erg handig good job :D