me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:36

Marilla schreef:
Ah oke :) Sja, ik dacht van als een mens in slaap kan vallen 's middags dan heeft diegene gewoon behoefte aan de slaap. Is mij tenmnste altijd vertelt :)

Zou normaal gesproken ook zo zijn, maar zoals Issy zei gaat dat bij CVS/ME eigenlijk niet op.. In principe is het systeem dat jouw lichaam vertelt dat je moe bent kapot gegaan (sort of :P), dus kan je er niet meer op vertrouwen dat wat je lichaam aangeeft echt klopt. Als ik toe zou geven aan de behoefte van slapen die ik voel, zou ik 20 uur of meer per dag slapen, en het lijkt me dat ik dat niet nodig heb hehe :P

Ik drink geen koffie, vind het niet lekker. Neem af en toe wel een red bull (of een van de goedkopere varianten) maar ik word er niet minder moe van. De enige reden dat ik het neem is dat het bij mij een stuk sufheid weghaalt, dus als ik bijv moet autorijden of op moet letten bij een gesprek bij het uwv, is het wel handig. Daarna ben ik dan alleen wel weer extra moe, dus ik probeer het niet vaak te doen..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:48

TeSzZz schreef:
Zou normaal gesproken ook zo zijn, maar zoals Issy zei gaat dat bij CVS/ME eigenlijk niet op.. In principe is het systeem dat jouw lichaam vertelt dat je moe bent kapot gegaan (sort of :P), dus kan je er niet meer op vertrouwen dat wat je lichaam aangeeft echt klopt. Als ik toe zou geven aan de behoefte van slapen die ik voel, zou ik 20 uur of meer per dag slapen, en het lijkt me dat ik dat niet nodig heb hehe :P

Dat is mij ok vertelt ja. Dat m'n lichaam niet meer weet wanneer het moe is. Dat het gewoon altijd moe is. Als ik blij ben denkt m'n lichaam dat ik moe ben, ben ik boos dan zegt m'n lichaam dat ik moe bent. Om het maar beetje uit te leggen. En door de rust-activiteit periode 'reset' je dat 'knopje' ofzo.
Dan toch maar half uur gaan liggen en echt de wekker zetten. Nouja, m'n telefoon, want ben slechthorend en de wekker hoor ik niet :P

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:27

Marilla schreef:
En door de rust-activiteit periode 'reset' je dat 'knopje' ofzo.
Dan toch maar half uur gaan liggen en echt de wekker zetten. Nouja, m'n telefoon, want ben slechthorend en de wekker hoor ik niet :P

Bij mij reset een rust-activiteit dat knopje helaas niet hehe, wordt er alleen maar nog suffer van :) Maar wekker/telefoon zetten is iig altijd wel een goed idee als je gaat rusten.

Davinia_

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 08:14

Nou, het wordt een hele zware dag voor mij vandaag om me aan m'n schema te houden. Om echt naar buiten te gaan en maar eventjes te rusten. Ben al met moeite uit m'n bed gekomen vanochtend. Maar dat is helemaal niets vreemds, ik ben gisteravond ziek geworden. Heb vannacht nauwelijks geslapen, al m'n eten is er weer uit gekomen enzo. Voel me nu echt zwak en leeg..
Ik ben regelmatig zo ziek 's nachts, allemaal overgeven enzo? Ik heb het wel een aantal keer in de maand..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:03

Lukt het schema toch nog een beetje vandaag Marilla?

Mijn 'inval' dokter, die mij wel erg goed geholpen heeft, was hier net op stage maar hij herkende mij geloof ik niet. Jammer, ik heb hem nog altijd beloofd te vertellen hoe het met mij 'afgelopen is'. Maar daar begin ik dan ook niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:08

Pfff ik ben deze week vrij en zou eigenlijk gaan uitrusten en bijlezen voor m'n studie, maar het loopt even anders. Ik zou op een wedstrijd gaan kijken maar ze hadden geen schrijvers geregeld voor de jury, dus ik ben toen maar gaan schrijven. Opzich duurde het niet erg lang, maar de jury heef echt de hele tijd tegen me zitten praten. "Zie je dat?", "Ik denk een 7 wat vind jij?" etc. Ook wel leuk want je leert er echt van, maar niet erg rustig. Dinsdag zou ik ook een rustdag hebben, maar een vriendin moest me écht even spreken. Nog een keer naar Utrecht op en neer geweest dus. Heel leuk, maar wel druk. Vandaag nog gewoon wezen rijden, en vrijdag weer...Gelukkig ben ik morgen vrij.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:11

Leuke dingen doen werkt ook genezend, zullen we het maar op houden. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:19

Hoe gaat het met de meiden?
Met mij gaat het aardig goed! Schema hou ik ook goed vol en zit lekker in m'n vel. Ik heb een jaar lang gehad dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer had in de paarden. Heb zelfs m'n pony te koop gezet. Maar sinds deze week heb ik er weer helemaal zin in! Ben er erg blij mee, want had niet echt hobby's meer.. En nu heb ik het weer helemaal terug gevonden! Ben nu beetje aan het (snel :D ) wandelen met m'n pony en wil volgende week weer eens een ritje wagen van een paar minuten. Jammere is dat ik een erg felle pony heb en daar dus aardig moe van word om die onder controle te houden. Maar zoals Paula al zei, leuke dingen doen werkt ook genezend ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:38

Heel egoistisch om mijn eigen verhaal te gaan ophangen hier zonder op andere gereageerd te hebben.
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, zodra ik kan ga ik al jullie berichtjes lezen. :o

Ik ben net namelijk terug van de huisarts en ik ben er zo van in de war/en tikkeltje boos over dat ik echt even van alles zit op te zoeken, voor mijn moeder, om te laten weten wat ik weet van bijv hier of me/cvs.net.

Ten eerste stond de huisarts slecht tegenover Leeuwarden, orthomoleculair.
Kan ik begrijpen, en wij tasten ook in het niets, aangezien je niet weet of het wel echt is...
Hij gelooft er niet in, Leeuwarden is echt vermoeiend om te reizen, en ik ben te gericht op een oorzaak.
Maar wat moet je dan?

Juist wat moet je dan, alles is onderzocht, maar hij vond het wel juist ook op de manier hoe ik erbij zat, ook gehuild, dat er hoe dan ook wat gedaan moest worden.
Alle ziektes hebben psychisch invloed, dus daar moet wat mee gedaan worden.
Hij wilde mij Naar Nijmegen, CGT doen ze daar, sturen.
HO , nooit van mijn leven, punt uit.
Psych oke.... CGT echt niet.
Als iemand is die op wil loop dan ben ik het wel, ik ben niet depri en heb zit echt niet te wachten op gedragstherapie.
Oftewel... dat we denken dat we moe zijn. Datonze gedachtes ons moe maken.
pf.
(toen zij hij, oke als jij psychisch niet afwijst dan wijs ik oorzaak niet af, dan gaan we een 2 sporig beleid voeren )

Verwijzing Amsterdam wilde hij niet geven. Veelste ver, echt te vermoeiend.
Woede daarover nu is groot. Ik sleur mij elke dag naar stage, 2 keer per week op een locatie waar ik 1,5 a 2 uur voor moet reizen. Heen en terug. (lekker tukkie doen)
En jij gaat uitmaken dat Amsterdam te vermoeiend is.
Ook al sleep ik mij half dood over die drempel, kan mij niet schelen, ik voel mij toch al elke dag slecht en of de ene week slechter is dan de ander maakt dan ook niet zoveel uit.
Gehoort worden, serieus genomen worden en geholpen worden, met wat voor een onderzoeksresultaten dan ook.

Zucht....

Nouja.. iig heel veel moet ik nog zeggen, over mijn klachten, overmijn altijd gezwollen klieren, 95 %van de me site, enzovoort.

Conclusie, volgende week langs de praktijk psycholoog (soort van arts maar dan een die een uur de tijd heeft oid).
(ik ben het er mee eens dat het altijd zinvol kan zijn, enkel al om je hart te luchten hoe graag je nog meer dingen zou willen kunnen)
En ik ga hem houden aan zijn tweesporig beleid, niet alleen psychisch.
En over 2 weken weer bij hem terug, dan ben ik bij de psych geweest en heeft hij met de internist gebeld.
Prima, ik ben niet anti psychisch.

En ik heb gezegt, dan ga ik nog liever naar Ede, ik ga niet naar Nijmegen.
Mijn mening is dat met standaard bloed, urine onderzoek en hartfilmpje niet alles is uitgesloten.
Diepgaand onderzoek op Virussen, zoals bijv het REDlab doet, of andere dingen zijn nog nooit gedaan.

Helaas geen verwijzing Amsterdam of Internist, echt balen.
Er is wel wat op gang gezet, ik ben niet naar huis gestuurd.

:\

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:11

Pfft *knuffel*

Wat een onzin dat Amsterdam te ver weg is! Zo vaak hoef je er niet heen, en ze raden aan dat er iemand met je mee gaat, dus je staat er ook niet alleen voor.
Ik hoop echt voor je dat je gewoon de behandeling kunt gaan volgen die je wil: Amsterdam of Ede, sterkte meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:54

Pffff balen zeg dat er niet uitkwam wat je hoopte! Maar je laatste zin zegt ook wel veel, je bent niet naar huis gestuurd en de arts nam je serieus!
Dan kan je nog wel een ander beeld hebben over wat helpt (CGT of wat ze in Amsterdam doen) maar je klachten worden in elk geval als serieus aangemerkt! Ik hoop dat het allemaal toch gaat helpen, misschien helpt naar de psych gaan wel meer dan je nu denkt!

Ik heb vandaag voor het eerst paardgereden met een hartslagmeter om. Hij kwam alleen net op 10 uur met de post binnen terwijl ik om 10:10 weg moest om te gaan rijden dus ik kon hem nog niet instellen. Ik heb hem toch maar omgedaan zodat ik af en toe kon kijken wat mijn hartslag deed. Het verbaasde me wel moet ik zeggen. Ik was een heel rustig stukje aan het draven, voelde me niet buiten adem oid en toch een hartslag van 170, terwijl ik met terug naar huis fietsen me veel slechter voelde, maar toen was de hartslag juist lager.
Ik ben heel benieuwt wat er gebeurd als ik hem heb ingesteld, dan hoef ik niet steeds te kijken en gaat hij piepen als ik te hoog kom. Nu bleef het een beetje giswerk, maar die 170 is het hoogste wat ik gezien heb. Eigenlijk moet ik onder de 166 blijven, maarja, met zo'n klein verschil ga ik het rijden er niet voor opgeven. Gelukkig zit dat ding niet vervelend, dus ik kan er gerust nog eens een paar keer mee rijden. Ben wel benieuwt hoe dat blijft gaan en wat de fysio zegt als ik daar eenmaal terecht kan.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:57

@Hananas, een huisarts behoort je een verwijzing te geven op jouw verzoek, ookal staat hij/zij er niet achter. Mijn huisarts wilde me ook naar Nijmegen sturen, en ik zag dat helemaal niet zitten, ik heb helemaal niks met de Cognitieve gedragstherapie, na flink hameren heb ik aangegeven dat ik dan een verwijskaart voor Amsterdam wilde waarop stond "op verzoek van patient" doorverwezen. En toen kreeg ik het. Ben er drie keer voor op het spreekuur geweest om het voor elkaar te krijgen.
Dus geef niet op. Ede hoor je zeker goede verhalen over, maar het betreft 1 verpleegkundige die er veel vanaf weet, amsterdam heeft een heel team en komt goed uit de ervaringsverhalen en resultaten, Nijmegen daarintegen scoort erg slecht! Proffessor blijkt met resultaat gegevens gerommeld te hebben, terugval van ME/CVS patienten schijnt drasctisch hoog te zijn na CGT.

Je kunt ook evt. via de internist nog een verwijskaart voor Amsterdam aanvragen.

@Brigitta, met paardrijden moet je niet te fanatiek willen zijn, want dan stijgt je hartslag direct, regelmatig lekker in stap doorwerken, zodat je niet volledig je lijf uit put. En je de hartslag weer naar beneden krijgt. Ik longeer eerst een kwartier en stap dan pas op, rij een half uur en dat is voor nu het maximum. Mijn hartslag heb ik nooit gemeten, maar zodra ik begin te hijgen (conditie is sh*t) dan schakel ik weer terug naar de stap en zorg dat ik weer op adem kom voordat ik verder ga.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:13

@Marilla; fijn dat het zo goed gaat! Hoelang werk je nu met het schema?
@Hannanas; Ik ben heel erg benieuwd waar de praktijk psycholoog met jou over gaat praten. En vooral naar zijn visie op me/cvs. Het zou leuk zijn als je daar dan ook een verslagje van zou willen doen? Jammer hoor dat hij je (nog) niet doorstuurt. Ben benieuwd wat hij gaat bespreken met je internist. En dat over Amsterdam te ver weg is, wat een onzin zeg... Inderdaad, je loopt ook stage.
@Brigitta; welke hartslagmeter heb je gekocht en hoeveel kost die? Interessant om dat zo bij te houden.
@Issy; heb je misschien een site waar deze resultaten staan uitgewerkt volgens een onderzoek? Of een andere bron? Mocht mijn HA het ooit in haar hoofd krijgen om mij daar naar toe te verwijzen, heb ik wat 'achter de hand'.

Ik heb mijn stage voor deze week er gelukkig weer opzetten. Vandaag veel druk op mijn borst gehad en in mijn hoofd het gevoel alsof ik met de lift ging in combinatie met zwarte vlekken. Ben weer helemaal aan het eindje, gelukkig nu 2 dagen geen stage. Maandag kan ik bellen voor mijn bloeduitlsag (kon ook deze week, maar dan was pas de helft binnen dus ik heb het maar allemaal bewaard voor maandag). Alleen al als ik eraan denk dat alles goed kan zijn word ik al moedeloos... bizar eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Helderder op 27-02-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:13

ik heb een hartslag van 135 in rust dus heel erg hoog.woensdag krijg ik een 24 uur ecg .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:28

@Issy: Dat is bij mij helaas geen optie. Ik rijd een paard voor iemand anders en het is juist de bedoeling dat ik dat paard écht doortrain. Als ik met een meter rijd kan ik wel gaan stappen bij een hartslag 166 en als nu 170 het hoogste was moet dat goed te doen zijn.

@Paula: Ik heb een hartslagmeter bij Neck.nl gekocht, die kostte 24,25 inclusief verzenden. Er zijn echt hele dure die ongetwijfeld beter zijn, maar ik wil alleen mijn hartslagzone kunnen instellen en verder niks, dan voldoet dit.

@misskippie: Dat is inderdaad hoog zeg :o Mijn hartslag in rust is 80 tot 90 en dat vonden ze in Papendal al hoog. Maargoed, mijn hart is verder wel "goedgekeurd" en dat is bij jou niet zo natuurlijk. Ik hoop dat je wat meer weet na woensdag!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:40

klopt tussen de 60/70 moet het zijn in rust.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:15

Heb niet veel puf om te reageren...heb wel even bijgelezen en wil iedereen weer sterkte wensen :(:)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:18

@paula: http://www.mecvs.net op deze site vind je publicaties en openbare brieven aan het ministerie en dergelijke, maar ook een forum.

@brigitta, ik train ook een paard voor iemand anders op Z nivo. maar met 15 minuten longeren met bijzet, werkt het paard al lekker los, daarna stap ik er zelf een half uur, en wissel veel af, veel schakelen, en scherp maken aan mijn been, en veel oefeninegen waarin hij lekker moet inbuigen en krachtig moet worden op de achterhand.Ik rij twee keer per week, en heb dit paard het afgelopen jaar toch lekker doorgetraind, zelfs met veel stap tussendoor (dan moet hij ook aan het werk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:17

Issy schreef:
@paula: http://www.mecvs.net op deze site vind je publicaties en openbare brieven aan het ministerie en dergelijke, maar ook een forum.

@[***], ik train ook een paard voor iemand anders op Z nivo. maar met 15 minuten longeren met bijzet, werkt het paard al lekker los, daarna stap ik er zelf een half uur, en wissel veel af, veel schakelen, en scherp maken aan mijn been, en veel oefeninegen waarin hij lekker moet inbuigen en krachtig moet worden op de achterhand.Ik rij twee keer per week, en heb dit paard het afgelopen jaar toch lekker doorgetraind, zelfs met veel stap tussendoor (dan moet hij ook aan het werk).

Dat is ook goede training, maar bij mij ligt het zo: Het paard rijd ik voor mensen die zelf al 70+ zijn, ik rijd 2x in de week en een prof-springer rijd 2x in de week en 1x wedstrijd. De andere dagen longeert de eigenaar. Ik ben daar komen rijden omdat de eigenaar eerst ook longeerde op de dagen dat ik rijd en hij dat eigenlijk teveel longeren in de week vond. Eerst longeren voor het rijden is dus niet echt een optie, omdat de bedoeling is dat het paardje juist minder gelongeerd wordt.
Ik ben het met je eens dat stappen goede training kan zijn, maar de eigenaar niet. Hij is echt van de oude stempel en wil dat er goed gedraafd en gegeloppeerd wordt, het is nogal een druk ding en hij wil haar graag een beetje moe hebben na het rijden. Ik heb ook het nadeel dat het paard qua dressuur nog nauwelijks B niveau loopt. Het is dus moeilijker om te varieren in de oefeningen in stap omdat ze veel niet begrijpt, het principe van reageren op druk van één kuit door opzij te gaan begint ze net een beetje te snappen. Ik oefen er uiteraard wel op, maar ik merk met veel stappen dat ze er echt kriebelig van wordt en nog meer gaat "schrikken" dan anders.

Hoewel ik het persoonlijk met je eens bent dat wat jij doet prima training is, heb ik te maken met een eigenaar die daar anders over denkt. Omdat ik het verder prima met hem kan vinden, het is dichtbij huis, een leuk paard etc blijf ik daar toch lekker rijden, maar dan heb ik me qua rijden wel een beetje aan te passen. Hoewel ik denk dat veel draven en galopperen opzich niet slecht is voor het paard, maar inderdaad misschien wel voor mij. Daarom wil ik ook die hartslagmeter goed instellen zodat die mij waarschuwt wanneer ik moet stappen. Dat is aan de eigenaar ook iets makkelijker uit te leggen, want het idee wat ME/CVS precies is dat komt nog niet echt aan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 17:29

Pff, iedere zaterdagmiddag weer hetzelfde gezeur 'Ga ik weg vanavond of blijf ik thuis?'
Er is vanavond dorpsfeest 8 km verderop en dat is om 12 uur afgelopen. In principe ideaal, maar ben daar 1 keer geweest en toen was het vreselijk saai. Bovendien betekent dat dat ik morgen niet kan gaan zwemmen met m'n vriend, dat ik minimaal 10 euro kwijt ben aan 2 uurtjes (ja, ik ben gierig :o )
Maar dan ga ik gelijk weer denken van 'Jeetje, ik ben 20 en ga nooit uit.. Wat heb je toch een saai leven, wat moeten andere mensen toch van je denken, blablabla'.
Hebben jullie daar geen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:33

Marilla schreef:
Pff, iedere zaterdagmiddag weer hetzelfde gezeur 'Ga ik weg vanavond of blijf ik thuis?'
Er is vanavond dorpsfeest 8 km verderop en dat is om 12 uur afgelopen. In principe ideaal, maar ben daar 1 keer geweest en toen was het vreselijk saai. Bovendien betekent dat dat ik morgen niet kan gaan zwemmen met m'n vriend, dat ik minimaal 10 euro kwijt ben aan 2 uurtjes (ja, ik ben gierig :o )
Maar dan ga ik gelijk weer denken van 'Jeetje, ik ben 20 en ga nooit uit.. Wat heb je toch een saai leven, wat moeten andere mensen toch van je denken, blablabla'.
Hebben jullie daar geen last van?

Ik heb wel soms dat ik ergens graag heen wil en dat niet kan. Daar baal ik dan heel erg van, maar ik denk nooit "wat moeten andere mensen daar toch van denken" of "wat heb ik toch een saai leven".
Ik vind mijn leven helemaal niet saai, ik doe voor mijn idee best veel leuke dingen (ook al is het minder dan de gemiddelde 21-jarige) en wat andere mensen over me denken dat boeit me niet :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 17:48

Nou, ik doe verder ook veel leuke dingen. Ga regelmatig winkelen of met vriendinnen afspreken en naar m'n pony enzo. Maar op de een of andere manier heb ik dan het gevoel dat ik geen leuk leven heb, omdat ik op zaterdagavond thuis zit. Net alsof een leuk leven alleen uit zaterdagavonden stappen bestaat.. Dat is echt iets waar ik nog aan moet werken! Want ik laat vaak de zaterdagavond en de zondag er door verpesten en dat is niet de bedoeling!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:15

Afgelopen week een hele drukke week met school gehad, veel te veel uren gemaakt. Het leek de hele week wel mee te vallen maar pas op het moment dat je geen 'moeten' meer hebt, stort je in. De hele week ben ik geleefd dus daar moet ik nu voor betalen. Vandaag wel weer éindelijk eens bij Prom geweest, vond ze heerlijk! Niet veel gedaan, lekker wat borstelen en toen voelde ik me alweer slapper worden maar eindelijk weer eens iets gedaan waar ik van heb genoten!

Weet overigens niet hoe ik dit verder moet gaan doen, moet nog minimaal 3 weken zo'n week hebben.. Examenjaar --> Laatste periode --> Rotrooster met extra lessen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:20

@Miss_kippie; tel jij je hartslag zelf ook in rust? Mijn hartslag is ook zo hoog geweest in rust, maar sinds ik gestopt ben met Ventolin heb ik er niet zoveel last meer van. (Hij is nog wel rond de 100 en tijdens acties schiet hij heel hoog, maar ik heb er minder last van. Geen oorsuizen meer en dergelijke).
@Marilla; dat probleem heb ik eigenlijk nooit. Ik heb vriendinnen die ook niet zo uitgaand zijn, en mij interesseerde het voor de moeheid ook al nooit. Ik heb niets met de muziek, sfeer en alcohol in een discotheek bijvoorbeeld. Als collega's eens vragen van 'wat doe jij in het weekend?' vind ik het soms weleens vervelend. Maar nee, eigenlijk geen last van.
@MP; balen zeg zo'n rooster... Kan er niets geregeld worden?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:21

Nee helaas niet.. ze hebben al heel veel geregeld voor me dit jaar maar dit zijn gewoon echt even nodige lessen zegmaar. Sowieso laatste periode, alles moet afgerond worden, tis allemaal wat drukker dan normaal!

Ik doe nooit wat in het weekend, ga naar mn vriend toe maar ik ga nooit uit ofzo := Vrienden begrijpen het wel, zeggen er eigenlijk nooit wat van en ik mis het ook niet heel erg!