Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wdj

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 13:09

Zijn er mensen vanuit dit topic die toevallig vrijdag ook meedoen met USP Night Run?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:32

Puera ah fijn dat je het masker verder wel oke vond. Ik vond dat heel naar en had het idee dat ik geen lucht kreeg en heb daarom toen de test afgebroken. Vond dat heel erg lastig en vervelend.
Als het lopend kan, moet je dat zeker doen! Is veel accurater/anders dan fietsend.

muppetmayo ik twijfel nog aan alle kanten...
je hebt echt geen test nodig om te weten welke zone je ongeveer zit. Langzaam lopen is erg lastig! Dat s ook iets wat je moet leren omdat je dan je natuurlijke manier van lopen wat verstoord. Zeker als beginnende loper ga ja vaak sneller lopen omdat je lijf nog zoekende is naar de beste (meest economische) manier van voortbewegen. Als je langzamer gaat is het vooral van belang om je houding en cadans goed te houden. Dus lekker mee spelen en in ontdekken. Er is geen fout, beide helpt je.

Fijn dat dat ook achter de rug is BM. Kan me voorstellen dat dat ook veel impacts heeft. Je lijf vergeet echt niet wat rennen is hoor. Lekker doen wat goed voelt. Hoe is het me je kleine puppy?

Wdj ik niet iig.

Maandag heb ik altijd verplicht rust omdat mijn man dan gaat sporten. Frustratie :+
Morgen begin mijn traject met de sportvoeding deskundige. Heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Alleen kan ik daardoor niet gaan rennen in de ochtend. Misschien ga ik wel gewoon op de baan trainen. wilde ik eigenlijk niet doen na zaterdag maar voel me best prima :D
Er zijn veel foto's van ons van zaterdag maar de meeste zijn niet best :7
Net na de start (achter mij de man van Rotterdam):
Afbeelding
Tegen het einde voor ik de fotograaf zag (samen met Theo):
Afbeelding
Nadat ik de fotograaf zag _O-
Afbeelding

En nu besloten dat ik mijn 10km wil gaan aanvallen. Alleen even een goed moment zoeken want ik heb nog steeds zoveel events staan of ik moet op zaterdag training geven en dan is het niet handig. Dus ik ga er lekker voor trainen en dan zie ik het wel wanneer de gelegenheid zich voordoet. Op jacht naar een sub 0:45 *\o/* (dat gaat pijn doen :') ) En ook nog een keer die sub 22 op de 5km := Zoveel wensen haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 06:27

Jij bent lekker bezig, die tijden ga je echt wel verbeteren.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:55

USP night run wel over nagedacht, maar niet ingeschreven.

Lekker Leonie, en leuke foto’s! Dat gaat wel goedkomen die PR regen van jou.

Ik heb weer een ambitieus plan. New York 2026. Wilde m in 2027 maar toen dacht ik, Why wait?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:55

Germie, wat een ontzettend mooie foto zeg! Gefeliciteerd met je prijzen.

Wdj, volgens mij heb ik wel naar de USP Night run gekeken, maar ik heb zondag ook een 10k dus dat was niet handig.

Suliko, mooie foto's zijn er gemaakt en ik heb echt respect voor de afstanden die je loopt.

SV, het regende zaterdag zo hard en veel! Maar aan de foto's te zien maakte de omgeving veel goed.

Leonie, gefeliciteerd met je PR! Ik zat gewoon mee te stuiteren bij het lezen van je bericht *\o/*

Muppet, leuk he curling :D Mijn ouders hebben het gedaan (vader nog steeds) en het is inderdaad niet zo eenvoudig als het lijkt. Was je in Zoetermeer?

Samantha, goede koop zeg. Zeker ook met die plaat erbij. Edit: Niet Samantha, maar iemand anders dus...

Bussymissy, moeilijke tijden voor jou. Rustig aan doen hoor.

Sorry voor de mensen op wie ik niet gereageerd heb -O-

Ik heb afgelopen vrijdag 50 kilometer gefietst en was daar in het weekend nog best moe van. De laatste tijd vind ik sowieso dat ik lang moet herstellen (qua slaap, hrv en rusthartslag). Dus daarna rustig aan gedaan. Ik 'mocht' vanavond weer een rustig rondje, maar heb besloten morgen thuis te werken. Dan ga ik tussen de middag even (zonlicht _/-\o_ )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 20:09

Goed bezig Tiggs!
Heerlijk als je de mogelijkheid hebt om tussendoor te gaan. Zou ik ook doen.

Samantha groot gelijk heb je. Je leeft nu en als het financieel kan, gewoon doen! Stel er gebeurt wat en je hebt het uitgesteld en je kunt het niet meer, dan heb je eeuwig spijt.

Ik heb net een Vo2max training gedaan. 8km met 4x800m op ongeveer 90/95% maximale hartslag met 400m rust. Ondanks een enorm drukke en pittige werkdag heel fijn gelopen.
Mijn vriend was mijn haas. Loop ik de benen uit mijn lijf, dan ziet hij eruit alsof hij nog geeneens gas geeft. Hij geeft alleen echt helemaal niks om tempo. Als hij fanatieker zou zijn, dan kan hij echt zó hard lopen! Alleen zijn knieën werken niet altijd mee.
Anyways, dik tevreden. (Hij had 0.0 anaeroob :') )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:49

Nou Tiggs, als ik 50km moet fietsen ben ik dood hoor, ik fiets nooit. Haha. Nou ja, zelden.

Kun jij wel korte trainingen doen SV? Haha. Ik zie 46 minuten, meestal loop je langer volgens mij. Maar je was met deze training wel goed moe neem ik aan?

Hier vond Garmin dat ik rust moest nemen. Dat komt door die rare meting van zondag volgens mij, want ik zou daar een hartslag van 204 gehad hebben. En ik was toen super traag en moe. 85 uur hersteltijd.
Maar ik wilde toch even gaan vandaag. Garmin genegeerd en ben gaan lopen zonder enig plan. Ik moest nog 6000 stappen zetten, dus als het wandelen zou worden ook best.
De eerste km was onder de 8 min/km. Dus ikke blij, want zondag haalde ik dat niet en vrijdag ook niet. De 2e km ook onder de 8 min/km. Ik had toen zoiets van ok, dan ga ik nog wat verder van huis. Ik kan immers altijd terugwandelen. En km 3 was in 8.15, maar ook sneller dan de snelste km in de laatste 2 trainingen. Dan gaan we nog een km verder van huis. En die was ook weer in 8.15 (wel toen run-walk-run ingezet met 75-15 seconden). Hmmm. Ga ik dan voor 10km in de benen? Ach ja, waarom ook niet. Ik heb de tijd, en terugwandelen is geen probleem. Dus toen had ik 5km in 40.20 minuten. Net niet binnen de 40 minuten. Dat had gekund, maar daar liep ik niet op. Ik had een redelijk hoge hartslag (einde zone 4), maar de ademhaling was rustig. Km 6 wederom in 8.15. Goed, dan gaan we proberen om de 10km binnen de 85 minuten te halen. Nergens gehaast, maar ineens zat ik na 81 minuten al op 10km. Ben daar best wel blij mee. Ik kreeg het wel na 8.2km zwaarder hoor, toen ging ik steeds vaker op m'n horloge kijken. Maar waar het plan dus was om desnoods maar wat te gaan wandelen en het werd 10km, daar ben ik dan toch wel blij mee.
Geeft weer wat vertrouwen. Ik had overigens om half 5 nog een half uurtje geslapen, dus heb nog wel wat last van een jetlag. Maar 10km met elke km sneller dan de snelste km in de laatste 2 trainingen, dan zal ik maar niet klagen. Hopelijk gaat het de volgende keer nu ook weer fijn.

Enne, Garmin was natuurlijk niet blij, ik heb een belastingverhouding van 2.8 :D Terwijl ik dus voor mijn gevoel niets bijzonders gedaan heb wat ik niet aan zou kunnen. Ik weet nog niet wat er de laatste 2 trainingen met mijn horloge aan de hand was. En ook steeds die connectie met de app weg. Even afkloppen, die is nu sinds gisteravond weer in orde.
Heb vandaag wel met de hartslagband gelopen, dus als het horloge rare dingen registreert wordt dat overschreven door de band.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:58

Tiggs schreef:
Ik heb afgelopen vrijdag 50 kilometer gefietst en was daar in het weekend nog best moe van. De laatste tijd vind ik sowieso dat ik lang moet herstellen (qua slaap, hrv en rusthartslag).

Als ik me aan de hersteltijd van Garmin houd, beweeg ik helemaal niet meer. Ik ben sinds de zomervakantie overbelast en moet iedere dag -tig uur herstellen :')
Lekker gefietst!

SV, wow wat een mooie training, zeker na zo'n lange werkdag. 400 mtr op zo'n tempo is echt een lang stuk zeg.
Grappig dat het voor je vriend dan niks is.
Als ik met mijn man ga fietsen ben ik helemaal dood, want die 50km is voor mij knetterharde inspanning en hij krijgt zijn hartslag niet eens uit zone 1. Het leven is oneerlijk.

Lekker gedaan Germie.

Vandaag niet gelopen, want (verrassing) veel te moe :O

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 21:36

Het was 800m op tempo Goof :P. De 400m was rust tussendoor.
Zeker oneerlijk ja, helemaal mee eens.

Germie goed moe ben ik niet hoor, het was gewoon een fijne training, niet te zwaar en 28 uur herstel. Daar mik ik ongeveer op als ik op dinsdagavond loop, omdat ik woensdag bijna altijd een lange afstand loop.
Fijn dat je loopje lekker ging en dat je er ook tevreden over kon zijn.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:53

Pfff Supervixen dat klinkt voor mij toch als een pittige training hoor!
En ik ben het met jou en Goof eens, zooooo oneerlijk dat die mannen dat allemaal zo makkelijk doen, dat is hier niet anders.

Samantha wat een super super tof doel! <3 Echt heel erg gaaf! Dat worden dan 2 doelen in 1 jaar toch? Of ga je Enschede (dat was dit andere toch) overslaan dan?

Tiggs 50 km fietsen lijkt me ook echt vermoeiend. Dat lange herstellen de afgelopen tijd herken ik wel helaas. En fijn dat je vandaag tussendoor overdag kunt lopen, veel plezier!
Ben idd in Zoetermeer geweest voor Curling, wat leuk dat je vader het nog steeds doet.

Goof jij ook al steeds van die lange hersteltijden.. Let je een beetje op jezelf? :(:)

Germie fijn dat je weer lekker gelopen hebt gister, ik hoop dat je het positieve gevoel vast kunt houden.

Leonie87 Ik vind het wel leuke foto's hoor :j Hoe was je gesprek met de sportvoeding deskundige? Lijkt me wel enorm interessant, zeker als je zoveel sport! Ik ben heel benieuwd of je goede tips en tricks hebt gekregen. En ik snap dat je twijfelt hoor met je horloge. Je weet nu wat je hebt (ondanks ook de negatieve ervaringen), en altijd maar afvragen wat je uiteindelijk "krijgt" en of dat bij je past/je eraan kunt wennen. Had je wel iets aan de uitleg?

Wdj Ook ik had gekeken naar de USP Night run, leek me super leuk maar voor mij te dicht op zondag (Gouda).

BusyMissy Even lekker paarden tijd is ook fijn toch :) Is ook niet zo gek dat het leeghalen van het huis een behoorlijke impact heeft :(:) Het hardlopen komt echt wel weer, die conditie is niet zomaar weg. Hoe is het met de pupper?

Gister heb ik nog even een interval training meegepakt. Mijn schema gaf aan een kortere interval training. Voor de verandering ging deze fijn en had ik tijdens de intervallen weer een redelijk tempo :) Door alle langere trainingen de laatste tijd (ook de interval trainingen waren wat langer) had ik aan het eind echt het gevoel, huh? Ben ik nu al klaar? Had nog energie over en heb echt even getwijfeld om nog wat langer te lopen. Maar toen dacht ik, het is niet voor niets dat nu de training iets korter is, dus ik ben braaf gestopt.
Omdat ik het steeds zo enorm warm had tijdens de laatste trainingen wilde ik even kijken of ik het niet te koud zou hebben in korte broek en shirt. Dat leek nu ook echt wel te helpen, kon mijn warmte veel beter kwijt. Echt heel bijzonder dat dat echt zoveel verschil gaf. De 1e paar minuten dacht ik, oh het is wel koud, maar daarna was het echt lekker. Ik vergeet steeds hoe snel ik het enorm warm heb tijdens het lopen. We leren elke week weer bij ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:53

Dat heb ik dan weer bij jullie snelheden :')

Goof, de hersteltijd in Garmin valt bij mij wel mee. Het is bij mij meer de tijd voor m'n HRV weer omhoog en m'n rusthartslag omlaag gaat. Maar ik slaap ook wat minder goed de laatste tijd, dus daar kan het ook nog mee samenhangen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:59

Hier ook al een poosje lage HRV, vannacht voor het eerst weer in groen. Maar ondanks de neusspray van de huisarts blijf ik ook snotteren.

Wat een mooie foto Germie, gefeliciteerd met je prijs!

Wat leuk die verassing muppet, en leuk dat je enthousiast werd.

Pittig Busy, huis leeghalen. Vond ik bij m’n vader toen ook lastig.
Knuffel voor jou, dat lopen komt wel weer.

Lekker Tiggs, heb je nu gravel banden? Bevalt dat?
Ik was het wel met die plaat, als je de tacx bedoelt dan.
Ik krijg vandaag m’n pedalen binnen voor de fiets, dan kan ik testen of die fiets niet veel te hoog voor me is, zo ja zet ik m’n eigen fiets erop.
Lekker rondje lopen vandaag, ga ik ook doen.

Wauw wat goed SV, en wat een snelheid. Haha en je vriend hobbelt rustig mee.

Muppet, ja Enschede ga ik ook doen. Ik twijfel nu wel over New York, want het is leuker om met iemand samen te gaan die ook mee loopt. Maar ik ken niemand die zo gek is haha.

Lekker dat je interval zo goed ging!

Ik heb gisteren getraind bij de AV. We lopen om de week op de baan dus nu gingen we door de wijken heen. Vond het nu lastiger, de C groep waar ik in loop is op zaterdag gesplitst in snelle en normaal tempo. Maar op dinsdag loopt dat dus samen.
We moesten bijv 10 min easy tempo, en bij mij is dat toch 6:30-6:40, maar ik liep steeds verder achter. Op de baan maakt dat niet uit natuurlijk. En ook al komen ze dan terug om te halen, ga ik toch sneller lopen om niet zo achteraan te blijven.
Maar goed, het was een leuke training, straks nog even rustig rondje.
Foto’s van zondag stonden online, vond deze wel leuk:

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 13:56

Mooie foto, geconcentreerde blik.
Waar heb je dat topje vandaan? Is dat een racerback?

Muppetmayo ik heb het ook heel snel warm, heb nog niet in lange mouwen gelopen. Oh ja laatst een keer in lange mouwen begonnen bij 6 graden, maar na 2km al verwisseld voor korte mouwen. Vaak trek je toch te warme kleren aan.

Ik heb vanmorgen een halve marathon met wat stukken op tempo op het fietspad in het bos gelopen. Doe ik wel vaker daar. Het is een fijn rondje, met wat heuvels en je komt vaak bijna niemand tegen.
Ik loop er ook graag een marathon als ik dat verhard wil lopen.

De herfstkleuren waren nog fantastisch.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een tip: deze reepjes zijn erg fijn tijdens een duurloop. Bij de action en ze zijn niet duur en niet te zoet. Iets zachter dan de fruit jellies van de decathlon.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:07

Wat is iedereen weer goed bezig!

Samantha, wat zie je er mooi uit! En dat tijdens het lopen van een PR!

Leonie, gefeliciteerd! Wat een tempo op zo’n afstand en dan zelfs zonder veel trainen. Wauw!

SV, die foto’s <3

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:24

Is een Hoka top, zag m bij iemand op insta en toen moest ik m ook haha. Je kan er gelletjes in meenemen dus dat leek me handig.

Wat een gave foto’s SV! Die eerste is leuk! Goede tip met de reepjes!

Aah wat lief Lisitano! Dankjewel.

Ik heb in mn lunchpauze 7k op rustig tempo gelopen, wat een lekker weer zeg!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:17

Dankjewel dames. ook voor het vertrouwen voor de volgende doelen haha. ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd maar hey. Who knows.

Tiggs, 50 km fietsen is ook gewoon wel heel veel hoor. Zou ik ook moe van zijn! En in deze donkere donkere dagen evt wat vitamine d bij slikken kan ook sowieso nooit kwaad. Maar wel gek als dat je het idee hebt dat je langer moet herstellen.. Misschien een virusje onder de leden?

Wow SV 800 meter op 90/95% dat is echt flink! Weet niet of ik dat zou redden :') de volle 800. Wel frustrerend dat je vriend er rustig bij huppelt :')
en heerlijk sfeer in je foto's van vanmorgen. een weer een mooi stuk gelopen ook

Ah Goof dat vermoeide is tom... maar ik houd me idd ook niet aan die hersteltijdhoor. Doe gewoon mijn ding.

muppetmayo, Wat fijn je training weer eens goed voelde! Aan alle slechte periodes komt een einde. Soms voel je langere tijd echt slecht of denk je, ik ga achteruit, maar uiteindelijk is dat ook allemaal progressie. Alleen soms wel vervelend mentaal...
De voedingsdeskundige was echt een top gesprek. Paar goede eye openers en de grootste kern was toch wel, ik eet te weinig. Verder is mijn balans Koolhydraten en eiwitten niet goed (te veel eiwit) en heb ik wat andere dingen meegekregen die ik moet gaan aanpassen. Heel fijn dus dat er even iemand meekijkt.

vette foto Samantha zo op de baan! En enerzijds vervelend dat je dan "gedwongen" word om harder te lopen. Anderszijds, goede training? ~~}>

@lisitano, wel veel gelopen hoor maar weinig echt tempo werk gedaan, zeker niet op dit tempo. Maakt blijkbaar niet uit :')

Zelf gister even krachttraining gedaan (armen en buik) en toen in de avond weer naar de baan voor interval training. Die was een beetje gek. Na het inlopen deden we wat skipping en daarna moesten we 8 x 400 5km tempo of hoger en na iedere 400 was het 1 rondje "rust" waarbij je allerlei oefeningen moest doen onderweg. Wel heel grappig maar heel gek voor je ritme. En ik had eigenlijk vooral zin om te lopen :+ want ik had al 2 dagen niet gelopen. Daarbij had ik mijn buik dus al gedaan en die vond daar wel wat van zo 2 x op een dag.
Dit is dan wel weer grappig:
Afbeelding
Ik houd dus in het begin even terug (of garmin pikt dat niet helemaal goed op maar je gaat meteen de bocht in) en zet dan pas aan. De vertraging op het einde is denk ik dat ik te laat mijn ronde afdruk in garmin want ik geef altijd gas de laatste lijn.
Afbeelding

Vanavond lekker bootcampen en als het in de tijd lukt, van te voren even een klein rondje hobbelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:22

Mooie training Leonie!
Wat een heerlijke foto's SV, echt genieten nu met dit weer in dit seizoen. Die reepjes zijn fijn inderdaad, ik heb ze ook.
Gave foto Samantha en ik vind je topje ook leuk. Lijkt me een lekker luchtig topje.

ik wilde vanmiddag een rondje doen en ook even de zon in, maar mijn man heeft alle sportwas in de wasmachine zitten en nu heb ik niks om aan te trekken, behalve lange mouwen en lange broek -O-
Ik dacht dat alles al gewassen en droog was. Jammer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:56

Het was zeker heerlijk! Ik heb in de lunchpauze 4 km in zone 2 gelopen en had het echt warm, ondanks kort kort.

Leonie, ik ben een maandje geleden ziek geweest, dus misschien dat daar nog iets van is blijven hangen. En twee weken geleden 2 lelijke schaafwonden op m'n knieën, dus misschien kost dat ook energie?
Toffe foto!

SV, wat woon je toch in een mooie omgeving <3

Oh toch Samantha :') , ik kon het niet meer terugvinden. Ik heb er geen gravelbanden onder, maar all seasons. Op zich ben ik niet van plan om met regen te gaan fietsen, maar ik vind het wel fijn om meer grip te hebben bij natte wegen of blaadjes op de weg.

Wat fijn dat het beter voelde Muppet! Heb je een beetje vertrouwen en zin in zondag? De weersverwachting is in ieder geval goed.

Morgen een erg lange dag op werk, maar vrijdag ben ik vrij en dan ga ik of een rustig stukje lopen of een uurtje fietsen (hoop eigenlijk dat het goed weer is voor dat laatste).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:22

Ik vond het gisteravond al warm, dus als je vandaag ging lopen was het zeker warm.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 23:59

Tof trainingsdoel Leonie, ik verwacht ook wel dat jij die gaat nailen.
Ik hou van dit soort strakke grafiekjes, haha. Vind het zelf altijd mooi als alle intervallen een beetje gelijk zijn gelopen. En dat gaat dan puur om het beeld van de grafiek (ach iedereen heeft wel een afwijking, toch??)
Benieuwd wat het aanpassen van je voeding jou nog op gaat leveren. Ik verwacht dat dat ook nog best een klap verschil kan gaan maken.

Ik vind 50km ook echt lang om te fietsen.
Fijn vooruitzicht een vrije dag Tiggs, dat lukt hier bijna nooit.

Toffe actiefoto Samantha!

Sv, wat is het toch weer genieten van al jouw sfeervolle plaatjes! En wat een leuke en blije eerste foto.

Goede smoes om extra sportkleding aan te schaffen Goof :+ Maar jij hebt wel de luxe van een man die de was doet. Die keren kan ik hier na 45 jaar op 2 handen tellen.

Lekker gelopen muppetmayo. Ik heb het altijd best een flinke stuk koud, ik denk zeker de eerste 3-4 km. Daarna krijg ik het steeds warmer en ben ik blij dat ik niet meer kleding heb aangedaan.
Succes zondag! Vind je het nog steeds spannend of begin je er nu wel vertrouwen in te krijgen dat het gaat lukken?

Fijn dat je weer wat vlotter hebt kunnen lopen Germie. Dat wisselt toch vaak gewoon per dag.

Ik had mezelf vanmiddag, vanwege het mooie weer, beloofd om vanavond te gaan lopen. Dus afspraak gemaakt met de zoon (dan kan ik niet meer terug) en ruim 8 km gelopen met 4x 20 seconden strides.
Echt lekker gelopen, maar merk wel dat ik nu heel veel minder loop: ik heb echt spierpijn daarna.

Voor de liefhebbers, dit is pupsel, aka sloopdoos, nu:

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 06:26

Wat een schatje!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 09:52

Wauw wat zijn jullie goed bezig en wat een prachtige (en schattige met de pup haha) foto's komen er voorbij <3

Hier ook niet stil gezeten, nog even en dan echt 5 km achter elkaar, nu is het nog steeds afgewisseld met wandelen op tempo.

Afgelopen zondag:
Afbeelding
Afbeelding

En afgelopen dinsdag:
Ik zet mn horloge steeds gewoon op hardlopen, het in- en uitlopen zit er dan ook bij. Nu waren we wel benieuwd hoeveel we nu eigenlijk echt hadden hardgelopen. Dus elke keer het wandelen (2x2 minuten, 1x1 minuut) horloge op pauze gezet (en toen kwam ik erachter hoe je dat achteraf had kunnen zien :') )

Afbeelding
Afbeelding

Vanavond gaan we weer lopen :) in theorie moeten we volgende week donderdag 30 minuten achter elkaar gaan/kunnen rennen en de week erna 5km. Ben echt heel erg benieuwd. Denk dat als we op een rustig tempo en niet denken aan snelheid maar aan de afstand dat we een heel eind kunnen komen!

Ennnn... degene die zei niet mee te doen met evenementen gaat zich waarschijnlijk toch inschrijven voor de Zandvoort Circuit Run := is 4km en over 4 maanden dus dan zou je zeggen dat we dat wel kunnen 8-)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 10:42

ah dat is irritant Goof. Dan is het duidelijk tijd voor extra hardloopkleding :Y)

Tiggs ja geen idee. Soms blijft zoiets gewoon sluimeren. Het kan ook het verzetten van de klok zijn. Je systeem krijgt daar toch een tik van. De een merkt dat meer dan de ander. Hopelijk snel weer de oude.

Bm ahhh spam vooral foto's van sloopdoos <3 Zo cute!
En fijn dat je toch even bent gaan lopen met je zoon. Goede stok achter de de deur idd :D . En ach, dat echte lopen ben je niet verleerd hoor. Dat heb je zo weer terug als je er straks aan toe bent. Geef jezelf vooral de tijd om alles een plekje te geven op jou manier.

Good bezig Eefsel. Die 4km gaat jou wel lukken.

Hier echt mega drukke weken met werk/gezin en ik merk dat het me energie kost. Maar gister wel weer lekker bootcampje gedaan. Die push up hebben me echt heel veel tijd gekost, ik kan er gewoon geen 60 achter elkaar :') (ja ik doe ze al op mijn knieën bij zulke aantallen want op mijn tenen kan ik 3 setjes van ong 6 en dan ben ik ook klaar :7 )
Afbeelding
Voel mijn beentjes wel vandaag :+ . Mijn man ging proberen overdag te lopen dus misschien kan ik dan vanavond een klein rondje doen. Morgenvroeg moet ik spinningles geven en morgenmiddag wil ik eigenlijk toch ook nog graag gaan lopen dus pittig weekje zo. ~~}>

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:52

Wat tof dat je de uitdaging van Zandvoort toch aan bent gegaan Eefsel! Dat gaat helemaal goed komen. Leuk!

Pfff.. ik word al moe als ik jouw programma alleen maar lees Leonie, waar haal je toch de energie vandaan.

Ik heb vandaag wel echt overal spierpijn van mijn rondje gisteren. Toch maar iets regelmatiger gaan, want dit motiveert niet echt voor een volgende ronde. Ik heb anders nooit (of nauwelijks) spierpijn.
Zojuist een training gemaakt met een hele rustige opbouw naar de Drunense Duinenloop in maart. Dan wil ik de halve op een iets hoger tempo gaan lopen.
Dan heb ik weer een mooi doel en daardoor ook weer een beetje een stok achter de deur.

Onze zoon heeft eindelijk een huis kunnen kopen na bijna 2 jaar zoeken en is eind december vertrokken, dat betekent dat ik het lopen (in ieder geval doordeweeks) in mijn uppie moet gaan doen, want pupsel kan dan nog niet mee om te rennen helaas.
Lange afstanden gaan we proberen om in het weekend ergens halverwege tussen onze 2 huizen af te spreken, want dat blijft toch wel veel prettiger lopen samen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 10:27

Samantha_ Wat een enorm mooie foto zeg <3 Heel geconcentreerde blik zoals Supervixen zegt. Toffe top ook! Heel veel plezier zondag! Misschien komen we elkaar nog tegen, mijn vriend loopt de halve ook. Ik vermoed dat je eerder binnen bent dan ik, maar als ik je zie zal ik zwaaien :D

Supervixen wauw jouw 1e foto <3 Het ziet er echt uit als een super mooi rondje, echt heerlijk dat je zo mooi in de buurt kunt lopen.

Lisitano ben jij alweer een beetje opgeknapt? Je liep wat te kwakkelen/vermoeid toch?

Leonie87 wat fijn dat je bruikbare tips hebt gekregen van de voedingsdeskundige, ik ben heel benieuwd of je verschil gaat merken. Ik ga net als Busymissy echt goed op die mooie grafiekjes van jou <3
Die bootcamp training :wow: Dan noem je het nog een bootcampJE ook. Ik zou denk ik na de 1e oefening al aan het zuurstof moeten :')

Eefsel ook weer lekker bezig, bijna de 5 km achter elkaar. Leuk dat je je gaat inschrijven voor de Zandvoort Circuit Run.

Goof wat jammer dat je niet kon lopen van de week. Ik ben ook team meer hardloop kleding :D

Tiggs is het uiteindelijk lopen of fietsen geworden? En ik voel me verre van klaar voor zondag, maar het moet maar ;)
Jij ook veel plezier bij de Maastunnel loop! Als ik van tevoren had geweten dat Gouda 2 rondjes van 5 km was, had ik me ingeschreven voor de Maastunnel loop. Ik ga hem onthouden voor volgend jaar.

BusyMissy fijn dat je lekker hebt gelopen, wel echt balen van de spierpijn. Dat komt vast snel weer goed. Gefeliciteerd voor je zoon met zijn huis, zal wel even wennen zijn denk ik! Vind het wel leuk om te horen dat jullie halverwege jullie huizen toch nog steeds samen gaan lopen, dat is volgens mij zoveel gezelliger dan alleen. Wat een leuk doel ook in maart.
Hier echt 0 vertrouwen in dat het zondag gaat lukken. Maar goed, we zien wel. Ik ga gewoon en ik kijk wel wat de eindtijd wordt (zeg ik nu heel stoer maar ik ben gewoon ook nog nerveus ook hoor).
En Sloopdoos <3 <3 <3 Wat is ze leuk!

Het is echt heel schandalig, maar ik ben gister al niet meegegaan naar de sportschool. Ik was al een paar dagen zo extreem moe, ben vroeg mijn bed in gegaan. Tot zover mijn goede voornemens :+ Vanavond gaat het ook niet lukken, dan moet ik uit eten met collega's. Nouja, laten we het er maar op houden dat ik dan goed uitgerust ben zondag :')