Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:50

lenaa_tje schreef:
Echwel schreef:
Met goede redenen vind ik het prima...goed onderbouwd enz
Maar niet als je met 5g enz onzin aan komt

Maar eigenlijk is een nee, ik wil niet voldoende waarom moet dat onderbouwd?
Ik hoef ook niet te onderbouwen waarom ik wel wil.

Exact, net als bij gohya (dacht ik). Kreeg een hele stortvloed over zich heen terwijl zij gewoon een goede reden voor zichzelf had. Dus ik snap wel dat zo iemand dan aju denkt.

Iedereen mag zelf kiezen wat ze willen, en de onderbouwing daar toe kan je het mee eens zijn, of niet, maar je kan niet iemand dwingen om een vaccin te nemen (en ik denk dat hoe meer dwang er is, hoe meer mensen met de kont tegen de krib gaan).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:53

@ Sharani , Vooral je laatste zin , laat dat nu het enigste doen wat ze graag rondschreeuwen. En ja, wanneer je in al die onzin geloofd kan ik me voorstellen dat je bang voor vaccinatie kunt zijn, echter, ze nemen ook niet de moeite om zich echt goed in te lezen want ze zitten al zover in de argwaan modus dat ze totaal niet meer voor iets anders open staan .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:55

Als ik in mijn omgeving hoor dat ze geen vaccin willen, dan ga ik er niet meer op in. Je kunt ze toch niet overtuigen en het gaat een welles nietes spelletje worden.

Ik zit even met iets anders. 18 mei de eerste gehad, wil dolgraag naar Amsterdam om te shoppen maar durf niet... Ben bang dat de eerste niet genoeg bescherming bied.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:56

Dwang is natuurlijk niet goed, maar ik denk dat het wel juist is dat mensen in zien hoe belangrijk het vaccin is. En dat twijfelaars dat ervaren als druk, begrijp ik wel, maar ik denk niet dat je daar veel aan veranderen kunt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:57

bigone schreef:
Vooral je laatste zin , laat dat nu het enigste doen wat ze graag rondschreeuwen. En ja, wanneer je in al die onzin geloofd kan ik me voorstellen dat je bang voor vaccinatie kunt zijn, echter, ze nemen ook niet de moeite om zich echt goed in te lezen want ze zitten al zover in de argwaan modus dat ze totaal niet meer voor iets anders open staan .

Klopt, dat is inderdaad een klein groepje, die steeds kleiner wordt. Juist omdat ze nergens anders voor open staan, besteed ik ook geen moeite meer aan iemand die zulke dingen vertelt hier in het topic of elders.

Ik ben al weer aan het aftellen wanneer namelijk de volgende, precies dezelfde, discussie zich weer gaat afspelen hier :P Het heeft toch geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:58

Wat ik vooral dubbel vind is dat er over corona geroepen wordt dat er een angstcultuur wordt gecreëerd, maar dat de echte wappies (engel en co) zelf een angstcultuur rondom het vaccineren de wereld in brengen.

Verder heb ik ook niet de ambitie om mensen te overtuigen, ze hoeven niet eens te onderbouwen waarom ze niet willen, net als dat ik niet hoef te onderbouwen waarom ik het wel wil.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:59

Ik wil het niet eens veranderen.
Een goede kennis van me wil geen vaccin.
Is geen wappie, heeft ook geen wappie redenen. Geen 5G enz.
Maar ze wil dit gewoon niet in haar lijf, voelt ze zich niet fijn bij.
En wie ben ik dan om te zeggen dat ze dat wel moet doen?

Natuurlijk anders bij van die wappies die leugens verspreiden dat is kwalijk.
Maar wat zij doet mag vind ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:00

In mijn omgeving ken ik maar weinig mensen die zich niet laten vaccineren. Degene die het niet doen, hebben al corona gehad en geloven het daarom wel.

Brainless

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:39

Ik weet ook wel van mensen die zich (nog) niet laten vaccineren.
Allemaal met voor, in hun ogen, goede redenen. (angst voor bijwerkingen/langere termijn, al corona gehad, niet nodig enz).
Er is 1 iemand die wel in veel onzin geloofd en zij wilt ook geen gevaccineerde in haar buurt hebben omdat zij zegt dat niet gevaccineerden daar ziek van worden.
Die durft daardoor ook amper naar de winkel omdat zij niet kan zien wie er al gevaccineerd is.

Ik heb corona gehad maar laat mij wel enten (vandaag de eerste :D ) juist voor mijn omgeving.
Man en dochter hebben een auto-immuunziekte, manlief is al geënt en dochter moet wachten op haar leeftijd en dat zal nog wel even duren.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:43

Haha kunnen zien wie er is gevaccineerd, vet handig!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:46

nynke55 schreef:
Dwang is natuurlijk niet goed, maar ik denk dat het wel juist is dat mensen in zien hoe belangrijk het vaccin is. En dat twijfelaars dat ervaren als druk, begrijp ik wel, maar ik denk niet dat je daar veel aan veranderen kunt.

Ik ben ook best lang een twijfelaar geweest en heb dat niet echt als druk ervaren. Ik luisterde naar wat iemand, die mij wilde overtuigen van het belang van vaccineren, vertelde en zei dan dat ik er over na zou denken.

Informatie geven is altijd goed, dat vind ik heel anders dan morele chantage, wat sommige ook wel probeerden om mij over te halen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:48

Het is ook lastig hoor, maar ik vind het heel jammer als iemand kiest om niet te vaccineren vanwege redenen die niet kloppen (ie., vaccinatie veroorzaakt onvruchtbaarheid oid). Dat vind ik wel een reden om kort, op een nette manier aan te stippen dat die redenen niet helemaal feitelijk zijn. Als iemand zegt 'ik wil het vaccin niet want ik voel me er niet prettig bij' dan is daar ook niets aan te ontkrachten of verder te onderbouwen, dus dan laat je diegene imo met rust.

Maar, ik vind wel dat er best een beetje druk op wel vaccineren mag zitten. Het is immers belangrijk voor de maatschappij als geheel, niet alleen voor het individu. Een beetje druk is ook helemaal niet zo'n probleem, het wordt pas een issue als iemand echt gedwongen wordt / het flink te verduren krijgt / er een (flinke) discussie uit ontstaat etc. Kan het niet helemaal lekker verwoorden (hoofd bij het werk haha, sorry), maargoed. Op een nette manier vragen waarom iemand ervoor kiest niet te vaccineren, daar is niks mis mee. Het is de manier van die vraag stellen en de respons op het antwoord op die vraag waar het mis kan lopen, m.i.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:51

:D De gevaccineerden slagen paars uit ofzo }>

Nee, zonder gekheid.
Ik heb geen gezin meer en ook geen naaste familie, dus dat zal ook wel schelen.
En ik heb best een goed leven, al zeg ik zelf. Ook tijdens coronatijden.
Doe eigenlijk niks anders dan anders, behalve een pintje gaan drinken af en toe. Maar dat mag ondertussen ook weer 8-)
En een mondmasker opzetten waar het gevraagd wordt, maar dat is ook geen probleem.

Hier is dat vaccin in het echte leven ook helemaal niet zo'n issue. Af en toe wordt er een keer gevraagd of je ' die spuit ' al gekregen hebt. Het antwoord kan dan ja of nee zijn, en daar blijft het ook gewoon bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:52

Mijn moeder kwam deze week een kennis tegen in de winkel en zij valt in de groep die via de huisarts AZ moet. Zij wil deze echter absoluut niet.. Wel liep ze met handschoenen in de winkel omdat ze dus doodsbang is voor corona. Dat vind ik wel heel dubbel dan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:53

@Imandra: Denk dat ik je prima begrijp en dat we eigenlijk hetzelfde bedoelen. Die manier van benaderen werkt het beste en haalt, volgens mij, de meeste mensen over toch te vaccineren.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 31-05-21 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Relaxed schreef:
Mijn moeder kwam deze week een kennis tegen in de winkel en zij valt in de groep die via de huisarts AZ moet. Zij wil deze echter absoluut niet.. Wel liep ze met handschoenen in de winkel omdat ze dus doodsbang is voor corona. Dat vind ik wel heel dubbel dan.

Wat is de reden? Want iemand kan serieus doodsangsten uitstaan vanwege de trombose gevallen

Agossie

Ik wil mij ook niet laten vaccineren. Ik heb de uitnodiging gekregen, maar wil het gewoon niet. Ik ben geen wappie, ik geloof niet in 5G of iets dergelijks en ben ook niet bang voor prikken. Ik wil het gewoon niet. Punt. Maar als ik dat zeg tegen wie dan ook, moet ik meteen verklaren waarom ik dan niet wil. Ik voel enorme druk uit mijn directe omgeving en dat vind ik heel erg. Ze pushen mij echt om me te laten vaccineren en daar wordt ik boos om. En zij worden boos dat ik mij niet laat vaccineren.

Gelukkig heb ik wel iemand in mijn omgeving die er hetzelfde over denkt als ik en met haar ga ik praten. Wij willen allebei niet gevaccineerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:54

purny schreef:
Relaxed schreef:

Wat is de reden? Want iemand kan serieus doodsangsten uitstaan vanwege de trombose gevallen

Ze heeft slechte bloedvaten geloof ik, maar blijkbaar kan de huisarts daarin niks betekenen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:55

IMANDRA, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind dat er nu geen situatie heerst waarbij druk op vaccineren nodig is, want de vaccinatiegraad is meer dan genoeg.

Je zegt dat er niks mis mee is om te vragen waarom iemand niet wil vaccineren, ik vind niet dat iemand dat moet uitleggen waarom iemand niet wil vaccineren, dat kan ook gewoon persoonlijk zijn.

Als iemand twijfelt, is het goed om iemand gewoon goed voor te lichten over de vaccinatie en de twijfels misschien daar mee weg te nemen, maar dan nog kan je het niet bepalen voor diegene. Dus uitleggen prima; iemand een schuld gevoel aanpraten niet. (Ik zeg niet dat jij dat doet trouwens haha)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:01

Relaxed schreef:

Ik vind dit wel heel erg voor die kennis. Veel angst voor covid en ook veel angst voor het vaccin van AZ. Dat maakt het leven wel bijzonder zwaar.
Ik hoop dat ze eruit geraken en de HA toch wat kan betekenen voor haar zodat ze een ander vaccin kan krijgen als ze dat wil.

Ik heb ook schrik voor covid, maar niet in die mate dat het mijn leven gaat beheersen ( gelukkig ).
Stond vorige week bij de bakker zonder masker. Duurde toch wel even eer er een lampje ging branden :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:02

Ik wil mij eigenlijk ook liever niet vaccineren. Vind het eng (niet de prik maar de bijwerkingen). Kan het niet hebben om ziek te worden na een vaccin. En ik ben bang dat mijn lichaam na een fysiek slecht jaar er erg op gaat reageren. Als ik niet ziek ben en niet kan werken = geen geld. Dus dat is ook een ding. Maar ik neem hem omdat als veel mensen zo denken deze hele ellende nog jarenlang gaat duren. En dat trek ik niet.

Dus ik hoop heel erg dat ik Janssen krijg dan hoef ik maar 1x er heen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 31-05-21 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Sharani

Agossie schreef:
Ik wil mij ook niet laten vaccineren. Ik heb de uitnodiging gekregen, maar wil het gewoon niet. Ik ben geen wappie, ik geloof niet in 5G of iets dergelijks en ben ook niet bang voor prikken. Ik wil het gewoon niet. Punt. Maar als ik dat zeg tegen wie dan ook, moet ik meteen verklaren waarom ik dan niet wil. Ik voel enorme druk uit mijn directe omgeving en dat vind ik heel erg. Ze pushen mij echt om me te laten vaccineren en daar wordt ik boos om. En zij worden boos dat ik mij niet laat vaccineren.

Gelukkig heb ik wel iemand in mijn omgeving die er hetzelfde over denkt als ik en met haar ga ik praten. Wij willen allebei niet gevaccineerd worden.

Dat vind ik wel echt erg, dat je directe omgeving boos wordt en je zo aan het pushen is. Zijn ze zelf misschien een risico groep voor Corona?

Soepblik

purny schreef:
Als ik in mijn omgeving hoor dat ze geen vaccin willen, dan ga ik er niet meer op in. Je kunt ze toch niet overtuigen en het gaat een welles nietes spelletje worden.

Ik zit even met iets anders. 18 mei de eerste gehad, wil dolgraag naar Amsterdam om te shoppen maar durf niet... Ben bang dat de eerste niet genoeg bescherming bied.

Ik woon midden op de wallen, moet dagelijks door de drukste plekken en doe het hier nog met enkel een mondkapje (en afstand en gewoon aan de maatregelen houden uiteraard). Hier nog geen corona opgelopen. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:03

Sharani schreef:
Agossie schreef:
Ik wil mij ook niet laten vaccineren. Ik heb de uitnodiging gekregen, maar wil het gewoon niet. Ik ben geen wappie, ik geloof niet in 5G of iets dergelijks en ben ook niet bang voor prikken. Ik wil het gewoon niet. Punt. Maar als ik dat zeg tegen wie dan ook, moet ik meteen verklaren waarom ik dan niet wil. Ik voel enorme druk uit mijn directe omgeving en dat vind ik heel erg. Ze pushen mij echt om me te laten vaccineren en daar word ik boos om. En zij worden boos dat ik mij niet laat vaccineren.

Dat vind ik wel echt erg, dat je directe omgeving boos wordt en je zo aan het pushen is. Zijn ze zelf misschien een risico groep voor Corona?
Ze zijn allemaal gevaccineerd, maar twee zijn erg bang (geweest) voor corona.

Ik ga hier toch even uitleggen... := Ik heb een tijd geleden door een arts een medische behandeling gehad die iets voor de rest van mijn leven kapot heeft gemaakt in mijn lichaam, waardoor ik nu mijn leven lang aan de medicijnen moet. Achteraf heb ik begrepen dat deze medische ingreep wellicht helemaal niet zo nodig was geweest. Ik heb zo ontzettend veel spijt dat ik het toen zo heb gedaan, dat ik nu echt wel heel voorzichtig ben met wat ik, medisch, in mijn lichaam laat spuiten... Als die spuit er in zit, kan ik hem er nooit meer uit halen.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 31-05-21 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:04

Agossie schreef:

Je mag met mij ook praten als je wil :)
Zo sneu dat een omgeving zo reageert. Zegt meer over hen dan over jou.