Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sharani schreef:Zeker fijn MuSLi, hoeveel marge gebruik jij voor de schommelingen?
In theorie heb je een gezond gewicht als je taille onder de 80cm is. Die van mij zit nu op 86cm (al 6cm kwijt dus dan ben ik op de helft naar een eerste doel, whoohoo). Aangezien ik ook echt nog wel wat gewicht mag verliezen kan dat prima als focus voor nu. Ik merk dat ik in taille veel vergevingsgezinder ben naar mezelf dan met de weegschaal en uit ervaring weet ik dat de weegschaal nogal fluctueert voor mij terwijl mijn taille redelijk stabiel blijft op die piekdagen van vocht. Plus dat ik stevige krachttraining doe in de sportschool en aan alles merk dat ik ook aardig wat spiermassa heb aangemaakt in de afgelopen maanden. Ik heb geen toegang tot zo'n uitgebreide weegschaal, dus ik kan niet de verdeling zien.. Opbouw van spieren verstoort ook wel het beeld van de weegschaal natuurlijk. Dat gaat dan wel niet zo hard, maar heeft wel effect op dat getalletje.
) heb ik sowieso een groter bovenlichaam dan iemand van 1.60m natuurlijk. En ik heb ook een brede borstkas. Gelukkig heb ik wel een taille. Iemand met een peervormig lichaam kan bijvoorbeeld wel een slanke taille hebben, maar veel vet opslaan op heupen en kont en alsnog overgewicht hebben. Aangezien ik de ruimte heb 'op de weegschaal' vind ik het wel een leuk experiment
Meer focus op hoe ik er uit zie in plaats van op dat getal op de weegschaal. Ga ik eens twee maandjes proberen
.
) bezig met een suikerbeperkt dieet.
. Dan vind ik het ook steeds moeilijker om vol te houden (vooral omdat mijn vriend wel alles eet wat ik lekker vind).

lust alleen die met vlees maar hey wie maakt me wat.
.
) en kwam daar een voedingsadvies van mijn diëtiste van toentertijd tegen. Eentje die in de omgeving echt goed aangeschreven stond. Ik moest gewoon lachen van ellende. Dit was dan 10 jaar geleden, dus toen was ik 20, en had ik zo'n beetje hetzelfde gewicht als nu. Ik mocht toen van haar 1300kcal per dag. Ik heb haar voorschriften nooit vol kunnen houden, da's nie zo gek he
.