Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:Lees net dat Japan de spelen wil laten doorgaan. Want er zijn in dat land gelukkig nog relatief weinig besmettingen, aldus de premier van Japan. Die leeft blijkbaar ook onder een steen. De spelen met alleen Japanners. Dat noem je een Japans kampioenschap toch? Ipv een Olympische spelen
ruitje schreef:Arabesk schreef:Scholen gewoon dicht en alleen opvang voor wie het echt nodig heeft. Alsof heel NL ineens in de zorg werkt. Je vermindert het aantal kinderen er ook mee, denk zo maar dat je het aantal in een school dat rondloopt decimeert door alleen opvang te bieden.
Er zijn zoveel beroepen buiten de zorg die ook noodzakelijk zijn en waarbij niet thuisgewerkt word. Je denkt snel aan de zorg maar er zijn echt ook andere beroepen die nodig zijn denk ik?
Bijv. Spoor/wegen reparaties, vrachtwagenchauffeurs,mensen in distributiecentra.
Ik weet niet, zijn er vast nog 100 waar ik niet aan denk
Janneke2 schreef:Joman schreef:Lees net dat Japan de spelen wil laten doorgaan. Want er zijn in dat land gelukkig nog relatief weinig besmettingen, aldus de premier van Japan. Die leeft blijkbaar ook onder een steen. De spelen met alleen Japanners. Dat noem je een Japans kampioenschap toch? Ipv een Olympische spelen
Tja, waar baseer jij "die leeft ook onder een steen" nu dan toch precies op...?
Het is toch echt Japan dat die Spelen weer moet organiseren, en de stadions van 1964 voeldoen niet meer. (In de hoop dat de pandemie dan duidelijk op zijn retour is.)
(...* ziet beelden voor het geestesoog van iemand die wild om zich heen slaat *...)
Sizzle schreef:dakplaat schreef:En zelfs als je wél thuis kan werken.. Wie komt er nou aan werken toe als er kinderen vermaakt moeten worden?
Dat lukt eigenlijk verdacht goed heb ik net 1,5 week getest (met een kleuter).
Shaggy09 schreef:LadyMadonna schreef:Zolang dom volk niet nadenkt heeft eventuele scholen sluiten geen enkel nut.
En dan gaan scholen dicht, en dan? Waar laat je die kids? Met name de jongere
Ik zou zelf zeggen alle scholen behalve de basisscholen dicht. Die zijn namelijk op een leeftijd dat oppas nog echt nodig is, en vanaf de middelbare zijn ze vaak gewoon zelfstandig genoeg om alleen thuis te blijven. Vind het absurd dat alle MBO scholen nog open zijn en ook middelbare scholen zouden praktisch gezien thuis geschoold moeten kunnen worden met behulp van skype sessies etc.
Sizzle schreef:dakplaat schreef:En zelfs als je wél thuis kan werken.. Wie komt er nou aan werken toe als er kinderen vermaakt moeten worden?
Dat lukt eigenlijk verdacht goed heb ik net 1,5 week getest (met een kleuter).
HopeMyDay schreef:Oké, misschien denk ik iets onmogelijks maar als alle scholen sluiten (waar ik echt op hoop gezien de omstandigheden) dan is er vast wel iemand in de straat die niet werkt en op de kinderen in de straat kan passen. Daarnaast weet ik zeker dat echt niet alle ouders werken/werken op dezelfde dagen. In een gemiddelde straat wonen zo'n 20 kinderen.. dat moet te regelen zijn binnen een buurt en dan zijn er zeker minder kinderen samen dan op een school (althans hier, in het oosten van het land). MBO's en middelbare scholen moeten sowieso dicht. Die "kinderen" kunnen zichzelf prima vermaken.
Citaat:Omdat het lijkt mij beperkt gaat om hoeveel Japanners het virus dragen. Er komen mensen van over de hele wereld. Of zij het virus dragen of uit sterk vervuilde landen komen, lijkt me minstens net zo van belang.
moonsparkle schreef:En tandartsen? Alleen open bij spoed? Benzinepompen hoeven denk ik niet open als iedereen er een beetje rekening mee houdt, er zijn toch best veel onbemande pompen?
Dierenparken kunnen dicht, maar de dieren moeten toch verzorgd worden evenals bij het asiel etc
Crista schreef:Sizzle schreef:Dat lukt eigenlijk verdacht goed heb ik net 1,5 week getest (met een kleuter).
Dat vindt ik écht gemeend heel knap!
Mijn zoontje van anderhalf kan zichzelf nog geen 15 minuten alleen vermaken hahaha
Janneke2 schreef:Citaat:Omdat het lijkt mij beperkt gaat om hoeveel Japanners het virus dragen. Er komen mensen van over de hele wereld. Of zij het virus dragen of uit sterk vervuilde landen komen, lijkt me minstens net zo van belang.
Dat snap ik wel.
Maar het is gewoon koffiedik kijken: "waar precies staan we met ons allen begin juli" -?
Geen mens die dat weet.
Dus of we een openingsceremonie hebben op 24 juli of een jaar later: geen idee.
Iris82 schreef:moonsparkle schreef:En tandartsen? Alleen open bij spoed? Benzinepompen hoeven denk ik niet open als iedereen er een beetje rekening mee houdt, er zijn toch best veel onbemande pompen?
Dierenparken kunnen dicht, maar de dieren moeten toch verzorgd worden evenals bij het asiel etc
Bankpersoneel, de mensen die geldtransport doen.
Iris82 schreef:LadyMadonna schreef:En wanneer heb je het dan echt nodig? Iedereen lijkt zichzelf onmisbaar te vinden op het moment
Bij ons zou dat gelden voor zorg, politie, brandweer.
Maar ja, en de apothekersassistenten en de supermarktmedewerkers dan?