3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:50

Dilan93 schreef:
Heb je al bij je arts aan de bel getrokken? Zou er wel hulp voor zoeken, anders gaat het vab kwaad tot erger :=

Ik ben hier nog maar nieuw, maar heb wel al even meegelezen en dat is wat mij ook op viel.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:35

Vandaag goed nieuws gekregen, mijn pony mag van zijn boxrust af! *\o/* Dat betekent dat ik over een weekje weer wat meer kan gaan sporten.

O: cracker met sesam en zeezout
T: druiven en een koekje
L: volkoren boterham met veluws gebraad & volkoren cracker met salami
A: gnocchi met asperge, paprika, spekjes en geraspte parmesaanse kaas
T: chocoladevla met blauwe bessen en een klein beetje mango, later vanavond een klein stukje chocola

B: 70 minuten fietsen

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:43

Goedemorgen allemaal! :D Mag ik met jullie meekletsen?

Ben inmiddels een jaar bezig met gewicht kwijtraken, de eerste 3 maand ging dat goed maar sindsdien lukt het niet meer.
Twee diëtistes gezien die uiteindelijk ook niet snapten waarom ik niet meer afval.. zou namelijk wel moeten met wat ik eet en beweeg. -O-

Misschien dat ervaringen van mede afvallers me weer iets verder kunnen helpen. :)

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:16

Natuurlijk mag dat. Welkom :wave:

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:46

Nogmaals sorry Marlinde! Voelde me er oprecht wel een beetje rot over hoor. Ik bedoelde het echt niet zo -O-

Welkom Lindy!

We gaan het maar niet over gisteren hebben. Eerst per ongeluk zes boterhammen als lunch, daarna heel veel bittergarnituur als avondeten en als klap op de vuurpijl me ook nog eens vergeten te wegen. Maar geen idee of ik dat vandaag wel wil :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:50

Maakt niet uit Kimmie! Post hier alleen even niet omdat ik niet normaal / gezond eet.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:12

MarlindeRooz schreef:
Maakt niet uit Kimmie! Post hier alleen even niet omdat ik niet normaal / gezond eet.

Sterkte!

Mijn weekend was niet helemaal top, maar die dagen moeten er ook tussen zitten.

Zaterdag:
O: Smoothie met banaan, framboos, speltvlokken en yoghurt
L: -
T: Een proteïne reep van Body&fit
A: Uit eten bij de chinees voor de verjaardag van mijn vader
B: we hebben door de stad gewandeld...

Zondag:
O: Smoothie met banaan, speltvlokken en yoghurt
L: Rijstwafels met filet americain (5 stuks, wel kleine en dunne)
T-
A: Zalmfile uit de over met verse tomaten soep
T: handje cashewnoten en een stukje pure chocolade
B: middagje tuincentrum

Deze week nog weinig tijd om te sporten, maar heb 2.5 week vakantie vanaf woensdagmiddag, haal dan alle schade wel weer in.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:16

Ik vind je lijstjes niet zo slecht hoor Rien!

Hierbij mijn weekend, zaterdag:
O: 1 croissant en 500 ml yoghurtdrink
L: maaltijdsalade sweet chili kip
A: varkensshoarma met aardappeltjes uit de airfryer en ijsbergsla met beetje feta
T: handje casave kroepoek. Wat was dat vies :))

Zondag:
O: 2 gebakken eieren met champignons en 3 plakjes spek
L: broodje hamburger met sla en komkommer
A: broodje hamburget met sla en komkommer + gebakken aardappeltjes
Zat totaal op ongeveer 1650 kcal, wel te veel boven mn doel, maar geen drama.

Qua gewicht ook weer in kilo kwijt tegenover vorige week, dus dat is fijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:04

Wat rustig hier ineens. Hier mijn lijstje van vandaag:
O: twee croissantjes
T: 30 gram doritos bits
L: anderhalf pistoletje met kom champignonsoep
A: aardappelpuree met rode kool en schnitzel
T: stukje pure chocola minder suiker
B: 34 km op de racefiets, ongeveer 1200 kcal verbrand volgens fitbit en mapmyride :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:30

Prima lijstjes hoor Rien! Alleen een beetje onregelmatig!

Idd ineens heel rustig hier. Misschien omdat het bij iedereen zo gaat als bij mij :')

Gisteren mezelf weer gewogen. Ik weeg nu 60.9, dus ik ben wel weer iets aangekomen. Nog een kilo eraf, en dan ben ik helemaal tevreden.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en fruitstroop. (267)
L: drie boterhammen met een halvarine, boerenmetworst, 100% pindakaas naturel en fruitstroop. (440)
T: een snee ontbijtkoek met ongezouten roomboter, een boterham met chocoladepasta en twee kaneelstokjes. (240)
T: een cafe noir. (37)
A: gado-gado, basmatirijst, sperzieboontjes, erwtjes en worteltjes uit een potje, en een gekookt ei. Als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met granola. (652)
T: winegum, colaflesjes, drop schoolkrijt (1 krijtje), paaseitjes en een kop verse muntthee met bloemenhoning. (425)
B: 7000 stappen, 15 minuten fietsen, 60 minuten paard verzorgen en 40 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2152.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:41

Hier gewoon best druk de afgelopen week :')

Qua afvallen gaat t ook echt even bagger. Qua sporten/bewegen gaat prima. Dagelijks 15-20 minuten joggen/hardlopen, 2x per week thuis wat krachttraining en dan nog paardrijden zeker 3x per week. :)

Momenteel voorbereiden voor een eerste endurancewedstrijd zaterdag :) Spannend!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:39

Hier ook druk, en ook gewoon niet zo veel te melden

Afvallen gaat nog prima, val zo'n 7 ons per week af nu, prima +:)+ eet genoeg lekkere dingen, nauwelijks het idee dat ik op dieet ben. Zie wel een beetje op tegen de paasdagen en de dagen eromheen, veel eetafspraken. Maar komt vast goed!

Vandaag:
O: griekse yoghurt met banaan
T: meloen
L: 2 crackers met gerookte zalm, bloemkoolsoep
T: puntpaprika
A: magioni cheesy margherita (gewone bloemkoolbodem was er niet, dus deze maar eens proberen)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:45

Ben nu zo’n 8,2 kilo kwijt. Probeer redelijk gezond te eten. Maar is lastig...want ik ben een emotie eter en heb nogal veel emoties. Begon op 90,4 en zit nu op 82.2.

Gisteren
O: 5 rijstwafels
L: curry courgette soep met 4 stukjes stokbrood
A: quesedilla (?) met frietjes
T: 2 radler en 1 cola
B: 23.000 stappen ( := ) en fitnessen

Vandaag
O/L: 3 crackers met vegan appel/selderij zooi en cup a soup
A: aardappels en bloemkool of een diepvriespizza heb niet zo veel energie.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:50

Hier ook veel eetafspraken Laura, probeer daarom de andere dagen extra streng te zijn. Deze zondag gourmetten, volgende week AYCE bij een wereldrestaurant, en de week erna onbeperkt sushi :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:28

Hier gaat ie ook even niet zo lekker. Veel etentjes en snaai, dus ik sta ook maar even niet op de weegschaal.

Succes met je wedstrijd Dilan, gaat helemaal goed komen :j Ik was zo nerveus de eerste keer, was maar een impuls en ik reed samen met een doorgewinterde enduranceamazone, maar toch :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:48

Dankjewel :D
Ik heb ondanks de zenuwen gekozen voor een klasse 1 haha

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:58

Kimmie25501 schreef:
Prima lijstjes hoor Rien! Alleen een beetje onregelmatig!

Idd ineens heel rustig hier. Misschien omdat het bij iedereen zo gaat als bij mij :')

Gisteren mezelf weer gewogen. Ik weeg nu 60.9, dus ik ben wel weer iets aangekomen. Nog een kilo eraf, en dan ben ik helemaal tevreden.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en fruitstroop. (267)
L: drie boterhammen met een halvarine, boerenmetworst, 100% pindakaas naturel en fruitstroop. (440)
T: een snee ontbijtkoek met ongezouten roomboter, een boterham met chocoladepasta en twee kaneelstokjes. (240)
T: een cafe noir. (37)
A: gado-gado, basmatirijst, sperzieboontjes, erwtjes en worteltjes uit een potje, en een gekookt ei. Als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met granola. (652)
T: winegum, colaflesjes, drop schoolkrijt (1 krijtje), paaseitjes en een kop verse muntthee met bloemenhoning. (425)
B: 7000 stappen, 15 minuten fietsen, 60 minuten paard verzorgen en 40 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2152.

Wat is er precies onregelmatig?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:01

MarlindeRooz schreef:
Ben nu zo’n 8,2 kilo kwijt. Probeer redelijk gezond te eten. Maar is lastig...want ik ben een emotie eter en heb nogal veel emoties. Begon op 90,4 en zit nu op 82.2.

Gisteren
O: 5 rijstwafels
L: curry courgette soep met 4 stukjes stokbrood
A: quesedilla (?) met frietjes
T: 2 radler en 1 cola
B: 23.000 stappen ( := ) en fitnessen

Vandaag
O/L: 3 crackers met vegan appel/selderij zooi en cup a soup
A: aardappels en bloemkool of een diepvriespizza heb niet zo veel energie.

Wauw, zo veel stappen, op de dagen dat ik niet sport zet ik nog geen 6000 stappen. :') Ik loop daar in tegen wel zo'n 30 keer per dan de trap op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:02

Ja ik was ook verbaasd en trots haha. Vandaag dagje bankhangen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:28

Dilan93 schreef:
Dankjewel :D
Ik heb ondanks de zenuwen gekozen voor een klasse 1 haha

Voor mij was het echt aftasten of ik het wel leuk vond. Ik trainde dat paard op dat moment al een tijdje en zat zo 60-80km per week in het zadel, maar wedstrijden rijden heb ik nooit gedaan en ambitie had ik ook al niet. Tijdens het groomen begon het wel te kriebelen dus eerst maar eens geprobeerd. En nu een beetje hooked dus :Y) Helaas werkt mijn rug nog altijd niet mee...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:33

Da's echt balen :=

Ik wil het rijden van wedstrijden een paar keer proberen (als ik na de eerste keer niet al verslaafd ben haha :P ). Zo niet, dan stop ik mn startpas volgend jaar. En vind ik het wel helemaal geweldig, dan heb ik misschien al een winstpuntje (of 2) na dir seizoen haha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:23

Heb gisteren wel mijn schema van Healthadvies Breda gehad. :D
Dus weer ff een poging om back on track te komen qua voeding. :+

Planning qua eten voor vandaag:
O: havermout met eiwitpoeder, amandeldrink en bessen.
T: alpro go on met aardbeien
L: drie boterhammen met quorn slices en quorn smeersel
T: eiwitreep, snoeptomaatjes
A: zilvervliesrijst met wokgroenten en bonen in chilisaus
T: alpro go on met ananas

Kcal: 1736
Beweging: 3 km hardgelopen, klein uurtje paardrijden na het werk

Voeding blijft echt een gigantisch struikelblok :/ zo frustrerend, maar ook echt mn eigen schuld. Hou teveel van eten := :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:03

Succes en veel plezier op je wedstrijd Dilan! Gaat vast helemaal goed komen!

Rien, bv lunch overslaan, of qua hoeveelheden. Helemaal niks mis mee, net hoe jij dat fijn vindt. Ik zou er bv helemaal niks mee kunnen, maar dat is voor iedereen anders.

Lijkt me echt heel balen BK!

Wow Marlinde! Wat een boel stappen!

Gisteren best een oke dagje gehad. Behalve toen ik ineens in mijn werktas een reep melkchocola vond die ik had gekregen toen ik geslaagd was voor de landelijke alcoholcontrole, oeps :D
O: havermoutpap met halfvolle melk, een banaan, lijnzaad en een blokje pure chocola (toen wist ik natuurlijk nog niet dat ik die reep ging vinden :') ) (495)
T: een worstenbroodje en een peer. (108)
L/T (beetje gek, maar tijdens mijn werk had ik koffiepauze om half een en lunchpauze om half drie, heb het een beetje gespreid dus): een salade van couscous, paprika, cherrytomaatjes, kaas en linzen. Twee volkoren crackers met kalkoenfilet en 6 blokjes melkchocolade. Gelukkig was daarna mijn pauze om en kon ik niet meer eten :') (986)
A: erwtjes, schnitzel, aardappel en witte bonen. (498)
B: 8000 stappen, 33 minuten fietsen en 20 minuten paardrijden (buiten, met een paard dat alleen maar wilde racen)
Totaal kcal: 2087.

Het zat eigenlijk in de planning om na het rijden ongeveer om 20 uur thuis te zijn, toen wilde ik nog even lekker douchen en in de stoomdouche, om daarna lekker met een bakje kwark op de bank te ploffen.
Ik was pas om 22.30 thuis :') Dus daarna meteen naar bed gegaan en verder niks meer gedaan. Maar in principe geeft dat niet, want mijn lijstje was toch al aardig gevuld

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:11

Schema ziet er wel prima uit Dilan, hoef je iig geen honger mee te hebben. Dat vind ik altijd zo schelen in hoe veel ik wil vreten :')

Haha Kimmie, vervelend, het vinden van zo'n reep :P

Hier gaat ie wel lekker, mn BMi is eindelijk onder de 30 gezakt *\o/*

O: magere yoghurt met rood fruit en havermout
L: paprikasoep, 2 volk crackers met zalm en ei
T: frambozen, stukje bananenbrood
A: Pasta met spinazie, kip en Philadelphia
T: misschien nog een bakje kvarg straciatella :9

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:39

Kimmie25501 schreef:
Succes en veel plezier op je wedstrijd Dilan! Gaat vast helemaal goed komen!

Rien, bv lunch overslaan, of qua hoeveelheden. Helemaal niks mis mee, net hoe jij dat fijn vindt. Ik zou er bv helemaal niks mee kunnen, maar dat is voor iedereen anders.

Lijkt me echt heel balen BK!

Wow Marlinde! Wat een boel stappen!

Gisteren best een oke dagje gehad. Behalve toen ik ineens in mijn werktas een reep melkchocola vond die ik had gekregen toen ik geslaagd was voor de landelijke alcoholcontrole, oeps :D
O: havermoutpap met halfvolle melk, een banaan, lijnzaad en een blokje pure chocola (toen wist ik natuurlijk nog niet dat ik die reep ging vinden :') ) (495)
T: een worstenbroodje en een peer. (108)
L/T (beetje gek, maar tijdens mijn werk had ik koffiepauze om half een en lunchpauze om half drie, heb het een beetje gespreid dus): een salade van couscous, paprika, cherrytomaatjes, kaas en linzen. Twee volkoren crackers met kalkoenfilet en 6 blokjes melkchocolade. Gelukkig was daarna mijn pauze om en kon ik niet meer eten :') (986)
A: erwtjes, schnitzel, aardappel en witte bonen. (498)
B: 8000 stappen, 33 minuten fietsen en 20 minuten paardrijden (buiten, met een paard dat alleen maar wilde racen)
Totaal kcal: 2087.

Het zat eigenlijk in de planning om na het rijden ongeveer om 20 uur thuis te zijn, toen wilde ik nog even lekker douchen en in de stoomdouche, om daarna lekker met een bakje kwark op de bank te ploffen.
Ik was pas om 22.30 thuis :') Dus daarna meteen naar bed gegaan en verder niks meer gedaan. Maar in principe geeft dat niet, want mijn lijstje was toch al aardig gevuld

Oh zo, ja ik heb er eigenlijk niet zo´n moeite mee om eerlijk te zeggen.. Sinds ik mijn eetpatroon helemaal heb omgegooid en echt gezonde dingen ben gaan eten, veel groenten, heb ik ook veel minder trek/honger dan toen ik nog wel bijvoorbeeld pizza, patat enz. at. Als ik dan lees wat sommige weg kauwen op een dag, dat red ik echt nooit. :')

Gisteren:
O: smoothie van banaan, speltvlokken en yoghurt
L: 2 volkoren eierkoeken
T: proteïnereep van Body en fit
A: Zelf gemaakte broccolisoep met 4 plakjes ham er in.
T: 2 handjes cashewnoten
B: 1.15 uur cardio

Vandaag:
O: smoothie van banaan, speltvlokken en yoghurt
L: 5 kleine rijstwafel met filet american
T: 5 kleine blokjes jonge kaas en vast nog wel een Rocky rise reep
A: Waarschijnlijk zelf gemaakte tomatensoep of anders restje broccolisoep van gisteren

B: voor 12 uur al meer dan 10.000 stappen gezet, grasgemaaid bij ons vakantiehuis en thuis de tafels in de tuin schoongemaakt. Heb 2.5 week vakantie, zal dus ook veel meer gaan sporten. *\o/*