Ik meld mij hier ook graag! Naast paardrijden (blijft toch nr 1) ben ik sinds een paar jaar ook lekker aan het lopen. Niet extreem ver en zeker niet hard, maar wel met veel plezier en dat zijn de beste lopers. Gisteren 10,7 km gedaan: liedje lopen km rennen, liedje lopen etc. Deels zandpad, deels asfalt. Voel het wel in mijn benen, dus extra dagje rust anders zou ik morgen weer gegaan zijn. Tijdje terug een lelijke blessure gehad, dus probeer nu beter naar mijn lijf te luisteren.
Ik hoop dat ik in 2021 ook weer aan een leuk wedstrijdje mee kan doen of een leuke (city)trail.
Hebben jullie doelen voor 2021 en zo ja, welke?
Memuska
Geplaatst: 28-12-20 08:36
@ SV: de rug is een ramp. Ik heb standaard altijd rugpijn hoor, maar nu is 't gewoon in die fase dat ik de helft van de dag mijn been niet kan bewegen. Echt top. Gelukkig mag ik nog een aantal keer naar de kine. Maar voor mij mogen de fitnessen nu ECHT WEL terug open Oh die oefeningen krijg ik soms ook, vooral die zijwaartse pooooeeehhh not my favorite! Super foto's weer trouwens!!
Intussen wel 3 keer op de loopband gelopen maar dat.is.zo.verd*mde.saaaaaaaai. Maar goed, daar kan ik afstaan als het niet meer gaat hé.
@ Katrien: hoe was het??
@ Zucchero: welkom!! Mijn doelen voor 2021: - een aantal evenementen ook daadwerkelijk meelopen ipv alleen de inschrijvingen in de kast te hebben (ik hb nog in aanbieding: Urban Trail Antwerpen, Antwerp 10 Miles, Krawatenjogging, Port of Antwerp halve marathon, Brussel halve marathon, Kasterlee halve marathon, Titan Air, Titan Swim) - als de rug het toelaat: in Antwerpen de volledige marathon ipv de halve - 2021 loopkilometers volmaken
Mijn hardloopdoelen voor 2021: Een halve marathon lopen (georganiseerd) Elke week 50km lopen Sneller worden Mijn ideale gewicht bereiken (en vasthouden ) Genieten Doel van de marathon heb ik vooruitgeschoven naar eind 2021. Ik wil liever eerst iets sneller worden op deze afstanden en wat comfortabeler worden voordat ik de afstanden weer vergroot.
Nee nog geen doelen, omdat ik mij gisteren pas realiseerde dat het ooit misschien weer kan. Was een beetje uit mijn systeem gezakt door corona. Heb afgelopen jaar nog wel 11km voor het goede doel gelopen, maar dat was vooral wandelend, omdat het t eerste loopje na mijn blessure was en je sowieso ook wandelend mee mocht doen. Toen mocht ik van mezelf het eerste rondje alleen wandelend doen en het tweede rondje mocht ik intervallen. Sindsdien weer voorzichtig uit kunnen bouwen.
Ik zal eens nadenken over mijn doelen. Iig weer 10km aan 1 stuk kunnen rennen.
@0091: 50km per week. Wow dat is best veel! @memuska: wat balen!! Weet je ook een oorzaak? Klinkt wel heftig als je je been niet kunt bewegen. Beterschap!
Dag dames! Hopelijk hebben jullie allemaal genoten van een rustige kerst.
SV weer prachtige foto's!
Memuska echt balen van je rug. Ben je al terug aan het zwemmen? Dat hielp ook wel, dacht ik?
Ik heb al een paar weken m'n oefeningetjes aan te kant geschoven wegen geen zin in. Maar zal ze maar eens terug doen. Ben precies weer paar kg bijgekomen, voel me niet zo fit.
Welkom Zucherro. Veel plezier met opnieuw opbouwen! Wat voor blessure heb je gehad? Ten gevolge van het hardlopen?
Meerdaalwoudtrail was leuk!! Echt heerlijk vettig! Ik t begin probeer je de diepe plassen en erge modder te vermijden, maar dat had eigenlijk weinig nut. Dus gewoon heerlijk overal doorheen. Wel blij met m'n trailschoenen met heel veel grip. Ik voelde me niet echt in form, maar m'n man had me toch zo ver gekregen dat ik voor een zo goed mogelijke tijd wou gaan. M'n man nam het voortouw en ik moest alleen maar volgen en kijken waar ik m'n voeten zette. En eigenlijk ging alles goed. En toen liepen we dus verkeerd (bijna aan km 15). Plots zei m'n man 'hé er staat een pijltje in de andere richting' en ik zeg nog 'zou wel kunnen, zal van de andere afstanden zijn'. Tot we bij een kruispunt kwamen zonder pijltjes. Op terugweg naar het punt waar we verkeerd waren gegaan trouwens nog iemand tegen gekomen, dat pijltje was dus gewoon niet zo heel duidelijk (en m'n man is niet zo goed in het interpreteren van pijltjes). Dus ja, bijna 2km omweg gedaan. Natuurlijk dan even een dipje. En toen kwam ineens een vriend ons tegemoet gelopen (hij was een klein stukje voor ons normaal) dat hij al 2x verkeerd was gelopen. Dus daar ook weer tijd verspild. Uiteindelijk gefinisht met 19,6km in 1:38:19. 'Goed' voor plaats 29 van de 309. Jammer van het verkeerd lopen dus, anders zou het zeker top 5 geweest zijn. Maar het was toch een hele leuke en mooie run!
Ik heb niet echt doelen. Beter, sneller, verder... zoiets.
Memuska
Geplaatst: 28-12-20 17:15
@ Zucchero: ik heb een gebroken wervel en 5 hernia's. Soms drukt er een stukje op een zenuw en dan valt mijn been uit, simpel verteld.
@ Katrien: nog niet terug aan 't zwemmen, ik zou dat idd echt moeten doen, zeker nu ik niet naar de fitness kan, maar iets houdt mij tegen. Ik vind een zwembad sowieso al vies, allicht is het dat. Hopelijk dat deze of volgende zomer ons zwembad thuis geïnstalleerd kan worden, zou al veel schelen. Maar, eerst binnen verbouwen was de afspraak (boe).
Klinkt leuk, die trail!!! Door de modder lopen vind ik echt super, ik zou nog n goeie veldrijder zijn (qua modder, niet qua fietstalent, maar ik zou dus toch achteraan hangen dus dat zou mooi uitkomen hé). Wel balen van het fout lopen, maar alsnog een super knappe tijd!!!
Ik ging vandaag de eerste keer terug buiten lopen. Wat. Een. Ramp. De rug deed het relatief goed hoor, de normale pijn en getrek aan m'n spieren. Maar holy hell, mijn hartslag?!!! Wat was dat? Heb ocharme 3 km gelopen en zat echt tegen de 170. M'n plan was om een lusje van 6 km te doen maar dat heb ik dus al snel opgeborgen. Géén idee wat dat was. Boe.
Supervixen
Geplaatst: 28-12-20 17:23
Jammer Katharinaa dat jullie verkeerd zijn gelopen, maar wel een top tempo!
Memuska wat waardeloos van je rug zeg en de loopband is echt übersaai ja. Heb je die titan swim al eens gedaan trouwens? Die leek mij echt ook heel leuk.
Zucchero welkom! Mijn doelen voor 2021 zijn zo ongeveer: - de 50km ultra lopen die ik heb moeten uitstellen. - toch wel weer die 3000km hardlopen aantikken (dit jaar zit ik er al over). - heel veel genieten van mooie, lange trails. - stiekem wil ik de 10km nog onder de 45 minuten lopen. Is geen must. - blessurevrij blijven
Nog niet, maar ik was dus ingeschreven! Leek me ook echt tof! De Run heb ik al een paar keer gedaan, en ook andere obstacle runs, vind ik echt héél tof.
Wij gaan uit de stad verhuizen richting de hondsrug. Ik vind dat doel van 2021 km lopen wel een hele leuke! Verder mijn nieuwe omgeving leren kennen en vooral heel veel genieten van de schitterende natuur
Zeker, een deels nieuwe route van 14.6km op gpx gedaan in het bos. Op mijn nieuwe trailschoenen. Die nu smerig zijn
Memuska
Geplaatst: 29-12-20 17:56
K heb het overleefd! Ging alweer stukken beter vanochtend. Tempo stukje lager, da's mss niet slecht. Morgen en overmorgen doe ik telkens nog 5 km, dat brengt mijn jaartotaal perféct op 1500 en daar is de cijfertjesfreak in mij blij mee.
Vrijdag ga ik dan met mijn beste vriendin een rondje doen, kan daarna mijn petekindje (haar zoontje dus) gelijk zijn briefje lezen. Hip hip hoi! En daarna maar weer eens schema'tje (laten) maken.
@ liespower: jij sluit je dus aan bij mijn doel van 2021 km, mooi zo, kunnen we tegen elkaar zeuren Waar ligt dat ergens in Nederland? Sorry, mijn aardrijkskunde is niet zo sterk en al zeker niet buiten m'n eigen landsgrenzen
@ Zucchero: dat ga ik morgen hebben, ik had net les en paard wisselde tussen de meewerkend-dressuurpaard-modus en de springerige-en-kijkerige-Arabieren-modus. Poeh. Fijn gelopen wel zo te lezen, top!
@ SV: weer prachtige foto's! Maak je die dan met je mobiel onderweg? Propere trailschoenen, da's ook niks hé.
Dat is inderdaad een mooi rond getal, dat gaat mij niet lukken dit jaar. Fijn dat het beter ging!
Ja, deze zijn weer met mijn mobiel gemaakt.
Zucchero goed bezig geweest ook.
Ik had niks te doen dus heb het een en ander berekend. Ik heb dit jaar 3026,54km gelopen (oudjaarsdag ga ik nog), waarvan 981,64km op de weg en 2044,9km trail. Ik ga de eindstand van dit jaar op een medaille laten graveren, vind ik een mooie herinnering.
Katharinaa
Geplaatst: 30-12-20 15:45
@Memuska goed dat het beter ging! Ik vind zwembaden ook niet zo proper, snap wel dat dat je tegen houdt.
Ik heb ooit 1 keer een Titan obstacle run gedaan, super leuk en toe was ik helemaal niet getraind! Wil dat wel nog een doen!
Liespower mooi doel, alvast veel succes! Leuk dat je ergens gaat wonen met mooiere natuur!
Goed gelopen Zucchero, stijve kuiten houden je niet tegen blijkbaar!
Leuke schoenen SV, zaten ze goed? Trailschoenen zijn niet gemaakt om proper te blijven! Pijntjes weg? Wow mooie cijfers SV!
Ik doe morgen normaal nog 12 km, dan kom ik aan 2285km dit jaar. Gisteren had ik interval 4x2km op de planning maar heb er 2x2km van gemaakt (en langer uitlopen) want ik heb een pijntje in m'n hamstring rechts. Vrijdag tijdens de trail niets gevoeld, maar zaterdag en zondag trok dat echt heel hard. Maandag en dinsdag geen pijn meer, maar dus tijdens het hardlopen begon het weer pijn te doen. Training dan maar ingekort.
Ah wij hebben ook het een en ander van blackroll. Als het goed is hebben ze ook een app, daar staan allemaal oefeningen op die je met het materiaal kunt doen. Die gebruikt mijn vriend altijd, moet je even kijken, kun je downloaden.
Schoenen zitten prima, is al mijn 6e paar van dit type.
Helaas was gisteren wat teveel van het goede en had ik weer last van mijn bilspier. Dus weer een stapje terug.
Memuska
Geplaatst: 30-12-20 17:48
@ SV: wauw, knappe cijfers!!! Vervelend van je bilspier, hopelijk gaat het snel weer beter!
@ Katrien: ik krijg al pijn van er naar te kijken, maar 't is voor het goede doel hé! Leuk cadeau! Ik heb zoals SV al zei ook wat materiaal van Blackroll en weleens wat online opgezocht, is veel over te vinden. Als je mee wilt met obtacle (als er ooit een doorgaat), altijd welkom hé
Ik deed vanochtend 0,5 km " te veel" en moet nu morgen afklokken op 4,5. Daarna bij de kine geweest, hmpf. Gemengde gevoelens. Gelukkig kon ik gaan maar nu heb ik wel veel pijn. 't Is wel lastig te determineren of de spierpijn komt van a. het hardlopen b. de les met paard van gisteren c. de kine
App gevonden, thanks! Staan inderdaad duidelijke illustraties in. Maar wanneer gebruiken jullie het? Vlak na het lopen? Of wanneer je pijn hebt? Of voor het lopen?
SV, terug wat op de weg lopen dan? Wanneer moest je ook al weer naar de fysio?
Memuska, hou me op de hoogte van je obstacle run plannen! Ai lastig dat je spierpijn hebt, maar dat is beter dan gewrichtspijn zeker?