Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:32

Janine1990 schreef:
O: Overnight oats met cacao en jus d'orange
T: Kruidkoek of appel, ik denk het laatste
L: Twee boterhammen met roomboter en kipfilet met bieslook.
T: Appel en eventueel nog een kruidkoek
A: Verrassing, dat staat klaar als ik thuiskom.

B: Lunchloopje en vanavond nog maar even een stevige training *\o/* Lang leve het prachtige weer!

Even aanpassen...

O: Overnight oats met cacao en jus d'orange
T: -
L: Twee boterhammen met roomboter en kipfilet met bieslook, een gekookt ei, en optimel drink, en wat salade (cherry tomaatjes, komkommer, sla en wat kipfilet
T: 2 appels en 3 paaseitjes, paar ongezouten nootjes
A: nog steeds een verrassing...

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:43

Mijn dagje vandaag:

O: 200g Skyr vanille met 15g schuddebuikjes (231)
L: Een pakje indomie special chicken (343)
T: Een protein wafel van B&F (205) en een zakje B&F original smart protein chips (92)
A: Een kom bloemkoolsoep (57) en een naanbrood (380)

Totaal: 1.308 kcal. Nog erg mager maar heb gister veel wijn gedronken dus ik compenseer vandaag weer een beetje. Ben ook nog eens heel erg moe en heb heel kort geslapen vannacht. Als ik vanavond nog wel snaaitrek krijg heb ik nog een mini reep tony's chocolony liggen (252) en dat brengt m'n totaal op 1560.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:57

Ik heb banaan-karamel ijs als toetje
*\o/*

We aten hier eigenlijk praktisch elke avond wel toetjes na het eten, complete suikerbommen, maar dat deden we zonder erbij na te denken. Sinds ik begonnen ben met afvallen doen we dat eigenlijk nooit meer. Later op de avond nog wel eens wat yoghurt met fruit, maar geen Mona pudding en Danio bakken meer. Heel soms doe ik het wel, en dan ook gelijk goed :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:18

Mijn lijstje:
O: Breaker High Protein, twee roggecrackers met huttenkase, gerookte kipfilet en komkommer
T: mueslireepje
L: boerenkoolstamppot, 4 maiswafels met ossenworst, 2 maiswafels met slankie, glas karnemelk
T: appel, mueslireepje, eierkoek
A: pizza

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:05

Jaa mijn ouders eten ook elke avond een toetje! Doe ik ook al jaren niet meer, ook niet als ik niet op mn eten let haha. Of nouja neem vaak nog wel iets van kwark oid 's avonds maar niet meer direct na mijn avond eten en ook gewoon meer als tussen doortje haha. Maar zo heel af en toe vind ik het toch nog wel lekker dus dan neem ik wel iets.. zo eet ik op mn werk bijvoorbeeld wel al-tijd een toetje :'D Altijd chocolade ganache met karamel zeezout (zijn van die achterlijk dure toetjes van 2 euro voor een mini potje.. van mn eigen geld koop ik dat niet zomaar omdat ik 't veel te duur vind maar als ik op mn werk moet eten kan ik het toch gewoon gratis pakken dus dan neem ik het wel _O- )

Cheetahfan schreef:
Net lijstje Laura!

Black Kelpie: verstandig, even rust
pakken! En lekker avondeten!

Mijn lijstje vandaag is bijna gênant zo veel :'). Dagen van 08:45 - 17:00 aan onderzoek en statistiek werken = stress vreetneigingen en verveling. :o
Wel bijna allemaal 'gezond', maar wel veel.. Maargoed, die plaatsen we ook!

O: 200 gram magere Kwark met kaneel, bosbessen en 30 gram superfoodmuesli
T: appel, 5 dropfruit duo's
L: 2 kleine Khd arme bh met ham, bakje rauwkostsalade en spinazie
T: 150 g magere yoghurt met 1 weetabix en wat rozijnen, bakje perzik kwark uit de kantine met stukjes kiwi

Wsl nog:
T2: Frozen yoghurt met vers fruit en wat chiazaad van de Yoghurt Barn
A: 1 volkoren wrap met gerookte kip, tomaat, sla en avocado. En nog wat losse sla/komkommer/tomaat.
T: kwart galia meloen als ik nog trek heb na het sporten

D: Thee, water
B: uur fitness (voornamelijk kracht en op de bosu)

Valt toch reuze mee?! (:

Mijn lijstje van vandaag;
T: Banaan (124)
L: 2 speltcrackers, 2 gekookte eieren, 50gr gerookte zalm (549)
T: 225 optimel yoghurt koffiesmaak & combat crunch bar (327)
A: zelfgemaakte pilaf (360)
T: 225gr skyr vanille +150gr mixed berries & cherries (238)
B: 5:45 - 15:45 gewerkt (bewegend werk) & half uurtje sporten

1599 kcal totaal, 178gr kHz, 50gr vet en 114gr eiwit

Zit een beetje in dilemma, want heb vandaag echt wel veel verbrand en zit ook nog eens 200 onder mn kcal doel, maar mn laatste tussendoortje moet ik nog eten, en ik wil om 21:00 gaan slapen want morgen gaat weer om 5:00 mn wekker dus wil aan de andere kant ook weer niks meer eten na dat tussendoortje, want dan kan ik weer niet slapen.. had ik gister avond ook en daardoor heb ik vannacht maar 4 uurtjes slaap gehad _-:(

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:08

Netjes Cheetahfan! Je ziet er echt goed uit :) Wat voor krachttraining doe je?

Kun je niet je portie wat groter maken Nadine?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:25

Nou dat is t ding dus.. m'n Skyr is op en fruit heb ik nog wel in de diepvries maar vind al die suikers niet zon slim idee met oog op m'n slaap hahaha

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:50

Nette lijstjes!
Omg, zo lekker kelpie! Wij eten eigenlijk wel altijd een toetje, maar dat is meestal vla of yoghurt. Dus niet echt ongezond.
één keertje iets minder is niet zo erg toch Nadine? Anders kun je morgen misschien een beetje compenseren? Weinig slapen 's nachts is ook niet fijn.

Best een netjes lijstje vandaag. wilde eigenlijk nog even wandelen met mijn paard, maar hij was zo braaf bij het rijden (heb eindelijk gedraafd *\o/* ) dat ik dat besloot maar even niet meer te doen. Wel wil ik zo nog even mijn oefeningen gaan doen, kijken of mijn arm weer normaal is.
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en bosbessenjam en een beker melk.
T: water en een sultana.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, hazelnootpasta en bosbessenjam, water en een kop thee.
T: een appel en water.
A: drie boterhammen met zalm, pindakaas, en hagelslag, een korstje met pure chocoladepasta en een beker melk. Oh ja, en een haring.
T: wss kop thee.
B: 75 minuten fietsen, 4 keer bij gym 4 rondes lopen van 13 km/u (niet mijn hobby :') ), paard poetsen en weer gereden. Ongeveer een uur denk ik, supertrots, want, weer gedraafd! Ook nog even in het bos gestapt. En ik wil zo nog even 15 minuten mijn oefeningen gaan doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:18

xNavatu dan zou ik het denk ik voor vandaag even laten, het moet je geen slaap gaan kosten.

Wij aten thuis nooit toetjes, maar nu haalt mn moeder wel iedere week als we daar eten een toetje :+ ze weet inmiddels dat ik niet neem, en mn man eet nu niet meer mee, dus nu is t alleen nog een danoontje voor de kinderen :')

Ik heb uiteindelijk niet gesport vanavond, ik kreeg vanmiddag ineens ontzettende keelpijn, dus heb besloten maar even een rustige avond in te lassen. Even zorgen dat ik niet ziek word. Evengoed veel bewogen vsndaag, de hele dag gestaan en gelopen.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:43

Annikoe schreef:
imka schreef:
Intermittent fasting, oftewel vasten. ;) Ik doe het ook van 14.00 - 18.00 elke dag. In het begin was het zwaar, nu heb ik ook echt geen trek meer tot 14.00.

Maar eet je van niet van 2 tot 6? Of eet je niet vóór 2 en na 6?

Hardlopen is ook niet voor mij weggelegd. Sowieso heb ik een hekel aan rennen :o En daarnaast ben ik hypermobiel dus is alles nogal snel overbelast.

Ik eet van 14.00 - 18.00. :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:30

Maar dan eet je dus 20 uur niks? :wow:
En dat zou dan moeten helpen met afvallen? Niet als kritiek bedoeld, gewoon nieuwsgierig. Ik zou dan echt omvallen denk ik.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:37

Pfoeh, ik gebruik IMF heel anders..
Ontbijt rond 10/11, tussendoor 12/13 (ik splits me ontbijt in 2 dus eigenlijk geen tussendoor), dan lunch 15/16 en avond rond 19. En tussendoortje rond half 9.

Ik gebruik t niet zo extreem dat je andere uren niet eet.. ik gebruik t eigenlijk om te rekken. Ochtend heb k toch weinig trek. Als k om 7;00 al begin met eten heb ik te weinig aan wat ik eet. :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:38

Ik ben vooral benieuwd waarom je dat zou doen/willen. Lijkt me vreselijk :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:43

Ik heb het ook een tijdje gedaan en beviel me prima, meer energie (?) en veel minder moeite om me aan m'n caloriedoel te houden. Maar 4 uur lijkt me erg kort... Hoe krijg je in die tijd voldoende binnen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 07:52

4 uur om te eten lijkt me ook wel heel weinig, dan moet je heel veel in korte tijd eten om genoeg binnen te krijgen lijkt me.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:03

Eulogy: Thanks! :D Voornamelijk met eigen lichaamsgewicht. :j Ik gooi een matje neer en dan vaak buik/benen, squats wel met gewicht en soms ook met de bosu erbij. :)
Wat doe jij eigenlijk voor training?

Kimmie: wat fijn dat je weer gedraafd hebt! :D

Lijstje voor vandaag, weer tot laat uni. Mis echt dat ik thuis mijn lunch kan klaarmaken. :')

O: 200 gram magere kwark met vanille whey en kokossnippers, 1 khd arme boterham met notenpasta
T: appel
L: 2 khd arme boterhammen met een gekookt ei
T: klein bakje protein raspberry quark van melkunie
t2: banaan
A: 200 gram ijsbergsla met een halve komkommer en wat blokjes apetine feta light, 2 eiwit met kruiden en ui in de pan gebakken (restjes)

B: geen tijd om te sporten denk ik vandaag...
D: thee, water

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:23

Mijn lijstje vandaag:

O: overnight oats / passievrucht
T: Appel
L: Salade
T: Noten
A: Volkoren spaghetti

S: nog geen idee

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:36

Toetjes, ja als je yoghurt een toetje kan noemen dan wel :')
Maar als ik vol ben niet :n

Gisteravond was ik vol. Had een kippenpoot (die ik nooit helemaal afkluif, dat laat ik aan m'n vader over :P ), gebakken aardappeltjes in de Actifry, die zijn dus vrij droog. Beetje fritessaus en curry erbij. En sla... Italiaanse salade met poempoenpitjes enzeu... <3 Daar heb ik beetje te veel van gehad dus de rest van de avond niets meer. :P

En nu moet ik vanavond weer bedenken wat we gaan eten... Help... -O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:39

4 uur om te eten lijkt mij ook niet echt fijn, maar ik heb dan ook wel mijn ontbijt echt nodig. Heb ook een tijdje niet ontbeten, maar toen ik een keer tijdens de gym flauwviel (het eerste uur) daar ook weer mee gestopt :')
Mooie lijstjes Cheetah en Cat!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:43

Merk dat ik weer in een lekkere flow zit. Ondanks dat ik niet echt afval, ben ik wel blij met hoe ik nu eet en sport, en heb ik niet meer wat ik voorheen wel altijd had "het heeft toch geen zin, dan eet ik wel weer gewoon". Dit is nu een fijn eetpatroon, niet het gevoel dat ik er wat voor laat, en ik word wel degelijk strakker, dat gewicht komt wel weer :)

Vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en water
T: aardbeien
L: volkoren wrap met kipfilet, light boursin en ijsbergsla, kom soep uit de kantine
T: sinaasappel, cherrytomaatjes
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: klein zakje chips

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 10:28

Laura, dat is het belangrijkste! Ook al gaat afvallen niet zo snel, als jij je maar goed voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:30

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 220g Skyr honing met 20g schuddebuikjes (262)
L: Knoflook&koriander naanbrood met een kom bloemkoolsoep (437)
T: Think thin brownie crunch bar (230)
A: Tortellini met een scheutje kookroom, parmezaan en uitgebakken spekjes (500)

Zit voor nu op 1429 dus moet zo even kijken wat ik er nog bij pak. Misschien dat ik de rest van m'n skyr nog ergens tijdens de dag opeet, anders vanavond een snackje ofzo.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:34

Hebben mensen tips voor betaalbaar, mager broodbeleg? Andere eis is dat het lang houdbaar is of binnen een week op kan (ga in de weekenden naar m'n ouders).

Ik heb nu pindakaas, 30+ kaas, leverworst en jam in huis. Ik zat te denken aan kipfilet of zuivelspread. Maar veel verder gaat m'n inspiratie niet :') Honing zou ook nog kunnen.

En m'n vriend kwam met de tip om kwark te eten ipv Griekse yoghurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:35

Kipfilet is wel een goeie om op brood te doen, ik vind het vooral lekker op een wrap met gekruide zuivelspread eronder (wel light want daar zitten minder kcal in).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:40

Kipfilet, hartstikke lekker! Sandwichspread is ook wel lekker :j Smeerkaas, slankie bijvoorbeeld...