Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:17

Klopt, ik heb die salades ook wel eens gezien!

Ik zit inclusief avondeten op 1140 calorieën en ga nog paardrijden, ik wil nog wel een tussendoortje, maar weet niet zo goed wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:22

IsaCalixa schreef:
Ja inderdaad, wanneer je de rest van de dag rustig aan doet valt zo'n salade nog mee :)

Met zo'n magere maaltijd hoef je zelfs niet rustig aan te doen de rest van de dag! *\o/*

Fearn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:26

Die balans inderdaad niet :D Ik doelde meer op de door mij genoemde salades :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:32

Man mijn dag is een zooitje wel netjes met de. Crackers ontbeten. Maar rond lunch belde vriendin om te wandelen dus zijn de hele middag op stap geweest en nu net mijn andere honden ook nog uitgelaten maar verder dus niks gegeten behalve ontbijt en heb ook geen honger.
Voor avondeten komen er aardappels uit de oven bij me beetje mayo en veel groentes. Morgen beter mijn best doen. Ik merk dat ik weer steeds minder ga eten das niet goed

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:36

Maar het is half 5? Je kunt vandaag dan toch makkelijk gewoon nog wat extra's eten? Hoeft toch niet persee morgen beter je best te gaan doen, je hebt toch nog alle tijd om vandaag ook nog wat beter te maken?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:38

Heb alleen helemaal geen honger en als ik dan eet word ik misselijk. Zal iig wat vruchtensap drinken ipv water.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:16

Lijstje van vandaag:

O: 2 wasa crackers met chorizo
L: 2 sneetjes brood met gebraden gehakt
T: Eat natural reep.
A: Sperziebonen met een tartaartje en aardappels.

B: Buitenritje gedaan. Stal klusjes en momenteel anderhalf uur aan het sporten. :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:33

O: whey perfection 28gr, 9 mrlba toast naturel, 100gr gerookte zalm en 1 eetlepel nutella..
T: banaan
L: ik heb het niet gehaald om te lunchen vandaag
T: -
A: 100gr twister fries, 250gr zalm op huid, 8 snoeptomaatjes, 1/4 komkommer, 2 worteltjes en een eetlepel omega 369 olie.
T: blokje pure chocolade en een doosje rozijntjes

Beweging: 256 calorieen verbrand met een uurtje cardio

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:47

Wat voor cardio doe jij dan Samblabla? Want ik verbrand met anderhalf uur cardio 762 kcal.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:55

ik doe een half uurtje op de loopband met om de 5 minuten een minuut rennen. Ik loop gemiddeld 5,0/5,5km per uur en als ik ren dan ga ik naar 8km. Daarna 10 minuten roeien, daarna 10 minuten op de armfiets en dan nog eens 10 minuten op de ligfiets. Ik ben ook pas 5 weken bezig.

Ik vindt dit voor mij prima, ik ga 5 keer per week naar de sportschool.

Dat doe ik normaal, ik ben op dit moment ziek aan het worden (luchtwegen infectie) dus moest rustiger uitdoen. Heb vandaag 30 minuten loopband gedaan, 20 minuten ligfiets en 10 minuten armfiets.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 12-11-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:56

Hoe berekenen jullie dat überhaupt?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:58

Eulogy schreef:

Staat op de apparaten.. Dan staat de tijd, afstand en de calorieen die je verbrand.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:05

Oh ja als dat voor jou werkt dan is daar prima hoor, daar geen commentaar op. Was alleen benieuwd waarom jij dan een stuk minder verbrandt dan ik.

Ik doe nu: 15 minuten fietsen, 10 minuten traplopen, 15 minuten synchro (raar ding), 15 minuten crosstrainer en 15 minuten loopband met om de minuut, 2 minuten rennen. Zit dus niet in totaal op anderhalf uur, maar wel als ik daar rond loop e.d.

Was wel leuk vandaag, m'n conditie is vooruit gegaan. :D Normaal op de loopband deed ik 1 minuut lopen en 1 minuut rennen en nu kon ik dus al om de minuut, 2 minuten rennen. Raak je wel gemotiveerd van.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:07

Zo vatte ik het ook niet op haha. Iedereen vult het natuurlijk anders in. Oh dat is wel goed! ik heb dat ook, zodra ik vooruitgang boek dan ben ik niet meer van mijn stuk te slaan. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:08

Samblabla schreef:
Eulogy schreef:

Staat op de apparaten.. Dan staat de tijd, afstand en de calorieen die je verbrand.

Dat is helaas niet zo accuraat. Tenzij je er een hartslagmeter en/of een speciaal sporthorloge voor gebruikt, kun je het aantal verbrande calorieën eigenlijk niet meten en heeft dit dus geen nut. Je kunt beter kijken naar je activiteitsniveau.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:09

Samblabla schreef:
Eulogy schreef:

Die apparaten geven ook maar een indicatie he, vaak zitten ze er naast. Je kan beter een hartslagmeter aanschaffen als je preciezer wilt weten hoeveel je verbrandt.
Denk dat je nu vaak de beweging overschat :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:11

Bij mij is het een programma van de fysio en hij heeft aangegeven hoeveel ik ongeveer zal verbranden tijdens dit programma.

@Samblabla, ja het is inderdaad echt een fijn gevoel als je verschil voelt in je lichaam. :D
Laatst bijgewerkt door Nottinghill op 12-11-15 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:11

Dus ik verbrand minder dan ik denk? Nou lekker dan. Ik dacht al dat ik weinig deed verbranden maar nu zakt me serieus de moed in de schoenen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:12

_xrose schreef:
Bij mij is het een programma van de fysio en hij heeft aangegeven hoeveel ik ongeveer zal verbranden tijdens dit programma.

@Samblabla, nee het is inderdaad echt een fijn gevoel als je verschil voelt in je lichaam.

Zelfde verhaal als de fitness apparaten (al betrouwbaarder dan die apparaten) denk ik :)

@Samblabla; meestal wel ja. Is zo'n sporthorloge niks voor jou dan?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 12-11-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:12

Het is een indicatie inderdaad, maar het het zal er echt geen 200 kcal naast zitten, anders kan je net zo goed niks op die apparaten aangeven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:13

_xrose schreef:
Het is een indicatie inderdaad, maar het het zal er echt geen 200 kcal naast zitten, anders kan je net zo goed niks op die apparaten aangeven.

Nou...... Volgens mij ben ik op de crosstrainers wel ns aan 1000kcal gekomen binnen een uur. Dat zal je niet zo snel krijgen haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:15

Wat het apparaat aangeeft kan er makkelijk zo'n 200kcal naast zitten, dat verschilt namelijk ECHT onwijs per persoon. Als je het zo bijhoudt dan zul je al heel snel je energieverbruik overschatten.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:16

Die apparaten meten je hartslag toch ook gewoon? In ieder geval bij onze sportschool wel.
Mijn man en ik stappen wel eens tegelijk op de apparaten, zelfde tijd etc en toch verband ik meer dan mijn man.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:17

Ja maar ze zijn niet erg accuraat. Of je moet echt een hartslagmeter om je buik oid hebben die aan het apparaat gekoppeld is

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:18

IMANDRA schreef:
_xrose schreef:

@Samblabla, nee het is inderdaad echt een fijn gevoel als je verschil voelt in je lichaam.

Zelfde verhaal als de fitness apparaten (al betrouwbaarder dan die apparaten) denk ik :)

@Samblabla; meestal wel ja. Is zo'n sporthorloge niks voor jou dan?

Ik had der laatst een bij de decathlon gezien maar ik snap echt niks van die dingen.

En ik denk niet dat ik meer dan 100kcal ernaast zal gaan zitten aangezien ik ook elke keer hetzelfde doe en ook iedere keer een andere score heb. Maargoed, ik zal wel eens kijken naar die horloge dingen.

Heb jij eventueel een die aan te raden is? Er zijn zoveel en ik betaal eerlijk gezegt niet teveel voor zo'n horloge.