Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:21

Cer schreef:
Nou ja ik trek een laagje gel over mn nagels voor de stevigheid (tot grote irritatie van profs, maar eej :') ) zodat ik alle gewone lakjes lekker kan gebruiken en om de twee dagen wat anders kan doen #vindikleuk :D

Ik ben ook zo'n domme consument die zelf een laagje gel legt hoor, dus ik schud je graag de hand :D

Maar goed, ik ben wel serieus aan het kijken naar een gel opleiding. Niet eens om mn brood mee te verdienen maar puur om te leren over de verdere theorie etc. Zou het leuk vinden om er echt wat vaardiger in te worden mbv wat praktijklessen.

Had een mooi adres gevonden waar ze met Magnetic werken en lesgeven maar helaas alleen overdag op maandag/dinsdag maar dat zijn mijn werkdagen.

Cer

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:41

Nee het geld voor die opleiding vind ik echt te duur voor een beetje doehetzelven..

Maar er zijn dan wel dingen waar je tegenaan loopt, het simpele 'past iedere base overal onder', of 'is een primer alleen voldoende'.. en 'kan je base van merk A combineren met builder van merk B'.. of 'kan ik alleen een hoekje fixen of moet dan de hele nagel opnieuw'.. etc..
maar ja als je dan iets probeert en het valt er af, dan kon het niet.. Zo denk ik dan maar :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:02

als ik bovenstaand allemaal zo hoor ben ik zo blij met mijn simpele essence nagellakjes :+
Maar moet ook zeggen dat ik wel erg veel geluk heb met mijn eigen nagels en de hardheid hiervan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:55

Stomme vraag misschien hoor maar kan je de base en de ultra shine gebruiken zonder kleur er tussen? En dan met normale lakjes erover heen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:10

Ik ga vanavond mijn nagels in de kleuren van Slytherin house lakken :+.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:14

Yenni schreef:
Stomme vraag misschien hoor maar kan je de base en de ultra shine gebruiken zonder kleur er tussen? En dan met normale lakjes erover heen?

Ik werk niet met pg, maar als een klant blank wil doe ik 2x base en 2x top

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:42

Ik had nog geen wit in mijn collectie, en ik wou vandaag nieuwe lak op doen..... komt ome Ali net langs! Thnx toe China :)Afbeelding

Direct ff iets mee maken nu

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:45

Hoeveel pinkgellac heb je? :p

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:37

Janinevv schreef:
Hoeveel pinkgellac heb je? :p

Niet gek veel hoor, 9 stuks!

Nou ik heb mijn eerste french manicure gemaakt, met 1 dun laagje charming nude, en wit van Born pretty die ik zonet binnen gekregen heb.

Valt nog niet mee, en oh ik heb mijn wijsvinger ook gerepareerd met thee zakje, ook voor het aller eerst! Hopelijk scheurd hij zo niet verder in... anders heb ik 1 nagel echt mega mega kort :(

Dit is het resultaat.. (reacties op mijn nagelriemen hoef ik niet, ik vet ze elke dag 2 keer in maar het word nog niet echt beter) op de foto heb ik ze ook net ingevet....
Afbeelding
Deze is met reparatie nagel

En deze is gewoon..

Afbeelding

Het zijn mijn eigen nagels ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:42

LadyMadonna schreef:
Ik heb moeite met "doe het zelvers" die zich werkelijk nergens in verdiepen, een dot gel of acryl op de nagel kwakken en dan na drie weken zeuren dat ze een bacterie of schimmel hebben.
Die types ben ik écht allergisch voor

Ja, dat begrijp ik maar al te goed. Zolang de 'doe het zelver' zich aan de basis hygiëne-regels houdt, zou het geen probleem moeten zijn. Helaas zijn er genoeg 'doe het zelvers' die niet de theorie rondom hygiëne in combinatie met kunstnagels kennen en denken er met alleen handen wassen klaar mee te zijn. Die vormen een probleem voor de nagelstylistes, die het dan weer mogen oplossen (of eigenlijk deze mensen weer naar de huisarts moeten doorsturen).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:43

Vertel,nou ik raak ik nieuwsgierig, repareren met een thee zakje? :? 8-)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:45

Ojajoh schreef:
Shenavallie schreef:
De echte gel lak (dus niet de variant uit de winkel) moet inderdaad onder een LED of UV lamp.

ah ok, maar die uit de simpele drogist kan dus wel gewoon zo erop?
sorry als ik veel domme vragen stel maar ik de laatste jaren alleen maar gevreten en heb balle verstand haha

ladymadonna: ja wat versta jij onder doe-het-zelvers? doel je dan op de mensen die nepnagels zetten?
ik wil alleen mn nagels gewoon een kleurtje geven :')

Die uit de winkel hoeft vaak niet onder de lamp, zoals Impulz. Maar koop je bijvoorbeeld gel lak van KISS bij bijvoorbeeld ICI Parix, dan moet die wel weer onder de lamp. Het moet op de verpakking staan, zoals bijvoorbeeld: "No lamp needed". Gel lak die wel onder de lamp moet, heeft er meestal UV op staan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:48

kusvoorjou schreef:
Ik had nog geen wit in mijn collectie, en ik wou vandaag nieuwe lak op doen..... komt ome Ali net langs! Thnx toe China :)[ [url=m/LKvaaq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Direct ff iets mee maken nu

Ze hebben nu nieuwe flesjes inderdaad, met weer hele nieuwe kleuren! *\o/*
Jammer dat de vierkante langzamerhand verdwijnen, want die vind ik wel erg leuk. Het gaat uiteindelijk om de inhoud, hou ik mijzelf dan ook maar voor. :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:08

Ojajoh schreef:
Vertel,nou ik raak ik nieuwsgierig, repareren met een thee zakje? :? 8-)

Jaa je knipt een stukje van een thee zakje (zonder inhoud uiteraard haha!) op maat van de scheur.... blanke lak of base oid op doen en dan stukje er opleggen met pincet.. aanduwen en als je met gel werkt even onder de lamp... weer opnieuw base en weer onder de lamp... dan glad vijlen... en voilaaa

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:13

Ik doe het iets anders.
Nagel goéd ontsmetten, met name het gescheurde (broedhaard voor bacteriën!) stuk. Het gescheurde stuk voor zover het gaat glad buffen, zodat je zo min mogelijk hoogteverschil hebt, zonder dat je de nn beschadigt. Nagel ontvetten, en een drupje lijm aanbrengen op/in de scheur. Dan een stukje theezakje of fiber van ongeveer 2x de grootte van de scheur op de lijm leggen en eventueel nog wat extra lijm aanbrengen (je "pleister" moet doordrenkt zijn).
Laten drogen en eventueel herhalen.
Als het goed droog is even buffen en lakken maar.
Ik ben nu overigens echt fiber aan het gebruiken hiervoor, en merk dat dat toch wel sterker is. Is meer een netje zeg maar, maar volgens mij hebben die driehoekzakjes van puckwick ook zo'n structuur.

Ik wil het wel een x filmen, maar dan moet ik eerst een scheurtje hebben _O-
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 15-08-17 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:14

bedankt shenavallie en kusvoorjou

weer wat geleerd :D

Ladymadonna: wat is buffen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:16

Euh, wat is buffen, jéétje hoe leg ik dat uit.... :')

Het heel licht opruwen van de nagelplaat is buffen, maar ook kleine oneffenheidjes weg werken, heel lichtjes met een hele zachte (spons)buffer

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:21

LadyMadonna schreef:
Euh, wat is buffen, jéétje hoe leg ik dat uit.... :')

Het heel licht opruwen van de nagelplaat is buffen, maar ook kleine oneffenheidjes weg werken, heel lichtjes met een hele zachte (spons)buffer

oh aha, en dat doe je alleen bij nepperds neem ik aan? Of ook bij je eigen naturel nagels? Ik denk dat ik dat maar achterwege laat :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:25

Nepperds zijn van die plakdingen die je bij t kruitvat haalt :')
Maar nee, buffen doe je júist op de natuurlijke nagel. Ik heb een hekel aan het woord opruwen, omdat dat veel te grof klinkt voor wat je daadwerkelijk doet (mits je het goed doet). Buffen hoort gewoon bij je prep.
Zelfs bij normale lak kan het de levensduur aanzienlijk verlengen. Je verwijdert toch de natuurlijke olieen en vetten van de nagelplaat.
Je moet je voorstellen dat een nagel opgebouwd is uit ca 100 lagen op elkaar geperste cellen. Met buffen mag je daar max twee van verwijderen.
Mensen zijn hier altijd welkom als ze vragen hebben oid (alleen deze week ff niet :') ). Maar zoals ik eerder zei tegen Cinepin: ik ben geen opleidingsinstituut. Daarmee bedoel ik dat ik iedereen wil helpen, maar ik geen geen cursussen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:52

Ik gebruik heen gewone nagellak meer, alleen gellak. ik heb hier wel een cursus voor gevolgd en een certificaat behaald. Ik wil niet zo maar gaan prutsen....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:37

"Buffen" doe ik inderdaad ook bij mijn natuurlijke nagels met gewone lak... veel mooier resultaat en het blijft beter zitten.
Ik heb ook op een nagel altijd een soort streep door een litteken op mijn vinger/nagelriem en die haal ik ook altijd voorzichtig weg.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:38

Ik ga denk ik morgen toch mijn gellak er af halen en ze kort wieken, ik kan ze niet meer zo lang houden vanwege het werk.
|(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:40

Oh zonde Janine

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:41

Jaa maar als ik stuk komkommer er onder krijg doet zo'n zeer, en dan beschadig ik dus komkommers.. |(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:44

Wat doe je voor werk dan? Je kan ze ook gewoon wat korter vijlen? Je nagelbedden hebben al zoveel te verduren gehad, ze zijn al zo rood.... Als het éven niet hoeft zou ik het niet doen...