Is die lak zo dik? Het lijken net plakjes op je nagels. De kleur is wel super leuk! Roze en glitters doen het altijd wel goed bij mij.
Skessa_
Geplaatst: 12-04-14 12:21
Tis minder irl hoor
Maar ja...
Je hebt een ini mini kwastje... en lak die dikker dan dik is... en dan trekt ie ook nog eens onwijs terug zodra je m onder de lamp doet. Dus ik vind dat ik t alsnog netjes heb gedaan
Ik zat trouwens met een ideetje in mijn hoofd. Denken jullie dat er animo is voor een nagels lakken/nail art kraampje op Koningsdag? Ik heb zoveel lakjes en voorbeeld van nail-arts op wielen dat het me leuk leek om die te lakken bij mensen/kinderen. En dan gewoon een klein bedrag ervoor vragen, ik wil ook nog met spullen staan dus dit zou dan mensen moeten lokken.
joyce2
Geplaatst: 12-04-14 13:04
Even een vraagje aan jullie pro's Ik ben net klaar met mijn 14 dagen Trind kuurtje en ik kan nu eindelijk lekker gaan lakken Normaal deed ik gewoon *hatseflats* een laag op mijn nagels en that's it. Maar, ik heb me nu eindelijk voorgenomen om met een base- en topcoat te gaan werken. Dus ik vanochtend helemaal netjes die basecoat op mijn nagels gekwakt, toen het droog was een laag "normale" lak erover (wel een vrij dikke laag) en uiteindelijk, toen de lak bijna uitgehard was, een topcoat met glitters eroverheen. Ik had namelijk ergens gelezen dat je een topcoat het beste op kunt brengen als de lak nog net niet droog is, omdat de topcoat dan in de lak trekt en je kleur dan langer mooi blijft en beter blijft zitten. Na ongeveer een half uur ben ik gaan douchen en daarna de hond uitgelaten en je raad het waarschijnlijk al, de lak is op veel nagels beschadigd of er al voor een deel af. Hoe kan ik in hemelsnaam zoveel lagen lakken, zonder dat het af gaat stropen?
Een half uur is, zelfs met een fast dry top coat, niet lang genoeg om je lak echt uit te laten harden. En aangezien je het over een glitter top coat hebt, ga ik er eigenlijk vanuit dat je geen fast dry gebruikt hebt, misschien zelfs geen echte top coat, maar een glitter lak.
Door de warmte van de douche wordt je lak dan toch weer wat zachter, wat er voor zorgt dat je beschadigingen krijgt. Denk dat je nog mazzel hebt dat er uberhaupt iets is blijven zitten
Er staat duidelijk op het flesje dat het een topcoat is, dus ik neem aan dat dit ook klopt. Maar ik had laatst precies hetzelfde op mijn teennagels, met een normale topcoat, dus het ligt echt aan mijn manier van lakken
Ik ga de boel straks dus opnieuw doen, want ik kan nooit van mijn nagels afblijven als ik fliebeltjes zie zitten, daar moet ik dan aan trekken (hele nare gewoonte ). Het huishouden is gedaan, dus ik ga straks gewoon op de bank zitten met een grote beker drinken en dan neem ik alle tijd om het uit te laten harden
Welke is het? Je hebt namelijk top coat als in hij beschermt je mani en zorgt dat deze langer blijft zitten en een glitter top coat, wat gewoon een glitter lak is, die bedoelt is als topper over een andere lak, maar die dus eigenlijk geen top coat is
Veel glitter lakken worden als "topcoat" verkocht maar fungeren inderdaad als topper over je basiskleur. Ik gebruik altijd een gewone topcoat over glitters heen.
joyce2
Geplaatst: 12-04-14 14:17
Het is er eentje van de Etos (ja ik ben nu nog voornamelijk van de cheap lakjes ) en er staat heel groot Top Coat op het flesje. Het is trouwens de Caramel Dip.
Dat is volgens mij inderdaad een topper. Hierover kun je het beste een gewone topcoat aanbrengen.
Anoniem
Geplaatst: 12-04-14 14:24
Dat is inderdaad geen top coat, maar een topper. Is dus bedoeld om als topcoat over een andere kleur te lakken, vandaar de top coat op het flesje, maar is geen top coat die je lak beschermt.
Dan is een half uur laten drogen en dan douchen echt veel te snel!