Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebombarie schreef:dit is trouwens mijn kcal situatie van gisteren:
Totaal calorieën
Consumpties: 1729.26 kcal
Beweging: 745.73 kcal
Balans: 983.53 kcal
moet ik meer eten als ik zoveel sport (shredden+hardlopen)? of is dit ok?
Marit schreef:Ik wilde me nu ook aanmelden voor die site http://www.valtaf.nl
Maar nu moet ik mijn adres gegevens invoeren.. Weet een van jullie wat ze daarmee gaan doen?
Citaat:Het BMR of Basal Metabolic Rate geeft aan hoeveel calorieën jouw lichaam in rust verbruikt. We hebben dit voor je berekend aan de hand van je lengte, gewicht, leeftijd en geslacht. Als je je activiteiten los wilt invullen van je BMR, kies dan voor 'puur BMR'.
Wil jij met één druk op de knop weten hoeveel calorieën je verbrandt in rust opgeteld met jouw mate van activiteit, kies dan één van de andere opties. Je hoeft in dat geval geen andere activiteiten meer toe te voegen omdat deze al bij je BMR zijn opgeteld.
Citaat:Calorieën en vet
Als we meer eten dan we verbranden, slaat het lichaam de overbodige hoeveelheid energie op als lichaamsvet. Dit is een reserve die we aan kunnen spreken als er tijden komen waarin we minder eten. De hoeveelheid vet die wordt aangelegd is niet willekeurig. Voor iedere 3500 calorieën die iemand te veel eet, wordt ongeveer 500 gram vet aangelegd. Dit betekent ook, omgekeerd, dat om een halve kilo vet kwijt te raken, je 3500 calorieën minder moet eten dan je verbrandt. Met een gewichtsverlies van een halve kilo per week, betekent dit 500 calorieën per dag.
Hoeveel calorieën
Het is nuttig om te weten dat je 500 calorieën minder moet eten dan normaal, maar dan moet je wel weten hoeveel je normaal verbrandt. Dit is voor iedereen verschillend. Het voedingscentrum geeft als richtlijn 2000 calorieën voor vrouwen en 2500 voor mannen. Dit is echter slechts een richtlijn. Mensen die veel sporten en zware mensen verbruiken meer, kleine mensen verbruiken minder. Sommige mensen hebben van nature een wat snellere stofwisseling dan anderen. Sommige sportscholen hebben speciale apparaten die kunnen meten hoeveel calorieën je verbrandt. Voor een simpele (maar minder nauwkeurige) indicatie kun je op deze website berekenen hoeveel calorieën je verbrandt.
http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/