Rienepien_ schreef:Hoi!
Altijd al een stille meelezer geweest, maar ik zit op het moment met een 'probleem' en aangezien jullie van alles op de hoogte lijken te zijn, hoop ik dat ik er met jullie hulp aan kan komen!
Ik heb een ontzettend lichte huid, waardoor het uitzoeken van foundation voor mij een hel is. Ik ben ooit eens naar de Ici Paris geweest voor hulp bij het kiezen van een geschikte foundation, maar uiteindelijk kwam ik thuis met een foundation die zeker 2 tinten te donker was en me 45 euro heeft gekost. Daarom houd ik het tegenwoordig bij de goedkopere merken, maar dit heeft als nadeel dat écht lichte kleuren vaak niet beschikbaar zijn.
Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij de Max Factor Infinity foundation, voornamelijk door de lichte tint. Wat ik ook heel fijn vind aan deze foundation, is dat hij niet afgeeft en het glimmen kan beperken (vette huid). Echter, de foundation heeft een roze ondertoon en oxideert, wat ik niet mooi vind. Daarom merk ik dat ik toch weer een beetje ga mengen met andere foundations, maar dit maakt hem vaak weer iets te donker. Mijn zoektocht naar de meest geschikte foundation voor mijn huid is dus nog niet ten einde...
Nu mijn vraag! Ik heb het internet goed afgezocht en hoorde overal goede verhalen over de True Match foundation van L'oreal. De kleuren N1, W1 en C1 zouden perfect zijn voor lichte huidjes. Ik zou graag de kleur N1 (neutraal) willen proberen, maar deze is niet beschikbaar in Nederland... Op Bol.com (die vaak uitgebreider is in kleuren dan bijvoorbeeld het Kruidvat) is enkel C1 te koop en ik wil juist niets met een koele en dus roze ondertoon. Is er iemand die weet waar ik de N1 kan kopen? Online mag ook, maar dan wel ergens waar het betrouwbaar is. Of weet iemand eventueel een andere foundation die een match kan zijn met mijn huid? Alvast bedankt!
Ik heb zelf ook een hele lichte huid en ik gebruik vaak de maybelline BB cream in light of de BB cream van the body shop 01 uit de tea tree lijn. Vind zelf die van maybelline iets fijner voor de droge huid. Misschien is 1 van deze iets voor je?