Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariekekroon schreef:Hoi hoi,
Mijn mirena spiraaltje is er 22 maart uit gehaald,nu heb ik sinds gisteren al een "menstruatie " is dit een echte menstruatie of bloedverlies van het verwijderen van de mirena?
petitparis schreef:mariekekroon schreef:Hoi hoi,
Mijn mirena spiraaltje is er 22 maart uit gehaald,nu heb ik sinds gisteren al een "menstruatie " is dit een echte menstruatie of bloedverlies van het verwijderen van de mirena?
gezien er enkele dagen tussen zit zal het een menstruatie zijn zoals bij de stopweek van de pil. Maw een "echte" bloeding, maar niet eentje die gebeurd wanneer een eicel niet bevrucht is en je lichaam alles afdrijft om opnieuw te kunnen beginnen.
Sem_ schreef:Oliiviia schreef:Hallo, sorry voor het binnenvallen, maar ik zou graag jullie mening willen horen!
Ik ben op zoek naar geschikte anticonceptie voor mezelf. Ik slik al een jaar geen pil meer, omdat ik erg grote stemmingswisselingen van mezelf al heb en nogal depressief ben. Geen goede combinatie met hormonen![]()
(Daarnaast ook hart- en vaatziekten in de familie, dus wou geen extra rommel meer in mijn lichaam steken)
Toch zou ik graag terug wat meer veiligheid hebben dan enkel een condoom. Ik had van de huisarts meegekregen om een Mirena te laten plaatsen, maar ik lees hier dus ook zeer wisselende verhalen over.
Een koperspiraal vond mijn huisarts niet meer van deze tijd !?
Maar ik ben er toch bang van, ik heb geen idee of ik nog meer hormonen kan trekken eerlijk gezegd (ik voel me nu elke keer voor mijn menstruatie al verschrikkelijk en krijg dan erg sterke gevoelens die me elke keer nog dieper in mijn put duwen)
Voor de rest heb ik een vrij regelmatige cyclus met eerder lichte bloedingen en meestal weinig last.
Wat zouden jullie in mijn plaats doen?
Klinkt alsof een koperspiraal wel bij je zou kunnen passen.Wat apart dat hij het ouderwets noemt.
Ik heb er zelf een en ben er heel tevreden mee. Er zijn verschillende merken op de markt: T-Safe,
Flexi T, Multi-Safe, Gynefix. Ik heb zelf de Flexi T speciaal voor vrouwen die nog geen kinderen hebben
gehad, maar je zou eens rond kunnen googelen. Als je het bij een gynaecoloog laat zetten ipv
huisarts moet je wel rekening houden met je eigen risico. Oh ik zie dat je van België bent, dan weet
ik niet hoe het zit qua kosten!
Valanee schreef:Seventje schreef:Bij mij waren de touwtjes van de mirena afgeknipt door de gynocoloog en bij het willen wisselen van deze mirena was dat nou niet bepaald een pretje. De HA heeft zitten vissen en wroeten maar kreeg deze uiteraard niet te pakken. Vervolgens een doorverwijzing en bij de gynocoloog was hij er zo uit. Cameratje, speciaal tangetje en hopsakee eruit ermee en direct werd er weer een nieuwe geplaatst. Viel me alles mee.
Fijn om te horen! Hopelijk valt het mee
Petrichor schreef:Ik heb een vraagje..
Ik slik de pil inmiddels al zo'n 8 maanden door, geen doorbraakbloedingen niks. Ik slik de pil zo lang door omdat ik er heel slecht tegen kan.
Nu hou ik uit voorbaat een stopweek omdat ik over een paar weken op vakantie ga en bang ben dat ik dan toch een doorbraakbloeding krijg.
Echter heb ik zaterdag de pil voor het laatst geslikt en vandaag ben ik nog steeds niet ongesteld. Is dat raar of kan ik rustig nog een paar dagen afwachten? Zou het lang opzich laten wachten doordat ik de pil al zo lang doorslik?