Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:17

Idd andere postcode heb ik al meer gehoord :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:58

Vorig jaar toen testen net voor iedereen beschikbaar werd heb ik dat ook gehoord :j
De opties die ik voor mijn man krijg zijn wel echt absurd. Gewoon een uur enkele reis! Ik snap dat niet. Er zijn denk ik maar weinig mensen die daarmee akkoord gaan. Willen ze gewoon die telefooncentrale overbelasten ofzo?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:19

Ik ken ook veel mensen die voor een snel plekje het hele land wel af willen reizen :) Desondanks vreemd...

En nog bedankt AmyII en tokedri en andere mensen van vanochtend! MBO wordt inderdaad ook nogal vergeten en we mogen best een beetje voor elkaar opkomen. Sterkte allemaal, nog heel even tot de vakantie!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:25

Dorus schreef:
Vorig jaar toen testen net voor iedereen beschikbaar werd heb ik dat ook gehoord :j
De opties die ik voor mijn man krijg zijn wel echt absurd. Gewoon een uur enkele reis! Ik snap dat niet. Er zijn denk ik maar weinig mensen die daarmee akkoord gaan. Willen ze gewoon die telefooncentrale overbelasten ofzo?

Heb je het online ook al een aantal keren geprobeerd ?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:31

bigone schreef:
Dorus schreef:

Heb je het online ook al een aantal keren geprobeerd ?

Tot nu toe twee keer, maar ik blijf proberen. Ik had het net nog een keer willen doen, maar manlief was al naar bed en had z’n telefoon mee naar boven en dan kan ik niet inloggen met z’n DigiD. We blijven stug proberen morgen en anders wordt het bellen zodra hij z’n brief heeft.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 00:04

Ik mis hier een beetje de verhalen van mensen die NIET gevaccineerd willen (mogen) worden... Terwijl er toch genoeg zijn (27%) die aangeeft het niet te willen...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 06:25

Ik ben nog een twijfelaar. Lees gewoon mee, de tendens is verder positief of super negatief en dat ben ik (voor mezelf!) beide niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:41

Tiggs schreef:
Cer schreef:
Ik vind t wel een tikje onhandig dat ze ervan uitgaan dat iedereen alles maar kan printen ...
maar goed, afspraak is gemaakt :j

Maar de brief en de gezondheidsverklaring krijg je per post?
Mail met bevestiging hoefde ik niet te laten zien.

Ik ben heel benieuwd of ik de brief en verklaring per post krijg, op tijd. Gezien ik as zondag aan de beurt ben ;-)
En anders kijk ik wel of het op de telefoon lukt.

Mijn moeder kreeg de brief, moest toen de afspraak online maken. Er zat 1 verklaring bij de brief, die hebben we de eerste afspraak meegenomen.
Met de tweede afspraak hadden we dezelfde gezondheidsverklaring mee, maar de dame die er zat leek te vragen naar de '2e' gezondheidsverklaring... , vandaar dat ik in de war was denk :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:13

Agossie schreef:
Ik mis hier een beetje de verhalen van mensen die NIET gevaccineerd willen (mogen) worden... Terwijl er toch genoeg zijn (27%) die aangeeft het niet te willen...

Ik snap op zich wel dat die mensen zich hier niet melden :o soms wanneer mensen er echt een goede reden voor hebben, wordt er alsnog met man en macht geprobeerd iemand toch te overtuigen. Lijkt me ook niet super fijn :D

Toch zijn er wel een paar die mee praten, onder andere Pandora2.

Heb het trouwens nu niet over de mensen die dingen hier komen vertellen die gewoon niet waar zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:15

Mijn paps krijgt vandaag zijn tweede prik

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:18

Agossie schreef:

Meldt zich ! Ben één van de enigen in dit topic denk ik :D
Ik had begin van de maand ergens de uitnodiging gekregen maar heb dit rondje overgeslagen.
Bij twijfel nooit oversteken zeg ik altijd. :Y)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:57

Ik zal nooit iemand aanvallen die geen prik wil, ik zei namelijk eerst ook van niet, maar heb me toch nog bedacht, maar iedereen mag het voor zichzelf bepalen en ik vind het echt belachelijk als iemand daar dan over aangevallen wordt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:01

Met goede redenen vind ik het prima...goed onderbouwd enz
Maar niet als je met 5g enz onzin aan komt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:02

rockwitch schreef:
Ik zal nooit iemand aanvallen die geen prik wil, ik zei namelijk eerst ook van niet, maar heb me toch nog bedacht, maar iedereen mag het voor zichzelf bepalen en ik vind het echt belachelijk als iemand daar dan over aangevallen wordt.

Hier hetzelfde! Dat is iedereen zijn eigen keuze.
Nu vroeg iemand aan mij of ik dat wel zeker wist. Ook dat hoeft niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:03

Echwel schreef:
Met goede redenen vind ik het prima...goed onderbouwd enz
Maar niet als je met 5g enz onzin aan komt

Maar eigenlijk is een nee, ik wil niet voldoende waarom moet dat onderbouwd?
Ik hoef ook niet te onderbouwen waarom ik wel wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:05

Pandora haha ik ben juist een "bij twijfel gewoon doen" persoon. Met oversteken twijfel ik nooit, wan wacht altijd te lang _O-

Ik weet niet hoe representatief bokt is tov landelijk en dus die 27%. En goed onderbouwd en met logische redenen is niet vaccineren voor mij prima. Ieder zijn/haar eigen keuze. Maar het deel dat begint over 5G, DNA veranderingen en ze spuiten een andere ziekte in .. en om die redenen niet vaccineren. Nee dat snap ik niet. Zeker omdat een deel daarvan een jaar terug het hardste riepen dat er NU een vaccin moest komen..

Lenaa.. omdat je toch behoort tot een kleine groep. Ik ben dan wel benieuwd waarom iemand niet voor vaccineren kiest. Soms zet mij dat aan het denken over mijn keuze van wel vaccineren. Mits het geen 5G geneuzel is. Als iemand enkel wil zeggen nee gewoon daarom. Ook prima hoor, maar dan snap ik het minder goed.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:12

Gezondheidsverklaring krijg je per post, dat is er 1 en die moet je invullen en meebrengen. Als het goed is, krijg je van de administratief medewerker een 2e gezondheidsverklaring, die moet je opnieuw invullen voor je 2e prik. Dit wordt wel eens vergeten helaas.
Je kunt het ook downloaden en invullen.
Mocht je daar geen gelegenheid toe hebben, er liggen er ook op de priklocatie zodat je ze daar in kunt vullen, maar dat is alleen wel als je niks anders kunt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:18

Ik snap wel dat je hier niet zegt dat je niet laat enten. Als ik zie hoe er gereageerd werd toen ik aangaf voor mijn man te wachten op de brief, omdat de geboden opties qua tijdstip en locatie niet verenigbaar waren met zijn werk...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:22

Dorus schreef:
Ik snap wel dat je hier niet zegt dat je niet laat enten. Als ik zie hoe er gereageerd werd toen ik aangaf voor mijn man te wachten op de brief, omdat de geboden opties qua tijdstip en locatie niet verenigbaar waren met zijn werk...

Ook niet door iedereen :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:23

Nee, ik ben geen 5G aanhanger of adept van chip implantaten. Allemaal veels te modern voor mij :')

De mensen die zich laten vaccineren, doen dat voor zichzelf en hun eigen gemoedsrust.
Ik laat mij op dit moment met de voorhanden zijnde vaccins niet vaccineren voor mezelf en mijn eigen gemoedsrust. Simpel als kraantjeswater :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:27

Storm schreef:
Gezondheidsverklaring krijg je per post, dat is er 1 en die moet je invullen en meebrengen.

Dat hadden we gedaan idd. Dat kon ook omdat ze gewacht had op de brief, voordat we de afspraak maakte.

Citaat:
Als het goed is, krijg je van de administratief medewerker een 2e gezondheidsverklaring, die moet je opnieuw invullen voor je 2e prik. Dit wordt wel eens vergeten helaas.

Die kregen we inderdaad niet.

Citaat:
Je kunt het ook downloaden en invullen.
Dat kan denk ik alleen als je kunt printen. Of je moet op je telefoon het document kunnen bewerken en kunnen tonen.
Wat me weer apart lijkt, gezien ze erop gingen schrijven.. Dat heb ik toch liever niet op mn telefoonscherm :')

Citaat:
Mocht je daar geen gelegenheid toe hebben, er liggen er ook op de priklocatie zodat je ze daar in kunt vullen, maar dat is alleen wel als je niks anders kunt.

Die kregen we daar ook niet, maar we lieten de eerste zien en zeiden dat er niks verandert was, en toen was het oke.

Omdat ik op geboortejaar een afspraak heb gemaakt (binnen een week) ben ik benieuwd of ik de officiele uitnodigingsbrief en dus de gezondheidsverklaring, op tijd binnen heb.

Wat ook wel grappig was, is dat je bevestiging per mail gelijk een agenda-item is. Dus toen we die 'geaccepteerd' hadden, kon ik nergens meer de bevestiging vinden in de mail.
Die was naar de e-mail prullenbak verplaatst, kwam ik na een kwartier in paniek alles doorzoeken,
achter. :')
Dat moet je ook maar net even weten...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:27

Pandora2 schreef:
Nee, ik ben geen 5G aanhanger of adept van chip implantaten. Allemaal veels te modern voor mij :')

De mensen die zich laten vaccineren, doen dat voor zichzelf en hun eigen gemoedsrust.
Ik laat mij op dit moment met de voorhanden zijnde vaccins niet vaccineren voor mezelf en mijn eigen gemoedsrust. Simpel als kraantjeswater :D

Nou, ik doe het eigenlijk ook voor de ander :') Hoe groter de groep gevaccineerden, hoe minder kans corona krijgt om mensen ziek te maken.
Natuurlijk ook fijn dat ik zelf beschermd ben, dat is absoluut waar.

Neemt niet weg dat ik de keuze respecteer als mensen niet gevaccineerd willen worden. Merk wel dat dat anders is als het gaat om complottheorieën etc maar dat terzijde.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:29

@cer ik had koffie gegooid over mijn gezondheidsverklaring zodoende ingevuld op m’n telefoon en dat zonder schrijven. Het zijn gewoon hokjes die je aankruist op je telefoon. Ik heb voor m’n tweede vaccinatie ook niet 1 erbij gekregen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:37

Pandora2 schreef:

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn man slikt nog geen aspirientje, alleen vorig jaar na een ongeval moest hij pijnstilling slikken. Waarbij een ander morfine zou krijgen. Hij is kerngezond en zegt dat hij zich vooral heeft laten prikken voor zijn omgeving , de kwetsbaren. En zeker niet in eerste instantie voor zichzelf.
Ik wel in eerste plaats voor mezelf en ook vanuit de overtuiging dat het absoluut noodzakelijk is om de pandemie een halt toe te roepen. En dan nog wel met AZ }>

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:42

Kan me ook goed voorstellen dat je hier niet zegt dat je niet wil vaccineren. Ik ben ook pas gaan reageren toen ik besloten had het wel te doen.

Wordt de poll ook aangepast als je later een andere keuze invult? Ik heb hem n.l. 3 keer ingevuld, eerst niet, toen twijfel en later wel.

Mijn man laat zich trouwens niet vaccineren tot er keuze is, hij wil geen Janssen. Ik hoop dat die keuze snel komt, want zie hem liever wel gevaccineerd.

Ik heb zelf zeker begrip voor mensen die niet willen vaccineren, zelfs als ze bang zijn voor 5g of andere wappie onzin. Voor hun zijn die angsten echt. Zolang ze maar niet andere mensen proberen te overtuigen en bang proberen te maken met nep nieuws en zo.