Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:06

Ze moeten het gewoon verbieden, klaar.
Mensen die niet zonder vakantie kunnen moeten eens leren wat belangrijk is. (sorry voor mijn harde woorden)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:06

pien_2010 schreef:
Winged, mensen blijven niet thuis, dat is dus een illusie. HOeveel mensen ken ik nu hier (5 families die echt bij de vrienden horen) ? Van al mijn fransen vrienden, zijn er maar 2 gezinnen, die voorzichtig zijn. De andere drie boeken gerust hun vakantie.
We kunnen alleen maar voor die mensen hopen dat ze er goed uit springen zonder ziek te worden en zonder dat ze ongewild anderen besmetten.

Gelukkig voor mij ken ik echt amper mensen die voor een vakantie op pad zijn momenteel. Tenminste, in de zin van buitenlandse reis.. Toen het even kon waren er wel een paar naar Curaçao, maar momenteel zit - bij mijn weten - iedereen thuis. Wel prettig voor mijn bubbel :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:12

Ziekenhuiscijfers stijgen vaak een week na de besmettingen, die dalen nu behoorlijk.
En je kunt het versoepelen raar vinden wanneer de helft al de Britse variant is, we kunnen onszelf ook een schouderklopje geven dat we ONDANKS de Britse variant de maatregelen blijkbaar zo goed naleven dat het cijfer nog steeds daalt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:13

Ik ken mensen, panisch voor corona hier. Maar in oktober nog wel lekker naar Curaçao gegaan toen het nog mocht. Want dat was wel veilig.

Karuna wat asociaal. Goed gehandeld door de winkelmedewerker..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:20

Sizzle schreef:
Ik maak me meer wat gedachten over de sportvakantie eind Februari, dan gaat echt iedereen skieen denk ik.

Ons dag gemiddelde is nu ongeveer 1600.

Hier in Belgie zijn alle buitenlandse vakanties verboden tot eind februari. Wel heel krom dat zakenreizen zonder beperking toegelaten zijn. Zelfs geen test/quarantaine nodig voor als het minder dan 48h is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:24

Vayo schreef:
Vayo schreef:
Bizar trouwens! Ik ben net thuisgekomen uit mijn werk. Onderweg in het dorp moeten stoppen. Ze zijn alle stoepen open aan het breken, glasvezel aan het leggen en direct de stoepen weer netjes terug aanstraten. Gaat als een speer. Maar ongelogen stond er meer dan 35 man hutje mutje op elkaar te werken. Bizar dat dit gebeurd in deze situatie!

Ik ben niet zo van het klikken, maar zou dit iets zijn wat verstandig is om te melden? Of mag dit gewoon werktechnisch gezien? Het is wel in de buitenlucht, maar wel zonder mondmasker.

En met was het wel goed natuurlijk, want die dingen zijn heiligmakend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:33

DuoPenotti schreef:
Ze moeten het gewoon verbieden, klaar.
Mensen die niet zonder vakantie kunnen moeten eens leren wat belangrijk is. (sorry voor mijn harde woorden)

De een vind het belangrijker op vakantie te gaan dan een ander. We kunnen ook stoppen om met een vingertje te wijzen naar een ander.
Als een ander op vakantie gaat boeit het me echt niet....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:35

We zijn gewoon te verwend hier in Europa. Op vakantie gaan... eerste levensbehoefte :?

Ik word een beetje moe van al dat geklaag dat het zo super zwaar is allemaal. Joh, je bent gezond, hebt een dak boven je hoofd en te eten, de rest komt wel weer.

Man man, bij één zuchtje tegenwind breken sommigen al af.

Anne Frank had geen netflix he.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:36

Ja boeit mij wel, hoe denk je dat het virus hier heen komt? Al die mutaties?
Niet doordat reizen is verboden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:36

Bij ons hoef je niet naar het buitenland voor de skivakantie, veel mensen gaan naar hun familie chalet en zijn dus ook niet van hotels afhankelijk.
De skiliften zijn duidelijk ook tot nu toe niet het probleem maar ik vraag me wel af hoeveel families samen gaan.
We zullen het zien.
Overigens zijn wij ook 2x een halve dag gaan skieen (shoot me), er zijn hier 40 minuten vandaan 2 sleepliftjes.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:37

DuoPenotti schreef:

We zullen als westerse wereld moeten investeren in vaccinatieprogramma's voor de derde wereld, anders wordt dat één groot gistvat voor nieuwe gevaarlijke mutaties.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:37

Inderdaad dat vind ik ook. Als mensen daar weloverwogen voor kiezen en dat op een veilige manier kunnen doen dan is dat prima.

Vind ik momenteel toch dat iedereen steeds meer vingerwijzend en jaloers bijna elkaar in de gaten houdt. :r

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:39

Dat vingerwijzen komt voor een groot deel door oneerlijke regels: Je mag niet een rondje wandelen savonds maar wel naar Timboektoe vliegen.
Je mag niet met 4 mensen een rondje lopen, maar koffieprotesten is geen probleem.
Je kind mag niet naar school maar wel naar een noodopvang met 25 kinderen. Etc.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-02-21 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:40

Citaat:
Hongkong bestrijdt virusuitbraken met verrassingslockdowns
De autoriteiten van Hongkong hebben een nieuwe vorm van virusbestrijding in de praktijk gebracht: delen van wijken krijgen onaangekondigd een lockdown opgelegd. Alle bewoners moeten per direct binnen blijven en een coronatest ondergaan. Wie weigert, moet een boete betalen. Op die manier hopen de gezondheidsdiensten een mogelijke uitbraak snel de kop in te drukken. Vandaag is de verrassingslockdown opgelegd aan vier gebieden.

De lockdowns duren doorgaans één à twee nachten. Desondanks zorgt het systeem voor onzekerheid bij Hongkongers, die zich niet kunnen voorbereiden op een gedwongen isolatie.

Uit de liveblog NOS.
Het zal wel aan mij liggen maar dat klinkt meer als mensen pesten dan als nuttige maatregel...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:40

Arabesk schreef:
DuoPenotti schreef:

We zullen als westerse wereld moeten investeren in vaccinatieprogramma's voor de derde wereld, anders wordt dat één groot gistvat voor nieuwe gevaarlijke mutaties.

We hebben als westerse landen toch veel te veel vaccinaties gereserveerd / gekocht?
Dat overschot kunnen we dan mooi aan de armere landen doneren :j

Hoe meer een land voor zichzelf wilde hebben ten koste van anderen....hoe meer ze dan maar weg moeten geven :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:41

DuoPenotti schreef:

Ik bedoel dat ik er een beetje moe van word als ik mensen zie wijzen naar een ander. Zolang ik zelf de maatregelen maar in acht neem.
We doen het echt niet slecht, hopelijk blijft de dalende trend in gang. En het is echt niet makkelijk om nu te reizen

Sclimpre

Sizzle schreef:
Bij ons hoef je niet naar het buitenland voor de skivakantie, veel mensen gaan naar hun familie chalet en zijn dus ook niet van hotels afhankelijk.
De skiliften zijn duidelijk ook tot nu toe niet het probleem maar ik vraag me wel af hoeveel families samen gaan.
We zullen het zien.
Overigens zijn wij ook 2x een halve dag gaan skieen (shoot me), er zijn hier 40 minuten vandaan 2 sleepliftjes.

Binnen Belgie mag je ook naar een huisje, en zelfs op hotel. Enkel de grens over mag niet.
En wij hebben geen bergen en ook geen sneeuw |(

Arabesk

Sizzle schreef:
Dat vingerwijzen komt voor een groot deel door oneerlijke regels: Je mag niet een rondje wandelen savonds maar wel naar Timboektoe vliegen.
Je mag niet met 4 mensen een rondje lopen, maar koffieprotesten is geen probleem.
Je kind mag niet naar school maar wel naar een noodopvang met 25 kinderen. Etc.

Gelukkig is de VVD mateloos populair nog steeds -O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:42

Bizar ja.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:42

pmarena schreef:
Arabesk schreef:

We hebben als westerse landen toch veel te veel vaccinaties gereserveerd / gekocht?

Hoe meer een land voor zichzelf wilde hebben ten koste van anderen....hoe meer ze dan maar weg moeten geven :j

De meeste landen hebben precies dat ook toegezegd.
Het enige is dat producenten dat soms contractueel verbieden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:44

Bloodymary schreef:
Inderdaad dat vind ik ook. Als mensen daar weloverwogen voor kiezen en dat op een veilige manier kunnen doen dan is dat prima.

Vind ik momenteel toch dat iedereen steeds meer vingerwijzend en jaloers bijna elkaar in de gaten houdt. :r

Jaloers, vertel eens waarop?

Mijn leven is 0 % veranderd, dus zeg eens?

Vakantie in eigen land vind ik anders dan (enkele) landen doorkruisen.
Dus Nederland hou he lekker hier, stimuleer je ook de economie van hier, ook belangrijk.
Dat je dan een jaar geen sneeuw hebt, ja daar over klagen vind ik verwend.
Precies zoals arabesk al zegt, we hebben hier alles, maar blijven klagen.
En als dat dan vinger wijzen is prima, doe ik dat, met 10 vingers en ook nog 10 tenen :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:45

Arabesk, het is overal hetzelfde hoor.
Ik vind Duitsland de meest hypocriete eerlijk gezegd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:55

secricible schreef:
pmarena schreef:

De meeste landen hebben precies dat ook toegezegd.
Het enige is dat producenten dat soms contractueel verbieden.

Ja is dat zo? Dat zou dan mooi zijn om daar een stokje voor te steken.
Als je die vaccins koopt en er netjes voor betaalt, dan zou je toch zelf moeten weten wat je er verder mee doet. Als ze maar ergens een arm in gaan :j

Wat betreft de regels die soms nogal raar zijn: ik heb daar best begrip voor eigenlijk, het is zo'n rare situatie dit. Heel veel kinderen thuis scheelt toch al heel veel potentieel overdragen van ziektes.

Dat er dan toch een klasgrootte aan kinderen ontstaat bij opvang...ja dat zou anders moeten.
Maar nog altijd beter 1 klas dan meerdere klassen, toch :)

Dat vliegen op vakantie vind ik ook raar als dat mag terwijl je niet eens met 2 man in huis mag... maarja daar zal vast iemand héél goed over nagedacht hebben, dat daar de potentiéle voordelen wel opwegen tegen de potentiële nadelen zeker... dat zal dat intelligente stukje dan wel zijn, ipv een keiharde lockdown....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:01

Ik wou dat ik zo‘n grenzeloos vertrouwen had in lobby :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:01

Middelbaar onderwijs pas ergens in maart open hoor ik op het nieuws op de radio.