Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:03

bigone schreef:
The donkey told the tiger, "The grass is blue."

The tiger replied, "No, the grass is green ."

The discussion became heated, and the two decided to submit the issue to arbitration, so they approached the lion.

As they approached the lion on his throne, the donkey started screaming: ′′Your Highness, isn't it true that the grass is blue?"

The lion replied: "If you believe it is true, the grass is blue."

The donkey rushed forward and continued: ′′The tiger disagrees with me, contradicts me and annoys me. Please punish him."

The king then declared: ′′The tiger will be punished with 3 days of silence."

The donkey jumped with joy and went on his way, content and repeating ′′The grass is blue, the grass is blue..."

The tiger asked the lion, "Your Majesty, why have you punished me, after all, the grass is green?"

The lion replied, ′′You've known and seen the grass is green."

The tiger asked, ′′So why do you punish me?"

The lion replied, "That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is degrading for a brave, intelligent creature like you to waste time arguing with an ass, and on top of that, you came and bothered me with that question just to validate something you already knew was true!"

The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn't care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions. Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand. Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.

When IGNORANCE SCREAMS, intelligence moves on.

En dit slaat op heel veel wat er op dit moment aan de hand is in veel maatschappijen. En Thierry? Er gaan nogal wat geruchten rond dat hij aan de coke zit dus misschien zit er wel een kern van waarheid in wanneer je hem daar ziet staan. Heb al vaker filmpjes gezien waarbij zijn pupillen abnormaal groot waren.

Goed verhaal. Ik pas mijn input erop aan.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:06

996981 schreef:
IMANDRA schreef:
Dat moeten we inderdaad maar zien dan.
Hoe dan ook is het een non-vergelijking, want COVID is nú nieuw, en nú geeft het flinke problemen in de bevolking. Vaccinatie helpt hier goed bij, maar door misinformatie vaccineren er een hoop niet, helaas.

Wat is er mis met het vergelijken van verschillen en overeenkomsten van twee virussen? Dat ze niet 1 op 1 te vergelijken zijn klopt. Dat zeg ik nergens.

Overigens is de verwachting dat influenza komende winter voor significant meer slachtoffers gaat zorgen dan normaal en dus ook problemen onder de bevolking (wat het overigens bijna ieder jaar doet) Mogen we het dan niet meer over Corona hebben?

Influenza moeten we altijd in de gaten houden, toch wel een behoorlijk grillige virus stam. RNA is natuurlijk een stuk minder stabiel dan DNA dus RNA virussen muteren sowieso wat sneller. Overigens vind ik dat nog altijd raar. Er zijn de meest rare en vergaande complot theorieën maar ik vind dat er maar weinig aandacht is aan het voorkomen van uitbraken van andere virussen, het is natuurlijk niet raar dat er nu een keer een virus doorbreekt en we moeten denk ik niet zo naïef zijn om te geloven dat als corona voorbij is er dan niks anders meer komt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 00:00

996981 schreef:
Daphara schreef:
Precies mijn punt, je weet het niet!

Feit blijft wel dat wanneer iemand wat ziek is van een verkoudheidsvirus het een “griepje” wordt genoemd. Maar wanneer iemand ziek is met influenza het zelden een “verkoudheidje” wordt genoemd.
Het woord griepje wordt dus onterecht gebruikt voor virussen die niets met influenza te maken hebben.

Doordat mensen de term griep(je) te pas en onpas gebruiken zien veel mensen de ernst van een echte griep; een influenza infectie niet. Als we het hebben over die griep denk ik dat Corona en groep veel gelijkenissen hebben. Het grote verschil is volgens mij het complete gebrek aan afweer door de nieuwheid van het virus. Met het influenza komen we jaarlijks in aanmerking

Dat valt wel mee, uit onderzoek is gebleken dat mensen ongeveer 2x per 10 jaar influenza krijgen, de rest van de “griepjes” zijn gewoon verkoudheidsvirussen waar er meer dan genoeg van zijn.

Zoals artsen wel vaker zeggen, als je echt de griep hebt, dan weet je het wel.

En ja, ook ik verwacht dat we over een X aantal jaar tegen Corona hetzelfde aankijken als tegen Influenza.
Namate meer mensen het krijgen of gevaccineerd zijn en er steeds betere groepsimmuniteit tegen Corona komt, zal het een minder groot gevaar zijn voor anderen en de algehele gezondheidszorg er niet meer door onder druk komen te staan. Wel zal het, naast de griep, een extra risico blijven voor de zwakkeren in de samenleving.

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:45

verootjoo schreef:
Wat is de link?

Het staat niet op de nos.NL

En wat er wel op staat is precies dezelfde foto en dezelfde tijd maar met andere titel…

Daarnaast is de jonge niet de minister die over de CO2 gaat en lijkt het me sterk dat ze daarvoor dezelfde app nemen.

Erg flauw deze fotoshop…

[ [url=m/pW4KnF.png]Afbeelding[/url] ]

Dit kon ik idd ook niet terug vinden op NOS en geloof ook dat het fake is. Maar voor hoe lang nog? Want Volkskrant geeft alvast een voorzetje voor CO2 budget. En zou me niks verbazen als dat straks idd gekoppeld gaat worden.

Ik voel absoluut niks voor zo’n CO2 budget. Ben milieubewust bezig, reis niet heel vaak, pak vaak de fiets als dat kan etc etc. Maar ik wil niet hoeven verantwoorden of inleveren als ik wel een keer een uitschieter maak. En andersom hoef ik ook niet beloond te worden als ik binnen de perken blijf.

Het is er nog niet, maar de media heeft alvast het voorzetje om ons voor te bereiden.
Weer een stap richting een controle staat, weer een stap dichter bij het zelfde systeem als China.

Edit: wel ff link toevoegen natuurlijk: https://www.volkskrant.nl/cs-b44f6922
.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:50

Als je dit een stap richting hetzelfde systeem als China durft te noemen zou ik je maar eens heel rap verdiepen in China.........

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:13

Ik heb eind vorig jaar corona gehad, naast dat ik maanden last heb gehad van mijn oriëntatie (kon niet autorijden omdat ik soms ineens niet meer wist waar ik heen moest, kon niet onthouden waar ik naar onderweg was) is nu nog steeds mijn smaak/reukvermogen zeer slecht te noemen.

Koken (wat ik altijd heel leuk vond) is daardoor een opgave geworden omdat ik niet kan proeven hoe de smaak is en wat ik wel of niet moet toevoegen.
Manlief "klaagt" dat het soms echt heel pittig is (dit omdat ik het niet meer kan waarnemen).

Mijn reuk is ook heel erg off, ik ruik heel veel dingen niet en vaak denk ik iets te ruiken wat er niet is.
Ik heb veel ervaring in de keuken en zou graag weer daarin gaan werken, helaas is dat geen optie meer.

Heb regelmatig een chemische reuk/smaak in mijn mond (richting benzine geur + bittere smaak), en daardoor smaken zoete dingen zoals bv aardbeien niet meer zoet maar juist bitter.

Ik ben niet de enige, er zijn heel veel mensen die corona hebben gehad die nog met een niet goede reuk/smaakklachten zitten.
Daar ga je niet direct dood aan, maar heeft wel gevolgen.. ik ruik geen benzine-/gas-/brandlucht, als dingen overstuur zijn, aanbranden enz

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:52

IMANDRA schreef:
Er zit toch een flink verschil in meerdere weken flink ziek zijn omdat je geen afweer hebt ten opzichte van gewoon 1 op de 7 mensen die maanden met heftige vermoeidheidsklachten en/of hartklachten rondloopt omdat je lichaam gewoon beschadigd wordt door een milde tot zelfs lichte besmetting met het virus. Of wil je stellen dat dat tussen je oren zit omdat je veel van Corona meekrijgt 8)7.

Met griep zijn er vast restklachten maar niet zo veelvoorkomend en heftig als bij Corona. Anders viel dat wel op hoor, ook al wordt het niet actief gemonitord bij lichte infecties… er wordt geschat dat jaarlijks 3 miljoen mensen griep doormaken. Als 15% daarvan flinke langdurige restklachten heeft kom je uit op 450.000 mensen die maanden uit de running zijn. Dat is bijna 3% van de Nederlandse bevolking. En jij denkt dat dit niet op zou vallen?

Je kan roepen wat je wil maar die twee zijn amper te vergelijken, hoe hard je het ook probeert. Zal Corona milder worden als iedereen het heeft gehad? Vast. Maar dan nog, de restklachten… je kan het echt niet een ‘maar’ een griepje noemen.

Heb je wel eens gehoord van het placebo effect? Dat werkt 2 kanten op hoor.

Even mijn bericht uit een ander topic:

corinep schreef:
Omdat het placebo effect ontzettend sterk kan zijn en er nog geen wetenschappelijke bewijzen zijn dat het iets anders is.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat als je Covid hebt gehad dat ontzettend eng en naar kan zijn en je daar best wel een tijdje van van de leg kan zijn. Als je dan toch eindelijk dat lang verwachte vaccin krijgt kan dat net het duwtje in de rug voor je psyche en het zelfhelende vermogen van je lichaam zijn om te herstellen.

Ik ontken ook zeker niet de long-covid die ze op scans enzo kunnen aantonen. Maar bij mensen waar ze niet direct bewijs kunen vinden hiervan zou ik het een logische verklaring kunnen vinden dat (een deel) psychisch is. Er was zeker in het begin zoveel angst om het te krijgen, en nu nog steeds bij een hoop mensen, als je het dan daadwerkelijk krijgt kan ik mij best voorstellen dat de klachten dan erger zijn en langer kunnen duren. We hebben immers allemaal de beelden gezien van de geintubeerden op hun buik, de wanhoop van de zorg en de rode cijfers. Dat doet een heleboel met mensen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:54

Hebben jullie de Jonge zijn ogen wel eens gezien trouwens? Die zit volgens mij ook aan de coke. Een kennis van mij gebruikt dus weet een beetje hoe dat eruit ziet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:54

corinep schreef:
IMANDRA schreef:
Er zit toch een flink verschil in meerdere weken flink ziek zijn omdat je geen afweer hebt ten opzichte van gewoon 1 op de 7 mensen die maanden met heftige vermoeidheidsklachten en/of hartklachten rondloopt omdat je lichaam gewoon beschadigd wordt door een milde tot zelfs lichte besmetting met het virus. Of wil je stellen dat dat tussen je oren zit omdat je veel van Corona meekrijgt 8)7.

Met griep zijn er vast restklachten maar niet zo veelvoorkomend en heftig als bij Corona. Anders viel dat wel op hoor, ook al wordt het niet actief gemonitord bij lichte infecties… er wordt geschat dat jaarlijks 3 miljoen mensen griep doormaken. Als 15% daarvan flinke langdurige restklachten heeft kom je uit op 450.000 mensen die maanden uit de running zijn. Dat is bijna 3% van de Nederlandse bevolking. En jij denkt dat dit niet op zou vallen?

Je kan roepen wat je wil maar die twee zijn amper te vergelijken, hoe hard je het ook probeert. Zal Corona milder worden als iedereen het heeft gehad? Vast. Maar dan nog, de restklachten… je kan het echt niet een ‘maar’ een griepje noemen.

Heb je wel eens gehoord van het placebo effect? Dat werkt 2 kanten op hoor.

Even mijn bericht uit een ander topic:

corinep schreef:
Omdat het placebo effect ontzettend sterk kan zijn en er nog geen wetenschappelijke bewijzen zijn dat het iets anders is.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat als je Covid hebt gehad dat ontzettend eng en naar kan zijn en je daar best wel een tijdje van van de leg kan zijn. Als je dan toch eindelijk dat lang verwachte vaccin krijgt kan dat net het duwtje in de rug voor je psyche en het zelfhelende vermogen van je lichaam zijn om te herstellen.

Ik ontken ook zeker niet de long-covid die ze op scans enzo kunnen aantonen. Maar bij mensen waar ze niet direct bewijs kunen vinden hiervan zou ik het een logische verklaring kunnen vinden dat (een deel) psychisch is. Er was zeker in het begin zoveel angst om het te krijgen, en nu nog steeds bij een hoop mensen, als je het dan daadwerkelijk krijgt kan ik mij best voorstellen dat de klachten dan erger zijn en langer kunnen duren. We hebben immers allemaal de beelden gezien van de geintubeerden op hun buik, de wanhoop van de zorg en de rode cijfers. Dat doet een heleboel met mensen.

Precies dat. Alles wat je aandacht geeft groeit. Als je weet dat je restverschijnselen kan houden na besmetting ga je er extra opletten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:55

corinep schreef:
Hebben jullie de Jonge zijn ogen wel eens gezien trouwens? Die zit volgens mij ook aan de coke. Een kennis van mij gebruikt dus weet een beetje hoe dat eruit ziet.

Over De Jonge gaan inderdaad ook geruchten :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:06

996981 schreef:
corinep schreef:

Over De Jonge gaan inderdaad ook geruchten :j

Jemig , omdat Baudet het stempel heeft van snuiver word nu de Jonge ook maar ingebracht als tegengewicht? Dieptriest.
Maar wat ook triest is? Dat een rasechte Corona wappie haar partner zo de vernieling in werkt dat hij haar vermoord .

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2008768/A ... natieruzie

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:12

Dat de Jonge aan de coke zit vermoed ik al ruim een jaar al niet langer...

En weet je wat ik nog erger vind? Victim blaming...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:15

996981 schreef:
Precies dat. Alles wat je aandacht geeft groeit. Als je weet dat je restverschijnselen kan houden na besmetting ga je er extra opletten.

Ik kan je vertellen dat veel mensen met reuk/smaakverlies dit echt niet erger hebben omdat ze erop letten.
Ik ruik/proef nog steeds veel dingen niet of verkeerd en dat is niets psychisch.. was dat maar zo, dan kon ik het wegtrainen/denken.

Als je beredenering klopt zul je met klachten nooit naar een dokter of psycholoog moeten gaan, want dan krijgt het aandacht en wordt het erger?!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:18

corinep schreef:

En hoe vermoed je dat? Want er zit toch een flink verschil tussen de jonge’s gedrag en dat van baudet..

En eens met Brainless.

En hoezo victim blaming? Waar heeft dat mee van doen?

bigone schreef:
Jemig , omdat Baudet het stempel heeft van snuiver word nu de Jonge ook maar ingebracht als tegengewicht? Dieptriest.

Echt hè…

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:30

Spenk schreef:
Als je dit een stap richting hetzelfde systeem als China durft te noemen zou ik je maar eens heel rap verdiepen in China.........

Gaat niet in 1 keer hoor, kleine stapjes zodat we er heel langzaam aan kunnen wennen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:32

Dat heb ik al gezegd... Aan hoe hij uit zijn ogen kijkt vermoed ik dat.

Over Baudet heb ik geen mening want kijk nooit naar hem.

Er wordt hier gesuggereerd dat die vrouw haar vent met haar wappie zijn zo de vernieling heeft ingedreven dat hij haar vermoorde. Ja dat vind ik Victim blaming. Hij had ook gewoon de relatie kunnen verbreken oid, haar vermoorden is natuurlijk een achterlijke reactie die absoluut niet goedgepraat kan worden. Bizar dat je opeens wel zomaar iemand mag vermoorden omdat ze een wappie is?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:33

loriene schreef:
Spenk schreef:

Gaat niet in 1 keer hoor, kleine stapjes zodat we er heel langzaam aan kunnen wennen.

Oh, gelukkig maar, ben niet zo'n hardloper. En voor de zekerheid een cursus chinees voor Dummies aangekocht.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:33

corinep schreef:

Wanneer je soms die kop van hem ziet,en die ogen!
Zou me niets verbazen.
Die vermoedens gaan al heel lang de wereld in.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:35

corinep schreef:

Er wordt hier gesuggereerd dat die vrouw haar vent met haar wappie zijn zo de vernieling heeft ingedreven dat hij haar vermoorde. Ja dat vind ik Victim blaming. Hij had ook gewoon de relatie kunnen verbreken oid, haar vermoorden is natuurlijk een achterlijke reactie die absoluut niet goedgepraat kan worden. Bizar dat je opeens wel zomaar iemand mag vermoorden omdat ze een wappie is?

Ach joh, is weer es wat anders dan rondstrooien dat een politicus aan de coke is. Tis maar wat je belangrijk vindt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:38

loriene schreef:
corinep schreef:

Zou me niets verbazen.

Nou nou, halleluja, jullie hebben elkaar gevonden, onze verslavings deskundigen. Machtig interessant topic dit Viruswaanzin :):)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:39

corinep schreef:

Pardon? Over selectief lezen gesproken. Hoezo iemand mogen vermoorden omdat ze wappie is.
Ik zeg dat het dieptriest is dat het zover kan komen. En jij kijkt nooit naar Baudet ? Goh, knap want je kunt bijna niet om die schreeuwerd heen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:54

CharleyT schreef:
loriene schreef:

Zou me niets verbazen.

Nou nou, halleluja, jullie hebben elkaar gevonden, onze verslavings deskundigen. Machtig interessant topic dit Viruswaanzin :):)

Nergens noem ik mijzelf deskundig, ik spreek enkel mijn vermoeden uit.

Zijn degene die Baudet beschuldigen wel deskundig?

Linksom of rechtsom zou het mij niets verbazen dat je met zo'n stessvolle baan een beetje raar over gaat komen of naar drugs grijpt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:55

Spenk schreef:

Gaat niet in 1 keer hoor, kleine stapjes zodat we er heel langzaam aan kunnen wennen.[/quote]

Oh, gelukkig maar, ben niet zo'n hardloper. En voor de zekerheid een cursus chinees voor Dummies aangekocht.[/quote]
https://www.facebook.com/jenny.repko.5/ ... 3980869241
Wanneer je zoiets leest ga je toch wel even nadenken of niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:58

Ja, dan ga je zeker even nadenken, bedankt voor het delen want dat geeft aan hoeveel compleet gestoorde idioten er los rondlopen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:59

Ja ik ga er wel van nadenken. Wat voor tik van de molen iemand heeft gehad dat zij in zulke diepe complotten gaan geloven waar geen enkel bewijs voor is behalve hun eigen fantasie.