De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:46

Afbeelding

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:46

Ladybird schreef:
Crista schreef:
Helaas, morgen toch geen spoedoverleg over de scholen....

Er is geen debat. Dat is wat anders als een spoedoverleg he :P

Sorry, je hebt gelijk! Haal het ff door elkaar....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:47

Saskia9 schreef:
Bizar, hier is een leerkracht besmet op school en volgens de ggd hoeft school niets te doen. Allen gewoon naar school komen..

...wat zou je willen dat de school doet...?

De regels zijn duidelijk: leerkracht in quarantaine en wie klachten heeft verplicht thuisblijven.

De meningen zijn verdeeld over 'naar school gaan', maar "allen gewoon" naar school is uiteraard niet aan de orde.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:48

Dat bericht hierboven over Druten := Dat is hier vlakbij, dorp naast ons.. Echt niet te geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:49

Ladybird schreef:
Crista schreef:
Helaas, morgen toch geen spoedoverleg over de scholen....

Er is geen debat. Dat is wat anders als een spoedoverleg he :P

Hopelijk komen ze daarna ook snel met aanvullende maatregelen. Ben erg benieuwd, gezien de huidige ontwikkelingen met jongeren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:50

Zolang dom volk niet nadenkt heeft eventuele scholen sluiten geen enkel nut.

En dan gaan scholen dicht, en dan? Waar laat je die kids? Met name de jongere

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:51

Joman schreef:
Mijn doel? Hahaha net of ik jou verantwoording verschuldigd ben voor mijn aanwezigheid in dit topic.
Shaggy09, doe jezelf (en mij) een lol en druk op de foeiknop, lijkt me de makkelijkste uitweg :) Jouw mening is dat het onsympathiek is. Helemaal prima. Heb net ergens gelezen dat er een verschil moeten worden gemaakt tussen feiten en meningen. Gelukkig deelt niet iedereen jouw mening. Dus pas ik me niet aan aan jouw mening :)

Volgens mij weet jij niet helemaal wat de betekenis van mening heeft. Of van feit.

Anyway, in t vervolg gooi je er gewoon een bron bij als je zogenaamde feiten verkondigd. Heb je ook niet zoveel gedoe. Hé.

Janneke2

Ehm, wat is het bericht over Druten?

(De zoekfunctie mbt dit topic meldt het niet.)

gerpiegorp

LadyMadonna schreef:

Lekker dagje uit met de kids want het is zulk mooi weer :):)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:52

Ik ben benieuwd wat er met de ziekhuismaterialen gebeurd als dadelijk op 13 mei de EU en Zwitserland het Rahmenabkommen niet tekenen (soort Swexit)
Dan mogen vanaf 14 mei geen Zwitserse medische produkte meer in de EU verkocht worden en omgekeerd.

Dat is al een stress zonder Corona.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:52

Janneke2 schreef:

Staat in de screenshot van Crista

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:53

gerpiegorp schreef:
LadyMadonna schreef:

Lekker dagje uit met de kids want het is zulk mooi weer :):)

Een kennis van me ging met haar kids naar Disneyland parijs, want dat ging dinsdag pas dicht, toch? _O- Als ze niet opschiet komt ze frankrijk niet meer uit....

Shaggy09

LadyMadonna schreef:

Ik zou zelf zeggen alle scholen behalve de basisscholen dicht. Die zijn namelijk op een leeftijd dat oppas nog echt nodig is, en vanaf de middelbare zijn ze vaak gewoon zelfstandig genoeg om alleen thuis te blijven. Vind het absurd dat alle MBO scholen nog open zijn en ook middelbare scholen zouden praktisch gezien thuis geschoold moeten kunnen worden met behulp van skype sessies etc.

Femke_Tweety

Janneke2 schreef:

Deze pagina, afbeelding van Christa.

Handhavers treden op bij bruiloft met meer dan 100 man.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:54

Shaggy09 schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik zou zelf zeggen alle scholen behalve de basisscholen dicht. Die zijn namelijk op een leeftijd dat oppas nog echt nodig is, en vanaf de middelbare zijn ze vaak gewoon zelfstandig genoeg om alleen thuis te blijven. Vind het absurd dat alle MBO scholen nog open zijn en ook middelbare scholen zouden praktisch gezien thuis geschoold moeten kunnen worden met behulp van skype sessies etc.

Scholen gewoon dicht en alleen opvang voor wie het echt nodig heeft. Alsof heel NL ineens in de zorg werkt :') . Je vermindert het aantal kinderen er ook mee, denk zo maar dat je het aantal in een school dat rondloopt decimeert door alleen opvang te bieden.

Shaggy09

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:55

Maar alleen opvang voor wie het echt nodig heeft klinkt een stuk gemakkelijker dan dat het in praktijk te bewerkstelligen is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:56

En wanneer heb je het dan echt nodig? Iedereen lijkt zichzelf onmisbaar te vinden op het moment
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 14-03-20 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:57

Sizzle schreef:
Ik ben benieuwd wat er met de ziekhuismaterialen gebeurd als dadelijk op 13 mei de EU en Zwitserland het Rahmenabkommen niet tekenen (soort Swexit)
Dan mogen vanaf 14 mei geen Zwitserse medische produkte meer in de EU verkocht worden en omgekeerd.

Dat is al een stress zonder Corona.

Komt er een Swexit? Heb ik dan zo onder een steen geleefd dat ik dat gemist heb :')

Ik vraag mij af of er bedrijven in NL zijn die in dit soort gaten kunnen springen. In mijn gedachte zijn wij een kennis-land en hebben we een hoop uitbesteed naar andere landen, maar zouden we dat toch wel weer terug moeten kunnen halen als de kennis in huis is.

Is alleen niet snel gedaan natuurlijk. En misschien vinden mensen dat nu eem goed idee, maar zijn ze het volgend jaar weer vergeten en moet het dan toch weer goedkoper uit het buitenland. ( dat laatste is niet van toepassing op de Swexit maar meer op China )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:00

In NL vind niemand de Swexit erg boeiend omdat het niet in het nieuws is en mensen wel Engels verstaan maar geen Duits.
Vooral dingen als insuline pompen kunnen een probleem worden als het bedrijf geen partner heeft in ern EU land. Als ze nee stemmen is Zwitsetland vanaf 14 mei voor de EU een 3e-wereldland en zijn de Zeitserse CE certificaten niet meer geldig (Idem na een no-deal Brexit).
Het is nog niet goed bekend om hoeveel produten het exact gaat maar het lijkt me hoe dan ook niet wenselijk tijdens een pandemie.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 15-03-20 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Lees net dat Japan de spelen wil laten doorgaan. Want er zijn in dat land gelukkig nog relatief weinig besmettingen, aldus de premier van Japan. Die leeft blijkbaar ook onder een steen. De spelen met alleen Japanners. Dat noem je een Japans kampioenschap toch? Ipv een Olympische spelen :+

Anoniem

Shaggy09 schreef:
Maar alleen opvang voor wie het echt nodig heeft klinkt een stuk gemakkelijker dan dat het in praktijk te bewerkstelligen is.

Dat doen ze toch in andere landen ook. Zal in nederland ook best te regelen zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:01

Arabesk schreef:
Scholen gewoon dicht en alleen opvang voor wie het echt nodig heeft. Alsof heel NL ineens in de zorg werkt :') . Je vermindert het aantal kinderen er ook mee, denk zo maar dat je het aantal in een school dat rondloopt decimeert door alleen opvang te bieden.

Er zijn zoveel beroepen buiten de zorg die ook noodzakelijk zijn en waarbij niet thuisgewerkt word. Je denkt snel aan de zorg maar er zijn echt ook andere beroepen die nodig zijn denk ik?

Bijv. Spoor/wegen reparaties, vrachtwagenchauffeurs,mensen in distributiecentra.

Ik weet niet, zijn er vast nog 100 waar ik niet aan denk :o

eilleen333

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:02

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:03

Joman schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat doen ze toch in andere landen ook. Zal in nederland ook best te regelen zijn.

Het is nog maar te zien wat andere landen doen.
Het wordt door de staat beloofd maar de gemeente zegt :evaw:

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:06

ruitje schreef:
Arabesk schreef:

Er zijn zoveel beroepen buiten de zorg die ook noodzakelijk zijn en waarbij niet thuisgewerkt word. Je denkt snel aan de zorg maar er zijn echt ook andere beroepen die nodig zijn denk ik?

Bijv. Spoor/wegen reparaties, vrachtwagenchauffeurs,mensen in distributiecentra.

Ik weet niet, zijn er vast nog 100 waar ik niet aan denk :o

Winkelpersoneel.. benzinepompmedewerkers..
Mensen die bij gas/water/licht werken..(geen idee of daar veel functies vanuit huis gedaan kunnen worden..) monteurs, tja je zal maar zonder cv komen te zitten..