3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:21

Thanks voor de tips van de zoete aardappel friet, zal even in het vriesvak kijken!

Ik heb een tijd fanatiek gefietst, dat wil ik graag weer oppakken. Minimaal 1 a 2 keer per week. Ligt wel aan het weer. Qua zwaarte valt wel mee hoor, als het flink waait fiets ik gewoon wat zachter. Vandaag uiteindelijk 40 km gefietst, was leuk maar wel echt kapot nu.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:37

Gaaf hoor :D Het is de komende tijd geloof ik best mooi weer ervoor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:44

Sanne, knap hoor! Ik ben helemaal geen fietser, ik doe het alleen als het echt moet :o

Zoete aardappelfriet moet ik ook nog eens maken, heb het nog nooit op

Vandaag alleen thuis met de kinderen, dus makkelijk eten. De kinderen eten pizza, ik een Turkse pizza met kip met gyroskruiden, sla, tomaat en zelfgemaakte tzatziki :9
De rest van mn dag:
O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met tomaat, kipreepjes, mais en kikkererwten en een beetje vinaigrette, kom champignonsoep
T: banaan, aardbeien
A: de Turkse pizza dus
T: ik denk een glas droge witte wijn en een klein zakje chips

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:48

Deze week weer -1! Tip: liefdesverdriet + doorkomende verstandskies. _O-

Lekker lijstje Laura!

Mijne O/L: zoete aardappelfriet met bloemkool en kidneybonen
T: fruit
A: iets van brood en soep (moet nog even kijken)
T: mandarijn

Heb helaas niet meer honger op een dag

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:37

Knap hoor Sanne! Ik ben wel eens met mijn tante en oom (die op elektrische fietsen zaten en ik en mijn zusje op normale fiets) 60 km gefietst. De dag erna kon ik niet meer lopen :')

Zoete aardappelfriet staat voor mij ook nog op de planning idd.

Mooi lijstje Laura!

Niet meer honger op een dag vind ik altijd zo'n dooddoener Marlinde, dan kies je toch gewoon producten met meer kcal? Ik bedoel nou ja, in een mandarijntje zit echt helemaal niks. Hoeveel kcal is dit?

Gisteren weer lekker gewerkt. Er was een insectenshow in de winkel, dus dan was het toch nog enigszins leuk voor mij om te werken.
O: Yoghurt met granola en mango diepvries. (231)
L: twee boterhammen met filet americain mager en nutella, een snee paasstol met poedersuiker, een beker halfvolle melk en een gekookt ei. (638)
T: een snee ontbijtkoek met halvarine. (113)
T: twee pepermuntjes. (40)
A: penne en spaghetti (allebei restjes pasta haha) met tomatensaus, tonijn en aubergine. (506)
B: 10.000 stappen, 20 minuten stofzuigen en mijn kamer verder schoonmaken en 33 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1528.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:40

Kimmie25501 schreef:
Niet meer honger op een dag vind ik altijd zo'n dooddoener Marlinde, dan kies je toch gewoon producten met meer kcal? Ik bedoel nou ja, in een mandarijntje zit echt helemaal niks. Hoeveel kcal is dit?

Soms staat je hoofd er gewoon totaal niet naar.. vooral met een combinatie van de pijn van liefdesverdriet en een doorkomende verstandkies snap ik dat heel goed. Is niet erg als je een dagje wat minder eet, net zoals dat het niet erg is als je een dagje wat meer eet.

Veel sterkte Marlinde!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:43

Oh oeps, ik geloof dat ik verder niet gelezen heb haha, altijd als ik zo'n zin rond zie vliegen gaat mijn radar aan haha. Sorry!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:58

Als we, in dit topic, nou toch eens net zo streng waren op teveel eten als op te weinig eten. :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:47

__Sannne schreef:
Als we, in dit topic, nou toch eens net zo streng waren op teveel eten als op te weinig eten. :o

Nouja, dan zaten we waarschijnlijk niet allemaal samen in een topic :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:53

Ja als ik meer op kan dan eet ik meer. Maar avondeten en middageten wegkrijgen is een hele opgave. Ben de hele dag door misselijk en mijn mond open doen doet al pijn. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:00

__Sannne schreef:

Was ik maar streng op teveel eten :)) zou zeker 2 a 3 kg schelen :')

Hier niet helemaal fit vandaag := Toch even gaan hardlopen. Daarna een half uur file op weg naar mn werk. Begon al goed... :') precies om 8.30 op kantoor gekomen.

Lijstje:
O: havermout, eiwitpoeder, frambozen, halve banaan en pindakaas
T: innocent smoothie
L: drie boterhammen met quorn
T: appel, eiwitreep
A: krieltjes, rode kool met appel, vegan balletjes en ketchup
T: alpro go on met blauwe bessen

Totaal 1808 kcal.

Vanmiddag nog een kort ritje te paard :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:04

Balen Marlinde. Sterkte :(:)

Sanne: Haha, ja dat zou leuk zijn he. :o Al was het hier dan wel erg rustig geweest denk ik.

Lekkere lijstjes komen er weer voorbij!

Hier even niet wegen komende dagen, want het is het maandelijkse feestje en dan ben ik soms toch rustig een kg of 2 zwaarder. :=

O: smoothie met avocado, yoghurt, appel en bosvruchten
T: tosti kaas met curry
L: pistolet met kaas, tomaat, komkommer, gekookt ei en sla
T: cappuccino en een mineola + appel
T: glas witte wijn, 3 toastjes met filet american, paar olijven en 2 kaaszoutjes (ja, ik plan dit nu al zo want anders vreet ik alles op :)) )
A: restant van gisteren: gegrilde groenten met zalm
T: magere kwark appel vanille

Totaal: 1720

B: inloopstal uitmesten :=
D: water en thee

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:08

Heb me ook teveel verslapen dus ga mijn lunch helemaal niet redden. Dan maar even snel langs de jumbo en vanavond thuis avondeten. :

Moet namelijk werken van 12 tot 20:30

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:53

@Laura82: wat is een Turkse Pizza? Wat is het verschil met een gewone?
@MarlindeRooz: sterkte! Ik hoop dat de pijn van je tanden dragelijk is en dat je jouw relatiebreuk een plaats kan geven.

@Frummels: Ik pas ook eventjes om te wegen :+ Is het bij jullie ook dat het gewicht 'plots' zakt? Het duurt lang vooraleer er gewicht af gaat maar oké maak ik geen probleem (meer) van. Ik kan 1 maand 67 wegen en plots is het 66,1. Ookal weeg ik mij heel regelmatig. Het gaat nooit met 0,5 of 0,2. Nochtans geeft de weegschaal dit aan. Wat ik wil zeggen plots is er 'poef' 900gr en je ziet het niet op de weegschaal. Dus niet eerst 0,2 en dan nog eens 0,2.

Denk dat ik een mummy burn out heb. Bestaat dat? Deze ochtend in tranen uitgebarsten omdat het gewoon teveel werd.
Ben de laatste maanden heel vermoeid. Ik beweeg zelfs in slow motion.

O: 3 wasa crackers met zoete aardappelspread en fruitsap
T: 2 wasa crackers met hummus en komkommer
L: huisbereid slaatje met filet d'Anvers, 3 crackers met hummus
A: hamburger met wortelstamp (wortelpuree... Zeggen jullie dit ook zo? :o )

Nu sta ik reeds op 900 kcal ongeveer. (Mag tot 1530)

Vandaag niet veel beweging. Gisteren en eergisteren dit heel goed gedaan en morgen terug training. Vandaag even rust.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:06

Laibaji, at jij nou khd-arm? Ik heb diezelfde problemen namelijk als ik langdurig laag in khd eet. Krijg dan gigantische moodswings, voel me heel slap en heb weinig energie

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:15

Dilan93 schreef:
Laibaji, at jij nou khd-arm? Ik heb diezelfde problemen namelijk als ik langdurig laag in khd eet. Krijg dan gigantische moodswings, voel me heel slap en heb weinig energie

@Dilan93: ik eet zeker nog khd. Pasta of een beetje aardappelen en natuurlijk mijn crackers! Ze zijn wel veel minder dan vroeger. Ik worstel al maanden met gevoel opgebrand te zijn. Is van voor het 'anders' eten. Echter is het geen burn out want het is niet werkgerelateerd maar gezin/ huishouden dat mij volledig opbrandt en waar ik compleet kan crashen. Heb jaren (15) alle fysieke en mentale grenzen overschreden. Werken thuis en op werk moest 200%. En nu ben ik op maar dan vooral in de thuissituatie. Ik kan niets meer aan. Teveel prikkels, geluid en ik sla tilt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:23

Heb je al bij je arts aan de bel getrokken? Zou er wel hulp voor zoeken, anders gaat het vab kwaad tot erger :=

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:38

Ik heb even geen tijd om op iedereen te reageren, maar ik heb even een feest momentje met mezelf *\%/*

Het afvallen gaat ineens weer super goed! Ik eet nogsteeds rond de 1600, eigenlijk soms wel wat meer maar de weegschaal werkt weer mee. Ik kom van tussen de 82 en 83 begin februari en zat gister ochtend op 76.2. Ik sport nu 3 tot 4x per week echt fanatiek, en dat heeft echt nut! Ik zie zo veel verschil in de spiegel en qua hoe broeken zitten. Eigenlijk moet ik nieuwe broeken hebben maar ik vind het zonde om nu wat te halen en dan over een maand weer te moeten, lang leve riemen dus haha.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:39

Dilan93 schreef:
Heb je al bij je arts aan de bel getrokken? Zou er wel hulp voor zoeken, anders gaat het vab kwaad tot erger :=

Oh ja hoor. Mijn vorige arts zei enkel: 'Dan ga je minder moeten doen!' en daa bleef het bij. Nieuwe arts neemt het serieuzer maar ik weet niet goed wat ik moet doen. Vrij op werk wil ik niet want ik doe mijn werk graag en ziekteverlof thuis dat gaat niet he. Tja, genoeg gezeurd! ;) Gelukkig gaat mijn eten redelijk goed. *\o/* Ik kan weer truien aan die 'te kleine waren geworden!

@jasmijn: goed bezig! Is fijn zo he!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:53

Zou eens beginnen met bloedprikken!

Heb dus geen tijd gehad voor eten klaarmaken dus heb een beetje patat gehad en een cola tegen de misselijkheid. Pff.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:09

Laibadji schreef:
@Laura82: wat is een Turkse Pizza? Wat is het verschil met een gewone?

Afbeelding
Er zit gekruid gehakt op en is bijna meer een soort wrap :)

Ik reageer later ff uitgebreider!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:54

@Laura oeh zo'n turkse pizza is best een goed idee. Is het erg pittig of valt dat mee?
@Marlinde balen van je verstandskies zeg! Als ik jou was zou ik dan gewoon steeds zacht eten maken/kopen, bijvoorbeeld soep of smoothies.
@jasmijn goed bezig!! *\o/*
@Laibadji geen idee of zoiets bestaat, maar klinkt erg vervelend. Kan je niet thuis aangeven dat je een tijd rust nodig hebt? Zullen ze vast wel begrijpen. Even weer tot jezelf komen, wie weet gaat het dan ineens beter.

Hier weer een normale schooldag gehad. Mijn lijstjes zijn ook niet zo spectaculair volgens mij :')
O: cracker met sesam & zeezout
T: 2 mandarijnen
L: 2 volkoren boterhammen met salami
T: wat hazelnootjes
A: curry met kip en bloemkool
T: citroen kwark met blauwe bessen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:36

Die ik nu had viel erg mee! Ik heb ze ook weleens pittiger gehad, maar nooit extreem ofzo.

Oehh curry, lekker! Moet ik ook weer eens maken :)*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:04

Hola ladies! Egopost, veel te veel om bij te lezen! Al een tijdje niet meer gereageerd, erg druk geweest. Merk ook direct dat ik minder gezond leef als ik drukker ben en niet kan meepraten hier! Maar merk dat mijn slechte gewoontes er toch weer insluipen, dus ik ga gewoon tijd maken om hier te posten.

Ik ben voor werk sinds vandaag weer veel onderweg, waardoor ik veel beweeg en minder kan snoepen. Ik heb echter geen vaste pauzetijden, dus wordt het wel meteen onregelmatig.

Lijstje vandaag;
O; Griekse yoghurt met banaan en granola
T; x
L; 3 luxe kaascrackers van de Lidl (niet zo goed, maar moesten op)
T; Fulfil eiwitreep
A; Soepje met een broodje denk ik
T; Ga borrelen met wat buurvrouwen, dus een paar drankjes (wijn of bier) en wat hapjes

Beweging: Stappen ruim gehaald, voordeel aan buiten de deur zijn voor werk.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:49

Hier ook veel te druk en wordt alleen maar drukker. Ik heb geen gekke dingen gegeten en ook niet echt meer dan normaal, alleen heb ik de hele week niet kunnen sporten door de drukte, daar baalde ik behoorlijk van.

Dit weekend wordt slecht met eten, ben ik bang...

O: smoothie van 2 bananen, speltvlokken en yoghurt
L: twee gekookte eieren, 1 spelt cracker met mayonaise
T: yoghurt met banaan en een perfection bar van de body&fit
A: geloof iets van pasta, we eten bij een vriend en hij kookt voor ons. (Ik ga niet goed op pasta, terwijl ik het heerlijk vind)
B: 1.5 uur cardio.