[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:43

linoleum schreef:
Oogschaduw kwasten kun je nooit genoeg van hebben volgens mij. Heb een stuk of 20 en denk nog regelmatig van "goh hier 1 extra van is handig, dan nog zoeen erbij".

Zelf fan van Zoeva, goede kwaliteit en niet zo duur. En dan wel losse kwasten, geen set. Kwaliteit is vaak iets beter en je zit niet met kwasten die je toch niet gebruikt.

Ja daar zit ik dus mee, ik heb een zoot weggedaan omdat het niks was. Nu nog maar een paar over, maar ik heb echt een sh*tload aan oogschaduw kwasten nodig, ik doe mn foundation nooit met kwast maar met blender kan dat echt niet met kwast. Dus heb ook echt alleen oogschaduw nodig haha

Ik ga even voor zoeva kijken!

Twilight

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:46

ik vind die foundation kwasten ideaal voor het aanbrengen van maskertjes :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:51

Ik gebruik voor m'n ogen om het grof aan te brengen gewoon alie kwasten idd maar heb wel een betere blendingbrush want die zijn niet te vinden op alie..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:16

Joolien schreef:
Mondy schreef:
Fenrir bij jou inderdaad niet zo'n groot verschil. Ik vraag me bij sommige dames in de voorbeelden echt af hoe ze t voor zich zien als ze een jongen ontmoeten. Die laag gaat er toch eens af :)

Ik heb de kwasten van morphe en vind ze ontzettend fijn :j

Ja die moet dan echt de schrik van zijn leven krijgen en zich afvragen of ie met dezelfde vrouw het bed in dook :')

Thats why you take her swimming on the first date :+

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:18

linoleum schreef:
Thats why you take her swimming on the first date :+

Afbeelding :Y)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:19

Mijn mascara zou dat serieus overleven :')

Maar de meeste mannen zijn niet gek hoor ze weten het en ze roepen altijd gewoon dat ze je het mooist vinden zonder makeup :+
Laatst bijgewerkt door _Friemel op 23-10-16 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:19

En daarbuiten moet een meid natuurlijk vooral make-up dragen omdat ze het zelf mooi vindt en niet omdat een man het wel/niet hoeft te waarderen. Als hij haar niet mooi vindt zonder dan :evaw: :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:24

Nou heel eerlijk, als ik sommige voor/na make-up foto's op internet zie dan zou ik toch echt wel een beetje teleurgesteld zijn als die make-up er af ging hoor :o net als bh's met enorm veel vulling etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:26

Fenrir schreef:
Nou heel eerlijk, als ik sommige voor/na make-up foto's op internet zie dan zou ik toch echt wel een beetje teleurgesteld zijn als die make-up er af ging hoor :o net als bh's met enorm veel vulling etc.

Dit is misschien mijn geinternaliseerde feministische auto-respons hoor, want ik snap helemaal wat je bedoelt. Maar ik vind het wel belangrijk dat meisjes/vrouwen dragen waar ze zich prettig bij voelen, en als meer make-up of een push-up bh een deel van de onzekerheid van iemand weg kan nemen dan juich ik dat helemaal toe :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:29

Ik ben ook helemaal voor lekker doen waar je je goed bij voelt maar als ik er mee het bed in duik zie ik toch liever gewoon al van tevoren waar ik aan toe ben dat voorkomt een teleurstelling achteraf :Y)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-10-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:30

:wave: hai dames,
Mag ik even binnen komen vallen?
Heeft een van jullie al ervaring met minerale make-up, welk merk dan ook?

Ik heb zojuist wat besteld bij/van Mineralissima (fijne van die website is, dat je daar proefpotjes kunt bestellen van een paar euri :j ) en ben benieuwd hoe het bevalt!

Zal me even voorstellen:
Michelle, 41 ( :oo ), mama van 2, getrouwd, poezen- en Tinkerfan, juf :)
Huidtype: ondanks mijn leeftijd, zo vet als een jonge puber :')

Meteen een andere vraag:
welke (waterproof) mascara 'kruimelt' niet tijdens het dragen? Met kruimelen bedoel ik: dat je aan het einde van de dag toch blijkbaar een lichte neerslag krijgt en dus (oh joy :roll: ) donkere schaduwen krijgt onder je ogen - alsof ik het al niet zwaar genoeg heb _O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:31

Zo voel ik mij op beide manieren prima en vind mijn vriend met zowel met als zonder makeup mooi. Hij heeft mij zonder leren kennen.

Ik moet zeggen dat ik door tutorials en dit topic gestimuleerd worst om vaker makeup op te doen en er lekker een beetje mee te prutsen.

Persoonlijk denk ik wel dat als je niet zonder makeup de deur uit durft, dat er dan wel echt iets mis is met je zelfvertrouwen. Ieder mens is op zijn eigen manier mooi, dat mag ook getoond worden.

Het leukste vind ik van makeup dat als ik het wel een keer draag, dat ik veel complimenten krijg. Maar meiden die altijd makeup dragen, krijgen die complimenten over het algemeen niet.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:32

Hoi MM welkom :D

Als je echt een die hard mascara wil dan kan ik je van mac factor false lash effect waterproof aanraden, alleen eh, hij is echt waterproof, komt er alleen af met olie! Na regenbuien,douche,zwemmen zit hij nog perfect máár je krijgt hem er dus ook echt niet af met normale remover :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:34

Peelie schreef:
Zo voel ik mij op beide manieren prima en vind mijn vriend met zowel met als zonder makeup mooi. Hij heeft mij zonder leren kennen.

Ik moet zeggen dat ik door tutorials en dit topic gestimuleerd worst om vaker makeup op te doen en er lekker een beetje mee te prutsen.

Persoonlijk denk ik wel dat als je niet zonder makeup de deur uit durft, dat er dan wel echt iets mis is met je zelfvertrouwen. Ieder mens is op zijn eigen manier mooi, dat mag ook getoond worden.

Het leukste vind ik van makeup dat als ik het wel een keer draag, dat ik veel complimenten krijg. Maar meiden die altijd makeup dragen, krijgen die complimenten over het algemeen niet.

Je laatste alinea vind ik echt de grootste hoop stierenpoep ever :')

Ben je er altijd bij dan? 24/7?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:35

Peelie schreef:

Ik snap helemaal wat jullie bedoelen hoor! Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld nikkitutorials, op Snapchat zie je dat zij heel vaak zonder makeup de deur uit gaat. Ik denk dat veel mensen dat eigenlijk wel doen, vooral de mensen die zo veel tijd aan hun makeup besteden.

Ik wissel het ook heel erg af. De ene keer heb ik een full face, de volgende keer heb ik een paar weken achter elkaar helemaal geen make-up op omdat mijn huid niet mee wil werken of omdat ik er gewoon geen zin in heb. De jongen die ik date ziet me dan ook regelmatig genoeg zonder makeup, of met mijn makeup op mijn wangen omdat ik mijn eyeliner er niet af heb gehaald voor het slapengaan. Als hij me dan niet mooi had gevonden dan was het zijn goed recht geweest om weg te lopen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:35

_Friemel schreef:
Peelie schreef:

Je laatste alinea vind ik echt de grootste hoop stierenpoep ever :')

Ben je er altijd bij dan? 24/7?

Hahahaha ja :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:37

_Friemel schreef:

Als je echt een die hard mascara wil dan kan ik je van mac factor false lash effect waterproof aanraden, alleen eh, hij is echt waterproof, komt er alleen af met olie! Na regenbuien,douche,zwemmen zit hij nog perfect máár je krijgt hem er dus ook echt niet af met normale remover :')

Ik gebruik sowieso al baby olie daarvoor en daarna van die olie-lotion combi's en dáárna lotion (en dan sta je 's morgens nóg op met een smeur hier en daar :+ )

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:39

MamaMiesje schreef:
_Friemel schreef:

Ik gebruik sowieso al baby olie daarvoor en daarna van die olie-lotion combi's en dáárna lotion (en dan sta je 's morgens nóg op met een smeur hier en daar :+ )

Max factor false lash effect is helemaal jouw ding ik voel het 8-)

Ik heb hele lange wimpers maar echt flinterdun dus zelfs met andere waterproof mascara zakken ze naar beneden maar met deze... om 10 uur savonds zit alles echt nog belachelijk perfect :j

Ik kan morgen wel ff foto voor je maken :j hij is ook regelmatig in de aanbieding!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:40

Tjah, ik heb genoeg vtiendinnen die wel altijd makeup dragen en nieteens zonder de deur uit durven, maar ook bijna nooit een compliment krijgen over hun makeup, tenzij ze iets gedaan hebben wat echt heel nieuw of bijzonder gedaan is.

Dus nee, ik vind het geen stierenpoep. Dit is mijn ervaring. Wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld.

Niki gaat idd vaker zonder dan met makeup de deur uit. Ik vind dat alleen maar gezond.

Fenrir

MM, welkom! Die mascara die Friem noemt heb ik ook een keer gebruikt en die is er idd bijna niet af te slopen :P

MamaMiesje

Top +:)+

Als ik komende week tijd heb (ná mijn werkdagen dus, want ik ga écht geen foto's staan maken als ik 's morgens om 07:00 het spul erop gesmeerd heb :') ), zal ik ff foto's maken van wat ik meestal draag :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:42

Peelie schreef:
Tjah, ik heb genoeg vtiendinnen die wel altijd makeup dragen en nieteens zonder de deur uit durven, maar ook bijna nooit een compliment krijgen over hun makeup, tenzij ze iets gedaan hebben wat echt heel nieuw of bijzonder gedaan is.

Dus nee, ik vind het geen stierenpoep. Dit is mijn ervaring. Wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld.

Niki gaat idd vaker zonder dan met makeup de deur uit. Ik vind dat alleen maar gezond.

Wellicht ligt dat dan toch echt aan hun makeup kunsten en niet het feit dat ze iedere dag makeup dragen...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:42

Peelie schreef:

Zal dan waarschijnlijk met wat anders dan dagelijks makeup dragen :')

Genoeg mensen die mij alleen met full face zien, maar die nog steeds regelmatig complimenten geven. Zie niet in waarom dat ook niet zo kan zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:43

_Friemel schreef:
Peelie schreef:

Wellicht ligt dat dan toch echt aan hun makeup kunsten en niet het feit dat ze iedere dag makeup dragen...

Dat zou zeker kunnen. Vaak dragen ze hun makeup ook dag in dag uit het zelfde, alsof ze een bril op zetten. Weinig vernieuwd dus...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:44

Ik draag ook elke dag mascara, gaan mensen mij ook niet elke dag weer op complimenteren :7 Logisch dat het eerder opvalt als je ineens wat anders doet/meer uitpakt.