Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:26

V_eraa schreef:
Janine1990 schreef:

Oké, ja water helpt inderdaad wel :j
Wist niet dat je IMF deed, haha.

Mag ik vragen wat IMF is? Echt nog nooit van gehoord :o

Intermittent fasting. Normaal heb je een 'raam' van ongeveer 8 uur waarin je niet eet (dan slaap je). Bij IMF rek je dat raam eigenlijk wat uit tot ongeveer je lunch. Handig voor mensen die niet van ontbijten houden en dat makkelijk kunnen volhouden tot de lunch. Het scheelt je in kcal, want je skipt gewoon je volledige ontbijt.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:29

Oh aha thanks Emma, nog nooit van gehoord!

Niet voor mij weggelegd want ik heb mijn ontbijt echt wel nodig :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:30

V_eraa schreef:
Oh aha thanks [naam], nog nooit van gehoord!

Niet voor mij weggelegd want ik heb mijn ontbijt echt wel nodig :Y)

Ik heb het periodes gedaan en doe het nog steeds af en toe :j Heb niet echt een ontbijt nodig om op gang te komen, vooral als ik heel erg vroeg moet beginnen en dan ook echt vroeg de deur uit moet. Voor mij is het nadeel dat ik vaak veel ga vreten 's middags als ik niet uitkijk, dus ik moet veel bewuster nadenken over mijn voeding.

SteffiiY

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:32

hoe denken jullie over wraps(volkoren)

Op het werk halen ze op donderdag altijd een broodje bij de slager(lees:ongezond) dus ik ben van plan om de bij AH wat volkoren wraps te halen en te beleggen met tonijn/mais en rucola.
Wat denken jullie?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:33

Kan prima hoor! Volkoren wraps is niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:34

Ik ben echt dol op wraps! Wel goed doorrekenen want wraps zelf zijn vaak vrij hoog in kcal.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:39

Goed te weten, ik moet alleen zeggen dat ik zelf mijn kcal nooit tel.
Ik probeer gewoon niet te snoepen en slechte dingen te eten, ik denk dat het bij mij dan al enorm scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:40

Dat denk ik ook! Voor mij is de valkuil om dan 3 wraps met falafel oid te gaan eten, wat uiteindelijk gewoon heel hoog in kcal is :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:42

Mijn valkuil is dat ik enorm veel koolhydraten kan eten. Pasta voor 2 personen? 500 gram aardappelen? :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:42

Ja ik had laatst die van B&F die zijn lager in khd en hoger in eiwitten. Smaak was ook perfect.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:44

SteffiiY schreef:
hoe denken jullie over wraps(volkoren)

Op het werk halen ze op donderdag altijd een broodje bij de slager(lees:ongezond) dus ik ben van plan om de bij AH wat volkoren wraps te halen en te beleggen met tonijn/mais en rucola.
Wat denken jullie?

M'n zusje bakt zelf een soort wraps van ei en spinazie ofzo... Ik moet ze nog steeds proeven :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:48

Ja ik ben ook echt een koolhydraten eter, vooral pasta vind ik heel erg lekker.
En daarnaast dronk ik veel cola, at ik veel chips/koek/snoep.
Dat is sinds maandag allemaal verleden tijd :+

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:48

Heerlijk wraps! Maar idd een valkuil haha kan er idd makkelijk 3 op.. :=

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:55

Goed bezig the_cat! Blijf volhouden!

Ik vind wraps ook heerlijk <3 alleen laatst schrok ik er een beetje van hoeveel khd erin zitten. Best logisch als je er overna denkt, maar goed :o
Ik maak zelf ook weleens een 'wrap' door 2 eieren de klutsen met een beetje water en die in een grote koekenpan heel dun te bakken. Enige nadeel is dat het niet zo stevig is als een echte wrap dus je kan het niet zo strak oprollen zonder kapot te maken :')

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 150 gram skyr met 20 gram havermout en een paar verse frambozen :9
L: Salade met tonijn, avocado, komkommer, eitje en yoghurt dressing
T: Halve wrap met ham, sla en crème fraiche
A: Gebakken aardappelen (200 gr), 2 rundertartaartjes, eetlepel mayo en weer sla :))
T: Eiwitreep

B: 30 minuten krachttraining en 2x hond uitlaten

Verder denk ik dat ik vanmiddag naar mijn twenter toe rij, mijn dikke reet in de wei plant en van het zonnetje ga genieten <3

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:11

Ik zit momenteel met mijn lichtelijk stijf aan het worden reet in de wei in t zonnetje Hier op stal gaan ze helaas (nog) niet buiten, dus ik heb meneer zelf buiten gepleurd, en met een internetverbinding en een boek hou ik me wel even bezig.
Om even terug te gaan naar t hardlopen/ joggen: heb je wel zeker de juiste schoenen? Dat is nl echt een absolute voorwaarde!
Naar mijn gebruik toe zou ik prima met een basic schoentje kunnen, maar die geven niet genoeg steun aan mijn pronerende enkel. Dus ondanks dat ik kortere afstanden doe ( <5km) heb ik toch een mid- tot lange afstandsschoen nodig.
En wandelen helpt helaas niet nee :( ik kan prima drie dagen met de rugzak in de bergen rondtrekken maar drie km lopen en ik ben kaput.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:13

Ik heb toen ik jonger was inderdaad speciale schoenen laten aanmeten omdat ik met gym vaak moest hardlopen, maar ik ben destijds behandeld voor mijn schots en scheve rug en de therapeut gaf toen ook aan dat hardlopen waarschijnlijk iets was wat niet voor mij weggelegd zou zijn. Wandelen kan dan wel weer prima (op goede schoenen) en dat doe ik dan ook graag.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:20

[/quote]

Mag ik vragen wat IMF is? Echt nog nooit van gehoord :o[/quote]

Intermittent fasting, oftewel vasten. ;) Ik doe het ook van 14.00 - 18.00 elke dag. In het begin was het zwaar, nu heb ik ook echt geen trek meer tot 14.00.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:20

Ik had ook (hele dure) schoenen laten aanmeten, en heel langzaam opgebouwd onder leiding van een atletiekcoach, maar mn knieen geven gewoon te veel problemen. Er is me toen ook met klem aangeraden om te stoppen, want aangerichte schade draai je niet terug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:22

Optiwolk schreef:
Ik zit momenteel met mijn lichtelijk stijf aan het worden reet in de wei in t zonnetje Hier op stal gaan ze helaas (nog) niet buiten, dus ik heb meneer zelf buiten gepleurd, en met een internetverbinding en een boek hou ik me wel even bezig.
Om even terug te gaan naar t hardlopen/ joggen: heb je wel zeker de juiste schoenen? Dat is nl echt een absolute voorwaarde!
Naar mijn gebruik toe zou ik prima met een basic schoentje kunnen, maar die geven niet genoeg steun aan mijn pronerende enkel. Dus ondanks dat ik kortere afstanden doe ( <5km) heb ik toch een mid- tot lange afstandsschoen nodig.
En wandelen helpt helaas niet nee :( ik kan prima drie dagen met de rugzak in de bergen rondtrekken maar drie km lopen en ik ben kaput.

Heb ik ook inderdaad...

Geniet lekker van het zonnetje! Ik ben jaloers!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:56

imka schreef:
Intermittent fasting, oftewel vasten. ;) Ik doe het ook van 14.00 - 18.00 elke dag. In het begin was het zwaar, nu heb ik ook echt geen trek meer tot 14.00.

Maar eet je van niet van 2 tot 6? Of eet je niet vóór 2 en na 6?

Hardlopen is ook niet voor mij weggelegd. Sowieso heb ik een hekel aan rennen :o En daarnaast ben ik hypermobiel dus is alles nogal snel overbelast.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:56

Zal ook nog ff lijstje plaatsen:
O: 2 volkoren boterhammen met 30+ komijnenkaas
L: 100 gr ijsbergsla, 1 tomaat, 70 gr kikkererwten, 100 gr kipreepjes, 30 gr slasaus halfvol
T: smart bar (moet chocolaaaaaaa :+ )
A: gehaktbal (+/- 90 gr), 3 kleine aardappelen, 200 gr sperziebonen
T: ?
B: half uur sportschool, kwartier buikspieren en hopelijk nog half uurtje werken in de tuin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:59

gribaldi schreef:
Ja ik had laatst die van B&F die zijn lager in khd en hoger in eiwitten. Smaak was ook perfect.

Oeh ja die heb ik ook gehad. Heel goed te eten!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:58

Vandaag dag 2 van verplicht niksdoen. De bedoeling was te gaan rijden met dit geweldige weer en vanavond kickboxen, maar laat ik voor een keer eens luisteren naar mijn lijf :o Wandelen met de hond kan gelukkig wel dus ik duik zo mooi het bos in.

O; halve portie yoghurt en Weetabix (yoghurt op) en 3 matzes met kaas en halvajam
T; bolletje goed bezig
L; moet ik nog bedenken, ik denk een tosti
A; pizza van de houtskoolbarbecue :Y)

Ik eet vrij veel koolhydraten overigens, daar doe ik het gewoon goed op dus ik zou niet weten waarom ik daar wat in zou moeten veranderen. Ik moet als nierpatiënt een beetje opletten met eiwitten, ik heb geen eiwitbeperking vooralsnog maar meer dan normaal moet ook zeker niet.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:31

Net lijstje Laura!

Black Kelpie: verstandig, even rust
pakken! En lekker avondeten!

Mijn lijstje vandaag is bijna gênant zo veel :'). Dagen van 08:45 - 17:00 aan onderzoek en statistiek werken = stress vreetneigingen en verveling. :o
Wel bijna allemaal 'gezond', maar wel veel.. Maargoed, die plaatsen we ook!

O: 200 gram magere Kwark met kaneel, bosbessen en 30 gram superfoodmuesli
T: appel, 5 dropfruit duo's
L: 2 kleine Khd arme bh met ham, bakje rauwkostsalade en spinazie
T: 150 g magere yoghurt met 1 weetabix en wat rozijnen, bakje perzik kwark uit de kantine met stukjes kiwi

Wsl nog:
T2: Frozen yoghurt met vers fruit en wat chiazaad van de Yoghurt Barn
A: 1 volkoren wrap met gerookte kip, tomaat, sla en avocado. En nog wat losse sla/komkommer/tomaat.
T: kwart galia meloen als ik nog trek heb na het sporten

D: Thee, water
B: uur fitness (voornamelijk kracht en op de bosu)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:18

Optiwolk schreef:
Lijstje:
Banaan voor het lopen
O: cornflakes...
M: restje nasi goreng van gisteren
A: pasta, denk voor mij met groentjes en mozzarellabolletjes en voor vriendlief met saus.

Beweging: half uurtje joggen iig, half uur paardrijden

Moet even aanpassen:
Banaan voor het lopen
O: cornflakes + halfvolle melk
M: vijf toastjes, drie met kruidenkaas en komkommer, eentje met passendale-kaas, eentje met chaumes-kaas.
T: handje noten-rozijnenmix, watermeloen
A: pasta

B: half uurtje joggen, ik heb dan niet meer gereden en van klussen komt er ook niets in huis. Met hoofdpijn op de bank ...